Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dieren en vuurwerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dieren en vuurwerk

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    In mijn dorp is het priveevuurwerk elk jaar indrukwekkender dan bij sommige door de overheid georganiseerde evenementen. Vreemd genoeg hebben we op zulke momenten geen last van blaffende honden die elkaar opjagen. Ik veronderstel dat ze daarvoor inderdaad te bang zijn. Wat geluidsoverlast betreft vind ik het een welgekome afwisseling.
    Kleine voetzoekertjes met scherpe knallen missen blijkbaar hun effect in een landelijke omgeving, want ik heb er zolang ik hier woon nog geen enkele voor mijn voeten of voor die van mijn hond mogen krijgen.
    't Is een heel schouwspel hier, telkens weer.
    En dit jaar zal ik geen dikke warme jas nodig hebben als ik op mijn terras sta buiten.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      't Is een heel schouwspel hier, telkens weer.
      En dit jaar zal ik geen dikke warme jas nodig hebben als ik op mijn terras sta buiten.
      Bij ons staan de tractoren al klaar om de zatte zonen uit de gracht en de natte weilanden te trekken. Vele muurtjes worden niet meer opgebouwd, het spektakel is daar dus eenmalig. Die lelijke betonplaten mag je trouwens niet meer langs de weg plaatsen. Nog een paar keer Nieuwjaar, en ze zijn allemaal weggemaaid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Bij ons staan de tractoren al klaar om de zatte zonen uit de gracht en de natte weilanden te trekken. Vele muurtjes worden niet meer opgebouwd, het spektakel is daar dus eenmalig. Die lelijke betonplaten mag je trouwens niet meer langs de weg plaatsen. Nog een paar keer Nieuwjaar, en ze zijn allemaal weggemaaid.
        Is dat echt zo?
        Ik geloof dat de Vlamingen kampioenen zijn in muurtjes, betonplaten en andere afsluitingen Poza
        En dan vergeet ik nog de veranda's of wat er toch voor moet doorgaan en andere
        achter bouwtjes.
        (sorry voor deze OT)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Is dat echt zo?
          Ik geloof dat de Vlamingen kampioenen zijn in muurtjes, betonplaten en andere afsluitingen Poza
          In mijn onmiddellijke omgeving ligt er nog op vier plaatsen puin van vorig jaar. Sommige betonplaten zijn vervangen door toegelaten kunststof houtimitaties. En op sommige plaatsen hebben ze zelfs de hele pelouse in plastiek gezet. Als dat geen publiekstrekker is!
          Het enige autowrak dat langs een belangrijke verbindingsweg al een paar jaar in de gracht lag is onlangs wel verwijderd. Dat was, denk ik, tijdens de grote opkuis naar aanleiding van het Werchterfestival.

Comment

Prijs jullie allemaal maar héél gelukkig...

Aan al die krefters hier kan ik maar één suggestie geven, ga eens drie weken naar China tijdens Chinees nieuwjaar... Als je dat hebt meegemaakt zal je nooit nog zagen dat er ocharme één keer in een jaar gedurende een half uurke vuurwerk wordt afgeschoten... :-)
            Pas op, ik haat het zelf ook, zeker als de kinderen ervan wakker worden, maar het is nu eenmaal zo en we mogen gelukkig zijn dat het hier nog braaf blijft...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

De radio erg luid zetten is een oplossing voor ons hondje als we even weg zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                Prijs jullie allemaal maar héél gelukkig...

Aan al die krefters hier kan ik maar één suggestie geven, ga eens drie weken naar China tijdens Chinees nieuwjaar... Als je dat hebt meegemaakt zal je nooit nog zagen dat er ocharme één keer in een jaar gedurende een half uurke vuurwerk wordt afgeschoten... :-)
                Pas op, ik haat het zelf ook, zeker als de kinderen ervan wakker worden, maar het is nu eenmaal zo en we mogen gelukkig zijn dat het hier nog braaf blijft...
                Ja, dat zal wel van daar overgewaaid zijn en hoe meer pijltjes er afgeschoten worden hoe beter voor hen.
                Maar ik zou mijn kinderen wakker houden om ernaar te kijken. Welk kind vindt dat nu niet fijn ?
                Alé, alle hekheid op een stokje, maar wat kost zo'n pijltje eigenlijk?
                In crisistijd waar iedereen momenteel aan het kreften is over zijn electriciteitsrekening ben ik toch benieuwd hoeveel vuurwerk er te horen of te zien zal zijn.
                In mijn omgeving valt het al op hoe weing kerstverlichting er nog aanwezig is in de tuintjes.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ja, dat zal wel van daar overgewaaid zijn en hoe meer pijltjes er afgeschoten worden hoe beter voor hen.
                  Maar ik zou mijn kinderen wakker houden om ernaar te kijken. Welk kind vindt dat nu niet fijn ?
                  Alé, alle hekheid op een stokje, maar wat kost zo'n pijltje eigenlijk?
                  In crisistijd waar iedereen momenteel aan het kreften is over zijn electriciteitsrekening ben ik toch benieuwd hoeveel vuurwerk er te horen of te zien zal zijn.
                  In mijn omgeving valt het al op hoe weing kerstverlichting er nog aanwezig is in de tuintjes.
                  Ben juist terug binnen Pol.
                  Moest even de deur uit en heb even rond gereden in de buurt.
                  Ik kan dus niet zeggen dat er minder kerstverlichting is dan vorige jaren.
                  Wel denk ik dat men wat later begonnen is
                  In de winkels is het wel mager i.v.m. andere jaren.
                  (niet de grootwarenhuizen he)
                  Toch viel me op dat de stand met de kerst-spullen in de GB zéér beperkt was.

In de villa's in de buurt zijn er zelfs twee à drie verlichte kerstbomen te zien.
                  (binnen dus)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ben juist terug binnen Pol.
                    Moest even de deur uit en heb even rond gereden in de buurt.
                    Ik kan dus niet zeggen dat er minder kerstverlichting is dan vorige jaren.
                    Wel denk ik dat men wat later begonnen is
                    In de winkels is het wel mager i.v.m. andere jaren.
                    (niet de grootwarenhuizen he)
                    Toch viel me op dat de stand met de kerst-spullen in de GB zéér beperkt was.

In de villa's in de buurt zijn er zelfs twee à drie verlichte kerstbomen te zien.
                    (binnen dus)
                    Wel bij ons in de streek is er nu toch heel weinig kerstverlichting in vgl met vorig jaar. Naast ons bvb. waar andere jaren de voortuin vol stond met allerhande verlichte dieren en koetsen is er nu wel niks te zien.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      om de kwade geesten te verdrijven en de goede te verwelkomen.
                      grt,bouk.
                      Klopt bouk
                      Het meeste vuurwerk komt vanuit China.
                      Een goede 1000 jaar geleden werd in China het "zwarte poeder" uitgevonden.

Ongeveer 300.000 Chinezen werken in de vuurwerkindustrie.
                      Allemaal handwerk.
                      Veel wordt geëxporteerd omdat de Chinezen tegenwoordig niet veel van vuurwerk houden. Het is er dus niet populair zoals in het Westen.

De Duitsers hanteren strenge veiligheidsnormen.
                      De ontsteking bijv. moet een vertraging hebben tussen 3 en 8 seconden.

Ik heb gezien dat er maar één persoon zich bezig houdt met het verwerken
                      van het kruit in eerste instantie.
                      En dat gebeurt 's morgens omdat het dan frisser en vochtiger is.
                      Die man draagt kleding in katoen om zo statische elektriciteit te vermeiden.
                      In een kleine open ruimte liggen rubberen matten en die worden nat gehouden.
                      Is dus de plaatst waar het kruit verwerkt wordt.
                      Het kruit doet die in een.... betonmolen
                      En daar komen dan kleine bolletjes van die verder verwerkt worden in het vuurwerk.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hier in de buurt knalt men er ook stevig op los, veel meer dan de toegestane tijd. Ik hou wel telkens mijn hart vast voor mogelijke ongelukken. Het jaarlijkse vuurwerk door de buurtwerking met professionele vuurwerkmakers georganiseerd mag niet meer plaatsvinden om veiligheidsredenen. Te dicht bij de huizen al werd gebruik gemaakt van een groot sportterrein, met nieuwjaar kan het wel in onze achtertuin.
                        Vuurwerk is mooi maar ik zie die pijltjes liever in de handen van mensen die weten wat ze doen.
                        Wat de huisdieren betreft, ik ga telkens kijken of ze er geen hinder van hebben. De blenden zijn dicht om het licht buiten te houden. Meestal slapen ze het gewoon door. De dag dat ze er hinder van hebben neem ik ze mee naar beneden om te spelen. Men zegt inderdaad dat de radio laten spelen ook al kan helpen. Hoe je zoiets in een wei kan oplossen?
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Klopt bouk
                          Veel wordt geëxporteerd omdat de Chinezen tegenwoordig niet veel van vuurwerk houden. Het is er dus niet populair zoals in het Westen.
                          Dit is absolute onzin! Ik stel voor dat je zelf eens naar China trekt om het met u eigen ogen te zien... Vuurwerk niet populair in China... Nu dacht ik al veel zever in mijn leven gehoord te hebben maar dit slaagt alles...
                          Tommy
                          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Dit is absolute onzin! Ik stel voor dat je zelf eens naar China trekt om het met u eigen ogen te zien... Vuurwerk niet populair in China... Nu dacht ik al veel zever in mijn leven gehoord te hebben maar dit slaagt alles...
                            niet de boel uit het verband trekken hè...!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Startseite der Fernsehsendung „Hier und heute" – Geschichten, Rezepte, Videos aus NRW

Spijtig vind je niet alles terug in betreffende tekst wat WEL te horen en te zien was
                              tijdens de uitzending van de reportage.
                              Er was zelfs een interview met een eigenaar van een groot bedrijf, een rasechte Chinees, die het vertelde.

Voetzoekers en andere klappers hoor en zie je wel veel tijdens hun feesten.
                              Maar dat is idd. niet het vuurwerk dat hier bedoeld wordt.

Tijdens de Olympische Spelen in Peking (augustus 2008) kon je echt vuurwerk zien

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als jouw antwoorden in het vervolg minder "shen" waren
                              (komt van "Yu Shen")
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Gemist!
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X