Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dieren en vuurwerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dieren en vuurwerk

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    http://www.wdr.de/tv/daheimundunterw...9/service2.jsp

Spijtig vind je niet alles terug in betreffende tekst wat WEL te horen en te zien was
    tijdens de uitzending van de reportage.
    Er was zelfs een interview met een eigenaar van een groot bedrijf, een rasechte Chinees, die het vertelde.

Voetzoekers en andere klappers hoor en zie je wel veel tijdens hun feesten.
    Maar dat is idd. niet het vuurwerk dat hier bedoeld wordt.

Tijdens de Olympische Spelen in Peking (augustus 2008) kon je echt vuurwerk zien

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als jouw antwoorden in het vervolg minder "shen" waren
    (komt van "Yu Shen")
    Sorry, je uitspraak leek me zo absurd dat ik misschien wat fel gereageerd heb...

Het was me niet duidelijk dat jij een verschil maakte tussen klappers en visueel vuurwerk.
    Van die klappers zijn extreem populair en hoor je altijd wel ergens in de buurt afgaan, zo goed als constant gedurende bijna drie weken. En iedereen wil natuurlijk een grotere en zwaardere dan zijn buren...

Maar ook het vuurwerk waarover jij het hebt is populair, maar iets minder. Je kan het bijna op elke straathoek kopen, op de stranden lopen vuurwerk verkopers rond die de aandacht trekken en klanten lokken met van die laserpennen, maar dan wel de versie die een paar kilometer ver zichtbaar is...

Brandjes door vuurpijlen zijn heel normaal, ik was er eens vlakbij, op mijn website kan je er een reportage van vinden.

Dus geloof me, vuurwerk is zeker populair in China...

Nieuwjaar in China moet je echt eens meegemaakt hebben, wel vermoeiend en slecht voor je oren! :-)
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Gisterenavond was het weer prijs
      Reeds om 22 uur is men begonnen met vuurwerk (ja vuurwerk, pijlen afschieten vlak naast mijn deur in een woonerf aub)
      Dat heeft geduurd tot 01:30 uur....mijn honden waren serieus in paniek en zijn er nu nog wat van onder de voeten...
      Met alle respekt, iedereen zijn ding en iedereen zijn meug, maar er zijn toch limieten zou ik denken...
      Volgend jaar overweeg ik een een overnachting te boeken ergens in de Kempen waar vuurwerk verboden is.
      Ik wil die miserie niet meer meemaken, het was gewoon zielig.
      In Mol is vuurwerk totaal verboden, werd gisteren op TV verteld
      Nog gemeenten waar dit verboden is, kwestie om wat meer keuze te hebben...
      Dank voor begrip en eventuele feedback...
      Last edited by Roland Cuypers; 1 januari 2012, 08:22. Reden: foutje

Comment

Zoonlief steekt voor 2000 Euro vuurwerk af, moeder betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
          Gisterenavond was het weer prijs
          Reeds om 22 uur is men begonnen met vuurwerk (ja vuurwerk, pijlen afschieten vlak naast mijn deur in een woonerf aub)
          Dat heeft geduurd tot 01:30 uur....mijn honden waren serieus in paniek en zijn er nu nog wat van onder de voeten...
          Met alle respekt, iedereen zijn ding en iedereen zijn meug, maar er zijn toch limieten zou ik denken...
          Volgend jaar overweeg ik een een overnachting te boeken ergens in de Kempen waar vuurwerk verboden is.
          Ik wil die miserie niet meer meemaken, het was gewoon zielig.
          In Mol is vuurwerk totaal verboden, werd gisteren op TV verteld
          Nog gemeenten waar dit verboden is, kwestie om wat meer keuze te hebben...
          Dank voor begrip en eventuele feedback...
          allereerst men beste wensen.
          In Tessenderlo was er ook een totaal verbod op vuurwerk.
          Ik dacht dat er op een gegeven moment een oorlog uitbrak zoveel vuurwerk.
          Nooit gezien.

Johan

Comment

Hier toch ook enige onrust opgemerkt tijdens het knallen.
            Op een gegeven moment dacht ik in één van de tuinen brand te zien, gelukkig was dit niet zo. Voor het eerst werd het rustig rond 1u. Andere jaren bleef het knallen tot vroeg in de morgen.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Op de VRT kondigden ze met veel wijsheid aan dat het in Mol, Balen en Dessel ten strengste verboden was vuurwerk af te steken.

Amaai, het begon in onze wijk om 23h58 en duurde tot 00h27!

Ene BTW mijn hond deed zelfs de moeite niet om een oog open te trekken, pertang een schijterig Maltezerke.
              Mijn kater die sprong uit pure nieuwsgierigheid (zo zijn katten nu eenmaal) op de vensterbank om te zien wat al dat gedonder buiten was.

En schrik dat die beestjes hadden, onbeschrijfelijk.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

alle drie de katten onder de dekens in mijn bed (Corien had nachtdienst).
                knallen vonden ze niet zo erg, de vuurpijlen gaven de meeste problemen.
                duurde gelukkig hier niet te lang.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Op de VRT kondigden ze met veel wijsheid aan dat het in Mol, Balen en Dessel ten strengste verboden was vuurwerk af te steken.

Amaai, het begon in onze wijk om 23h58 en duurde tot 00h27!

Ene BTW mijn hond deed zelfs de moeite niet om een oog open te trekken, pertang een schijterig Maltezerke.
                  Mijn kater die sprong uit pure nieuwsgierigheid (zo zijn katten nu eenmaal) op de vensterbank om te zien wat al dat gedonder buiten was.

En schrik dat die beestjes hadden, onbeschrijfelijk.

Grtz, RF
                  Het vuurwerk heeft hier zeker een uur geduurd.
                  En er waren dit jaar serieus harde knallen bij.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X