Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dieren en vuurwerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dieren en vuurwerk

Het zit er weer aan te komen.
    De liefhebbers kunnen mooie foto's maken en genieten.

De eigenaars van dieren maken zich al grote zorgen.

Maandag 2 januari zullen we het (weer) kunnen lezen en zien in de media.

De paarden van de Politie kunnen er tegen.
    Die zijn er op getraind.
    Bij mijn weten de enige paarden die tegen een stootje kunnen.
    Van boeren of manège-houders ed. kan je moeilijk verwachten dat hun paarden
    eenzelfde opleiding krijgen.

De eigenaars van honden kunnen er wel iets aan doen.
    Om er nu nog aan te beginnen lijkt me een beetje laat
    Hier de betere tips voor NU en later:
    Explore dog training tips, expert advice, and official programs from Cesar Millan. Shop exclusive merch and learn how to lead your pack with calm confidence.

Sakkeren en "duvelen" op de feestvierders zal het probleem niet oplossen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Dieren en vuurwerk

hou je beesten binnen en schenk er verder geen extra aandacht aan.
    hoe meer aandacht tijdens het vuurwerk, hoe meer je beesten denken/vinden dat er iets bijzonders aan de hand is en worden bang of onrustig.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      hou je beesten binnen en schenk er verder geen extra aandacht aan.
      hoe meer aandacht tijdens het vuurwerk, hoe meer je beesten denken/vinden dat er iets bijzonders aan de hand is en worden bang of onrustig.
      grt,bouk.
      Het moet net andersom gebeuren bouk
      Aandacht schenken, er mee bezig zijn, voor afleiding zorgen en ga vooraf een halfuur met
      het beestje wandelen.
      En de eigenaar moet zich zelf op voorhand niet gaan opwinden of gefrustreerd voelen
      omdat er weer vuurwerk is.
      Die hond voelt dat.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Het moet net andersom gebeuren bouk
        Aandacht schenken, er mee bezig zijn, voor afleiding zorgen en ga vooraf een halfuur met
        het beestje wandelen.
        En de eigenaar moet zich zelf op voorhand niet gaan opwinden of gefrustreerd voelen
        omdat er weer vuurwerk is.
        Die hond voelt dat.
        niet mee eens hoor.
        die beesten krijgen rond dat tijdstip nooit die aandacht en begrijpen er daarom niets van waarom er al die aandacht aan hen wordt besteed.
        en dan zijn er tot overmaat van ramp buiten nog van die harde knallen en al vreemde geluiden.
        en het baasje maar zeggen; rustig maar niets aan de hand.
        nee beesten zijn lang niet gek hoor.
        dus negeren die handel, gaat hier al jaren goed.
        grt,bouk.

Comment

niet mee eens hoor.
          die beesten krijgen rond dat tijdstip nooit die aandacht en begrijpen er daarom niets van waarom er al die aandacht aan hen wordt besteed.
          en dan zijn er tot overmaat van ramp buiten nog van die harde knallen en al vreemde geluiden.
          en het baasje maar zeggen; rustig maar niets aan de hand.
          nee beesten zijn lang niet gek hoor.
          dus negeren die handel, gaat hier al jaren goed.
          grt,bouk.
          Zo veel te beter bouk.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

bouk heeft hiermee overschot van gelijk, kunnen er hier van meespreken met onze roedel....
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              bouk heeft hiermee overschot van gelijk, kunnen er hier van meespreken met onze roedel....
              Ben blij jvs dat je de zaken goed onder controle hebt
              Weer iemand zonder problemen op dit vlak
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Versta dit allemaal niet meer. Waarom moeten mensen vuurwerk afsteken in hun tuin? Ik heb de indruk dat veel volwassenen hun kindertijd nog niet zijn ontgroeit. Daar bovenop zijn er dan nog velen die dit doen met een ferm stuk in hun kraag.
                Het verbod komt er wellicht nog wel na de nodige ongevallen.
                Dient echt tot niks, is zeer gevaarlijk en doet dieren onnodig schrikken.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik vrees dat mijn beesten alleen gaan zijn bij nieuwjaar Er was hier een pippo die het nodig vond om bij kerstmis om 24u al wat vuurwerk de lucht in te jagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Versta dit allemaal niet meer. Waarom moeten mensen vuurwerk afsteken in hun tuin? ..........
                    om de kwade geesten te verdrijven en de goede te verwelkomen.
                    grt,bouk.

Comment

om de kwade geesten te verdrijven en de goede te verwelkomen.
                      grt,bouk.
                      Hopelijk buigt de balans dan naar de goeie kant.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Onze hond of kat heffen hun hoofd nog niet eens op als er kabaal is ... dus vermoedelijk nu ook geen last.

Probleem is dat heel veel dieren wel last hebben van dat kabaal en lopen gaan, op zich nog geen ramp omdat de meeste wel terug te vinden zijn maar sommigen lopen dan ook het straat op met alle gevolgen!
                        Niet alles kan je binnenhuis houden of tegen houden, mijn vorige hond sprong bij het minste kabaal zonder problemen over een omheining van 1m80 en dwars door het dak van zijn ren (ook op 1m80).

Ge zou kunnen zeggen van om middernacht uw hond binnen te houden maar dat volstaat niet, mensen kunnen zich ook niet aan regeltjes houden.
                        Vuurwerk met nieuwjaar is normaal om middernacht maar zoals overal begint dit hier al in de namiddag en zijn ze een heel week bezig!
                        En bepaalde kinderen hebben van hun ouders een goede opvoeding gekregen, ze krijgen bommekes mee voor gans de week (zo zitten ze op straat kabaal te maken i.p.v. binnen) en laten ze maar doen waar ze goesting in hebben ... meestal net daat waar ze weten dat er dieren zitten gaan ze wat extra bommekes gooien.

Maar ik denk dat het dit jaar een groter probleem zal worden dan andere jaren, door de zachte winter zitten veel dieren nog buiten.

Met een uurtje vuurwerk heb ik geen probleem, daar kunt ge u naar houden en uw dieren in het oog houden maar zoals gezegd zijn er mensen die van geen ophouden weten en een week kabaal maken!

En waar ik nog meer de kriebels van krijg is het vuurwerk dat mensen afsschieten in hun tuin midden een woonwijk!
                        Het is hier de eerste niet dat een deuk in het dak van zijn auto heeft of waar de gordijnen aan een openstaand raam brandgaten hebben!
                        Het ergste wat ik ooit meemaakte is een vuurpijl op iemand zijn rieten dak ... bye bye dikke villa!
                        Wil je vuurwerk, ga dan naar een open veld!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

In mijn dorp is het priveevuurwerk elk jaar indrukwekkender dan bij sommige door de overheid georganiseerde evenementen. Vreemd genoeg hebben we op zulke momenten geen last van blaffende honden die elkaar opjagen. Ik veronderstel dat ze daarvoor inderdaad te bang zijn. Wat geluidsoverlast betreft vind ik het een welgekome afwisseling.
                          Kleine voetzoekertjes met scherpe knallen missen blijkbaar hun effect in een landelijke omgeving, want ik heb er zolang ik hier woon nog geen enkele voor mijn voeten of voor die van mijn hond mogen krijgen.

Comment

Lees ook dit eens : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ste-ooit.dhtml
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Onze hond of kat heffen hun hoofd nog niet eens op als er kabaal is ... dus vermoedelijk nu ook geen last.
                              Zal wel meevallen Verseg

Probleem is dat heel veel dieren wel last hebben van dat kabaal en lopen gaan, op zich nog geen ramp omdat de meeste wel terug te vinden zijn maar sommigen lopen dan ook het straat op met alle gevolgen!
                              Niet alles kan je binnenhuis houden of tegen houden, mijn vorige hond sprong bij het minste kabaal zonder problemen over een omheining van 1m80 en dwars door het dak van zijn ren (ook op 1m80).
                              Hier in de buurt zijn er wat mensen die paarden houden.
                              (ik heb er zelfs foto's van )

Ge zou kunnen zeggen van om middernacht uw hond binnen te houden maar dat volstaat niet, mensen kunnen zich ook niet aan regeltjes houden.
                              Nagel op de kop VerSeg

Vuurwerk met nieuwjaar is normaal om middernacht maar zoals overal begint dit hier al in de namiddag en zijn ze een heel week bezig!
                              En bepaalde kinderen hebben van hun ouders een goede opvoeding gekregen, ze krijgen bommekes mee voor gans de week (zo zitten ze op straat kabaal te maken i.p.v. binnen) en laten ze maar doen waar ze goesting in hebben ... meestal net daat waar ze weten dat er dieren zitten gaan ze wat extra bommekes gooien.
                              Hier knalt het elke week wel eens.
                              Ik heb wel geen idee wat het is.
                              (= géén mop he)

Maar ik denk dat het dit jaar een groter probleem zal worden dan andere jaren, door de zachte winter zitten veel dieren nog buiten.
                              Juist. kom hier maar in de buurt een toertje met de auto maken, dan zie je genoeg.

En waar ik nog meer de kriebels van krijg is het vuurwerk dat mensen afsschieten in hun tuin midden een woonwijk!
                              Het is hier de eerste niet dat een deuk in het dak van zijn auto heeft of waar de gordijnen aan een openstaand raam brandgaten hebben!
                              Het ergste wat ik ooit meemaakte is een vuurpijl op iemand zijn rieten dak ... bye bye dikke villa!
                              Wil je vuurwerk, ga dan naar een open veld!
                              Ik nodig je uit Ik heb geen schrik, verre van maar het gebeurt altijd als je het niet
                              verwacht.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X