Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Men kan daar uren over liggen zeveren,lullen,schrijven.... één ding is zeker.Velen zullen MOETEN leren leven met minder !
    Juist.
    Energie en dagelijkse kost wordt voor velen een kleine ramp.

    Onze politici zouden 5% inleveren las ik ooit.

    Tel eens uit als alle senatoren, volksvertegenwoordigers en staatssecretarissen
    gedurende één jaar, 1000 euro per maand zouden inleveren.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #62
      Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Men kan daar uren over liggen zeveren,lullen,schrijven.... één ding is zeker.Velen zullen MOETEN leren leven met minder !
      En het zal op termijn nog erger (moeten) worden. De vorige en huidige generatie heeft de komende generaties geplunderd door boven hun stand te leven. Moet je een keer 20 jaar terugkijken en optellen hoeveel keer er een begrotingstekort is geweest in de "westerse" landen tegenover balans of overschot.
      Het kiesvee stemt voor de politici die het meest beloven, of het realistisch is maakt niet uit. De rekening daarvan wordt vroeg of laat gepresenteerd maar dan zal het ook weer de schuld van de politici zijn uiteraard.

      Comment


      • #63
        Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

        Die van het Nieuwsblad weten er precies bijna niks van, of ze hadden geen plaats of goesting om een minimum aan uitleg te geven. Volgens de fod Financien is het basisbedrag van de belastingvrije som voor het aanslagjaar 2012 (inkomsten van het jaar 2011) trouwens gelijk aan 6.430 euro, met een verhooging van 400 euro als je belastbaar inkomen niet meer bedraagt dan 24.410 euro.
        Dat is niet pas in 2013.
        In 2010 was het 6.690 euro voor belastingsplichtigen met een belastbaar inkomen lager dan 23.900 euro.
        Het verschil is dus een verdubbeling van de toeslag op de belastingvrije som, voor wie al een toeslag had.
        Voor anderen blijft het 6.430 euro,... zoals het was... zonder indexering.
        Last edited by Poza; 30 november 2011, 11:28.

        Comment


        • #64
          Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

          Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          De vorige en huidige generatie heeft de komende generaties geplunderd door boven hun stand te leven.
          Nog erg jongkes zeker ...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #65
            Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
            En het zal op termijn nog erger (moeten) worden. De vorige en huidige generatie heeft de komende generaties geplunderd door boven hun stand te leven. Moet je een keer 20 jaar terugkijken en optellen hoeveel keer er een begrotingstekort is geweest in de "westerse" landen tegenover balans of overschot.
            Het kiesvee stemt voor de politici die het meest beloven, of het realistisch is maakt niet uit. De rekening daarvan wordt vroeg of laat gepresenteerd maar dan zal het ook weer de schuld van de politici zijn uiteraard.
            ik weet niet op wie je doelt met je generaties,
            maar ik vrees dat je de bal toch compleet mis slaagt...
            in mijn persoonlijk geval, zie ik bij mijn ouders nog bij mijn grootouders mensen die boven hun stand leefden,
            wel mensen die hard werken voor alles wat ze hebben... (of gewerkt hebben).

            Dus zou wel graag je uitleg eens zien...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #66
              Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Nog erg jongkes zeker ...
              Dacht ik ook.
              In de jaren 70 is veel geld verknoeid door de toenmalige politiekers, van welke kleur dan ook. Begrotingstekorten van over de 20% waren heel normaal en daar zitten we nu mee opgescheept. Dat waren politiekers waar nu graag wordt naar gewezen als nog "echte" politiekers.
              Maar om daarvoor een ganse generatie te veroordelen, gaat toch iets te ver. Voor anderen stemmen ging niet, want die waren er niet!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #67
                Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                Moet je een keer 20 jaar terugkijken en optellen hoeveel keer er een begrotingstekort is geweest in de "westerse" landen tegenover balans of overschot.
                In het Wilde Westen is het inderdad erg, Vergelijk bijvoorbeeld de Belgische overheidsschuld met die van Bulgarije: http://www.google.be/publicdata/expl...up&hl=nl&dl=nl

                Comment


                • #68
                  Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  ik weet niet op wie je doelt met je generaties,
                  maar ik vrees dat je de bal toch compleet mis slaagt...
                  in mijn persoonlijk geval, zie ik bij mijn ouders nog bij mijn grootouders mensen die boven hun stand leefden,
                  wel mensen die hard werken voor alles wat ze hebben... (of gewerkt hebben).

                  Dus zou wel graag je uitleg eens zien...
                  Denk dat je het woord generatie niet goed geinterpreteerd hebt. Jij neemt het voorbeeld van je eigen familie, blijkbaar deed de rest van het land het niet zo voorbeeldig.

                  We zijn op 20 jaar tijd ocharme 2 keer nipt boven 0 geraakt qua begroting...en dat ligt niet aan de illegalen of ontwikkelingshulp.



                  Geweldig goed gewerkt allemaal...

                  Enfin, we zullen zien hoe het hier binnen een jaar of 10, 15 er aan toegaat als de pensioenkosten de pan uit swingen.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Roerende voorheffing van 15% naar 21% op alles behalve spaarboekjes tot een intrest van 20000€. Maar wie heeft in de huidige context 20K intrest van spaarboekjes.
                    Dat weten we niet. Wie heeft er meer dan 1.730 euro interesten op hetzelfde spaarboekje? En wie had er 20 van die boekjes om niets te hoeven betalen?
                    De vld heeft vergeten te melden wat de EU zegt over die concurentievervalsende vrijstelling. De Belgische banken verekenen ondertussen die belastingvrijstelling in hun lagere interesten. Dus niet wij maar zij steken dat op zak.
                    Last edited by Poza; 29 november 2011, 16:28.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Nog erg jongkes zeker ...
                      Ik ben geen piepkuiken meer, maar er zal toch een verschil zitten tussen mijn generatie en die van mijn ouders.

                      Mijn ouders konden makkelijk op pensioen op 60 (en velen een stuk vroeger), en strikt genomen hebben zij enkel het pensioen van hun ouders betaald.
                      Zelfs in verhouding tot hun loon was bouwen en grond kopen een héél stuk goedkoper.

                      Ook wij zijn nu het pensioen van onze ouders aan het betalen. Alleen ons zelfgespaard of groepspensioen is ZELF sparen voor onze eigen pensioen. In Nederland is dat anders geregeld, en daar hebben ze natuurlijk het probleem dan de pensioenkassen stevig lijden onder de beursmalaise.

                      Het probleem blijft altijd hetzelfde: lonen zijn zeker niet te hoog, de loonlasten zijn te hoog.
                      Als een zelfstandig bakker morgen iemand in dienst neemt, dan zit er in de WERKGEVERSBIJDRAGE een percentage voor de werkloosheidsuitkeringen. Zoiets is toch echt te gek voor woorden. Ik noem zoiets een boete op het in dienst nemen van een werknemer.
                      De staat zal dik moeten sparen, en er voor zorgen dat er vooral MEER schouders zijn die de lasten dragen.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                        Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                        Denk dat je het woord generatie niet goed geinterpreteerd hebt. Jij neemt het voorbeeld van je eigen familie, blijkbaar deed de rest van het land het niet zo voorbeeldig.

                        We zijn op 20 jaar tijd ocharme 2 keer nipt boven 0 geraakt qua begroting...en dat ligt niet aan de illegalen of ontwikkelingshulp.



                        Geweldig goed gewerkt allemaal...

                        Enfin, we zullen zien hoe het hier binnen een jaar of 10, 15 er aan toegaat als de pensioenkosten de pan uit swingen.
                        Als je dan toch zo goed gedocumenteerd bent, zoek eens die cijfers op van de jaren 50, 60,70,80, de generaties van je voorouders die het misschien voor jouw ouders wat comfortabeler hebben gemaakt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #72
                          Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik ben geen piepkuiken meer, maar er zal toch een verschil zitten tussen mijn generatie en die van mijn ouders.

                          Mijn ouders konden makkelijk op pensioen op 60 (en velen een stuk vroeger), en strikt genomen hebben zij enkel het pensioen van hun ouders betaald.
                          Zelfs in verhouding tot hun loon was bouwen en grond kopen een héél stuk goedkoper.

                          Ook wij zijn nu het pensioen van onze ouders aan het betalen. Alleen ons zelfgespaard of groepspensioen is ZELF sparen voor onze eigen pensioen. In Nederland is dat anders geregeld, en daar hebben ze natuurlijk het probleem dan de pensioenkassen stevig lijden onder de beursmalaise.

                          Het probleem blijft altijd hetzelfde: lonen zijn zeker niet te hoog, de loonlasten zijn te hoog.
                          Als een zelfstandig bakker morgen iemand in dienst neemt, dan zit er in de WERKGEVERSBIJDRAGE een percentage voor de werkloosheidsuitkeringen. Zoiets is toch echt te gek voor woorden. Ik noem zoiets een boete op het in dienst nemen van een werknemer.
                          De staat zal dik moeten sparen, en er voor zorgen dat er vooral MEER schouders zijn die de lasten dragen.
                          Inderdaad, als er meer genieters zijn dan schieters, moet er miserie van komen.
                          En jammer want de Van Den Broucke's en Vervotte's die daar iets wilden aan doen zijn er al uitgebonjourd of hebben er genoeg van.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Als je dan toch zo goed gedocumenteerd bent, zoek eens die cijfers op van de jaren 50, 60,70,80, de generaties van je voorouders die het misschien voor jouw ouders wat comfortabeler hebben gemaakt.
                            Ik zie de relevantie niet helemaal, maar ongeveer rond '80 is het ongeveer mode geworden om fors meer uit te geven dan er voorhanden was.



                            De demografie speelt een rol, maar de wereldeconomie stak in de jaren 50 (om maar iets te zeggen) ook heel anders in elkaar, je kon toen nog niet alles in China laten maken omdat het goedkoper was. Als je ze de kans geeft stemmen mensen met hun portemonnee, dat is nu zo en was toen niet anders enkel was de keuze beperkt.

                            Soit, de grafiek geeft ook duidelijk aan dat er zeker geen vetpotten werden opgebouwd in de jaren stillekes, maar de totale schuld was wel constant.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Inderdaad, als er meer genieters zijn dan schieters, moet er miserie van komen.
                              En jammer want de Van Den Broucke's en Vervotte's die daar iets wilden aan doen zijn er al uitgebonjourd of hebben er genoeg van.
                              Daarin ben je niet goed geïnformeerd Pol.
                              En dat weet ik uit eerste hand

                              En over werken en over pensioen valt ook nog iets te zeggen.
                              Destijds ex-mijnwerkers op 40 (?) op pensioen sturen.
                              Wie vindt zoiets uit?

                              Avondonderwijs.
                              Licentiaat talen > 18 UREN PER WEEK les geven > 2400 euro NETTO.
                              Wie vindt zoiets uit?

                              Dus Pol, leer nog wat Spaans en geef avondles

                              Ik heb het ook niet op politici in 't algemeen maar die hebben op 50 jaar niet
                              kunnen kapot maken wat de banken en hun speculanten op twee jaar
                              klaar speelden.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #75
                                Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

                                Avondonderwijs.
                                Licentiaat talen > 18 UREN PER WEEK les geven > 2400 euro NETTO.
                                Wie vindt zoiets uit?
                                Lijkt me niet abnormaal voor de meeste universitaire diplomas (die ik zelf trouwens niet heb)...

                                Comment

                                Working...
                                X