Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

    - digitale tv zal ik iets meer moeten betalen

    - roerende voorheffing : ik zal iets minder beter worden daar ze mijn rente iets hoger gaan belasten

    -bedrijfswagentaks : een audi A4 gaan ze redelijk zwaar aanpakken , daar gaan ze me dus nog 2 jaar mee raken , daarna zal het een klein bedrijfsautoje worden

    -energietaks electrabel : niet zeker of ik dit ga merken op mijn factuur maar ergens vrees ik er voor

    -index : voorlopig van de baan maar ergens vrees ik er voor

    -ziekteverzekering : weet ik niet zeker maar ergens vrees ik ervoor dat dat me ook iets gaat kosten

    -varia : dingen die ik nog niet weet maar die er misschien ook al zijn

    -ik ga langer moeten werken , of dit leuk gaat zijn weet ik nog niet want is nog ver af maar ik vermoed dat ik daar iets beter ga van worden want dat zou dan meer moeten opbrengen als wanneer ik een pensioentje zou trekken , misschien compenseerd dit dan al de rest
    Last edited by dekoningg; 29 november 2011, 11:37. Reden: typo

    Comment


    • #32
      Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

      ach.. wij gaan werken tot ons 67ste..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

        langer werken
        meer belasting betalen
        hogere uitgaven
        en vooral veel ergernis omdat er weer heel veel naar profieurs gaat die nog nooit gewerkt hebben en omdat de asielzoekers die niet echt omwille van vervolging waar ze zelf niets kunnen aan doen, gevlucht zijn niet ONMIDDELIJK en ONVOORWAARDELIJK morgen al tgerug gestuurd worden naar hun land van herkomst

        Comment


        • #34
          Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

          Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
          langer werken
          meer belasting betalen
          hogere uitgaven
          en vooral veel ergernis omdat er weer heel veel naar profieurs gaat die nog nooit gewerkt hebben en omdat de asielzoekers die niet echt omwille van vervolging waar ze zelf niets kunnen aan doen, gevlucht zijn niet ONMIDDELIJK en ONVOORWAARDELIJK morgen al tgerug gestuurd worden naar hun land van herkomst
          Troost..., ik vermoed dat de regering in de startblokken geen lang leven zal beschoren zijn. Een begroting die met haken en ogen aan mekaar hangt... En binnen een tweetal jaar zijn er weeral verkiezingen. Volgens D.R. "drinkt de tijd".
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Troost..., ik vermoed dat de regering in de startblokken geen lang leven zal beschoren zijn.
            Klopt misschien wel maar uit ervaring weten we dat elke nieuwe regering als start meer geld afpakt van de burger en dat dit nooit ongedaan gemaakt wordt bij een volgende regering, integendeel zelfs ... die beginnen ook met nieuwe kosten voor de burger.
            Elke nieuwe regering komt met het excuus dat het is om gaten van de vorige regering te dichten.
            We zijn eigenlijk soms nog beter af met een regerig dat lang blijft.
            Het zal verder gaan tot alles van de staat is en wij moeten betalen om het te gebruiken ... waar hebben we dat nog gekend?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ach.. wij gaan werken tot ons 67ste..
              grt,bouk.
              Proficiat bouk
              Maar dat zal nog niet voor morgen zijn.
              Eerder vanaf 2020 > naar 66 jaar.
              Vanaf 2025 > 67 jaar.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Eerder vanaf 2020 > naar 66 jaar.
                Vanaf 2025 > 67 jaar.
                Tot uw 67 barkeeper zijn?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                  Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                  De spaarder wordt nog eens extra belast op de schamele interesten die toegekend worden.
                  En waar zitten de meeste brave spaarders?Juist ja,in Vlaanderen.

                  We weten het reeds lang:"het geld halen waar je het gemakkelijkst kan aanslaan"!
                  Vanaf welk rente-bedrag?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Tot uw 67 barkeeper zijn?
                    Tja, goalkeeper zal moeilijker gaan
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Klopt misschien wel maar uit ervaring weten we dat elke nieuwe regering als start meer geld afpakt van de burger en dat dit nooit ongedaan gemaakt wordt bij een volgende regering, integendeel zelfs ... die beginnen ook met nieuwe kosten voor de burger.
                      Elke nieuwe regering komt met het excuus dat het is om gaten van de vorige regering te dichten.
                      We zijn eigenlijk soms nog beter af met een regerig dat lang blijft.
                      Het zal verder gaan tot alles van de staat is en wij moeten betalen om het te gebruiken ... waar hebben we dat nog gekend?
                      Je zou moeten vergelijken:
                      - een begroting MET de bankencrisis, schuldencrisis, euro-crisis
                      - een begroting ZONDER
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het zal verder gaan tot alles van de staat is en wij moeten betalen om het te gebruiken ... waar hebben we dat nog gekend?
                        Denk jij dat alles beter gaat als het wordt geprivatiseerd? De vroeger staatsbanken (ASLK, Gemeentekrediet, Landbouwkrediet,...) allen overgenomen door privé banken. Gevolg kennen we ondertussen.
                        Als ik hier regelmatig van de problemen lees die mensen met pakjesdiensten hebben, dan hou ik mijn hart vast als B-post ooit volledig privaat zal zijn.
                        En laten we er maar niet aan denken wat er gaat gebeuren bij een volledige privatisering van de gezondheidszorg.

                        Als het inderdaad 'L'état c'est moi" zou worden, dan heb je gelijk. Maar "L'état c'est nous" zal wel een utopie blijven. Of er zal eerst nog veel bloed vloeien, letterlijk en figuurlijk.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Vanaf welk rente-bedrag?
                          Roerende voorheffing van 15% naar 21% op alles behalve spaarboekjes tot een intrest van 20000€. Maar wie heeft in de huidige context 20K intrest van spaarboekjes. Ach ja, de nieuwe staatsbons waarop het hoofd van Y. L. staat blijven ook nog op 15% voorheffing.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Roerende voorheffing van 15% naar 21% op alles behalve spaarboekjes tot een intrest van 20000€. Maar wie heeft in de huidige context 20K intrest van spaarboekjes. Ach ja, de nieuwe staatsbons waarop het hoofd van Y. L. staat blijven ook nog op 15% voorheffing.
                            Dus gezien de rente op spaarboekjes danig laag is, moet er dan toch een ferm
                            bedrag op de boekjes staan

                            Ik dacht dat Belgen en vooral Vlamingen echte plantrekkers waren?
                            De afgelopen tijd hoor ik dat "ons geld niks meer waard is".
                            Of dat de inflatie iedereen nekt.
                            "Ge u geld beter uitgeven", hoor ik ook af en toe.

                            Wel doe dat dan hee
                            Geef aan goede doelen: kan je aftrekken van de belastingen.
                            Investeer in uw zaak: kan je inbrengen in de boekhouding.
                            Er zijn nog een paar andere mogelijkheden.
                            ================================================== ===========
                            Nog iets: niemand verplicht u om uw auto hier in België te kopen...
                            Last edited by theokus; 29 november 2011, 13:28.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Denk jij dat alles beter gaat als het wordt geprivatiseerd? De vroeger staatsbanken (ASLK, Gemeentekrediet, Landbouwkrediet,...) allen overgenomen door privé banken. Gevolg kennen we ondertussen.
                              Als ik hier regelmatig van de problemen lees die mensen met pakjesdiensten hebben, dan hou ik mijn hart vast als B-post ooit volledig privaat zal zijn.
                              En laten we er maar niet aan denken wat er gaat gebeuren bij een volledige privatisering van de gezondheidszorg.

                              Als het inderdaad 'L'état c'est moi" zou worden, dan heb je gelijk. Maar "L'état c'est nous" zal wel een utopie blijven. Of er zal eerst nog veel bloed vloeien, letterlijk en figuurlijk.
                              Ja, dat was de tijd van Verhofstad. Ze hadden toen ook geld nodig om hun begroting in evenwicht te brengen. Dat is inderdaad ook slecht afgelopen.
                              Diezelfde gaan nu opnieuw herbeginnen... om schrik van te hebben.
                              Maar misschien kunnen wij door massaal op de staatsbons van Yveske in te tekenen België toch nog opkopen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                                De taks op vliegtuigtickets is afgevoerd.Wat een onzin.
                                Ik meen dat er 1 euro per ticket voorzien was.
                                Dat was nu iets dat ik met plezier zou willen betalen.Want voor 1 euro kan je gemakkelijk op Tenerife bv. een pintje drinken dus daar moeten we het niet voor laten.
                                Kijk maar eens hoe we met zijn allen staan aan te schuiven in Zaventem om de lucht te gaan vervuilen.Er zijn ettelijke euro's te rapen.
                                En dan spreek ik nog niet van businessclass of hoger,die kunnen dat ook makkelijk dragen en nog doorrekenen.
                                Welke lobby heb je gezegd??
                                Flickr PBase
                                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                                Comment

                                Working...
                                X