Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Clearwire internet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met Clearwire internet?

    Ben momenteel op zoek naar de voordeligste internetverbinding voor mijn nieuw appartement in Gent. Ben bij Clearwire terecht gekomen, omgerekend €22.5/maand als je een jaarcontract afsluit. Net een paar euro goedkoper dan telenet én zonder bekabeling én met gratis modem. Vroeg me af of er iemand toevallig al ervaring had met deze provider? Of andere tips voor een degelijke provider zijn ook altijd welkom.
    CyberLiquid

  • #2
    Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

    Vind de naam ClearWIRE nogal tegenstrijdig met dat "geen kabels" op hun website...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

      lijkt me vooral iets trager in vergelijking met telenet
      als dat je niet stoort dan kan je wel een goeie deal doen denk ik.
      (al zoek je best wel eventjes op of de voorgestelde snelheden ook in de praktijk haalbaar zijn, anders wordt het wel een heel trage bedoening)

      ik weet niet of je ook telefonie of kabel tv nodig hebt, in dat geval kan je mss wel voordeel doen met een pakket te nemen bij een andere provider (telenet, belgacom, mobistar, en zo zullen er nog wel zijn)
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

        Google vertelt nie veel goeds...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          Google vertelt nie veel goeds...
          Als ik iets goed vind ga ik dat meestal niet op het internet verkondigen. Dit is wel grappig op die site ...

          De internetsnelheid is ENORM SLECHT. De verbinding valt bovendien regelmatig uit! Overigens moest ik voor enige verbinding mijn raam wagenwijd openzetten (ook als het regent) en vervolgens mijn laptop min of meer in het raam hangen.
          Dat je de laptop uit het raam moet hangen om verbinding te hebben met de modem lijkt me straf Zou me niet verbazen dat het iemand is die open wireless router van iemand anders gebruikt ipv de clearwire modem

          Ik maak me meer zorgen om de straling van zo een ding eigenlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

            Bedankt voor de snelle reacties!

            En heb enkel internet nodig, geen telefonie of televisie. Wat ADSL eigenlijk al uitsluit, aangezien je dan zeker al een telefoonlijn van minstens €7-8/maand moet nemen + je eigenlijke internetabonnement. Dit mag dan nog aan een €18 zijn (wat al zeer goedkoop is), in totaal is het nog duurder dan standaard telenet-pakket (€24.5).

            Dus komt het volgens mij neer op een keuze tussen telenet (€24.5) en clearwire (€22.5). De clearwire-snelheid is (volgens hun site) niet veel trager dan telenet: 2MB/s, telenet is 20mbps, wat 2.5MB/s is. Hangt er natuurlijk ook van af of die snelheden effectief gehaald worden natuurlijk ...
            CyberLiquid

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

              kijk anders eens bij Dommel.

              Ken wat mensen die daar best tevreden over zijn en prijzen zijn wel ok.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                Oorspronkelijk geplaatst door -ernie- Bekijk bericht
                Bedankt voor de snelle reacties!

                En heb enkel internet nodig, geen telefonie of televisie. Wat ADSL eigenlijk al uitsluit, aangezien je dan zeker al een telefoonlijn van minstens €7-8/maand moet nemen + je eigenlijke internetabonnement. Dit mag dan nog aan een €18 zijn (wat al zeer goedkoop is), in totaal is het nog duurder dan standaard telenet-pakket (€24.5).

                Dus komt het volgens mij neer op een keuze tussen telenet (€24.5) en clearwire (€22.5). De clearwire-snelheid is (volgens hun site) niet veel trager dan telenet: 2MB/s, telenet is 20mbps, wat 2.5MB/s is. Hangt er natuurlijk ook van af of die snelheden effectief gehaald worden natuurlijk ...
                Ik denk dat je dat niet goed gelezen hebt: ClearWIRE is 2mbit/s, da's dus "breedband" anno 2000. Daar ga je toch geen 29€/maand voor betalen? (Waar je die 22,5€ vandaan haalt is me een raadsel). Vergeet YouTube dus maar, of het downloaden van systeem-updates (of dat nu Windows is of Apple). Niet moeilijk dat ze "zonder verkeerlimiet" werken.

                Als je daar allemaal niet mee inzit, ga dan eens kijken naar een abo bij Proximus of Mobistar. Voor 20€ per maand, en indien met contract voor 12 maand heb je ook je "gratis" modem. En dan kan je van overal surfen en niet alleen vanuit de grote steden.

                Nope, voor een deftige internetverbinding heb je een draadje nodig. Misschien eens aankloppen bij de buurman?
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                  Scarlet internet (ADSL) = 25 euro per maand, voor VDSL2 betaal je 35 euro per maand.

                  Dat lijkt mij in verhouding eigenlijk veel, want ik betaal bij Scarlet 50 euro per maand voor internet (VDSL2) + digitale TV van Belgacom + telefoonabonnement (gratis bellen naar een andere vaste lijn in de daluren) + een gsm abonnement.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Ik denk dat je dat niet goed gelezen hebt: ClearWIRE is 2mbit/s, da's dus "breedband" anno 2000. Daar ga je toch geen 29€/maand voor betalen? (Waar je die 22,5€ vandaan haalt is me een raadsel). Vergeet YouTube dus maar, of het downloaden van systeem-updates (of dat nu Windows is of Apple). Niet moeilijk dat ze "zonder verkeerlimiet" werken.
                    Neen hoor, er staat wel degelijk "2 Mb/s" op de website van clearwire, 2 megabyte per seconde. Zo interpreteer ik dat toch, anders zou er 2 mbps/s moeten staan. Die 22.5 euro haal ik van de 3e optie die geadverteerd staat, prepaid voor een heel jaar voor €270.

                    Alleszins, na het lezen van wat customer reviews op de link die ccc had gepost heb ik toch maar beslist om niet voor clearwire te gaan. Ik denk dat mijn oplossing zal worden: basic telefoonlijn bij Belgacom voor €8,60/maand + internet bij Dommel voor €109/jaar. Komt neer op net geen €18 per maand. Vind het eigenlijk nog altijd niet zo goedkoop maar ja, internet is dan ook duur in ons Belgenland.

                    Bedankt voor de hulp iedereen!
                    Last edited by -ernie-; 28 juli 2011, 11:34.
                    CyberLiquid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door -ernie- Bekijk bericht
                      anders zou er 2 mbps/s moeten staan.
                      2 Millibit ?....
                      M=Mega
                      m=milli



                      En inderdaad Clearwire...
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door -ernie- Bekijk bericht
                        Neen hoor, er staat wel degelijk "2 Mb/s" op de website van clearwire, 2 megabyte per seconde. Zo interpreteer ik dat toch, anders zou er 2 mbps/s moeten staan. Die 22.5 euro haal ik van de 3e optie die geadverteerd staat, prepaid voor een heel jaar voor €270.

                        Alleszins, na het lezen van wat customer reviews op de link die ccc had gepost heb ik toch maar beslist om niet voor clearwire te gaan. Ik denk dat mijn oplossing zal worden: basic telefoonlijn bij Belgacom voor €8,60/maand + internet bij Dommel voor €109/jaar. Komt neer op net geen €18 per maand. Vind het eigenlijk nog altijd niet zo goedkoop maar ja, internet is dan ook duur in ons Belgenland.

                        Bedankt voor de hulp iedereen!
                        Nope, 2 Mb/s = 2 megabit per seconde, 2MB/s = 2 megabyte per seconde. Daarbij, als je je een beetje informeert begrijp je welke technologie ze gebruiken en welke snelheden daar maximaal theoretisch mee behaald worden.

                        Internet is vooral duur als je enkel en alleen Internet wil. De meeste providers gaan voor "triple play", waarmee bedoelt wordt dat ze Internet, telefonie en digitale televisie combineren.
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door -ernie- Bekijk bericht
                          + internet bij Dommel voor €109/jaar.
                          Oppassen met Dommel. Als alles goed gaat ben je goed af maar bij problemen ben je de pineut.
                          Vooraf betalen voor een jaar is ook een risico, mocht er iets mislopen en de aansluiting laat zo lang op zich wachten dat je toch naar een alternatief moet gaan zie je nooit je geld terug.
                          Lees er het forum op Userbase maar op na.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Nope, 2 Mb/s = 2 megabit per seconde, 2MB/s = 2 megabyte per seconde. Daarbij, als je je een beetje informeert begrijp je welke technologie ze gebruiken en welke snelheden daar maximaal theoretisch mee behaald worden.

                            Internet is vooral duur als je enkel en alleen Internet wil. De meeste providers gaan voor "triple play", waarmee bedoelt wordt dat ze Internet, telefonie en digitale televisie combineren.
                            Hm, wist niet dat er een verschil was tussen Mb en MB. Precies content dat ik het hier eerst eens gevraagd heb

                            Trouwens, na een telefoontje met de helpdesk van Belgacom (35 min wachttijd, 2 minuten gesprek ) blijkt dat Raw Copper, de basic telefoonlijn van Belgacom niet meer bestaat. Goedkoopste optie is nu de Classic lijn voor €19/maand.
                            Heb uiteindelijk voor een promotie van Belgacom gekozen, €10/maand voor de eerste 6 maanden internet, daarna gewone prijs. Komt neer op zo'n €22/maand. Voel me nu al bedrogen. Maar zoals je zegt, het is vooral duur als je enkel en alleen internet wil.

                            Nogmaals bedankt voor de input iedereen!
                            CyberLiquid

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand ervaring met Clearwire internet?

                              "Internet Start is eveneens beschikbaar zonder vaste lijn aan € 32,92/maand (zonder promo)."

                              En dat aan 3mbps! Ja man, als je 't volume (15GB) niet nodig hebt kan je dan toch beter gaan voor een 3G abo? Dan heb je dezelfde bandbreedte als je een beetje signaal hebt.

                              Hier bijvoorbeeld (om nu eens niet Proximus te kiezen).
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X