Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Waar is dat geld naartoe gegaan voor Japan? Graag bronvermelding waar de beweringen worden gestaafd met cijfers en geldstromen (geen speculaties)
    Japan gebruikt geld rampenfonds voor walvisjacht

De Japanse overheid heeft 2,28 miljard yen (21,8 miljoen euro) van het rampenfonds voor de slachtoffers van de aardbeving en tsunami gebruikt om de verlieslatende walvisjacht uit het slop te krijgen. Dat meldt de krant Sydney Morning Herald.

Achttien Japanse milieu- en non-gouvernementele organisaties hebben officieel protest aangetekend bij de Japanse premier Yoshihiko Noda. Volgens hen wordt het geld voornamelijk gebruikt voor de bescherming van de walvisvloot die gisteren richting Antarctica vertrok.

"We eisen dat de overheid geen belastinggeld meer verspilt aan de walvisvaart, maar aan projecten die mensen, gemeenschappen en regio's, die getroffen zijn door de ramp van 11 maart, echt helpen'', klinkt het in de brief. Volgens het Japanse agentschap voor de Visserij was het geld echter nodig omdat traditionele walvisvaardersdorpen door de tsunami zwaar waren getroffen.

"Een pure schande", zegt Paul Watson van Sea Shepherd, dat de komende dagen de confrontatie zal opzoeken met de Japanse walvisvaarders. "Vanover de hele wereld hebben mensen geld gestuurd om de slachtoffers van de aardbeving en tsunami te helpen. Ze hadden nooit verwacht dat hun geld zou misbruikt worden voor de walvisjacht in de Zuidelijke Oceaan." (hlnsydney/sps)

bron: www.hln.be
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Ik vrees dat dit voor Voltigeur onder de noemer "speculaties" gaat vallen
      En als je dan toch met concrete data voor de dag komt, dan blijft het opeens stil.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM
        Ik vrees dat dit voor Voltigeur onder de noemer "speculaties" gaat vallen
        En als je dan toch met concrete data voor de dag komt, dan blijft het opeens stil.
        Vogelvangst op barbaarse wijze...
        ...

We zijn nu zoveel pagina's na de eerste post later, en het aantal on topic reacties bedraagt niet eens 1/pagina...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Iedereen vindt dat erg.. Mensen die zoiets goedkeuren hebben een medisch probleem. On topic genoeg?

Comment

We zijn nu zoveel pagina's na de eerste post later, en het aantal on topic reacties bedraagt niet eens 1/pagina...
            Een discussie over de titel van het topic, telt dat ook mee als "on topic"???
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VIM
              Een discussie over de titel van het topic, telt dat ook mee als "on topic"???
              Dan kan ik hier en daar heel amusante discussies op gang trekken die wèl met de titel, maar niets met het topic hebben te maken. Daarom waarschijnlijk dat men de termen on en off topic gebruikt en niet on en off title.
              In jullie geval misschien beter spreken over "het is on the topic i would want it to be"
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Daarom waarschijnlijk dat men de termen on en off topic gebruikt en niet on en off title.
                Dat is een duidelijk antwoord op mijn vraag! Waarvoor dank! Dat ik daar niet zelf op gekomen was...
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

• En ik ga naar niemand een beschuldigende vinger opsteken, laat staan dat ik de onbeleefdheid en het lef zou hebben om te wijzen... maar naar mijn bescheiden mening kunnen de tegenstanders van de jacht op vrij veel sympathie van 1 of meerdere mods rekenen, want ik vrees dat andere topics waarin zo off topic wordt gegaan, waarin zo grof wordt gedaan, waarin zo'n persoonlijke aanvallen worden gelanceerd, waarin mensen worden geviseerd en waarin de intelligentie en mate van sociale vaardigheden worden beoordeeld aan de hand van hun hobby, al lang een slotje had gekregen.

Een slotje zou niet misstaan omwille van
                  - primo, voortdurend off topic
                  - secundo, grofheden en persoonlijke aanvallen
                  - tertio, maatschappelijke discussie (wat op BD niet is toegelaten)

Comment

• l

- primo, voortdurend off topic
                    Ik heb de topicstarter nog niet horen klagen, het artikel verwees naar vogels, maar globaal gezien gaat het over jagen.

...
                    Ik heb het topic in het begin enorm gevolgd en genoeg mijn mening gezegd. Ik had verschoten dat er al 20 pagina's waren (deze heb ik weliswaar niet allemaal gelezen).
                    Hierbij wil ik ook verduidelijken dat ik niet de bedoeling heb om iemand PERSOONLIJK aan te vallen, moest iemand zich geviseerd voelen zal dit dan ook wel zijn redenen hebben.

...
                    - tertio, maatschappelijke discussie (wat op BD niet is toegelaten)
                    Alles kan een maatschappelijke discussie zijn. Iedere mens heeft andere ideeën en je kan niet verwachten dat iedereen zich naar een bepaald idee plooit. Daarvoor heeft god de gezonde discussies geschapen.
                    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

LOL, ik vroeg gisteren om dezelfde reden een slotje en toen had je er commentaar op

Comment

...maar naar mijn bescheiden mening kunnen de tegenstanders van de jacht op vrij veel sympathie van 1 of meerdere mods rekenen...
                        Uit het reglement:
                        ...Het is daarom ook niet geoorloofd om publiek en herhaaldelijk op het forum te berichten over je ongenoegen betreffende de forumbeheerders, hun moderatie of de forumregels in het algemeen, laat staan om dit te doen aan de hand van verdachtmakingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen...
                        Als de mods vinden dat ze niet moeten tussenkomen dan is dat HUN beslissing. De beslissing om iets NIET te doen (in casu een slotje zetten) is OOK een beslissing. Laat ons dat respecteren.

Al bij al gaat het er hier beschaafd aan toe trouwens.
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Die indruk had ik ook. Met een aantal mensen die niet tegen de jacht zijn kan ik perfect communiceren, bij een aantal anderen is er steevast een vijandige toon in elke repliek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VIM
                            Uit het reglement:
                            Als de mods vinden dat ze niet moeten tussenkomen dan is dat HUN beslissing. De beslissing om iets NIET te doen (in casu een slotje zetten) is OOK een beslissing. Laat ons dat respecteren.

Wat ik zei was wèl publiek (het is een forum), maar het was noch herhaaldelijk, noch mijn ongenoegen uiten over 1 of meerdere moderatoren. Ik stelde enkel vast, en meldde dat, dat er eerder al topics zijn gesloten om 1 of meerdere van de aangehaalde redenen, waarbij het er minder grof, minder persoonlijk en minder off topic werd gegaan dan hier en dat dit bij dit topic niet gebeurt.

Al bij al gaat het er beschaafd aan toe? Vreemde definitie van beschaafd heb jij. Te meer er door uw medestanders reeds meerdere keren het tegengestelde werd geroepen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM

Die indruk had ik ook. Met een aantal mensen die niet tegen de jacht zijn kan ik perfect communiceren, bij een aantal anderen is er steevast een vijandige toon in elke repliek.
                              Moet je voor de aardigheid eens kijken welke toon bepaalde van uw medestanders hanteren...

Comment

• Re: l

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                                Ik heb de topicstarter nog niet horen klagen, het artikel verwees naar vogels, maar globaal gezien gaat het over jagen.

Ik heb het topic in het begin enorm gevolgd en genoeg mijn mening gezegd. Ik had verschoten dat er al 20 pagina's waren (deze heb ik weliswaar niet allemaal gelezen).
                                Hierbij wil ik ook verduidelijken dat ik niet de bedoeling heb om iemand PERSOONLIJK aan te vallen, moest iemand zich geviseerd voelen zal dit dan ook wel zijn redenen hebben.

Alles kan een maatschappelijke discussie zijn. Iedere mens heeft andere ideeën en je kan niet verwachten dat iedereen zich naar een bepaald idee plooit. Daarvoor heeft god de gezonde discussies geschapen.
                                Nou, dan lees ik wel heel iets anders bij TS. Titel is: "Jagen is OK maar dit...". Dus niet over jagen in het algemeen, maar zoals in het filmpje te zien, over het uitmoorden van trekkende zang-, roof- en andere in onze contreien niet bejaagde vogels.

Inderdaad, al veel pagina's. Maar dat was te verwachten in deze toch wel maatschappelijke discussie. Maar of god dan ook dit geschapen heeft? Gaan we nu over tot het verdedigen van het creationisme? Dan gaat het heel zeker de spui en andere gaten uitlopen.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X