Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    En ik zie nog niet direct veel volk de verklikkertoer opgaan om misbruiken te melden. 't Is alsof je als "gewone" burger verkeersovertreders doorseint aan de politie. 'k Ken er niet veel die dat doen (en het schijnt dat het nog strafbaar is ook). Dus dat meldpunt is echt een pleister op een houten been. Geen goed steunpunt om een verdediging op te bouwen als je 't mij vraagt.
    Dat meldpunt is speciaal gecreëerd om jachtmisdrijven en misgedragingen te melden. Hoe zou het melden dan strafbaar kunnen zijn? Maar als je al op voorhand zegt: "Waarom zou ik iets melden? Ze doen er toch niets aan", dan zal je het nooit weten of het werkt. Ten andere, natuurverenigingen kunnen zich burgerlijk partij stellen en die vind je bijna in elke rurale gemeente. Vogelbescherming doet dat regelmatig en dikwijls met goed gevolg!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Dat meldpunt is speciaal gecreëerd om jachtmisdrijven en misgedragingen te melden. Hoe zou het melden dan strafbaar kunnen zijn? Maar als je al op voorhand zegt: "Waarom zou ik iets melden? Ze doen er toch niets aan", dan zal je het nooit weten of het werkt.
      Dit vind ik nu een wijze redenering
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Waarom sleur je er dat nu opeens alweer bij.
        Je bent echt in hetzelfde bedje ziek als mil1: er vanalles bijhalen dat NIKS, maar dan ook NIKS met dit topic te maken heeft. Waarom toch? Gewoon blijven provoceren veronderstel ik.
        Da's een eerlijke inbreng. Probleem is dat ook die idioten nog altijd beweren dat ze goed bezig zijn...

En ik zie nog niet direct veel volk de verklikkertoer opgaan om misbruiken te melden. 't Is alsof je als "gewone" burger verkeersovertreders doorseint aan de politie. 'k Ken er niet veel die dat doen (en het schijnt dat het nog strafbaar is ook). Dus dat meldpunt is echt een pleister op een houten been. Geen goed steunpunt om een verdediging op te bouwen als je 't mij vraagt.
        Ik doe hier bijna niets anders meer dan reageren op 'vanalles' dat er niks mee te maken heeft. En als je tracht van terug on topic te gaan, en mijn standpunt daarin tracht uit te leggen en te verdedigen, wordt er één zinnetje uit zijn context gerukt en een bij de haren gesleurde commentaar geponeerd.
        Dat noem ik pas provoceren!

Dat noem jij een goede inbreng? Als hier de excessen aangeklaagd worden! En op die basis veroordeel je dan ook maar in een moeite door een ganse bevolkingsgroep.

Ik zal nog maar eens een poging wagen
        Is wild noodzakelijk? NEEN
        Is vlees noodzakelijk ? NEEN
        Is zuivel noodzakelijk? NEEN
        Duidelijk?
        Mag dat dan niet meer gegeten worden? NEEN, absoluut niet!
        Ik eet graag wild of ik het nu zelf schiet of iemand anders, dat doet er niet toe.
        Vlees idem
        Zuivel idem
        En als er nu mensen zijn die een andere mening toegedaan zijn is dat hun goed recht. Dat respecteer ik, Ik ga hen ook niet verrot schelden omdat ze bovenstaande niet eten. Omgekeerd is dat hier wel het geval...
        En als de jacht niet gedoseerd en gereglementeerd zou gebeuren zou er na de honderden jaren dat ze bestaat, alle wild al lang uitgeroeid zijn. Ergo: op die basis is ze perfect aanvaardbaar voor consummatie.
        En als er overlast van kauwen en houtduiven is, dan is de jager plots nuttig om het bestand in toom te houden. Heeft de natuur hier dan gefaald? Of is dat een vorm van natuurbeheer door de mens?
        Dat is mijn mening, simpel, niet meer maar ook niet minder.
        En inhoudelijke commentaren zijn welkom.
        Last edited by mil1; 6 december 2011, 23:00.
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Niet helemaal OT maar toch...

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Waar is dat geld naartoe gegaan voor Japan? Graag bronvermelding waar de beweringen worden gestaafd met cijfers en geldstromen (geen speculaties)
          Mocht het je nog interesseren, ik vond zonet dit artikeltje:
          Japan's whaling fleet embarks for another season in the Southern Ocean, bolstered by an extra $28m from the nation's earthquake recovery fund.

Ze geven het zelf toe dat het geld naar de visserij en walvisjacht gegaan is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            Niet helemaal OT maar toch...

Mocht het je nog interesseren, ik vond zonet dit artikeltje:
            Japan's whaling fleet embarks for another season in the Southern Ocean, bolstered by an extra $28m from the nation's earthquake recovery fund.

Ze geven het zelf toe dat het geld naar de visserij en walvisjacht gegaan is
            En ondertussen ook hier te vinden.

Comment

Liefst met goed profiel en veel grip, zodat je niet vast komt te zitten zoals de eerder vernoemde Audi TT
              Spijtig dat ik er geen foto's van genomen heb,
              want ik heb het gevoel dat je mij niet gelooft :-)

dan staat eerder in dit topic netjes vermeld waar je overtredingen kan melden. Zelf info gaan vragen en met ronkende motoren het wild wegjagen lijkt mij niet de meest ideale oplossing...
              Bah, het werkt perfect hoor voor dieren weg te jagen,
              en de jagers zelf vinden mij nen helen toffen,
              want die ronkende motor... kunnen ze niets aan doen (100% legaal),
              uiteindelijk maakt dat de jacht toch enkel spannender? en moeten ze mij dankbaar zijn?

Schieten richting huizen, dat de hagel op ons veranda dak land.
              Schieten richting chiro lokalen, of in een bos waar kinderen aan het spelen zijn
              dat is natuurlijk ideaal,
              zo'n vers geschoten wild kind kan ook lekker smaken waarschijnlijk?

en den eerste die komt vertellen dat bovenstaande incidenten BS zijn,
              moet dringend zijn oogklepjes afzetten...
              ik weet dat niet alle jagers 'slecht' zijn, maar er zitten genoeg rotte appels in die de naam van hun collega-jagers slecht genoeg maken :-)
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                allez Putor, Jochen, Hororhacos komt overeen hé.
                Zo zie je maar hoe wetenschappelijk onderlegd het allemaal is, het is nochthans simpel zenne.... wij Belgen leefden van de jacht en de visvangst.

Vroeger was dat inderdaad zo maar dan uit noodzaak en enkel om te overleven. Men kan moeilijk zeggen dat jagers nu enkel jagen om te overleven. Daaruit kunnen we dus weeral besluiten dat het enkel om het plezier is. Ik denk trouwens dat het meeste wild wordt verkocht aan restaurants.
                Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

En als de jacht niet gedoseerd en gereglementeerd zou gebeuren zou er na de honderden jaren dat ze bestaat, alle wild al lang uitgeroeid zijn.

Kom een keer zien bij ons Mil. Ik schat dat het gebied waarover ik het heb ongeveer een 50 Ha groot is. Je moet al veel geluk hebben dat je daar nog een konijn, fazant of een haas ziet. Maar ja, het is niet moeilijk als er elke week steeds weer op dezelfde plaats gejaagd wordt. En dan zwijg ik nog over het stropen.

Comment

En als er overlast van kauwen en houtduiven is, dan is de jager plots nuttig om het bestand in toom te houden. Heeft de natuur hier dan gefaald?
                    De natuur treft hier geen schuld. Het is omdat de natuurlijke vijanden van de kauwen en houtduiven zijn uitgeroeid omdat deze misschien toevallig ook is een konijntje lusten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Spijtig dat ik er geen foto's van genomen heb,
                      want ik heb het gevoel dat je mij niet gelooft :-)

.
                      ik weet dat niet alle jagers 'slecht' zijn, maar er zitten genoeg rotte appels in die de naam van hun collega-jagers slecht genoeg maken :-)
                      Voilà, als jullie dat beginnen in te zien, kan er misschien op een redelijkere wijze gediscussieerd worden.
                      Je beoordeelt de mensen toch ook niet door te focussen op dieven en moordenaars?
                      Kritisch zijn is oké, maar het mag geen aanleiding geven tot extremisme.
                      De soep wordt nooit zo heet gedronken als ze opgeschept wordt.
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Dat meldpunt is speciaal gecreëerd om jachtmisdrijven en misgedragingen te melden. Hoe zou het melden dan strafbaar kunnen zijn? Maar als je al op voorhand zegt: "Waarom zou ik iets melden? Ze doen er toch niets aan", dan zal je het nooit weten of het werkt. Ten andere, natuurverenigingen kunnen zich burgerlijk partij stellen en die vind je bijna in elke rurale gemeente...
                        Verkeerd begrepen of verkeerd verwoord vrees ik. Mijn woorden
                        ''t Is alsof je als "gewone" burger verkeersovertreders doorseint aan de politie. 'k Ken er niet veel die dat doen (en het schijnt dat het nog strafbaar is ook).
                        zijn mijns inziens toch vrij duidelijk dat die strafbaarheid op de melding van verkeersovertredingen gaat, NIET over dat meldpunt.
                        Ik ontken niet dat er meldingen binnen komen, noch dat er niets mee gedaan zou worden.
                        Vogelbescherming doet dat regelmatig en dikwijls met goed gevolg!
                        Vogelbescherming is een organisatie en ik geloof best dat het dan werkt!
                        Maar ik (en ik denk zeer velen met mij) ga als individu niet de verklikkertoer op waardoor het voor een groot deel zijn doel voorbij schiet. Dát was mijn boodschap.

En waarom onze jachtvrienden me plots beschuldigen van niet on topic te blijven in mijn vorige tussenkomst is me een raadsel... en typisch voor hun verdediging.

De uitspraak
                        Ik stop hier gewoon met discussiëren met jou, want dit is werkelijk beneden alle peil, en naar dit niveau kan ik niet zakken.
                        van Jochen begrijp ik volkomen maar vind het spijtig want het heeft tot gevolg dat alweer de luidste roepers denken dat de zij alleen de waarheid in pacht hebben. NIET DUS! Want allen wachten we al dagen op een correct antwoord op de vraag waarom hun activiteiten nuttig zijn voor natuurbehoud. Hun enige verdediging daarin bestaat dat ze het schandelijk vinden dat er überhaupt bewijzen worden gevraagd.
                        Jullie krijgen de kans; grijp ze dan.
                        Tot dan blijven jullie in mijn ogen mensen die dieren doden voor de fun. En dat is not done...
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

even tip:
                          hoe langer de tekst, hoe minder men de moeite neemt die te lezen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            even tip:
                            hoe langer de tekst, hoe minder men de moeite neemt die te lezen.
                            grt,bouk.
                            Helemaal juist, maar aan de andere kant verzanden korte tussenkomsten soms in slogans waarbij men zichzelf de kans niet laat om een fundering te bouwen.
                            Last edited by VIM; 7 december 2011, 09:22. Reden: Nuance: "men zichzelf" ipv "je jezelf" om verwarring te voorkomen
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

Comment

Voilà, als jullie dat beginnen in te zien, kan er misschien op een redelijkere wijze gediscussieerd worden.
                              Je beoordeelt de mensen toch ook niet door te focussen op dieven en moordenaars?
                              Kritisch zijn is oké, maar het mag geen aanleiding geven tot extremisme.
                              De soep wordt nooit zo heet gedronken als ze opgeschept wordt.
                              Kan jij dan nu toegeven hoeveel jagers er nog uit natuurbeheer jagen,
                              en hoeveel enkel voor het plezier?

je strijdt voor de jagers hun natuurbeheer,
                              je strijdt voor je stukje wild op je bord,

Misschien dat voor jou jagen natuurbeheer is,
                              maar aangezien je meer nadruk legt op het eten ervan,
                              kan je het natuurbeheer al schrappen...

dus bij jou is jagen voor het plezier en lekkere eten.
                              dus bij hoevelen is het jagen voor natuurbeheer?
                              (natuurbeheer was voor de meesten hier HET stokpaardje om jacht mee te verdedigen, en plots lijkt dat stokpaardje wel wat mank te lopen nietwaar? )

ik kan eerlijk toegeven dat niet elke jager 'slecht' is,
                              net zoals niet elke fotograaf een paparazi is,
                              of elke motorijder een hels angel...

Als hobby-fotograaf zie ik de wereld in een prachtig kleurenpalet,
                              en niet in puur zwart wit
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

• Om het eens over iets anders te hebben... Wat vinden jullie van illegale (of gelegaliseerde) vogelvangst d.m.v. de meest wrede methodes?

Of ben ik nu terug te sterk on topic?
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                                X