Re: Jagen is OK maar dit ...
Akkoord, maar op hoeveel plaatsen gaat het zo zijn gang en hoeveel jagers zijn er nodig om dit proces in evenwicht te houden. En hoeveel jagers mag je dan op non-actief zetten die enkel maar wat gaan afschieten om andere redenen.
Het antwoord daarop gaat zijn: heel veel.
Dus toegeven dat er meestal voor de lol, kick, hobby, geldgewin wordt gejaagd willen er weinig doen.
En ik wil gerust toegeven dat de jacht op gezonde basis mee het evenwicht kan helpen in stand houden vermits er dikwijls natuurlijke vijanden te weinig zijn tegenwoordig.
Maar de gezonde verhouding jachtgebied-jagers is hier helemaal zoek. Is dat iets dat ontkend kan worden? In alle eerlijkheid niet denk ik.
Grtz,
Kurt
Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur
Bekijk bericht
Het antwoord daarop gaat zijn: heel veel.
Dus toegeven dat er meestal voor de lol, kick, hobby, geldgewin wordt gejaagd willen er weinig doen.
En ik wil gerust toegeven dat de jacht op gezonde basis mee het evenwicht kan helpen in stand houden vermits er dikwijls natuurlijke vijanden te weinig zijn tegenwoordig.
Maar de gezonde verhouding jachtgebied-jagers is hier helemaal zoek. Is dat iets dat ontkend kan worden? In alle eerlijkheid niet denk ik.
Grtz,
Kurt
Comment