Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Die ingewanden van die buffel zijn al twee dagen oud, net zoals dat karkas. Daar is het vocht al uit, en alles wat enigszins van onder de aarde kan worden gehaald is al snel opgegeten door gieren.

Waarom de hoop van de zebra niet groter is weet ik niet. Misschien was er daar net een deuk in de grond, weet ik veel. Ik ga iig geen extra RAW's (waar grotere hopen zichtbaar zijn) meer gaan processen om jou plezier te doen.

Je vroeg bewijs en kreeg bewijs, niet alleen in fotos maar ook dmv een quote uit het boek van een gerespecteerde gids. Eindconclusie is; ik heb gelijk en jij hebt ongelijk. En een zeer gebrekkige kennis van het gedrag van leeuwen.

Zeer pijnlijk dat je de bewijzen niet aanvaard. Man up, mijnheer de stoere jager!

En nog pijnlijker is dat je weeral probeert te negeren: Toon ons bewijs dat jagen nuttig is voor natuurgebieden.

Je bent elke credibiliteit al kwijt. Maar ga gerust door. Het is vermakelijk.
    Zie post #380

Jacht voor consumptie is en blijft oké, maar niet voor mensen met uw gedachtengoed.
    Én dat is en blijft een minderheid; nu content
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Hoeft daar argumentatie bij? Ik zorg voor wild, zoals elke slager zorgt voor vlees.
      Eenvoudig toch, liefje
      Sorry, ik ben hetero, je zal jezelf moeten behelpen.

Proficiat, geloofwaardigheid ging net onder 0,
      dit terwijl Jochen over je heen walst met argumenten...
      Blijven proberen mil1 ;-)
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Zou je beter eerst jezelf niet helpen in plaats van de pretentie te hebben andere mensen belerend te overtuigen van een hoop bullsh*t
        Dus ik herhaal nog even. Dat ik beweer dat een leeuw vooral en alleen vlees nodig heeft - carnivoor zijnde - noem jij bullsh*t, nu voor de tweede keer al? Gewoon wetenschappelijke feiten, die iedereen al weet, geven = bullsh*t?

En dan komt jij af met poging tot tegenargumenten:

- Ik zeg dat een leeuw zijn prooi met geweld doodbijt. Jij zegt "Nee! Neen! Fout! Een leeuw bijt zijn prooi niet met geweld dood! Hij zet zijn tanden op de luchtpijp en knijpt die dicht".

-"Een huiskat eet gras, dus een leeuw ook!"

Het eerste is een opmerking uit onmacht dat eigenlijk op niéts slaat, omdat je gewoon hetzelfde zegt als mij, maar met andere woorden. Het tweede is iets dat nog minder op iets slaat en een citaat erbij gaat geen ruk uitmaken, ik kan zelf ook 50 bronnen citeren die aantonen dat een kat echt wel geen planten "eet" of op het dagelijkse menu heeft staan. Een huiskat die altijd binnenshuis blijft - toch een paar tienduizend in België alleen, krijgt echt geen portie sla of sojascheuten bij zijn middagmaal. En toch vallen ze niet morsdood. Vreemd he.

Ik twijfelde eerst of ik je manier van doen pijnlijk moest vinden in jouw plaats of net amusant.
        Maar na jouw privébericht ontvangen te hebben waarin je als een gefrustreerde tiener achter een computer mij zit uit te schelden, ga ik toch wel volmondig voor het eerste.

Toch al weer tijdje geleden dat ik iemand zo laag zag vallen op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Dus jij mag mensen bekritiseren,
          maar mensen mogen uw vlees niet bekritiseren...

Ode aan jou man,
          je haalt je geloofwaardigheid met elke post onderuit :-)

(en toch moei ik mij weer )
          - Mil heeft kritiek op de de manier waarop de tegenstanders denken en anderen hun mening willen opdringen. Hij verdedigt zijn standpunt, maar vraagt niet dat anderen vlees of wild gaan eten.

- De tegenstanders hebben kritiek (de meesten toch) op hoe mil denkt EN op wat ie eet EN op de manier waarop het op zijn bord komt...

Volgens mij is de uitspraak van jou over dat wel en geen kritiek mogen hebben vrij kort door de bocht, tenminste als je bekijkt in hoeverre de ene wel en de andere geen kritiek heeft en meningen opdringt (of toch probeert).

Ten andere, het is inderdaad zo dat een gekweekte houtduif, een gekweekte fazant, een gekweekte haas en dergelijke niet als wild mogen worden aangeboden, om de eenvoudige reden dat ze het niet zijn. Wie dan beweert dat het wild dat in België wordt geschoten, nog amper wild te noemen is omwille van de beperkte oppervlakte waarop ze leven, mag er eigenlijk geen probleem mee hebben dat het wordt geconsumeerd, want het zou dus eerder om gekweekte dieren gaan...

En welke dieren zijn beter af? De in het wild levende dieren die een leven leiden/lijden zoals honderden jaren geleden (toch min of meer), genietend van hun vrijheid, en met meer dan 50% kans dat ze niet door de mens worden gedood? Of die gekweekte beesten, die hun heel korte leven op een nog veel kleinere oppervlakte, vetgemest worden en geen schijn van kans op overleven hebben?
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            - Mil heeft kritiek op de de manier waarop de tegenstanders denken en anderen hun mening willen opdringen. Hij verdedigt zijn standpunt, maar vraagt niet dat anderen vlees of wild gaan eten.

- De tegenstanders hebben kritiek (de meesten toch) op hoe mil denkt EN op wat ie eet EN op de manier waarop het op zijn bord komt...

Volgens mij is de uitspraak van jou over dat wel en geen kritiek mogen hebben vrij kort door de bocht, tenminste als je bekijkt in hoeverre de ene wel en de andere geen kritiek heeft en meningen opdringt (of toch probeert).
            Het ligt er dik op dat je je soulmate in dit topic wil verdedigen, maar als iemand privéberichten begint te sturen tijdens een discussie om, naast vuilbekkerij in het topic zélf, nog eens een tirade af te steken in een inbox.... plus, feiten, bewijzen en algemene waarheden in de discussie zelf gewoon negeert of ontkent (alles is "bulsh*t").... is individuele geloofwaardigheid en respect wel heel snel below zero.

Geloof dat het de 2de keer is sinds jaren hier op BD, dat iemand de onweerstaanbare drang én de vrije tijd heeft om een privébericht te sturen dat bol staat van scheldtirades aan mijn adres. Dan wéét je gewoon dat het niet meer gaat over gelijk of ongelijk, maar gewoon hoe groot de vijs is die men kwijt is.

Comment

Mil is nièt mijn soulmate, zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Ik voel totaal geen behoeft hem te gaan verdedigen. Wat iemand naar jou stuurt in privéberichten, da's ook het minste van MIJN zorgen, maar een zaak tussen jullie...

Ik toonde enkel aan dat er een nuance is tussen kritiek hebben en kritiek hebben.

Ik zal zelfs meer zeggen, wanneer ik in het gezelschap van vrienden-vegetariërs verkeer, en we gaan iets eten, dan vraag ik zelfs of het een probleem is wanneer ik wèl vlees eet. Als ik ook maar enige twijfel waarneem in hun ontkennend antwoord, dan eet ik vegetarisch met hen. Ik denk dus niet dat mij iets verweten kan worden qua kortzichtigheid of gebrek aan respect voor anderen. Anders zou het zijn wanneer iemand mij zegt dat ze niet willen dat ik aan dezelfde tafel als hen een stuk vlees zit te eten. Dan verdwijnt bij mij de zin om iets vegetarisch te vragen, maar ga ik me aan een andere tafel zetten. En zelfs dat laatste is nog respectvoller dan gewoon aan dezelfde tafel te zitten vlees eten wanneer je weet dat men zelf niet smakelijk meer kan eten door het zicht op mijn stuk vlees.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

wanneer ik in het gezelschap van vrienden-vegetariërs verkeer, en we gaan iets eten, dan vraag ik zelfs of het een probleem is wanneer ik wèl vlees eet. Als ik ook maar enige twijfel waarneem in hun ontkennend antwoord, dan eet ik vegetarisch met hen.
                Dat is ook de eerste keer dat ik dat hoor. En toch wel heel kortzichtig van die vegetariërs dan. De vegetariërs die ik ken hebben er geen probleem mee dat iemand anders wel vlees eet aan dezelfde tafel. Dat ze zouden eisen dat ik ook vegetarisch eet of dat ik zou aanvoelen dat ze willen dat ik dan geen vlees bestel... komt bij mij over alsof ik als niet-roker ook dan maar een sigaret moet roken als zij roken. Vegetarisme is een individuele keuze, geen indoctrinatie. Bij vegetariërs thuis gaan eten is natuurlijk een andere zaak.

Vegetarische mensen zijn meestal zeer tolerant. Toch in mijn kring. Maar er zijn altijd rotte appels en fundamentalisten natuurlijk, zoals overal. Die zitten dan weer niet in mijn kenniskring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Dat is ook de eerste keer dat ik dat hoor. En toch wel heel kortzichtig van die vegetariërs dan. De vegetariërs die ik ken hebben er geen probleem mee dat iemand anders wel vlees eet aan dezelfde tafel. Dat ze zouden eisen dat ik ook vegetarisch eet of dat ik zou aanvoelen dat ze willen dat ik dan geen vlees bestel... komt bij mij over alsof ik als niet-roker ook dan maar een sigaret moet roken als zij roken. Vegetarisme is een individuele keuze, geen indoctrinatie. Bij vegetariërs thuis gaan eten is natuurlijk een andere zaak.

Vegetarische mensen zijn meestal zeer tolerant. Toch in mijn kring. Maar er zijn altijd rotte appels en fundamentalisten natuurlijk, zoals overal. Die zitten dan weer niet in mijn kenniskring.
                  Er zijn nu eenmaal mensen bij de eetlust verdwijnt wanneer ze op het bord tegenover of naast hen, een stuk dood beest zien liggen waar in gesneden wordt. Ik kan daar best mee leven. Zij zullen het niet van mij eisen, tolereren ook dat ik vlees zou eten, maar ik weet dat ze er geen prettig gevoel bij hebben.
                  De eis om vegetarisch te eten heb ik nog nooit gekregen, maar zo nu en dan wel eens een aarzeling. En dan pas ik mij gewoon aan.

Comment

Jij als wetenschapper zou beter moeten weten, als er geld genoeg aan vasthangt kan alles bewezen worden...
                    1. Als er met de gegevens gesjoemeld wordt is het geen wetenschap meer. Om één of andere reden lijk jij aan te nemen dat wetenschappelijke publicaties per definitie "biased" zijn? Of doe je dat omdat het beter in je kraam past?

2. Dus, als het in een peer-reviewed journal staat, dan is het onzin en wellicht gesponsord door één of andere malafide lobbygroep; maar als het door een anonieme gebruiker geplaatst wordt op www.goeievraag.nl; dàn wordt het opeens de absolute waarheid? Serieus? Tja... Naar analogie ben je wellicht overtuigd dat de mens nooit een voet op de maan heeft gezet; want dat staat ook op het internet.

Er staat trouwens al minstens één fundamentele onwaarheid in dat stukje:

Er zitten zoals reeds gezegd veel vitaminen en mineralen in.
                    Er zitten echter vitaminen in die het roofdier NIET op een andere wijze kan verkrijgen, hij kan immers geen planten verteren. Ook de enzymen in de ingewanden van hun prooi kunnen ze vaak niet zelf maken.
                    Het vetgedrukte klopt langs geen kanten: enzymen worden in de maag afgebroken en kunnen dus nooit integraal uit voedsel gehaald worden. Tot zover de expertise van die man...

De dag dat het je leven kan redden zal je opeens wél gaan geloven in de wetenschappelijk methode zeker?
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik bekritiseer nooi iemand die geen vlees eet. Dat is zijn eigen vrije keuze en die respecteer ik.
                      Maar ik aanvaard niet dat men mijn vlees bekritiseerd om reden dat diegene die kritiek uit ook geen vlees eet. Maar dat wordt niet gerespecteerd.

Geen kritiek op uw vleesconsumptie an sich. Ieder doet wat hij wil en waar hij zich goed bij voelt in deze 'vrije' democratie.

Het negeren en door den duur zielig pareren van vele 'bewijzen' helpt u nu niet bepaald om aan het beeld van de integere jager vast te houden

Geef dan ook eens 'bewijzen' (buiten de jachtlobby om) dat in een landje zoals België de jacht écht nodig is om de natuur een handje te helpen bij het gezond houden van de populaties.
                      Hoeveel echt uitgestrekte gebieden hebben wij hier waar de jagers een nuttige rol kunnen spelen?
                      Hoeveel jagers heb je nodig per hectare om dat degelijk te kunnen doen?
                      Hoeveel jagers lopen er rond in België (die menen dat ze hun steentje bijdragen aan dit proces of dit argument gebruiken)?
                      Hoeveel kan je er dan hun jachtvergunning afnemen wegens overkill voor dit proces? (zelfs gesteld dat het allemaal integere gasten met kennis van zaken zijn)

Conclusie zal eerder aanleunen bij het feit dat het voor de hobby en de lol is dat er op uit getrokken wordt om wat dieren te gaan afknallen.
                      Dat dit vlees dan beter smaakt dan vlees uit de kweek en slacht is een kleine luxe-nuance en niet echt een hard argument ter verdediging, maar eerder een persoonlijke invulling en het tegemoet komen aan een commerciële vraag.

Dus de hamvraag: is de jacht in een land als België echt nodig en nuttig? En hoeveel procent van de jagers past effectief in dit nut zonder dat het persoonlijk genot van de hobby en vleesconsumptie de bovenhand haalt?

En zoals ik al eerder zei: ik viseer de integere jager niet en heb geen kritiek op het vlees nuttigen op zich (buiten het feit dat er gewoon onnodig veel vlees wordt gegeten).
                      Maar geef praktische bewijzen dat het jagen hier nog nodig is buiten de persoonlijke kick en genot van de hobby om.
                      En het groepje jagers dat ieder jaar achter mijn deur met 6 tot 8 man en 4 honden komt "jagen" op het strookje bos van een klein hectare (na massaal maiskolven te komen strooien) zal nooit in het integere plaatje van natuurbehoud passen.

Grtz,
                      Kurt

Comment

Zie post #380

Jacht voor consumptie is en blijft oké, maar niet voor mensen met uw gedachtengoed.
                        Én dat is en blijft een minderheid; nu content
                        Da's een mening, en geen bewijs. Waar zit die ene wetenschappelijke studie?

Ik ben dus niet content. Maak je huiswerk maar opnieuw.
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                          Geen kritiek op uw vleesconsumptie an sich. Ieder doet wat hij wil en waar hij zich goed bij voelt in deze 'vrije' democratie.

Het negeren en door den duur zielig pareren van vele 'bewijzen' helpt u nu niet bepaald om aan het beeld van de integere jager vast te houden

Geef dan ook eens 'bewijzen' (buiten de jachtlobby om) dat in een landje zoals België de jacht écht nodig is om de natuur een handje te helpen bij het gezond houden van de populaties.
                          Hoeveel echt uitgestrekte gebieden hebben wij hier waar de jagers een nuttige rol kunnen spelen?
                          Hoeveel jagers heb je nodig per hectare om dat degelijk te kunnen doen?
                          Hoeveel jagers lopen er rond in België (die menen dat ze hun steentje bijdragen aan dit proces of dit argument gebruiken)?
                          Hoeveel kan je er dan hun jachtvergunning afnemen wegens overkill voor dit proces? (zelfs gesteld dat het allemaal integere gasten met kennis van zaken zijn)

Conclusie zal eerder aanleunen bij het feit dat het voor de hobby en de lol is dat er op uit getrokken wordt om wat dieren te gaan afknallen.
                          Dat dit vlees dan beter smaakt dan vlees uit de kweek en slacht is een kleine luxe-nuance en niet echt een hard argument ter verdediging, maar eerder een persoonlijke invulling en het tegemoet komen aan een commerciële vraag.

Dus de hamvraag: is de jacht in een land als België echt nodig en nuttig? En hoeveel procent van de jagers past effectief in dit nut zonder dat het persoonlijk genot van de hobby en vleesconsumptie de bovenhand haalt?

En zoals ik al eerder zei: ik viseer de integere jager niet en heb geen kritiek op het vlees nuttigen op zich (buiten het feit dat er gewoon onnodig veel vlees wordt gegeten).
                          Maar geef praktische bewijzen dat het jagen hier nog nodig is buiten de persoonlijke kick en genot van de hobby om.
                          En het groepje jagers dat ieder jaar achter mijn deur met 6 tot 8 man en 4 honden komt "jagen" op het strookje bos van een klein hectare (na massaal maiskolven te komen strooien) zal nooit in het integere plaatje van natuurbehoud passen.

Grtz,
                          Kurt
                          Jachtwetgeving:
                          - pag. 16: minimum grootte van het jachtterrein
                          - pag. 20: Geoorloofde jachtwijzen en –middelen (lees vooral ook onderaan over het bijvoederen)
                          - pag. 23: Het kweken en uitzetten van fazanten

Indien volgens jou dus niet aan deze eisen wordt voldaan, dan staat het je vrij om dit te melden aan de bevoegde instanties natuurlijk...

Comment

Jachtwetgeving:
                            - pag. 16: minimum grootte van het jachtterrein
                            - pag. 20: Geoorloofde jachtwijzen en –middelen (lees vooral ook onderaan over het bijvoederen)
                            - pag. 23: Het kweken en uitzetten van fazanten

Indien volgens jou dus niet aan deze eisen wordt voldaan, dan staat het je vrij om dit te melden aan de bevoegde instanties natuurlijk...
                            Als je daarvoor politie belt... dan lachen ze een keertje...

welke bevoegde instantie moet ik dan contacteren?

Mijn reactie bij jagers... motor buiten halen en flink gassen in de buurt :-)
                            en vooral lachen toen een jager in audi tt zich vastreed in het veldbaantje achter ons :-) (heb meneer er wel uitgeholpen, voor iemand hier verkeerde gedachten krijgt. )
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

...

in Nederland:

grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je daarvoor politie belt... dan lachen ze een keertje...

Mijn reactie bij jagers... motor buiten halen en flink gassen in de buurt :-)
                                en vooral lachen toen een jager in audi tt zich vastreed in het veldbaantje achter ons :-) (heb meneer er wel uitgeholpen, voor iemand hier verkeerde gedachten krijgt. )
                                Zelfde brochure, pagina 43:
                                7.1. Bevoegde personen

Comment

Working...
                                X