Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Van een dunne stok gesproken... Het Nederlands ....Engels, Frans, enz wordt in onze contreien niet begrepen....
    Ik zou graag het geld bezitten, van op internet geboekte reizen... én het is nog alle dagen stijgend....
    Internetverkoop, en niet alleen van reizen, is tegenwoordig een booming business.
    Of wou je beweren dat het zwartje aan de andere kant van de wereld niet te vertrouwen is?
    Je hebt een punt dat internet-bookings toenemen.
    En ik vind de schrik om te boeken bij "het zwartje" even lachwekkend als jij.

Maar desondanks vragen ze mij om hen te helpen.

Kan ik er aan doen?

You're barking up the wrong tree hee man. Als je dit een "dunne stok" vindt, ga dat dan verkondigen aan de lodges ginderachter.

Oh maar ik ben niet onfeilbaar. Verre van...
    Maar ik, en dat vergeet jij zelf al te dikwijls te doen, bekijk het vanuit JULLIE optiek.
    Een neushoorn gaan storen en, omdat hij reageert, hem afknallen. Wat doen jullie daar in de eerste plaats? Dierenwelzijn, natuurbehoud?
    Denk daar maar eens over na, maar vanuit jullie standpunt hé... Niet vergeten...
    Je doet al ettelijke paginas je best om "onze optiek" of "ons standpunt" verkeerd voor te stellen.

Voor de duidelijkheid; ik heb mijn standpunt, en wens niet te worden geassocieerd met andermans standpunten van puristen die jij hier pretendeert gevonden te hebben.

Je stelt het voor alsof ik een groene purist ben die niet kan verdragen dat er ook maar enigszins iets fout gaat met de natuur. Je verwijt mij om op deze manier "extremistisch te denken". Maar dat doe ik helemaal niet. Ik ben een weldenkend mens. En als weldenkend mens zoek ik wat de beste optie is voor natuurgebieden. En voor mij is dat correct uitgevoerd eco-toerisme. Want de impact van deze bezigheid is van zodanige aard dat de natuur ze aan kan (lees; dat ze van eventuele schade makkelijk kan herstellen).

J.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Tourisme is een van de twee grote pijlers van hun economie, en bevolking en wild varen er goed bij. Wat is het andere belangrijke exportprodukt van Botswana? Ik zal het je zeggen; slachtvee. Voor dat slachtvee worden hele lange omheinigen neergepoot, van meerdere lagen prikkeldraad. Zogezegd om vee gescheiden te houden van wild (overdragen van ziektes). In de praktijk; om het vee de beste toegang tot bronnen te geven (water, grasland), of ook; om het wild die bronnen te onzeggen.
      Je begrijpt; de twee industriën bekampen elkaar. Om te weten wat die omheiningen betekenen voor het wild moet je eens "Cry Of the Kalahari" lezen (zie eerste post). Of google eens rond. Veel info hierover. Bvb dit en dit.
      En nu komt het; wist je dat a) Europa de veeteelt in Botswana subsidieert? En b) dat die industrie verlieslatend zou zijn zonder steun van EU? Yup, voor goedkope hambugers in de EU wordt ginder wildlife opgeofferd. Nu, ik let steeds op waar mijn vlees vandaan komt. Maar wie doet dat nog?

Het is ook nooit niet goed voor jou hé
      2 dingen die jij gepost hebt...
      Hoe noem je dat ook weeral.... Contra...... juist ja
      Man man man.

1) Ik heb dat boek van de Owens'es al lang geleden. Het is een klasieker.
      2) Ik heb ook AL hun andere werk in mijn bezit
      3) Ik heb ze al persoonlijk gesproken
      4) ik steun hun foundation (www.owens-foundation.org)
      5) tweede inkomstenbron van Botswana is edelmetalen, niet slachtvee
      6) Ik ken de problematiek van de game fences als geen ander, kan zelfs de fences blindelings op een kaart aanduiden
      7) Ja ik weet dat EU hun vleesidustrie subsidieert en dat dat verlieslatend is
      8) Je kan me niks leren over Botswana

Ik zie TOTAAL niet in wat je probeert te bewijzen met je post.

Dat het beter is als je weet dat je stuk vlees komt van de jacht in onze streken, ipv dat de kans bestaat dat je vlees komt uit Botswana?

Ik wens het ene kwade niet te ruilen voor het andere.

Wat ik wil is dat er hier een wetgeving is die op elk stuk vlees toont van waar het afkomstig is. Waar ik mijn volksvertegenwoordiger op wijs is dat ik niet akkoord ben met die subsidiëring. Wat ik doe is hem vragen daar verandering in te brengen.

Wat ik NIET doe is die verziekte situatie gebruiken als middel om jacht in eigen streek te verantwoorden.

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        2

de Mil is nog steeds bezig met pogingen om er een zwart-wit karikatuur van te maken. Op basis van één incident wil hij bvb heel de eco-beweging in vraag stellen.

Mvg,

J.
        Één incident... Als jij op het ene forum een argument aanhaalt, waarschijnlijk bewezen, en op een ander forum beweer je juist het tegenovergestelde, ook bewezen waarschijnlijk. Dan heb je natuurlijk altijd gelijk.
        Jij verdedigt de ecotoestanden , en dat mag.
        Ik verdedig de jacht en niet de excessen, die er zeker bestaan. Ook dat mag.
        Beide standpunten zullen altijd onverenigbaar blijven. Zelfs al is het maar gevoelsmatig.

I rest my case
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Man man man.

1) Ik heb dat boek van de Owens'es al lang geleden. Het is een klasieker.
          2) Ik heb ook AL hun andere werk in mijn bezit
          3) Ik heb ze al persoonlijk gesproken
          4) ik steun hun foundation (www.owens-foundation.org)
          5) tweede inkomstenbron van Botswana is edelmetalen, niet slachtvee
          6) Ik ken de problematiek van de game fences als geen ander, kan zelfs de fences blindelings op een kaart aanduiden
          7) Ja ik weet dat EU hun vleesidustrie subsidieert en dat dat verlieslatend is
          8) Je kan me niks leren over Botswana

Ik zie TOTAAL niet in wat je probeert te bewijzen met je post.

Dat het beter is als je weet dat je stuk vlees komt van de jacht in onze streken, ipv dat de kans bestaat dat je vlees komt uit Botswana?

Ik wens het ene kwade niet te ruilen voor het andere.

Wat ik wil is dat er hier een wetgeving is die op elk stuk vlees toont van waar het afkomstig is. Waar ik mijn volksvertegenwoordiger op wijs is dat ik niet akkoord ben met die subsidiëring. Wat ik doe is hem vragen daar verandering in te brengen.

Wat ik NIET doe is die verziekte situatie gebruiken als middel om jacht in eigen streek te verantwoorden.

J.
          Nu doet ie het weer
          In de ene post beweer je dat de 2de inkomstenbron van Botswana veeteelt is en nu zeg je dat dit niet waar is
          Het gaat hier niet over hoe goed je Botswana kent, het gaat hier over contradicties in jouw verschillende posts.
          Het geheel is hier nog maar eens uit zijn verband gerukt. Je quote nl maar de helft...
          In het ene deel beweer je dat veeteelt perfect te combineren is met ecotoestanden,
          In het tweede deel boor je die veeteelt dan weer de grond in omwille van de omheiningen.
          Moesten er geen omheiningen zijn zou het wildbestand nogal floreren. De veestapel daarentegen...Stel je voor, obese leeuwen...
          En ik hoef de jacht in eigen streek niet te verantwoorden. Die IS verantwoord.
          Last edited by mil1; 9 december 2011, 16:13.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anna Giladi Bekijk bericht
            Verkrachting is er ook al een aantal milleniakes.

Ik vind jagen enkel in orde wanneer het strikt de bedoeling is om de natuur in balans te houden of wanneer het het overleven van de jager verzekert (niet: inkomen; iedereen kan wel meer dan één job vinden die bij hem past); als hobby of commerce vind ik het pervers. En het boeit me niet hoe veel dieren eraan gaan tenzij er sprake is van uitroeien en bestandsbedreiging.
            Of er nu 1 vogel wordt geschoten of 100, de pijn van de individuele vogel verminderd niet met het aantal mede-slachtoffers. Moest ik wereldwijd de enige zijn die haar hoofd stoot, deed het nog steeds pijn.
            Dat jij het jagen voor consumptie pervers vindt, dát is jouw goed recht. Jij hebt recht op die mening. En maar goed ook!
            Bedenk er dan wel bij, dat anderen ook recht hebben op hún mening.
            Daarmee bedoel ik diegenen die wild eten. Dat zijn er wereldwijd tientallen miljoenen, als het er geen honderden- , zijn.
            En ja, ik veroordeel de mistoestanden ook.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

...Die IS verantwoord.
              Voor de stigste keer: 't is niet omdat jij dat zegt dat dat ook zo is!!!
              Door iets te zeggen wordt dat niet tot waarheid.
              Ik kan hier zo 1 miljoen zaken opsommen die te gek zijn om los te lopen en ervan zeggen dat ze verantwoord zijn. 't Is niet omdat ik dat dan zeg dat dat ook zo is!
              Allez, eentje om te illustreren: het IS verantwoord dat ik van alle auto's die langs de straat geparkeerd staan de banden plat zet. Dat maakt het verkeer veel veiliger. Akkoord?
              Zo gauw je beseft dat JOU waarheid niet die is van de ganse mensheid zijn we al een stuk op de goede weg. Of maak ik me illusies?
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                Voor de stigste keer: 't is niet omdat jij dat zegt dat dat ook zo is!!!
                Door iets te zeggen wordt dat niet tot waarheid.
                Ik kan hier zo 1 miljoen zaken opsommen die te gek zijn om los te lopen en ervan zeggen dat ze verantwoord zijn. 't Is niet omdat ik dat dan zeg dat dat ook zo is!
                Allez, eentje om te illustreren: het IS verantwoord dat ik van alle auto's die langs de straat geparkeerd staan de banden plat zet. Dat maakt het verkeer veel veiliger. Akkoord?
                Zo gauw je beseft dat JOU waarheid niet die is van de ganse mensheid zijn we al een stuk op de goede weg. Of maak ik me illusies?
                Dát zijn dan juist die excessen die ik afkeur....
                En ik ben niet de enige die de jacht verantwoord vind, zie maar de X aantal miljoenen die wild eten
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Dat jij het jagen voor consumptie pervers vindt, dát is jouw goed recht. Jij hebt recht op die mening. En maar goed ook!
                  Bedenk er dan wel bij, dat anderen ook recht hebben op hún mening.
                  Daarmee bedoel ik diegenen die wild eten. Dat zijn er wereldwijd tientallen miljoenen, als het er geen honderden- , zijn.
                  En ja, ik veroordeel de mistoestanden ook.
                  Ik ben op zich niet gevoelig op vlak van consumptiegedrag, vind wel dat er meer dan genoeg vlees is dat ook al in enorme overproductie en dierenleed ontstaat. Moet er nog een luxeproduct (wild) bij? Het kan me op zich niet boeien waar mijn eten vandaan komt, maar ik zou het ook geen verlies vinden moesten er enkele bronnen geschrapt worden. Als ik soms door de Delhaize liep en daar zebra, krokodil en struisvogel tegenkwam, had ik toch wel iets van WTF is da nou nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    oh maar de kracht van het gen negeer ik helemaal niet en ik zal nooit beweren dat het niet alomvattend is. Ik betwijfel wel zeer sterk of de evolutionaire biologie zich niet te sterk blindstaart op genen. Mensen delen 50% van hun genen met de banaan. Lijk ik op een banaan? Er is daar in de wetenschap grote discussie over: waarom zijn er zo'n sterke verschillen tussen soorten die genetisch sterk op elkaar lijken? Dat zal niet opgelost worden door uitsluitend naar genen te kijken.

Die zin in seks waar je het over hebt, is geen instinct, maar een behoefte. Dat is niet hetzelfde. Het feit dat mensen hun behoefte aan seks op verschillende manier kunnen invullen bewijst al dat het geen instinctief gedrag is.

Pffffffff.....de stuitende naïviteit zeg
                    Ik zal de zaak omdraaien: geef mij wat wetenschappelijke litteratuur waarin wordt gesteld dat de mens geen instincten heeft.

Veel succes

Walter
                    D850

Comment

Dát zijn dan juist die excessen die ik afkeur....
                      En ik ben niet de enige die de jacht verantwoord vind, zie maar de X aantal miljoenen die wild eten
                      Je bevestigt mijn betoog: het zijn dié excessen die JIJ afkeurt... Alweer JOU waarheid.
                      En die miljoenen die wild eten en de jacht impliciet of expliciet goed keuren zijn (opnieuw) GEEN bevestiging dat dat DE waarheid is voor iedereen.
                      We kennen je mening over de jacht (en over nog veel andere dingen intussen). Maar JOU waarheid is niet DE waarheid.
                      Je zet je af tegen excessen. Dat siert je maar overtuigt me NIET van je correcte bedoelingen. Je hebt jezelf HET GROTE GELIJK gecreëerd, je wil niet dat daar iemand bedenkingen bij heeft en al zeker niet dat men die uit. Zo werkt dat niet op deze wereld.
                      Je wil in elke discussie (on- of off-topic) het laatste woord. Wees er je van bewust dat je daarmee NOG GEEN GELIJK HEBT. Je hebt alleen... het laatste woord.
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anna Giladi Bekijk bericht
                        Ik ben op zich niet gevoelig op vlak van consumptiegedrag, vind wel dat er meer dan genoeg vlees is dat ook al in enorme overproductie en dierenleed ontstaat. Moet er nog een luxeproduct (wild) bij? Het kan me op zich niet boeien waar mijn eten vandaan komt, maar ik zou het ook geen verlies vinden moesten er enkele bronnen geschrapt worden. Als ik soms door de Delhaize liep en daar zebra, krokodil en struisvogel tegenkwam, had ik toch wel iets van WTF is da nou nodig?
                        Oké, ethisch gezien zou je dan alle bronnen moeten schrappen.
                        Ik respecteer jouw mening en waarschijnlijk die van velen. Maar velen houden er een andere mening op na.
                        Bottom line: er zal nooit een consensus bereikt worden in deze, gevoelige, materie.
                        Maar dat maakt niet uit, zolang we maar vredig naast elkaar kunnen leven
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Je bevestigt mijn betoog: het zijn dié excessen die JIJ afkeurt... Alweer JOU waarheid.
                          En die miljoenen die wild eten en de jacht impliciet of expliciet goed keuren zijn (opnieuw) GEEN bevestiging dat dat DE waarheid is voor iedereen.
                          We kennen je mening over de jacht (en over nog veel andere dingen intussen). Maar JOU waarheid is niet DE waarheid.
                          Je zet je af tegen excessen. Dat siert je maar overtuigt me NIET van je correcte bedoelingen. Je hebt jezelf HET GROTE GELIJK gecreëerd, je wil niet dat daar iemand bedenkingen bij heeft en al zeker niet dat men die uit. Zo werkt dat niet op deze wereld.
                          Je wil in elke discussie (on- of off-topic) het laatste woord. Wees er je van bewust dat je daarmee NOG GEEN GELIJK HEBT. Je hebt alleen... het laatste woord.
                          WTF... Excessen die ik afkeur zijn mijn waarheid ... waar slaat dat nu weer op?
                          Miljoenen die wild eten, zijn geen bevestiging dat het de waarheid is voor de anderen...
                          Hoeft ook niet, wij respecteren ieders mening...
                          Ik wil niet het laatste woord, ik stel vast, reageer, argumenteer.
                          Ik hoef geen gelijk te krijgen van wie dan ook, en ik ga er ook niet depressief van worden als ik het niet krijg...
                          Kritisch bekijken mag enkel als het strookt met jouW waarheid.

Ps gezien dat jouw waarheid met een W wordt geschreven
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ps gezien dat jouw waarheid met een W wordt geschreven
                            Dit is inderdaad de kern van het probleem: ik vergat een W!!!
                            Milletje, milletje, milletje... je bent echt een open boek. Je laat je gemakkelijk lezen. Lager dan dit kan echt niet meer.
                            Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                              je stelt je doelen veels te hoog. jij wilt iets wat op zich lovenswaardig is, maar de realiteit laat het gewoon niet meer toe..ik krijg af en toe het idee dat je je niet meer op deze wereld thuisvoelt, en dat vind ik zo erg..de wereld zal altijd blijven veranderen, en wij moeten ons daarop aanpassen.. ik denk juist dat dat de kracht is van homo sapiens... het vermogen om ons aan te passen aan alles wat onze pad kruist..ik pas me aan, ik ben in deze tijd geboren.. wellicht had ik me heel anders gedragen in de tijd der neanderthalers.. maar probeer aub niet om verloren tijden te idealiseren of als zijnde goed te bestempelen..
                              Zie je zelf niet hoe kortzichtig dit allemaal is wat je hier neerpent? Ik heb persoonlijk ook probleem met extremisten, maar extremisten moeten er zijn. Altijd al geweest. Zodat er verandering komt en innovatie gestimuleerd blijft - het resultaat is bijna altijd een compromis tussen de opinie van de massa & die van extremisten - ik spreek uiteraard niet over extreem-rechts.

Jij spreekt van de kracht van de Homo Sapiens. Op lange termijn spreek ik van de zwakte van de homo sapiens. De arrogantie, het korte termijn denken, het egoïsme, de ontkenning, het uitputten van natuurlijk bronnen, groeiende groep superrijken en groeiende groep superarmen, religieus fanatisme... dat is niet iets dat kan blijven doorgaan. Ooit is de zak met snoepjes op. Of zijn er téveel om de snoepjes te verdelen. Gaat nog enorm gezellig worden.

Je spreekt over vermogen tot aanpassen. Dat gold misschien tijdens de oertijd en heeft ons inderdaad o.a. overheersende dierensoort gemaakt. Maar van aanpassen is er nu geen sprake meer. Wij passen ons niet aan, wij passen de omgeving aan naar onze korte termijn noden. Het is ieder voor zich en grijpen wat er te grijpen valt.

En waarom jij "overbevolking" overroepen vindt of niet mag aangehaald worden omdat je moeder bent, vind ik ook enorm contradictorisch. Voor jou en je kroost is het allemaal nog gezellig, maar voor hun kinderen en kleinkinderen wordt het sowieso een pak minder. Ik snap niet waarom je dat zo ontkent of aanvalt.

Het is niet omdat jouw leefwereld zich beperkt tot jouw eigen inner circle van kinderen en man, dat anderen moeten ophouden om iets breder en verder te zien of dat je daar moet denigrerend over doen. Hadden ze dat vorige keren niet gedaan, dan kon jij thuisblijven en patatten schillen terwijl de mannen mogen gaan stemmen. Bijvoorbeeld.

Ik ben zelf geen extremist of hardnekkige wereldverbeteraar, maar ik zie wel the bigger picture. En dat is niet omdat ik geen moeder met kinderen ben.

Comment

Nu doet ie het weer
                                In de ene post beweer je dat de 2de inkomstenbron van Botswana veeteelt is en nu zeg je dat dit niet waar is
                                Dude, dit is echt lachwekkend.

De Pantanal ligt in BRAZILIE, niet in Botswana.

En in de Pantanal zijn er 2 inkomstenbronnen. Dat is al wat ik heb gezegd. Ik heb NIKS gezegd over veeteelt in Botswana tot jij er over begon.

Comment

Working...
                                X