Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een prachtige dag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een prachtige dag

Kan het mooier weer zijn op Allerheigen ? Zacht, de zon en niet teveel wind. En dan al die mooi versierde graven.
    Allerheiligen nog steeds een topdag voor de gelovigen.
    Vinden jullie ook niet ?

Re: een prachtige dag

Hebben ze hier afgeschaft in de 1960. Waar gaat het over?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Hebben ze hier afgeschaft in de 1960. Waar gaat het over?

Jan
      Dan kan het niet een katholieke gemeenschap zijn Jan
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Vinden jullie ook niet ?
        Ja, dat vind ik ook Willy.
        Ik ben "matig" gelovig, en geen kerkganger, maar ik heb veel respect voor onze Christelijke roots.
        Aan dat respect ontbreekt het tegenwoordig nogal eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ja, dat vind ik ook Willy.
          Ik ben "matig" gelovig, en geen kerkganger, maar ik heb veel respect voor onze Christelijke roots.
          Aan dat respect ontbreekt het tegenwoordig nogal eens.
          Ik heb meer respect voor gezond verstand, wat nogal eens wil ontbreken bij kerkelijke leiders. Dit wil echter niet zeggen dat je niet moet stilstaan met de betekenis van deze dag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dan kan het niet een katholieke gemeenschap zijn Jan
            Nederland.

Jan

Comment

Inderdaad! mooi geschreven hoewel ik wel nooit naar het kerkhof ga...

Comment

Een topdag weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het accent niet meer op 'Allerheiligen' ligt, maar wel op "vakantie". Geloof in de vakantie zeker.
                Elk jaar (het is crisis..) ontvluchten er meer en meer mensen de realiteit voor een weekje zon. Zie de cijfers op Zaventem van vorig wekend.
                Er staan nog veel bloemen op het kerkhof, maar als daar nog de nodige inleving bij te pas komt betwijfel ik sterk. Persoonlijk houd ik er meer van mijn dierbaren elke dag te herinneren en ook eens naar het kerkhof te gaan buiten die dagen. Het is er veel ingetogener en er staan weinig of geen bloemen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Een topdag weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het accent niet meer op 'Allerheiligen' ligt, maar wel op "vakantie". Geloof in de vakantie zeker.
                  Elk jaar (het is crisis..) ontvluchten er meer en meer mensen de realiteit voor een weekje zon. Zie de cijfers op Zaventem van vorig wekend.
                  Er staan nog veel bloemen op het kerkhof, maar als daar nog de nodige inleving bij te pas komt betwijfel ik sterk. Persoonlijk houd ik er meer van mijn dierbaren elke dag te herinneren en ook eens naar het kerkhof te gaan buiten die dagen. Het is er veel ingetogener en er staan weinig of geen bloemen.
                  Ben ik weeral mee eens
                  Ik heb geen jaarlijkse herinnering nodig.
                  Bij mij komt dat vanzelf, spontaan.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Ik heb meer respect voor gezond verstand, wat nogal eens wil ontbreken bij kerkelijke leiders. Dit wil echter niet zeggen dat je niet moet stilstaan met de betekenis van deze dag.
                    Die leiders zijn hun macht kwijt en maar goed ook.
                    "De baas was niet slecht maar zijn personeel deugde niet"

Een beetje geloof kan je nog hebben in de mensen en dat zijn wij allemaal.
                    Wij zijn de kerk.
                    Mensen zie je elke dag en daarmee moet je het doen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Een beetje geloof kan je nog hebben in de mensen en dat zijn wij allemaal.
                      Wij zijn de kerk.
                      Mensen zie je elke dag en daarmee moet je het doen.
                      akkoord, maar vergeten we ook niet de verwezenlijkingen van het instituut kerk in de loop van de geschiedenis. Mogelijk gemaakt dankzij haar macht en rijkdom en haar volgelingen.
                      Namelijk op vlak van ouderen- en ziekenzorg en onderwijs.

Comment

Groot gelijk, Pol.
                        Ik vraag me dan af "WAAR is die crisis dan toch ????"

Over Allerheiligen: dat is niet slecht, want in het jachtige leven wordt je weer zo meegezogen, dat een overledene soms ongewild veel te snel "vergeten"word.

En je bent pas echt dood als er niemand meer aan je denkt...
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          .......... want in het jachtige leven wordt je weer zo meegezogen, dat een overledene soms ongewild veel te snel "vergeten"word.
                          yep..zie maar eens hier op BD..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Daar sluit ik mij voor 100% bij aan. Voor mij is 1 november gewoon een vrije dag, vandaag zelfs met een zalig weertje. De overledenen herdenk ik op vrijwel dagelijkse basis en het enige graf dat ik zou kunnen bezoeken (de anderen zijn gecremeerd en uitgestrooid), bezoek ik gewoon eens als ik er in de buurt ben. Veel rustiger en intiemer.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              Kan het mooier weer zijn op Allerheigen ? Zacht, de zon en niet teveel wind. En dan al die mooi versierde graven.
                              Vinden jullie ook niet ?
                              Momenteel in het land van de Hadj waar Allerheiligen een ver van mijn bed show is. Echter, ook mooi weer met zon en niet teveel wind

Comment

Working...
                              X