Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD - CD speler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DVD - CD speler

Ik zoek een DVD-CD player om in te schakelen in mijn audio keten, maar die zeker ook een usb uitgang heeft teneinde zowel naast muziek via cd ook via usb-stick te kunnen spelen. Nu ik zie dat de blue-ray niet meer zo duur is, misschien beter ook in die richting gaan zoeken teneinde ook dit in huis te hebben.
    Iemand ervaring met een degelijk toestel.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: DVD - CD speler

LGBD390
    (nu een jaar in mijn bezit)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Blu-ray ... neem zeker geen Philips! Heb er slechte ervaringen mee niettegenstaande topmodel!
      Al tweede exemplaar nu na vervanging onder waarborg en vaak vastlopers!

Ik had dit toestel gekocht na veel positieve ervaringen gelezen te hebben maar die kan ik niet delen.

Vorige was een Sony en die was kwa afwerking en kwaliteit eigenlijk beter ... maar de drive (laser) is stuk gegaan en dat onderdeel kost de helft van een nieuw toestel.

Ik denk dat Sony en Panasonic toch bij de beteren hoort, al lees je van Samsung ook veel goed maar ze zien er niet uit (eigen mening).

Een USB INGANG hebben ze bijna allemaal.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Over die Philips heb ik toch andere ervaringen : heb nog niets anders gehad dan Philips voor DVD-toestanden, en nog met geen enkel toestel problemen...
          De eerste heb ik weggegeven omdat hij enkel een scart-aansluiting had (maar werkt dus nog altijd, is nu 8 jaar oud), heb toen eentje gekocht met HDMI (en 1080P upscaling) en die heb ik enkele maanden geleden vervangen door een bluray-speler.
          Die toestellen hebben me telkens tussen de 99 en de 149 € gekost (dus waren zeker niet de toppers) en die blijven gewoon werken...
          Heb een goeie 400 DVD/bluray's liggen, dus die spelertjes worden heel frequent gebruikt.

De levensduur van mijn Kenwood CD-speler zullen ze waarschijnlijk wel niet halen (is nu 18 jaar oud), maar ik heb geen klagen van Philips...
          Als je een audio-purist bent, mag je wel geen basis Bluray-spelertje kopen, want dat zal waarschijnlijk op CD-audio vlak niet voldoen. Een degelijke CD-speler is wel nog altijd beter. Ik denk bv. niet dat je Bluray zal vinden met toroïdale transfo bv...
          Maar zoals altijd hangt het ervan af wat je aan zoiets wil uitgeven.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Als je een audio-purist bent, mag je wel geen basis Bluray-spelertje kopen, want dat zal waarschijnlijk op CD-audio vlak niet voldoen. Een degelijke CD-speler is wel nog altijd beter. Ik denk bv. niet dat je Bluray zal vinden met toroïdale transfo bv...
            Maar zoals altijd hangt het ervan af wat je aan zoiets wil uitgeven.
            Toch wel

ik vrees wel dat die niet in de topicstarter zijn budget gaat passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              Dat start weeral goed . Voor 5000€ koop je wel eens wat, hé... T"zou wel eens kunnen dat Marantz mijn Kenwood-opvolger zal worden, want ik vrees (hoop ???) ergens dat ik van mijn CD-spelerke toch geen old-timer ga kunnen maken. De KI Pearl serie lijkt me een goeie "starter", maar dan ga ik het toch maar bij de "lite" editie houden...
              Groeten,

Polleke

Comment

Dat start weeral goed . Voor 5000€ koop je wel eens wat, hé... T"zou wel eens kunnen dat Marantz mijn Kenwood-opvolger zal worden, want ik vrees (hoop ???) ergens dat ik van mijn CD-spelerke toch geen old-timer ga kunnen maken. De KI Pearl serie lijkt me een goeie "starter", maar dan ga ik het toch maar bij de "lite" editie houden...
                En dan maar hopen dat er geen chip inzit die de levensduur bepaalt, zoals we gisteren
                in Ter Zake konden zien.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Over die Philips heb ik toch andere ervaringen : heb nog niets anders gehad dan Philips voor DVD-toestanden, en nog met geen enkel toestel problemen...
                  De eerste heb ik weggegeven omdat hij enkel een scart-aansluiting had (maar werkt dus nog altijd, is nu 8 jaar oud), heb toen eentje gekocht met HDMI (en 1080P upscaling) en die heb ik enkele maanden geleden vervangen door een bluray-speler.
                  Die toestellen hebben me telkens tussen de 99 en de 149 € gekost (dus waren zeker niet de toppers) en die blijven gewoon werken...
                  Heb een goeie 400 DVD/bluray's liggen, dus die spelertjes worden heel frequent gebruikt.
                  Wij hebben de BDP9600, dus eigenlijk een topmodel van 599€ (gekocht met korting voor iets meer dan 400€) en die heeft dus veel problemen.

Starten en als het beeld er is met de melding "no disc" de disc plaatsen => hangt en ge kunt niets anders dan uitschakelen en herbeginnen
                  Starten en niet binnen de twee minuten een disc plaatsen => achtergrond komt vol met puntjes en streepjes en ge kunt er niks meer mee doen zonder eerst te herstarten
                  Sommige Blu-ray's kan je geen ondertitels kiezen
                  Bij sommige Blu-ray's begint zowel bleeld als geluid plots te stotteren met fameuze knetsen in uw boxen en dit tot je hem herstart, met wat geluk kunt ge dan een film uitkijken maar niet altijd
                  Soms werken bepaalde functies niet, de ene keer wel en de andere keer niet (met dezelfde film)
                  Soms kan je het toestel niet meer uitschakelen, je moet dan de stroomtoevoer onderbreken (stekker uit)

Ik kom net nog te lezen dat iemand uit Signapore op een forum van Philips net dezelfde bemerkingen heeft over dit toestel, we zijn dus niet alleen.
                  Het toestel werd al eens geruild en het vorig exemplaar had net dezelfde symptomen => dus vermoedelijk ook niet uit hetzelfde lot!
                  Laatste versie van de firmware staat er op maar geen oplossing.

Als je op 5 films maar 2 keer kunt kijken zonder herstarten, dan vind ik dit toch maar triestig.
                  Werd al gemeld aan Philips maar ik wacht nog op een antwoord ... zal vermoedelijk niet snel komen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Is inderdaad behoorlijk triest... En zoals je zegt : Philips mag toch wel zorgen voor een oplossing. Ik weet dat ze vroeger problemen hadden (bij bepaalde types speler) met bepaalde Bluray-media (zoals die van Avatar), maar dat is opgelost met nieuwere firmware. Maar blijkbaar lukt dat dus niet bij jou.

De mijne is een BDP 5180 (kostte minder dan 130€) en heeft nog geen enkele keer gehaperd... Hopelijk blijft het zo.
                    Had deze oa gekocht omdat de upscaling heel degelijk zou zijn (en ik (nog altijd) voornamelijk DVD's heb).
                    Last edited by polleke_cgc; 3 november 2011, 00:09.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik koop zeker ook geen Philips meer.
                      We hadden een DVD-recorder met HD, en dat ding ging om de 3 maand kapot. Werd properkes hersteld, maar na de 3de keer heb ik gewoon mijn geld terug gevraagd.
                      Nadien een Pioneer, en die draait nog altijd.
                      Pioneer heeft een zeer goede App om die via een iPod, iPhone of iPad te bedienen.

Anderzijds is me al dikwijls LG aangeraden onwille van de goede netwerkmogelijkheden.

Comment

Iemand ervaring met Panasonic?
                        Wij hebben een Panasonic LED-LCD TV en mijn compactje is een LX5, dus qua compatibiliteit zou dat misschien niet slecht zijn.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik koop zeker ook geen Philips meer.
                          We hadden een DVD-recorder met HD, en dat ding ging om de 3 maand kapot. Werd properkes hersteld, maar na de 3de keer heb ik gewoon mijn geld terug gevraagd.
                          Nadien een Pioneer, en die draait nog altijd.
                          Pioneer heeft een zeer goede App om die via een iPod, iPhone of iPad te bedienen.

Anderzijds is me al dikwijls LG aangeraden onwille van de goede netwerkmogelijkheden.
                          LG BD390

www.newegg.comThis week we have a multi-function Blu-ray Disc player by LG, the BD390. Not only does this set-top player deliver high-definition Blu-ray play...

Toestel is van 2009.

Moet toegeven dat ik de speler niet veel gebruik.
                          Een reden is dat er niet veel BR-titels zijn die me aanstaan
                          Last edited by theokus; 3 november 2011, 11:01.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik hou audio en beeld nog steeds liefst gescheiden.
                            M'n Marantz CD6003 doet het prima (CD en DVD en heeft ook de USB aansluiting).
                            De voorganger hiervan, ook Marantz, heeft het langer dan 30 jaar uitgezongen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                              Ik hou audio en beeld nog steeds liefst gescheiden.
                              M'n Marantz CD6003 doet het prima (CD en DVD en heeft ook de USB aansluiting).
                              De voorganger hiervan, ook Marantz, heeft het langer dan 30 jaar uitgezongen.
                              Betrouwbaar merk, degelijk, goed van kwaliteit.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X