Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeersagressie

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
    Ik word al agressief van dit topic te lezen

Ik rijd zelf graag door en erger mij ook elke dag mateloos aan trage prutsers op de baan.

Met prutsers bedoel ik dan onder andere:
    -op autostrade naar links komen aan 100 km/h
    -links blijven rijden (achteruitkijkspiegel wat is dat ?)
    -aan 70 km/h vanop de oprit van de autostrade invoegen
    Achteruitkijkspiegels en zijspiegels zijn op vele wagens blijkbaar een optie...
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
      Dit heeft niks met durven te maken, ritsen gebeurt gewoon met 2 "files" waar er nog vlot of stilstaand verkeer is, als je tot het einde moet rijden om ergens in te raken ben je ofwel:
      a) een asociale persoon die de rest gewoon wil voorsteken
      b) ofwel heb je te weinig inzicht om vroegtijdig in te schakelen.
      Vreemd dat dat ritsen zo moeilijk blijkt te zijn, want zowel a als b zijn compleet fout. Dat ritsen is voornamelijk bedoeld om te zorgen dat zoveel mogelijk van de rijweg nuttig benut wordt. Als de auto's tot het eind doorrijden, en daar pas invoegen (en niet 300 m. vroeger), is dat 300 m. waar een rijstrook meer is en je dus een korte file hebt.
      Daarnaast zorgt juist ritsen ervoor dat maar op 1 plaats wordt ingevoegd, en er dus ook maar op 1 plaats "collisie-gevaar" is. Zo hoeft elke bestuurder ook maar 1 auto voor te laten, wat normaal ook voor minder agressie zou moeten zorgen.
      Ritsen heeft enkel maar voordelen, maar helaas wordt het bijna nergens correct uitgevoerd...
      Eigenlijk zou op de momenten waar het nodig is, een automatisch hekken moeten verschijnen tussen de rijen auto's zodat ze niet meer te vroeg kunnen invoegen .
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Ja ,maar dat rood rijden dien je te beschouwen als een extreme vorm van agressie.De tijd is lang voorbij dat mijn zoon nog een zoontje was,maar in gelijkaardige gevallen heb ik wel eens een paar keer een flinke trap gegeven tegen een auto.Ook de heel struise meneren die achter het stuur zaten stapten toen niet uit,hun instinct wees hen erop dat ik op dat moment een levensgevaarlijke adrenalinebom was.

Walter
        Door rood rijden is altijd een zware overtreding en haal ik niet in mijn hoofd ... maar als er iemand met zijn vuist of voet tegen mijn auto slaagt/schopt stapt den deze uit ... daar kan je zeker van zijn, en ik haal de politie erbij.

Zelf in Leuven voorgehad een paar jaar terug, enkele studenten staan te babbelen aan een oversteek plaats, geen enkele maakt aanstalten om over te gaan, maar als ik halfweg over de zebra ben wilt er blijkbaar eentje toch oversteken en slaat met zijn volle vuist op mijn kofferdeksel ... dat heeft zijn ouders toen véél geld gekost hoor !

Van een auto blijven ze af, zo simpel is het ! Als iedereen eens wat meer respect zou opbrengen zou het heel wat beter gaan, maar wat zie je elke morgen en avond in de spits ... witte bestelwagens die als een gek overal tussen, langs, onder en boven door willen rijden ... en als het dat niet is zijn het wel taxi rijders die denken dat heel de weg van hun alleen is ... als je te laat bent, so what, dan had je maar wat vroeger moeten vertrekken hé, je gaat echt geen 15 minuten winst maken door als een gek door het drukke verkeer te racen hoor.

Geef nu toe, tegen 115 Km/u (want ja, er zit een afwijking op de teller, dus liever wat trager dan te snel rijden hé) op het rechter vak rijden terwijl er ruimte zat is op de andere twee baanvakken ... dat is toch gewoon er om vragen zeker
        Ik doe jaarlijks meer dan 50,000 km, vroeger zelfs bijna 80k ... en elke dag zie ik wel iets wat niet door de beugel kan. Maar een foto maken en op twitter zetten mag niet, want dan schend je de privacy

Ik heb serieus de indruk dat diegene die over schending van hun privacy beginnen dikwijls iets te verbergen hebben ... als je de wet overtreed mag dit gemeld worden, zo simpel is het ... stel je vrouw rijdt de oprit thuis op en wordt aangevallen door een idioot die denkt dat hij gehinderd werd onderweg ... je kan nog snel een foto maken van hem en zijn wagen voordat hij je vrouw half dood achterlaat ... durf je die ergens te posten ben jij de krimineel en als hij een goede advocaat heeft moet je hem nog betalen ook

Ik vind : als je de wet overtreedt op welke manier dan ook doe je automatisch afstand van je rechten ! Wie niets verkeerd doet heeft niets te vrezen ... het zijn altijd diegene die de idioot uithangen die de beste advocaten hebben en zelf de wet héél goed kennen ... tuurlijk, ze komen er veel mee in aanraking, en jij als goede burger trekt altijd aan het kortste eindje !

En het zijn echt niet alleen dikke 4x4, Bimmers en Mercs die de achterlijke uithangen, heel dikwijls zijn het kleine (of groterer) bestelwagens en oude wrakken met snotneuzen achter het stuur ... let maar eens op hun nummerplaat, héél dikwijls een vrij recente inschrijving ... en dan maar groot doen en hard rijden ... iedereen kan een gaspedaal induwen, maar weinigen kunnen rijden hoor

Ik kon mij vroeger ook enorm druk maken als ik weer eens zo'n staaltje 'rijkunst' zag, maar tegenwoordig kunnen ze allemaal mijn rug op ... ik rij vlot door en ga terug naar rechts als het kan, maar als ik al 125/130 doe om iemand voorbij te rijden ga ik echt niet versnellen omdat er weer eens een busje met nieuwe Belgische bouwvakkers met zijn lichten flikkert achter mij, enkele seconden geduld hé gasten ... reacties zijn altijd leuk als ze dan voorbij kruipen ... want ja, snelheid kan zo'n busje dan niet meer halen natuurlijk, gewoon beleefd terugzwaaien of straal negeren, werkt altijd.

En als er dan weer eens eentje denkt met vlak voor mij in te steken en alles dicht te gooien zijn gelijk te halen ... pech hoor, ik heb een firmawagen, dus ik knal er gewoon achter op ... kon echt niet meer stoppen meneer de agent, want ja, als firmawagen rijden moet ik wel aangifte doen hé en dikwijls nog een PV laten opmaken ook, dus mij niet gelaten ... en de herstelling haalt ook gelijk eventuele steenslag op de bumper en de motorkap weg, dus dubbele pret ... maar de nummerplaat houder van de leasing achterop werkt wel, sinds ik die laat staan (vroeger haalde ik die altijd weg) heb ik veel minder problemen met dergelijke pippo's Ik ben altijd voorzichtig met mijn wagen, of het nu mijn eigen wagen is of een firmawagen, maar zo'n reacties krijg ik nog altijd de kriebels van, en de eerste reactie is om te remmen natuurlijk, maar toch zenne ...

Een beetje verdraagzaamheid en geduld brengt véél meer op dan je druk maken ... het draait toch altijd negatief uit voor jezelf spijtig genoeg.
        Last edited by LamboCars; 20 oktober 2011, 12:15.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
          1 - 135 is een zware verkeersovertreding
          .../...
          Conclusie : u begaat een zware overtreding (snelheid) en
          Als het op een baan is waar 120km/u toegelaten is, dan is die 135km/u na correctie van 6% nog maar 126km/u ... niet echt een zware overtreding.
          Men gaat er dan nog van uit dat zijn teller geen afwijking heeft want bij vele wagens geeft die iets te veel aan ... het zou dan zelfs goed kunnen zijn dat hij niet eens een overtreding begaat!

Hoeveel die er mooi 112km/u op de linker rijstrook blijven rijden ... omdat hun afwijkende teller al 120km/u aangeeft. En iedereen maar tegenhouden!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            ...... ...

Een beetje verdraagzaamheid en geduld brengt véél meer op dan je druk maken ...
            nou......in uw relaas maakt U zich nog al druk over het 1 en ander.
            komt dat omdat U nu achter de PC zit en niet in de auto..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              nou......in uw relaas maakt U zich nog al druk over het 1 en ander.
              komt dat omdat U nu achter de PC zit en niet in de auto..?
              grt,bouk.
              Verdikke ... Bouk heeft me door
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als het op een baan is waar 120km/u toegelaten is, dan is die 135km/u na correctie van 6% nog maar 126km/u ... niet echt een zware overtreding.
                Men gaat er dan nog van uit dat zijn teller geen afwijking heeft want bij vele wagens geeft die iets te veel aan ... het zou dan zelfs goed kunnen zijn dat hij niet eens een overtreding begaat!

Hoeveel die er mooi 112km/u op de linker rijstrook blijven rijden ... omdat hun afwijkende teller al 120km/u aangeeft. En iedereen maar tegenhouden!
                dus jij rekent 6% correctie in om te bepalen dat je 135 mag rijden. Hoe idioot . Mensen STERVEN* in het verkeer, veelal door te hoge snelheid. Er is een goede reden voor die 120 km/u. En als het dan nog eens zou opbrengen... De tocht van mij thuis naar mijn ouders is 105 km. het verschil tussen 110, wat ik meestal rij, en 135, is nog geen 10 minuten.

Als iemand tegen 135 op het linkervak rijdt en ik rij aan 110 een camion voorbij ben ik het niet die in fout is. De verkeerswet is duidelijk. Je moet kunnen stoppen voor wat er voor je gebeurt. Als je in iemands gat rijdt ben je dus altijd in fout. Je snelheid binnen de wettelijke perken houden en afstand bewaren zijn al heel goede stappen om niemand in zijn gat te rijden.

*1 tante, 1 nichtje, 3 jeugdvrienden en een meisje waarvan ik begeleider was in een jeugdhuis zouden nog leven als er wat meer kiekens op hun snelheid, afstand en algemeen rijgedrag letten. Kan je begrijpen dat ik er een beetje ongemakkelijk van wordt als iemand zegt dat hij contstant 135 rijdt omdat dat toch maar 126 is en dus geen zware overtreding.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Je kan ook altijd eens eerst in je spiegel kijken als je aan 110 km/h een vrachtwagen wil passeren om te zien of er niemand aankomt aan 135 km/h.
                  Of nog beter, vertragen naar 90 dan moet je de vrachtwagen niet inhalen en heb je nog minder kans op ongelukken

Als iedereen zou denken van "Je moet kunnen stoppen voor alles wat er gebeurt", er zouden nogal ongevallen gebeuren dan
                  "Ooh zo ne schone jas in die etalage" *REM* *KNAL*

Misschien wat in't belachelijke getrokken maar er zijn er veel die denken dat ze veilig rijden omdat ze alle verkeersregels volgen.
                  Zo ook die altijd voorrang van rechts nemen zonder te kijken.
                  Ge zult er veel mee zijn als !! ge wakker wordt in 't ziekenhuis omdat het nen tractor was die van links kwam.
                  Maar ja ge waart toch in uw recht

Comment

Je kan ook altijd eens eerst in je spiegel kijken als je aan 110 km/h een vrachtwagen wil passeren om te zien of er niemand aankomt aan 135 km/h.

Misschien wat in't belachelijke getrokken maar er zijn er veel die denken dat ze veilig rijden omdat ze alle verkeersregels volgen.
                    ik moet niet in de spiegel kijken. Ik heb een madam die nogal bang is in het verkeer die een half uur voordat ik van plan ben om in te halen al achteruit ah kijken is of het kan of niet .

Comment

Ik moet nu spontaan denken aan Hyacinth die zegt "Mind the bicycle Richard !" over de fiets die honderden meters verder rijdt

Comment

Ik moet nu spontaan denken aan Hyacinth die zegt "Mind the bicycle Richard !" over de fiets die honderden meters verder rijdt
                        't Is niet zo extreem, maar ik maakte die vergelijk ook al eens. Maar t is een lieve schat en binnen 2 weken trouwen we.

Comment

Bedoel je niet 6 km ?
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Ge zult er veel mee zijn als !! ge wakker wordt in 't ziekenhuis omdat het nen tractor was die van links kwam.
                            Maar ja ge waart toch in uw recht
                            Dus als ik je goed begrijp, rij je veiliger als je de verkeersregels niet volgt ???
                            Als die tractor z'n ding doet volgens de regels, dan gebeurt er ook niets...

Ik ga ook niet zondermeer mijn voorrang van rechts afdwingen, maar er zijn toch genoeg plaatsen waar het bijna noodzakelijk is om gewoon weg te geraken.
                            Daarnaast kan wat hoffelijkheid ook veel oplossen. Geregeld zorgt een "eigen" vertraging van enkele seconden (en dus eens iemand gewoon doorlaten), voor een veel vlotter verkeer : maar je moet die situaties wel willen zien en juist inschatten natuurlijk. Het zou allemaal zorgen voor veel minder agressie...
                            Al die regeltjes in het verkeersreglement zijn er voornamelijk gekomen door die (grote ?) minderheid die de regels niet willen volgen. Als iedereen bv 30 of 50 zou rijden op al die wegen waar snelheidsvertragers staan, waren die dingen niet nodig geweest, en zouden we nu veel comfortabeler rijden. Helaas blijken al die drempels en andere snelheidsvertragers de enige manier om het toch een beetje volgens de regels de laten verlopen...

Hoeveel mensen slagen er bijvoorbeeld al in om een rond punt op de juiste manier te nemen ? Onlangs nog ene gehad (met een L aan de achterruit notabene), die bij het oprijden van een rond punt de pinkel naar rechts laat branden. Jij gaat er dan vanuit dat die ook rechts zal inslaan, wat natuurlijk niet gebeurd, met bijna alle gevolgen vandien. Hoeveel zijn er die er al in slagen om die rechterpinkel wel te gebruiken als ze het rond punt verlaten (dus ook als ze eigenlijk "rechtdoor" willen rijden) ?
                            Het is allemaal zo simpel (en belangrijk voor een vlot verkeer), maar sommigen worden het dus blijkbaar zelfs verkeerd aangeleerd...
                            Voor zij die het niet weten : bij het oprijden van een rond punt gebruik je die pinkel niet, wel bij het terug erafrijden. Als je dus bij het oprijden wel al die pinkel gebruikt, is het dus de bedoeling dat je bij de eerste "afrit" van het rond punt, ook het rond punt verlaat...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              dus jij rekent 6% correctie in om te bepalen dat je 135 mag rijden. Hoe idioot .

Mensen STERVEN* in het verkeer, veelal door te hoge snelheid. Er is een goede reden voor die 120 km/u. En als het dan nog eens zou opbrengen... De tocht van mij thuis naar mijn ouders is 105 km. het verschil tussen 110, wat ik meestal rij, en 135, is nog geen 10 minuten.
                              Het is pas IDIOOT niet te lezen wat er staat!
                              Er staat enkel dat 135km/u na correctie niet eens een zware overtreding is ... volgens de wetgeving dat niet ik maar de wergever opgesteld heeft!

Als je in iemands gat rijdt ben je dus altijd in fout.
                              Fout dus!
                              Als je op een snelweg plots van rijstrook verandert zonder te kijken dat die rijstrook vrij is en daardoor knalt die achteraan op u ... dan ben jij in fout!
                              Als je op een secundaire weg plots een parkeerplaats verlaat en er knalt ene in uw gat, dan ben jij in fout.
                              Als je plots alles dichtgooit zonder reden en er knal ene in uw gat, dan ben jij in fout!
                              Of ben jij oor zo'n aroogante chauffeur die denkt dat als hij zijn pinker opzet zomaar van rijstrook mag veranderen en iedereen moet remmen? Zo komt ge er elke dag honderden tegen!

Het is simpel te zeggen dat de fout alleen ligt bij de snelheid van anderen maar nooit door de anderen die niet omkeken voordat ze een maneuver uitvoerden.
                              Als ik de straat over loop zonder kijken, van rijstrook verander zonder kijken, ... dan kan ik wel elke dag iemand mij omver laten rijden en zeggen dat die niet kon stoppen door zijn snelheid!
                              Er zijn inderdaad snelheidsduivels maar niet zoals het in de media aangehaald wordt bij de meeste ongevallen!

In fout zijn kan van veel meer afhangen dan van snelheid alleen ... ook van te traag rijden!
                              Ook traag kan je gek en gevaarlijk rijden!
                              Last edited by VerSeg; 21 oktober 2011, 11:57.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Fout dus!
                                Als je op een snelweg plots van rijstrook verandert zonder te kijken dat die rijstrook vrij is en daardoor knalt die achteraan op u ... dan ben jij in fout!
                                Als je op een secundaire weg plots een parkeerplaats verlaat en er knalt ene in uw gat, dan ben jij in fout.
                                Als je plots alles dichtgooit zonder reden en er knal ene in uw gat, dan ben jij in fout!
                                Of ben jij oor zo'n aroogante chauffeur die denkt dat als hij zijn pinker opzet zomaar van rijstrook mag veranderen en iedereen moet remmen? Zo komt ge er elke dag honderden tegen!
                                Fout dus!

Van rijstrook veranderen en de parkeerplaats verlaten zijn maneuvers. De persoon die een maneuver uitvoert is een fout, ook als ze in die zijn gat rijden. In die zin heb je wel gelijk.
                                Als er iemand plots remt zonder reden, moet je wel hopen dat er getuigen zijn die dat bevestigen, anders ben jij toch nog in fout. Anders zegt die gewoon dat hij lichtjes afremde en dat jij op hem inknalde.

Comment

Working...
                                X