Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeersagressie

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
    Volgens mij één eenvoudige oplossing voor de meeste verkeersagressie:
    Maak autosnelwegen verboden voor niet-werkende mensen tssn 7u en 10u AM en tssn 16u en 19u PM.
    mee eens en de rest van de tijd voor ons...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

overal borden hangen

'JE ZIT NIET VAST IN HET VERKEER, JE BENT HET VERKEER'
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zou ik zeker doen ja.
        Plak ze ook maar gelijk een grote gele ster op hun auto, kwestie van ze te herkennen.

Iemand met een fatsoenlijk opvoeding zal ook fatsoenlijk zijn in het verkeer.
        Ja maak er maar gelijk een nazi van. Ach..
        Nonsens om de realiteit niet te hoeven zien.
        equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Klopt.
          Mensen veranderen ja als ze voor het stuur zitten.
          Ach zo? En waarop mag dat dan wel gebaseerd zijn?
          Absoluut 200% niet mee eens, dus. Het zijn exact dezelfde mensen achter het stuur als diegene die 5 minuten later rustig een kinderkoets voortduwen, op 't gemakje hun winkelkarretje vullen, enz. Dat zegt toch meer dan genoeg? Het ligt niet aan de mensen, het ligt aan het verkeer. En dat is NIET hetzelfde. De mensen kan je niet veranderen (ook niet als je ze boetes geeft), het verkeer wél.

Comment

Absoluut 200% niet mee eens, dus. Het zijn exact dezelfde mensen achter het stuur als diegene die 5 minuten later rustig een kinderkoets voortduwen, op 't gemakje hun winkelkarretje vullen, enz. Dat zegt toch meer dan genoeg? Het ligt niet aan de mensen, het ligt aan het verkeer. En dat is NIET hetzelfde. De mensen kan je niet veranderen (ook niet als je ze boetes geeft), het verkeer wél.
            Dit is wel zo en werd al gezegd in de jaren 50 en 60 (toen gezien opTV).
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Heb je dit op je smartphone geschreven terwijl je in de file staat of zo....

Het verkeer bestaat niet, wel een hoop chauffeurs die allemaal dezelfde weg moeten gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Heb je dit op je smartphone geschreven terwijl je in de file staat of zo....
                Het verkeer bestaat niet, wel een hoop chauffeurs die allemaal dezelfde weg moeten gebruiken.
                Nee toch niet. Nogmaals: het verkeer (de verkeersstroom) kan je veranderen. Mensen veranderen niet omdat ze plots achter het stuur kruipen. Mensen reageren enkel op de omstandigheden (verkeer) zoals die ze gegeven/gepresenteerd worden. Ik zeg: verander die omstandigheden om de agressie te vermijden. De idee dat mensen ooit zullen veranderen is een illusie. Vermijd agressie door het verkeer te beinvloeden. Hoe? dat heb ik zonet al gezegd, maar word door de demagogen onder ons dan uitgemaakt voor nazi (). Anyway: ik blijf erbij. En ik zal dezelfde mensen nog meer in het harnas jagen: ik vind dat de volledige wegcode moet aangepast worden aan de 21e eeuw. Want veel mensen rijden nog met een auto zoals in de 19e eeuw. De focus vandaag ligt véél te vaak op snelheidsovertredingen terwijl dit het probleem zelden is. Ik zeg niet 'nooit', want er zijn wel degelijk onverantwoord snelle chauffeurs. Maar door het veelvuldige - onnodige - bestraffen, creëert men een fout signaal: "je rijdt max 120km/u DUS je bent een goede, veilige chauffeur." --> NIET dus.

Terloops: tegenwoordig sta ik niet veel meer in de file. Nooit (veel) gedaan eigenlijk. Ik vertrok gewoon vroeg genoeg om geen file te hoeven doorstaan. Ik heb in 10 jaar rijden nog maar één snelheidsboete gekregen. Toen ik om 1u AM op de Plantin & Moteretuslei in Antwerpen aan 60 km per uur reed. U weet wel.. waar men 50 km/u moet rijden owv van de spelende kinderen op de baan enzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Dit is wel zo en werd al gezegd in de jaren 50 en 60 (toen gezien opTV).
                  Ahja... het was op tv dus is het waar..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                    Ik blijf voorstander van meer blauw op straat en een hogere strafmaat.
                    Check eens de gebruikelijke strafmaat voor 170 km/u op een autostrade en een 'niet verkeersgebonden' overtreding zoals een winkeldiefstal, vandalisme, om maar te zwijgen over het aantal dat eerst zonder gevolg geseponeerd wordt. Mocht de strafmaat voor snelheidsovertredingen doorgetrokken worden voor de andere straffen (waar heel het gerechterlijk apparaat bij te pas komt en niet enkel een overschrijvingsformulier in de bus, dus een zeer goedkope inningsmethode) zou er wel geld voor de gevangenissen zijn.
                    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

De politie zou (meer) speciale agenten moeten hebben die undercover rijden op de snelweg, maar nu is er geen strafmaat en kan iedereen doen wat hij wil als er geen flitspalen staan.
                      Gelukkig voor u was er geen politie!
                      Die dat rechts inhaalde kon hoogstens een boete krijgen om rechts in te halen en echt zoveel gaat het hem niet kosten. Als het nog eens file was op de hoop toe wordt het sneller rijden in de ene rijstrook teopzichte van de andere zelfs niet als inhalen aanzien, hij zou dan over een volle witte lijn moeten rijden om een overtreding te begaan. OK, het is frustrerend als ge mooi staat aan te schuiven.
                      Hetgeen jij deed is echter verkeersagressie en mocht een agent dit zien, dan is het zelfs geen verkeersovertreding meer maar correctionele rechtbank als ze er gevolg aan geven! Je kan dus zelf de pineut worden als ge u laat meeslepen door zo'n kwiet!

En hun lesje leren? Dat doen ze nooit Integendeel, hoe meer ze rijden hoe meer ze geoefend zijn om dergelijke stoten uit te steken!

En eerlijk gezegd, als zo'n kwiet de file inhaalt waar het niet mag, dan zal die toch een heel kort autoke moeten hebben wil die tussen mij en mijn voorligger willen tussenraken.

En wil je veel miserie op de baan tegenkomen, hou u aan de regeltjes ... het duurt geen kwartier of er zit ene ambetant te doen tegen u. Getoeter, lichtsignalen, gestes, ... allemaal iets dat gekrijgt als ge perfect de maximum toegelaten snelheid rijdt, zelfs in het rechter rijvak!
                      Dan willen ze u allemaal tot de laatste mm vooerbij steken, snijden ze u de pas af, komen ze vlak voor u uit een oprit of parking, plakken ze aan uw gat, steken ze u via de pechstrook voorbij of wat dan ook!
                      Diegenen dat het minst problemen hebben zijn de agressievelingen onder elkaar ... de ene rijdt toch nooit in de weg van de andere en als ze elkaar eens hinderen zijn ze zo snel weer wag dat de andere de tijd niet heeft iets te ondernemen!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Mijn mening is om gewoon te proberen je niet te veel aan te trekken van de stommiteiten van andere bestuurders en zelf niet politieagent te gaan spelen.. Vroeg of laat worden ze wel eens aan de kant gezet (onlangs nog gezien op de snelweg dat een zwaantje een Mercedes met buitenlandse nrplaat die al een hele tijd slalomde aan de kant zette ..), of knallen ze ergens tegen..
                        Zo'n chauffer is het niet waard om me druk in te maken..

Mensen niet veranderen in de auto ,? Misschien niet veranderen, maar files doen dan wel de mensen hun ware aard naar boven komen. Een vriend van me is ook zo, hele toffe kerel, maar als hij 2 minuten in de file staat wordt hij agressief en begint hij op zijn dashboard te meppen uit frustratie. Een auto moet rijden voor hem - en zo zijn er waarschijnlijk nog veel mensen.

Zelf heb ik in mijn rijopleiding geleerd van altijd op te letten en anderen niet te hinderen, en dat probeer ik nog altijd te doen..
                        Het valt wel op als je in wat buurlanden rijdt dat ze in elk land wel een verschillende rijstijl hebben.. Ook met de moto valt het me op bv dat in de file sommige kleuren nummerplaat me bijna consistent gewoon blokkeren en anderen wel netjes plaats laten..
                        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                          En dan dat heerlijke ritsen...
                          Waarbij de dikke 4x4's tot op de laatste cm komen aanvliegen en ... als ìk daar juist sta er niét meer tusse nmogen , en zo al twee keer mijn spiegel erafgereden geweest door pummels die dus letterlijk tegen U rijden omdat ze denken dat ik uit de kant ga gaan...
                          Nee dus...
                          Wie is er eigenlijk agressief in het verkeer??? Duidelijk jij... of je lokt minstens bewust agressief gedrag uit.
                          (N.B.: Ik heb geen dikke 4x4 )

In landen waar mensen wéten wat ritsen is (je IQ hoeft daarvoor niet groot te zijn... het vermogen om iets te begrijpen is voldoende ) loopt dat meestal perfect en zorgt voor een betere verkeersdoorstroming.
                          Al meerdere keren meegemaakt: er proberen er te ritsen (waar het aangekondigd is dus zo ver mogelijk doorrijden op beide rijvakken - of wist je dat al?). Het rijvak dat moet invoegen wordt geblokkeerd door mensen die
                          Nee dus...
                          zeggen en op beide rijvakken tegelijk gaan rijden.
                          Knappe koppen!

Ga je in het warenhuis aanschuiven aan 2 kassa's tegelijk en niemand meer doorlaten uit vrees dat de rij waarin jij toevallig NIET staat plots wat sneller vooruit gaat dan de jouwe? Ik denk het niet, want daar zit je niet in een veilige cocon zoals je auto (zonder spiegels ) en wordt de kans daardoor iets groter dat je publiekelijk belachelijk wordt gemaakt .
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Het ritsen staat vroeg genoeg uitgetekend, als je daar rekening mee houdt kan je vlot doorrijden en kun je anderen vlot tussenlaten. Diegene die dan op het doodlopende stuk vliegt en net voor de paaltjes wil inschuiven ritst niet meer, het verkeer moet dan al STOPPEN om deze tussen te laten, zulke maken bij mij ook geen kans, enkel in die situaties ben ik (en waarschijnlijk de meeste anderen) een bumperklever.

* als het 2 files zijn is het weer een hele andere situatie
                            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              In Gent, aan de sterre... Als je van de N60 komt van Oudenaarde mag je vanaf Zwijnaarde maar 50 per uur tot aan de sterre.. Dat is een paar KM op een redelijk grote baan. Ik rij dan op mijn gemak 50 in cruise control omdat dat anders gewoon niet uit te houden is zo traag... Op zulke momenten zijn er chauffeurs die zò dicht tegen mij komen plakken , of mij dan voorbijsteken en mij de pas afsnijden en dan blok op hunne rem gaan staan voor mijn neus... dan begin ik altijd te applaudiseren en te zwaaien en dom te doen... Dan worden ze helemaal gek...
                              Ik kom daar DIKWIJLS en rij daar nooit sneller dan 50 (maar ook niet trager!). En toch heb ik nog nooit meegemaakt wat jij beschrijft. Dus zo erg zal het wel niet zijn zeker?

Wat ik daar wel al zag is chauffeurs die helemaal in de war geraken door iemand die daar rijdt en intussen aan het applaudiseren is en aan het zwaaien en dom aan het doen .
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Het ritsen staat vroeg genoeg uitgetekend, als je daar rekening mee houdt kan je vlot doorrijden en kun je anderen vlot tussenlaten. Diegene die dan op het doodlopende stuk vliegt en net voor de paaltjes wil inschuiven ritst niet meer, het verkeer moet dan al STOPPEN om deze tussen te laten, zulke maken bij mij ook geen kans, enkel in die situaties ben ik (en waarschijnlijk de meeste anderen) een bumperklever.

* als het 2 files zijn is het weer een hele andere situatie
                                Normale mensen DURVEN niet meer doorrijden op het tweede vak. Want je wordt door al die bumperklevers niet meer tussengelaten . Vandaar dat je er geen files meer ziet .
                                Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                                X