Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeersagressie

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    die zou even terecht zijn als de boete aan die jongeren die op onregelmatige wijze het verkeer belemmeren. Men noemt zijn medemens toch geen aap, van welke kleur dan ook.
    Daar ben ik het mee eens Puter, maar in eerste instantie zouden die flikken moeten ingrijpen en ons niet meer dan 6 minuten laten wachten. Dan had die taxichauffeur nooit over zijn dak gegaan.

@ die voorhistorische vogel jij hebt ook gelijk natuurlijk
    Maar ik dacht dat we dat toch een beetje kunnen nuanceren... Bij de ene valt dat al meer op dan bij de andere
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Rijbewijs om de twee of drie jaar evalueren door test oid zou al veel helpen
      Mil
      En gij gelooft dat...
      De test perfect uitvoeren en de volgende maandagmorgen weer de beest uithangen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        En gij gelooft dat...
        De test perfect uitvoeren en de volgende maandagmorgen weer de beest uithangen
        Ik had meer gedacht aan een test om vloeiend rijden in drukke of beter in álle omstandigheden.
        Uiteraard dronken personen en wannebee jongeren die denken dat ze Vettel zijn, zouden veel strenger moeten aangepakt worden
        Mil
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Ik had meer gedacht aan een test om vloeiend rijden in drukke of beter in álle omstandigheden.
          Uiteraard dronken personen en wannebee jongeren die denken dat ze Vettel zijn, zouden veel strenger moeten aangepakt worden
          Mil
          Ok Mil1
          Afgezien van macho-gedrag, waar ik helemaal niet tegen kan, zijn er nog een aantal
          factoren.
          - slecht geslapen
          - beetje ziekjes
          - stress
          - zorgen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

van in het begin van mijn carriere op de weg gehoord : van diverse "mentors" : no problem als je de snelste bent , alleen lever je je "levens" in als je een ander hindert , ( hinderen = iemand anders ophouden of doen inhouden , doen remmen is nog schandelijker .
            En dan zelf regelmatig de afweging maken : wie van ons heeft het moeilijkst op de weg en dan wordt je vanzelf galant
            Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Volgens mij één eenvoudige oplossing voor de meeste verkeersagressie:
              Maak autosnelwegen verboden voor niet-werkende mensen tssn 7u en 10u AM en tssn 16u en 19u PM.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                Volgens mij één eenvoudige oplossing voor de meeste verkeersagressie:
                Maak autosnelwegen verboden voor niet-werkende mensen tssn 7u en 10u AM en tssn 16u en 19u PM.
                Zou ik zeker doen ja.
                Plak ze ook maar gelijk een grote gele ster op hun auto, kwestie van ze te herkennen.

Iemand met een fatsoenlijk opvoeding zal ook fatsoenlijk zijn in het verkeer.
                Last edited by theokus; 17 oktober 2011, 22:15.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

En dan dat heerlijke ritsen...
                  Waarbij de dikke 4x4's tot op de laatste cm komen aanvliegen en ... als ìk daar juist sta er niét meer tusse nmogen , en zo al twee keer mijn spiegel erafgereden geweest door pummels die dus letterlijk tegen U rijden omdat ze denken dat ik uit de kant ga gaan...

Nee dus...

In Gent, aan de sterre... Als je van de N60 komt van Oudenaarde mag je vanaf Zwijnaarde maar 50 per uur tot aan de sterre.. Dat is een paar KM op een redelijk grote baan. Ik rij dan op mijn gemak 50 in cruise control omdat dat anders gewoon niet uit te houden is zo traag... Op zulke momenten zijn er chauffeurs die zò dicht tegen mij komen plakken , of mij dan voorbijsteken en mij de pas afsnijden en dan blok op hunne rem gaan staan voor mijn neus... dan begin ik altijd te applaudiseren en te zwaaien en dom te doen... Dan worden ze helemaal gek...

Ik heb soms de indruk , als ge U bijna perfect aan de regels houdt, dat ge de grootste agressor zijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Zou ik zeker doen ja.
                    Plak ze ook maar gelijk een grote gele ster op hun auto, kwestie van ze te herkennen.

Iemand met een fatsoenlijk opvoeding zal ook fatsoenlijk zijn in het verkeer.
                    Men wordt meestal een andere persoon wanneer je achter het stuur zit, dan krijgt ge van die duivelshoorntjes
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Waarbij de dikke 4x4's tot op de laatste cm komen aanvliegen en ... als ìk daar juist sta er niét meer tusse nmogen , en zo al twee keer mijn spiegel erafgereden geweest door pummels die dus letterlijk tegen U rijden omdat ze denken dat ik uit de kant ga gaan...

Nee dus...

In Gent, aan de sterre... Als je van de N60 komt van Oudenaarde mag je vanaf Zwijnaarde maar 50 per uur tot aan de sterre.. Dat is een paar KM op een redelijk grote baan. Ik rij dan op mijn gemak 50 in cruise control omdat dat anders gewoon niet uit te houden is zo traag... Op zulke momenten zijn er chauffeurs die zò dicht tegen mij komen plakken , of mij dan voorbijsteken en mij de pas afsnijden en dan blok op hunne rem gaan staan voor mijn neus... dan begin ik altijd te applaudiseren en te zwaaien en dom te doen... Dan worden ze helemaal gek...

Ik heb soms de indruk , als ge U bijna perfect aan de regels houdt, dat ge de grootste agressor zijt
                      Als ge naar de gps kijkt zit er wel een paar km verschil op en rij je eigenlijk trager dan je mag. Sommigen zijn dan nog wat voorzichtiger en hebben geen cruise control. Dan rij je daar ineens onder de 40. Dat is op zich wel ergerlijk, maar that's life. Ik stoor me dan weer vooral aan de mensen die links op de snelweg gaan rijden tegen ongeveer 120 en daar blijven rijden omdat ze van oordeel zijn dat jij niet sneller mag rijden. Ik zet mij dan netjes rechts en blijf mooi daar rijden. Om de zoveel tijd kom ik toch eens links piepen of ze nog geen zin hebben om aan de kant te gaan.

Comment

die passen gewoon het verkeersreglement toe. Volgens de ritsregel moet men zolang mogelijk op de linkerstrook rijden zodat die op de rechterstrook ruimte kunnen laten waarin men dan kan invoegen. Jammer genoeg werkt dat alleen als men dat op beide stroken weet.
                        Tja, je kent de verkeerssituatie natuurlijk niet. Hier moet ieder op de linkerstrook om rechtdoorte kunnen. De wagens op de rechterstrook moeten iets voordien rechtsaf. De rechterstrook wordt daar busbaan.
                        En rechts inhalen mag niet.
                        Maar het punt was om je niet druk te maken voor een kleine tijdswinst of -verlies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

Nee dus...

Hahaha Tommm.
                          Mijn mooiste ritje heb ik gemaakt in Frankrijk waar ik om 04:00 uur 's morgens
                          door Lyon reed: geen kat te zien dus.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Men wordt meestal een andere persoon wanneer je achter het stuur zit, dan krijgt ge van die duivelshoorntjes
                            Klopt.
                            Mensen veranderen ja als ze voor het stuur zitten.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

uw hart is gelucht, maar u hebt wel sterk de indruk gewekt een tamelijk onverdraagzaam type te zijn.
                              Integendeel, ik ben een zeer verdraagzaam type en zou mezelf in de miserie durven te steken om een andere te helpen.
                              Hetgene wat ik echt haat is dat het asociaal rijgedrag voor velen een normale zaak is.

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                              Ik denk dat jij hier gewoon wat verkeersinzicht mist.
                              Hier zit je toch wel naast, ik probeer zo hoffelijk mogelijk te rijden. Ik heb vroeger nog "ambulancedienst" gedaan (zo'n gele wagen met blauwe zwaailichten en bijhorendende geluidsinstallatie waar feitelijk een bordje "taxi" op zou moeten staan). De mensen gingen graag met mij mee omdat ze bij mij op hun gemak zaten. Het is mijn doel om zo vlot mogelijk op mijn bestemming te raken, zonder de anderen te hinderen. Wat je met die one-man-police action heb je 100% gelijk. Ik had eerlijk gezegd verschoten van mezelf, maar op dat moment was ik over de rooie, of hoe zeg je dat. Ik blijf voorstander van meer blauw op straat en een hogere strafmaat.
                              Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                                Er zijn aan dit soort verhalen steeds twee kanten. Het probleem is dat iedere partij steeds gelijk meent te hebben.

Ik rijd zoals gewoonlijk op het linkervak met cruisecontrol op 135km/u omdat dan de relatieve snelheid met de tragere wagens groot genoeg is om elkaaar niet te hinderen.
                                Omdat ik binnenkort een afrit moet nemen maar de borden door vrachtwagens niet zichtbaar zijn, vetraag ik en zet mijn richtingaanwijzer naar rechts aan. Tussen een vrachtwagen en een achterliggen invoegen leek mij niet netjes dus vertraag ik om achter in te voegen. Plots begint de wagen naast mij ook te vertragen, als was het om mij te pesten. Hoe meer ik vertraagde, hoe meer hij vertraagde. Ik deed nog teken met mijn armen maar hij wou van geen wijken weten.
                                Ik heb vervolgens toch maar vóór hem ingevoegd. Pfff ik heb het schijt aan zulke chauffeurs…
                                Hij reed naast mij met een constante snelheid, tot ikzelf goed vertraagde zodat hij makkelijk voor kon.

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                                Ik moest die dag voor het eerst naar een klant waar ik nog niet was geweest. Doordat ik zonder navigatie reed, moest ik tot het einde van de afrit rijden om de wegwijzers te kunnen lezen.
                                Toen bleek dat ik in de verkeerde voorsorteerstrook stond, werd ik er door de gebruikers van de linker strook niet meer tussen gelaten. Ik ben dan maar tot op het einde gereden en dan naar links gedraaid. Ik weet dat dat niet netjes is maar ik was al laat en rekende een beetje op de welwillendheid van mijn mede weggebruikers. Begint daar toch geen zot mij te achtervolgen en met zijn lichten te knipperen zeker ? Omdat ik me zorgen maakte over mogelijke verkeersagressie, heb ik gas gegeven en ben hem zo kwijtgespeeld. Man man man, wat zijn er gefrustreerde gekken op de baan…..
                                Gefrustreerd was ik wel, wat eigenlijk niet zou mogen. Gek is relatief.
                                In deze situatie ga je toch met een dingen in de mist. Allereerst moet je er geen andere mensen bij betrekken en in gevaar brengen omdat jij aan de late kant bent. Sta je toch fout voorgesorteerd kun je:
                                a: toch de andere richting uitrijden en van als je kan omkeren.
                                b: een beetje voor het einde, dus niet helemaal op het laatst je pinker uitsteken om in te schuiven, wedden dat je vlot zal voorgelaten worden. Met dan nog eens uw hand op te steken naar die persoon is die dan ook gelukkig.
                                c: uw navigatie toch gebruiken, waar dient die anders voor

Over de achtervolgende zot heb je gelijk, het was erover van mij
                                Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Working...
                                X