Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeersagressie

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
    En op een dag komen die toch hun ongeluk tegen hoor.
    er moest een wet komen die verkeersidioten verbied accidenten aan te gaan met niet-verkeersidioten.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Het komt wel eens voor dat ik een fout maak en dan steek ik mijn hand op om me te verontschuldigen. Als er een driftkikker domme dingen doet dan vloek ik eens hard, maar daar blijft het dan ook bij.
      Ook mijn gedacht!! Ik ben eigenlijk een heel kalme chauffeur (die wel graag op een verantwoorde manier snel rijd), maar ik hou vooral rekening met fouten van een anderen.

Ik heb zo eens iemand geweten, die de mensen uitlachtte als iemand een fout maakte. Is uiteindelijk eens afgelopen met een flink pak slaag en een flik gedeukte auto (maar hij was wel "in zijn recht" )

Comment

[QUOTE=trbt555;3304975]
        Ik rijd zoals gewoonlijk op het linkervak met cruisecontrol op 135km/u omdat dan de relatieve snelheid met de tragere wagens groot genoeg is om elkaaar niet te hinderen.
        Omdat ik binnenkort een afrit moet nemen maar de borden door vrachtwagens niet zichtbaar zijn, vetraag ik en zet mijn richtingaanwijzer naar rechts aan.

Ik heb vervolgens toch maar vóór hem ingevoegd. Pfff ik heb het schijt aan zulke chauffeurs….......
        .......domme fout! Pas vertragen als je op een ander rijvak rijdt... Wordt veel gedaan, ze zien te laat dat ze een afrit moeten nemen, gaan op het linkse vak beginnen vertragen om van rijvak te veranderen... het achterop komend verkeer op het linkervak is van geen tel
        Nog zo'n domme fout: bij het oprijden van een autostrade tegen 70 per uur rijden om een plaatsje te zoeken om in te voegen
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wat mij in het bijzonder stoort is dat de jongeren van een bepaalde bevolkingsgroep, uitblinken in agressief verkeersgedrag.
          Vooral in het stadsverkeer is dit ergerlijk:
          overal en altijd moeten ze hun voorrang hebben, of ze nu van links of van rechts komen.
          Ze houden het verkeer in de straten op, om een praatje te maken. Durf niet te claxoneren, of je bevindt je in de grootste moeilijkheden. Zoals ik zelf al een keer ondervonden heb.
          Ze kruipen systematisch files voor door opzettelijk de foute voorsorteerstrook te gebruiken.
          En dan verschieten ze dat een mens racist wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            (die wel graag op een verantwoorde manier snel rijd),
            is dat mogelijk?

ik rijd niet eens overal de maximumsnelheid. In de binnenstad van Gent is 50 bijna nergens haalbaar en op de snelweg rijd ik meestal 100-110 omdat dat zo veel scheelt in verbruik.

Er is eigenlijk maar 1 ding in het verkeer dat ik echt vreemd vind. Mensen die inhalen om onmiddellijk daarna rechts af te slaan. In het beste geval wint men zo 5 seconden, maar meestal brengt men zo enkel mensen in gevaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Er is eigenlijk maar 1 ding in het verkeer dat ik echt vreemd vind. Mensen die inhalen om onmiddellijk daarna rechts af te slaan. In het beste geval wint men zo 5 seconden, maar meestal brengt men zo enkel mensen in gevaar.
              Dus vandaag nog meegemaakt op de autostrade nét voor een afrit. Ik had m'n rechter knipperlicht al aan.
              Komt er zo 'n ezel op het laatste moment juist voor me ingevoegd, waar er eigenlijk geen plaats voor was.
              Even met de lichten geflikkerd om de boodschap over te brengen.
              Dan krijg je een middelvinger terug.
              En als je zelf dan weer zoudt antwoorden, dan weet je toch niet meer waar het eindigt ?

Op de weg naar mijn woning moet het verkeer op een plaats van twee op één rijstrook (busbaan). Er zijn er altijd die de linkerfile voorbijsteken om pas op het laatst rechts in te voegen. Dat brengt hen slechts een paar seconden winst maar voor jezelf ook maar een paar seconden verlies. Niet de moeite om je boos te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Op de weg naar mijn woning moet het verkeer op een plaats van twee op één rijstrook (busbaan). Er zijn er altijd die de linkerfile voorbijsteken om pas op het laatst rechts in te voegen. Dat brengt hen slechts een paar seconden winst maar voor jezelf ook maar een paar seconden verlies. Niet de moeite om je boos te maken.
                die passen gewoon het verkeersreglement toe. Volgens de ritsregel moet men zolang mogelijk op de linkerstrook rijden zodat die op de rechterstrook ruimte kunnen laten waarin men dan kan invoegen. Jammer genoeg werkt dat alleen als men dat op beide stroken weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Wat mij in het bijzonder stoort is dat de jongeren van een bepaalde bevolkingsgroep, uitblinken in agressief verkeersgedrag.
                  Vooral in het stadsverkeer is dit ergerlijk:
                  overal en altijd moeten ze hun voorrang hebben, of ze nu van links of van rechts komen.
                  Ze houden het verkeer in de straten op, om een praatje te maken. Durf niet te claxoneren, of je bevindt je in de grootste moeilijkheden. Zoals ik zelf al een keer ondervonden heb.
                  Ze kruipen systematisch files voor door opzettelijk de foute voorsorteerstrook te gebruiken.
                  En dan verschieten ze dat een mens racist wordt.
                  Nagels met koppen Control-Z...

Ik kwam over laatst terug van een reis. Op Schiphol de trein naar Berchem station genomen. Daar taxi ingestapt. Taxi werd de weg versperd door een lid van een bepaalde bevolkingsgroep. Op 20 meter afstand stonden 2 flikken. De taxichauffeur deed teken naar de 2, maar die reageerden niet... Gevolg taxichauffeur lichtjes over zijn toeren, door het gedrag van de flikken, riep na een minuut of twee/drie: " hey bruinen aap wil je eens doorrijden, hier zijn mensen die willen werken..."
                  Dát hadden de flikken, die ondertussen iets dichterbij gekomen waren, gehoord.
                  Om een lang verhaal kort te sluiten, ei zo na had die taxichauffeur een pv aan zijn been wegens racisme....
                  Op mijn vraag aan de flikken wie dat ging betalen, want ondertussen stonden we daar toch al een minuut of tien, antwoordde de slimste van de twee :" dat zijn de risico's als je een taxi neemt"
                  Ik kan je verzekeren dat ik toen wreed op mijn tanden heb moeten bijten. ( nachtvlucht van bijna 11 uur ( Costa Rica), wachten op bagage, transfer naar trein, rit naar Berchem, enz dan ben je niet echt fris en geduldig meer)
                  Wij zijn nadien nog klacht gaan indienen tegen die 2 flikken, eerst wou men daar nog geen pv van opmaken, dan kregen we geen kopie mee, na wat gedreig kwam het dan toch in orde maar we hebben er uiteraard niets meer van gehoord.
                  Dat is waarschijnlijk wat men verstaat onder gedoogbeleid..
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Niet mijn stijl, maar toch
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Dát hadden de flikken, die ondertussen iets dichterbij gekomen waren, gehoord.
                      Om een lang verhaal kort te sluiten, ei zo na had die taxichauffeur een pv aan zijn been wegens racisme....
                      die zou even terecht zijn als de boete aan die jongeren die op onregelmatige wijze het verkeer belemmeren. Men noemt zijn medemens toch geen aap, van welke kleur dan ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Ik werk ook in ploegen en maak dit soort zaken zelfs om 5 u s morgens mee ! Als de mensen eens 5 min vroeger zouden opstaan ...
                        Maandagmorgen is ook "interessant"....
                        Veel mensen die veel bellen vanuit hun auto
                        En of die allemaal nuchter zijn betwijfel ik ook soms.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          die zou even terecht zijn als de boete aan die jongeren die op onregelmatige wijze het verkeer belemmeren. Men noemt zijn medemens toch geen aap, van welke kleur dan ook.

We zijn integendeel allemaal apen,of we dat nu willen of niet.....

Walter
                          D850

Comment

Dan moet je eens in frankrijk of kroatië gaan rijden.........

D.

Comment

Er zijn twee soorten chauffeurs: zij die kijken naar op wie ze voorrrang hebben en zij die kijken aan wie ze voorrang moeten geven.

Comment

Rijbewijs om de twee of drie jaar evalueren door test oid zou al veel helpen
                                Mil
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X