Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    .......... Maar een halve zin weglaten in een quote, omdat dat jou goed uitkomt om de gequote persoon belachelijk te maken (nota bene in een topic waarin het gaat over rare en/onterechte reacties), dat vind ik gewoon flauw......
    maar Quoten uit een ander topic, die in dit topic niet terug te vinden zijn vind ik zeer verwarrend hoor.
    en dan nog zonder de naam van diegene die wordt ge-Quote...not done.(lees gewoon flauw)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Inderdaad. En ik heb ook nooit de bedoeling om iemand, of zijn/haar foto, af te breken. Integendeel.
      Ok, soms ben ik iets minder subtiel. Maar subtiliteit wordt ook niet altijd even snel begrepen.
      En ja, ik heb ook al die indruk gehad, dat het er gewoon om te doen is om mijn reactie belachelijk te maken of onzinnig te laten lijken, i.p.v. een nuttige bijdrage te leveren in het topic. Ok, je kan dat afdoen als kinderachtigheden van mensen die te veel tijd hebben... maar leuk is anders. En het ontneemt je toch ook wel de zin om nog reacties te plaatsen.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #18
        Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ...not done.(lees gewoon flauw)
        Er zijn er ook die honderden onzinnige reacties plaatsen ... is even belachelijk hoor, ook al posten ze daarom niets verkeerd.
        Reageren om te reageren noem ik dat ... maar ze staan aan de top.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door bouk

          maar Quoten uit een ander topic, die in dit topic niet terug te vinden zijn vind ik zeer verwarrend hoor.
          en dan nog zonder de naam van diegene die wordt ge-Quote...not done.(lees gewoon flauw)
          grt,bouk.
          Bouk, dat uitgerekend jij deze opmerking maakt... Jij, die in het topic waar ik de quotes in deze openingspost vandaan heb, ook meerdere keren gereageerd hebt. Nu zou ook ik grappig kunnen proberen doen door hier opmerkingen te geven over Nederlanders, of leeftijd, of afnemend geheugen... maar ik zal 't maar niet doen zeker?
          Je bent trouwens de eerste die het moeilijk lezen vindt, en mijn quotes niet echt correct lijkt te vinden.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #20
            Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Bouk, dat uitgerekend jij deze opmerking maakt... Jij, die in het topic waar ik de quotes in deze openingspost vandaan heb, ook meerdere keren gereageerd hebt. Nu zou ook ik grappig kunnen proberen doen door hier opmerkingen te geven over Nederlanders, of leeftijd, of afnemend geheugen... maar ik zal 't maar niet doen zeker?
            Je bent trouwens de eerste die het moeilijk lezen vindt, en mijn quotes niet echt correct lijkt te vinden.
            Gezien het grote aantal posts dat Bouk maakt kan je toch echt niet verwachten dat hij ze nog allemaal van buiten kent ??

            Anyway ivm commentaar geven - ik doe het niet zo veel, maar probeer eerst de positieve dingen te vermelden en daarna pas iets dat me niet bevalt of waar ik me de vraag bij stel of het niet anders kon gedaan zijn

            Indien sommige mensen enkel negatieve opmerkingen geven zonder iets positiefs over de plaat te zoeken, vermoed ik dat de fotografen na een tijdje liever niets meer horen van zo iemand (want ze krijgen de indruk dat zo'n persoon nooit iets goed vind en altijd maar negatieve opmerkingen heeft).
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #21
              Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

              Geef toe, het is ook niet altijd makkelijk je correct uit te drukken.
              Je ziet geen expressie, hoort geen intonatie, enz...

              Ik plaats, zoals velen, soms ook reacties die ik na het nogmaals te lezen verander omdat ze net "dat" niet zijn, en bij sommige reacties sta je er niet bij stil dat je verwoording niet is wat het zou moeten zijn en storen anderen er zich aan.
              Toegegeven, de reacties van bepaalde leden zijn meestal niet wat ze moeten zijn...

              Als iedereen daar een beetje rekening houd word het voor iedereen nog zo aangenaam op het forum
              Nikon D5100 + 18-105mm VR
              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

              Comment


              • #22
                Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                Wat je met liefde leest en bekijkt vervult je ook met liefde.

                Comment


                • #23
                  Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                  Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                  Geef toe, het is ook niet altijd makkelijk je correct uit te drukken.
                  Je ziet geen expressie, hoort geen intonatie, enz...

                  Ik plaats, zoals velen, soms ook reacties die ik na het nogmaals te lezen verander omdat ze net "dat" niet zijn, en bij sommige reacties sta je er niet bij stil dat je verwoording niet is wat het zou moeten zijn en storen anderen er zich aan.
                  Toegegeven, de reacties van bepaalde leden zijn meestal niet wat ze moeten zijn...

                  Als iedereen daar een beetje rekening houd word het voor iedereen nog zo aangenaam op het forum
                  Inderdaad.

                  Het is zeker niet eenvoudig om altijd beleefd en respectvol over te komen. Maar we mogen toch niet ophouden met dit te proberen. Moeilijk is het echt niet.

                  Een excuus zoals "Ik zou het in 't echt ook zo zeggen", eventueel aangevuld met de zelfvoldane "want ik ben nu eenmaal een eerlijk persoon met het hart op de tong", spreken zelden in het voordeel van de persoon in kwestie. Een minimum aan sociale vaardigheden leert dat je eerlijkheid en arrogantie gemakkelijk gescheiden kan houden.

                  Vaak hoor je het excuus "Ik zeg gewoon waar het op staat, zonder de pil te vergulden".
                  Misschien moet men dan eens denken hoe diezelfde boodschap zou overkomen in real life. Veel uitspraken zijn zo arrogant dat deze zowel in een fotoclub, op de werkvloer, op de voetbaltribune of bij de slager, gegarandeerd beantwoord zouden worden met een "ferme toek op het bakkes".

                  Ik hoop dat er stillekesaan een (r)evolutie start die online hoffelijkheid en beleefdheid terug naar een iets hoger niveau tilt.

                  Met vriendelijke groeten,
                  In afwachting van uw reactie verblijven wij,
                  Hoogachtend,

                  Q.
                  Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                  Comment


                  • #24
                    Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                    wel erg lekker van Voltigeur om de reacties die hij zelf geeft en waarop kritiek komt er niet bij te zetten.

                    Ik herinner me een keer dat Voltigeur positief op mij reageerde en dat was toen ik zij dat ik in zijn statistieken had gezocht naar foto en dat ik die mooi vond. Dat is daarna ook niet meer gebeurd.

                    Eens in eigen boezem kijken zou wonderen kunnen doen.

                    Ik zou ook nogal kritiek op mijn reacties zouden krijgen als ze ofwel zouden bestaan uit 'hier wordt niet de essentie van de gebeurtenis weergegeven'. Hoor je me al komen bij dat prachtig heidelandschap dat er staat: "dat is niet de essentie van heide, bla bla" Zijn andere reacties gaan over de kwaliteit van andermans reacties.

                    lees deze draad maar eens je krijgt dan een beeld.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #25
                      Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Inderdaad. En ik heb ook nooit de bedoeling om iemand, of zijn/haar foto, af te breken. Integendeel.
                      Ok, soms ben ik iets minder subtiel. Maar subtiliteit wordt ook niet altijd even snel begrepen.
                      En ja, ik heb ook al die indruk gehad, dat het er gewoon om te doen is om mijn reactie belachelijk te maken of onzinnig te laten lijken, i.p.v. een nuttige bijdrage te leveren in het topic. Ok, je kan dat afdoen als kinderachtigheden van mensen die te veel tijd hebben... maar leuk is anders. En het ontneemt je toch ook wel de zin om nog reacties te plaatsen.
                      Wat mij ontneemt om reacties te plaatsen is de overvloed aan lovende reacties, zelfs op ronduit slechte foto's, waardoor ik mezelf alleen maar boeman vind om na 10 reacties van "wauw" "prachtig" "super" "heerlijk"... te reageren als: "ik vind er eigenlijk niets aan" of "het zou een goede foto zijn als je nu alleen eens..."

                      Doe maar verder met onsubtiele reacties, niet altijd even leuk om te krijgen, maar wél nodig voor wat balans indien gegrond, vind ik.
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        "wauw" "prachtig" "super" "heerlijk"...
                        Tja. We zijn nu eenmaal de kinderen van Eddy Wally. Geweldig! Enig! Ongelooflijk!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                          Van Harte met je verjaardag Bart.
                          hoop dat je toch een leuke dag hebt vandaag.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Van Harte met je verjaardag Bart.
                            hoop dat je toch een leuke dag hebt vandaag.
                            grt,bouk.
                            Bouk, ik zie nu pas jouw berichtje. Ik ben gisteren de hele dag op stap geweest. Wat op zich al leuk is, maar in het gezelschap van 2 jongere dames is het natuurlijk helemaal goed
                            En vandaag terug een hele dag op stap, en alweer met een charmante jongedame. Dus ik had weinig tijd om op BD te komen
                            En dank je voor de wensen. Het cadeautje komt waarschijnlijk maandag per post? hahaha

                            greetz,
                            Bart
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #29
                              Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              Wat mij ontneemt om reacties te plaatsen is de overvloed aan lovende reacties, zelfs op ronduit slechte foto's, waardoor ik mezelf alleen maar boeman vind om na 10 reacties van "wauw" "prachtig" "super" "heerlijk"... te reageren als: "ik vind er eigenlijk niets aan" of "het zou een goede foto zijn als je nu alleen eens..."
                              Yip. Daarom dat hier ook zoveel verloop is in (actieve) leden. Veel te weinig (inhoudelijke) discussie bij foto's, en uiteindelijk blijft quasi iedereen dezelfde rondjes draaien. De meeste "vernieuwers" zijn hier na een tijdje weer weg.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                                Ik plaats al geen foto's meer omdat ze toch altijd afgebroken worden.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X