Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik plaats al geen foto's meer omdat ze toch altijd afgebroken worden.
    Hier wil dat gewoon zeggen dat je anderen niet genoeg smilies geeft
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM

Hier wil dat gewoon zeggen dat je anderen niet genoeg smilies geeft
      Dat vrees ik ook. En als er een opmerking komt, dan moet je nog bijna smeken om een beetje uitleg wat je eraan kan doen.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Dat vrees ik ook. En als er een opmerking komt, dan moet je nog bijna smeken om een beetje uitleg wat je eraan kan doen.
        Als ik mijn mening over een foto post zet ik er altijd (meestal) bij wat ts, mi kan proberen om de volgende keer, een betere foto te maken. Is het nu echt zo moeilijk om, naast je mening, even te vermelden wat je verkeerd vind aan een foto?
        Dat is toch de reden je foto's op dit forum te plaatsen?!? Het is natuurlijk makkelijker "je foto suckt" te posten ipv opbouwende commentaar te geven.
        Ik heb in mijn korte tijd hier, ook al gezien/gelezen, dat de "ik ben beter dan jij" commentaar steeds van dezelfde leden komen...
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Inderdaad.
          Bij sommige commentaren geef ik ook geen uitleg wat je eraan kan veranderen. Bijvoorbeeld, als ik zeg dat de foto scheef staat, dan zeg ik er niet bij dat de oplossing erin bestaat die recht te zetten. Als ik zeg dat er op het verkeerde moment is geklikt, dan lijkt het mij duidelijk dat je de volgende keer op een ander moment moet afdrukken. Als men zo op mijn foto reageert, dan heb ik daar geen probleem mee.
          Als men echter zegt dat er wit is uitgebrand en dat ik dat onder controle moet houden, dan hoor ik er graag bij hoe het te doen zonder de rest van de foto te onderbelichten.

Er zijn dus nuances te leggen.

En neen, ik doe ook niet mee aan het eeuwige ooooh en waaaaauw en suuuuper en dergelijke meer. Zo zijn er reacties genoeg. 1 zo'n reactie op een foto van mij vind ik leuk, een 2de bevestigd de eerste. Maar aan alles wat daarna komt heb ik niks...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Wat mij ontneemt om reacties te plaatsen is de overvloed aan lovende reacties, zelfs op ronduit slechte foto's, waardoor ik mezelf alleen maar boeman vind om na 10 reacties van "wauw" "prachtig" "super" "heerlijk"... te reageren als: "ik vind er eigenlijk niets aan" of "het zou een goede foto zijn als je nu alleen eens..."
            Volledig mijn redenering. Iéts teveel gemerkt dat als je dan eens de boeman bent in een (meestal terechte) reactie, je vaak nog tegenwind en vergelding krijgt van de fans en/of vriendjes van de fotoposter. Soms van de poster zelf Dan was voor mij de goesting er ook snel af. Of mensen die bij de ene zeggen dat het wit uitgebrand is en dat dit toch wel heel jammer is, maar bij de andere (gevestigde waarde) zeggen dat het uitgebrand wit iets dynamisch toevoegt of andere zever...

Af & toe zou ik nog eens een vriendelijke tip/raad geven bij een echte beginner, die staan vaak nog heel open voor zulke input.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Volledig mijn redenering. Iéts teveel gemerkt dat als je dan eens de boeman bent in een (meestal terechte) reactie, je vaak nog tegenwind en vergelding krijgt van de fans en/of vriendjes van de fotoposter. Soms van de poster zelf Dan was voor mij de goesting er ook snel af. Of mensen die bij de ene zeggen dat het wit uitgebrand is en dat dit toch wel heel jammer is, maar bij de andere (gevestigde waarde) zeggen dat het uitgebrand wit iets dynamisch toevoegt of andere zever...

Af & toe zou ik nog eens een vriendelijke tip/raad geven bij een echte beginner, die staan vaak nog heel open voor zulke input.
              Zo is dat.
              Fatsoenlijke foto's betekent ook een fatsoenlijke monitor die gekalibreerd is.
              En als er dat niet is, wordt het al moeilijk.
              Soms kan ik me een beetje opwinden over foto's die technisch totaal fout zitten als het dus zuiver gaat over ISO, F en S.
              Eigenlijk simpele zaken die je moet weten en in elke handleiding van de camera vindt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Mijn adagium: "Doe wel (naar best vermogen) en zie niet om."
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Amai, zoveel ongenoegen. Ik denk dan maar: als jullie nu eens al die ontevredenheid, al
                  dat ongenoegen, bundelen, dan hebben jullie toch een mooie stoottroep om binnen dit
                  forum één en ander in jullie voordeel te veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ...Waardoor ik mezelf alleen maar boeman vind om na 10 reacties van "wauw" "prachtig" "super" "heerlijk"... te reageren als: "ik vind er eigenlijk niets aan"...
                    Ik vind hier anders het reglement wel goed:
                    En voor de andere partij: Als je een foto van iemand écht helemaal niks vindt, ga dan aan die foto voorbij en zeg er niets over, de maker van die foto heeft weinig aan de mededeling dat iemand niet van een bepaalde foto houdt. Of vertel duidelijk waarom je de foto niets vindt.
                    Wanneer je iemand ergens advies over wil geven, doe dat dan alleen als je kan vertellen hoe dat moet. Dus als je weet hoe dat te bewerkstelligen.
                    Ja, soms is spreken zilver en zwijgen goud .
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik ben nogal actief op andere fora. (andere zaken dan fotografie)
                      Als't daar dan in off-topic eens over fotografie gaat en je raadt belgiumdigital aan dan krijg je héél snel de reactie dat het daar niet aangenaam is. Dat BD een clubje is waar nieuwkomers enkel afgebroken worden. Dat BD een bende omhooggevallen fotografen is. Dat BD...

Enfin, BD komt bij héél wat mensen als "hautain" over. Men komt er makkelijk op terecht (via google bv.) maar is ook snel weer weg blijkt.

Een foto die niet goed is moet niet de hemel in geprezen worden.
                      Maar wat opbouwende kritiek met wat tips staat zo veel beter dan een korte reactie in de trant van "trekt op niks" of "uw lucht is uitgebrand" of ...
                      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                        Ik ben nogal actief op andere fora. (andere zaken dan fotografie)
                        Als't daar dan in off-topic eens over fotografie gaat en je raadt belgiumdigital aan dan krijg je héél snel de reactie dat het daar niet aangenaam is. Dat BD een clubje is waar nieuwkomers enkel afgebroken worden. Dat BD een bende omhooggevallen fotografen is. Dat BD...

Enfin, BD komt bij héél wat mensen als "hautain" over. Men komt er makkelijk op terecht (via google bv.) maar is ook snel weer weg blijkt.
                        ach..jij loopt hier al ruim 8 jaar rond dus je weet wel beter.
                        grt,bouk.
                        Last edited by Franciskine; 14 september 2011, 11:19. Reden: slash correct geplaatst.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          ach..jij loopt hier al ruim 8 jaar rond dus je weet wel beter.
                          grt,bouk.
                          Blijkbaar bestaat een probleem niet als je't maar negeert...
                          (en neen, ik heb het nu niet over mezelf en de reden waarom ik niet afhaak)
                          Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Ik trek me niets aan van negatieve reacties, ik zeg steeds mijn gedacht recht voor de raap. Als ze der niet mee kunne leven is da hun probleem, en als ander wa willen komen helpen is dat ook hun probleem. Ik blijf bij mijn gedacht.

Dus, als je graag een reactie geeft, laat je dan niet weerhouden door de mogelijke antwoorden, wat ik wel probeer is mijn reactie enkel op het beeld te geven, nooit op de fotograaf of zeker niet op het model.

MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik kijk omhoog :-)

Probleem is dat er een aantal van de anciens (en ook anderen) dikwijls reacties geven op een arrogante, onbeleefde, niet correcte, kwetsende manier, dat stoort velen...
                              Typisch voor fora, als ze in 'real life' zo moesten reageren zouden ze dikwijls met een blauw oog rondlopen, ik neem dan ook aan dat het dikwijls sch#ters zijn die hier op een forum de mensen wat komen beschimpen en brutaal van antwoord dienen, die in werkelijkheid hun smikkel amper durven open doen, en zeker niet op de manier zoals ze het hier doen.
                              Op een correcte manier kan je vrijwel alles zeggen...

Comment

Ja, en men hoeft in een commentaar op mijn foto echt niet subtiel te zijn, en ook niks in te kleden. Gewoon to the point zijn: "dat is mis aan de foto, zo kan je 't oplossen", eventueel aangevuld met een link naar een voorbeeldfoto of een pagina met iets meer uitleg.
                                Ik denk zelfs niet dat ik er een probleem mee zou hebben mocht iemand hier op een beleefde manier zeggen dat ie mijn foto helemaal niks vindt, zolang er bij verteld wordt waaròm. Ik hoef 't daarom nog niet eens te zijn, maar dan weet ik wat een ander ervan denkt.

Comment

Working...
                                X