Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
plaffeteuren (west vloams voor rolluik ) ookwel gebruikt om oogleden aan te duiden in de zin als : men plaffeteuren vallen toe (ik ben moe aan het worden)
plaffeteuren (west vloams voor rolluik ) ookwel gebruikt om oogleden aan te duiden in de zin als : men plaffeteuren vallen toe (ik ben moe aan het worden)
ook nog gebruikt maar dan met een b dus blaffeturen
Verder nog: rietse (waar men dus op rietst).
sjieken
keun
tjiepe
Kriegen de krulle vanda westvloms daze probeern te klapn up den televiesjie!
e stutte mè saleije = (Heists voor) een boterham met confituur
je moedje mulle oen = (Brugse voor) je moet zwijgen
kgon eki in me doze kruippen = (Brugs voor) ik ga eens gaan slapen
zis zo zot lik ne toole = (Brugs voor) ze is zo zot als een achterdeur
Wien wit wêke beiste dat u "tettienk" is? Je ka d'er mee hôn visschen, van up de katéjn of op 't ooft. En ost vele hereehnt êt, kruupm ze voo zunne met oopm over 't voorland. Os je nie goe kiekt, kujje d'er op uutslieren dajje mê je gat op de groend verdomd.
(Wie weet welk een dier een "tettienk" is? Je kunt er mee gaan vissen, van op de golfbrekers of op het staketselhoofd. En als 't veel geregend heeft, kruipen ze vóór zonsopgang met hopen over het voetpad. Als je niet goed uitkijkt, kun je er op uitglijden zodat je met je achterwerk op de grond valt.)
Comment