Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
    Bedoel je hiermee dat je het gek vindt dat men aan anderen raad moet vragen voor een opvoedkundig probleem (klein of groot)?
    Nee, dat bedoel ik niet.
    Ik bedoel dat de telecomprovider er voor moet zorgen dat de dochters 's nachts niet kunnen sms-en (ontvangen) zodat de TS dit niet hoeft te doen.
    Is voor hem blijkbaar teveel gevraagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Ik ben nu wel erg nieuwsgierig waarom jij nieuwsgierig bent.
      Goed van je, en ik ben op mijn beurt nieuwsgierig waarom jij daar nieuwsgierig naar bent.

De TS heeft inmiddels deskundig nagelaten te vertellen waarom hij zo'n weldaad aan privézaken op BD zet dus we moeten maar verder met onze nieuwsgierigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        De TS heeft inmiddels deskundig nagelaten te vertellen waarom hij zo'n weldaad aan privézaken op BD zet dus we moeten maar verder met onze nieuwsgierigheid.
        Omdat hij dat waarschijnlijk privé wil houden
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Ik denk dat de beste optie toch is om met hen te spreken.

De gsm afnemen haalt niets uit zoals Yakke zegt.. een vriendin mocht een 3-4jaar gelden ook haar gsm niet gebruiken om verschillende redenen. Ze gaf die dan ook af, maar had ondertussen wel enkele andere toestellen op reserve.
          ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
            Ik denk dat de beste optie toch is om met hen te spreken.
            Dat denk ik ook.
            Kalm maar assertief blijven en praten zoals je tegen "grote mensen" praat.

Nog een interessant trio:
            beweging - discipline - affectie
            (en 9 op 10 zullen die goed slapen)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Kind van 2 jaar zeurt....Zet een pixar film of een spelconsole en ze zijn happy.
              En daar begint het al...
              Spijtig dat tv/computer/... de rol van de ouder overneemt.
              Maar ja, de kinderen zijn stil en de ouders zijn op hun gemak.
              Mijn dochtertje (3,5jaar) mag absoluut ook tv kijken en met mijn iPad spelen, enz...
              Maar wel gelimiteerd. Een simpele kookwekker die na 30min rinkelt is voldoende om de TV uit te zetten en iets anders te gaan doen. Dat is een automatisme geworden bij haar.

Als ze een tijd andere dingen heeft gedaan (tekenen, kleuren, zandkastelen in huis bouwen ipv in de tuin , fietsen, ...) dan pas kan er weer een tv halfuurtje af (als ze zin heeft tenminste).

Ik heb liever dat mijn dochter vuil uit de tuin komt, dan dat ze met vierkante ogen gehypnotiseerd naar tv zit te gapen.

Later als ze de ouderdom heeft om naar de jongens te kijken, dan mag ze elke avond tv kijken ipv met de jongens te gaan spelen.

Dit is niet persoonlijk naar jou gericht schoonSpikke. Ik ken de afspraken in je gezin niet.
              Mvg Tim

Comment

Daarnaast valt het me op dat je vaker privézaken op het BD-forum zet
                Als je raad vraagt aan familie en vrienden is die zowiezo erg gekleurd omdat ze 1. U kennen, en 2. meestal Uw kind(eren) ook kennen... De raad die wij krijgen van familie en vrienden is dan ook altijd afgestemd op hetgeen zij dénken dat we het liefst gaan horen..

Op een forum zit het vol met volslagen vreemden en lees je dan compleet uiteenlopende zaken waarvan er hier en daar soms érg bruikbare zaken zitten...

Ik "kén" Schoonspikke van zijn prachtige foto's, maar voor de rest ? 99% van de forumleden kent elkaar privé absoluut NIET volgens mij, dus wat maakt dat nu uit als iemand raad vraagt over gezinssituaties... Mijn gastjes zijn nog te jong om te sms'n, maar ik lees hier ook interessante dingen hoor...

Comment

mensen, vergeet één ding niet: als ouder maak je sowiezo fouten bij het opvoeden van kinderen maar dat mag geen reden zijn om niet meer op te voeden.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    mensen, vergeet één ding niet: als ouder maak je sowiezo fouten bij het opvoeden van kinderen maar dat mag geen reden zijn om niet meer op te voeden.
                    Juist en dat me niemand komt vertellen dat dit gemakkelijk is.
                    Hopelijk komt dit besef van verantwoordelijkheid niet nadat de kinderen er zijn.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Ze heten Margaux en Hanne en zijn 14 jaar....Ken je het ????

Nu wil ik effe vragen of er iemand weet of je aan de GSM provider kan vragen om op bepaalde uren SMS,jes kan laten blokkeren?
                      En waarom?

Omdat ik al 1000 maal gevraagd heb om die gsm's voor het slapen gaan benden te laten maar ze vergeten het altijd...

Resultaat....Slecht geslapen, zeuren, discussiëren en vooral dat laatste........

Ik wordt er tureluur van hé?

Tips zijn altijd welkom....Shoot....

Heb niet alles gelezen. Maar bij ons was zoals Bouk zei telefoon voor het slapen afgeven. Wij vroegen er niet achter. Vergeten was eerste maal 20 cent van het zakgeld 2 de maal 50 cent enz. op het einde van de maand komt de rekening. en dan verschieten ze meestal.

Ik heb toen het commentaar gekregen dat ik een strenge was en en hun echt aan het pesten was, heb toen gantwoord daar zijn grote mensen daarvoor gemaakt zijn om pubers het leven zuur te maken.
                      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Ik lees toch dat jij en Schoonspikke een derde (telecomprovider) aanwijzen voor een klusje dat jullie zelf niet kunnen klaren.
                        En dat klusje is inderdaad niet de gehele opvoeding, daar heb je gelijk in.
                        Das nie waar denk ik, je beslits dan als ouder zelf wanneer ze wel en niet kunnen bellen/SMSen,...
                        Hij vraagt zich alleen af o er zo een dienst is?
                        Zoals het mogelijk is toestellen in te stellen dat we enkel naar bepaalde nummers kunnen bellen enzo.
                        Wie ziet door die bomen het bos nog?
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          ......

Ik heb liever dat mijn dochter vuil uit de tuin komt, dan dat ze met vierkante ogen gehypnotiseerd naar tv zit te gapen.
                          tja...dat heb JIJ dus liever....
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            tja...dat heb JIJ dus liever....
                            grt,bouk.
                            Inderdaad, dat noemt men een kind opvoeden Bouk.
                            Ik heb ook liever dat zij elke dag haar verse groentjes en fruit eet ipv alleen maar chocolade en snoep.
                            Ouders die kinderen van 3,5 hun zin laten doen zouden een plets op hun hoofd moeten krijgen.

Je kan ze hun zin laten doen hoor met als resultaat een vadsig kind met overgewicht dat niets anders doet dan voor tv liggen met een zak snoep.
                            Ik wil niet dat mijn kind er zo eentje wordt. Er lopen er jammer genoeg al genoeg rond.

Veel mensen willen kinderen, maar moeite doen om ze goed op te voeden...
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Inderdaad, dat noemt men een kind opvoeden Bouk.
                              Ik heb ook liever dat zij elke dag haar verse groentjes en fruit eet ipv alleen maar chocolade en snoep.
                              Ouders die kinderen van 3,5 hun zin laten doen zouden een plets op hun hoofd moeten krijgen.

Je kan ze hun zin laten doen hoor met als resultaat een vadsig kind met overgewicht dat niets anders doet dan voor tv liggen met een zak snoep.
                              Ik wil niet dat mijn kind er zo eentje wordt. Er lopen er jammer genoeg al genoeg rond.

Veel mensen willen kinderen, maar moeite doen om ze goed op te voeden...
                              Het spijtige is dat je altijd je gedacht mag zeggen om beter weten.Onze kleindochter, ( ja zou oud ben ik al ) bij haar thuis staat de TV op van als ze wakker is tot ze gaat slapen ook al kijkt ze niet? Als wij met de oppas zitten staat die soms ook op maar er wordt ook gekleurd en gezelschapsspellen en al eens een spelletje voor haar met de pc ( is 4jaar ) .Wat ik over opvoeding weet is dat de ouders trachten te verbeteren wat ze dachten wat niet goed was volgens hen aan hun opvoeding. en zo evolueerd iedereen verder.Niet elke opvoeding die minder goed was loopt slecht af en elke 'perfecte' opvoeding loopt goed af.We trachten allemaal ons best te doen en dat is niet altijd de gemakkelijkste weg.

Comment

Wat ik hier allemaal lees houd uiteraard steek mensen...
                                Mijn vraag was gewoon of de providers er toe in staat zijn om nummers of timers te kunnen instellen.

Opvoeden doe je als ouder nooit goed genoeg omdat er te veel beïnvloeding is van buitenshuis..
                                Sluit je ze op dan maak je het alleen maar erger en geloof me ik kan het weten.
                                Ik heb zelf een zeer maar dan zeer strenge jeugd gehad en dat speelt me nu parten.
                                Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat kinderen nu meer zeggenschap mogen hebben van verschillende ouders.
                                "In onze tijd waren we niet anders" hoor je zeggen..
                                Wel ik kan je verzekeren dat als mijn vader een ex-mijnwerker s'morgens of s'avonds thuis kwam en we hadden iets mispeutert dat er echt wel een dikke vlieg aan de lamp zit..
                                Zo kan je tegenwoordig niet meer met je kids omgaan want dan ben je dadelijk een onmens en beul.
                                Neen ze mogen tegenwoordig tegen je opkomen en een grote mond opzetten....gewoon kalm blijven en doen of je het niet hoort zeggen ze dan....kort en krachtig zijn.
                                Ondertussen slaan ze de deuren uit de kieren en de trap moet er ook bijna aan geloven...
                                Vroeger zou ik bont en blauw geslagen zijn......

IK weet zelf ook hoe ik ze moet aanpakken maar "ze vervallen" telkens weer als een drug verslaafde in hun oude gewoontes...
                                Ben ik dan een slechte ouder zoals vele onder ons?
                                Neen toch?
                                Lees facebook maar eens dan weet je genoeg...afschaffen die handel.Ofwel toestemming vragen aan een ouder met oudercontrole..
                                Net zoals die Netlog wat zo onschuldig lijkt...
                                We controleren onze dochter daar elke dag op uitspraken en vermanen hun er ook op...want geloof me..het zijn niet alleen onze eigen kinderen maar ook die van anderen...

Och ja..Give them a break will ya....Hoor je overal hoor.
                                Akkoord maar niet voor niets.
                                Ik hou van ze en zie ze doodgraag maar soms zou je ze de nek omwringen..

Ik vraag niemand zijn hulp maar ik zie dat de maatschappij hier aardig op inspeelt en zeker bij de GSM providers..
                                Kijk maar naar JIM en die andere ADHD zenders....Er worden constant promoties aangeboden..1000O sms'jes gratis ect ect ect....

Het zoals Tigor zegt...
                                We zijn te veel met onszelf bezig en te weinig met hun...soms toch.
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X