Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Ze heten Margaux en Hanne en zijn 14 jaar....Ken je het ????

Nu wil ik effe vragen of er iemand weet of je aan de GSM provider kan vragen om op bepaalde uren SMS,jes kan laten blokkeren?
    En waarom?

Omdat ik al 1000 maal gevraagd heb om die gsm's voor het slapen gaan benden te laten maar ze vergeten het altijd...

Resultaat....Slecht geslapen, zeuren, discussiëren en vooral dat laatste........

Ik wordt er tureluur van hé?

Tips zijn altijd welkom....Shoot....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Re: SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    ..........

Omdat ik al 1000 maal gevraagd heb om die gsm's voor het slapen gaan benden te laten maar ze vergeten het altijd...........
    Ik wordt er tureluur van hé?
    kom op hè...inleveren die dingen voor het naar bed gaan.
    wie is er de baas in huis?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik ken dat probleem hier is het ook zo met de kinderen ,heb dat ook al gevraagd bij de provider van ons maar die zeggen dat ze het niet kunnen (beter gezegd niet willen doen )omdat elke sms en bron van inkomsten zijn .

En troost u het zal nog erger worden nu ze bij elke herlaadbeurt nog eens extra toegang krijgen tot het internet op hun gsm en nu zelfs tot bij de herlaadkaarten .

Hier versturen ze ongeveer 5000 smsjes per maand en als wij als ouder niet neen zeggen tegen het herladen gaan ze over de 10000 smsjes per maand .

Misschien hier samen en petitie opstarten om te vragen bij de providers dat de kids vanaf 23,00 uur s'avonds tot 06.00 uur smorgens niet kunnen smsjes sturen ,in het weekend speelt het geen rol dan .

Groetjes
      Ardesign
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        kom op hè...inleveren die dingen voor het naar bed gaan.
        wie is er de baas in huis?
        grt,bouk.
        Jap, hetzelfde idee hier.

Heb een zoon van 13 rondlopen hier. Die zit continue bezig met z'n smartphone en Ipod touch... maar als hij moet studeren moet hij z'n electronica inleveren.

Als je dat doet bij je dochters, komen die af van: "Pa'tje, ik gebruik m'n gsm als wekker"... dan zegt Pa'tje: "Ik koop jullie een wekker van 5 euro

Wees behoed voor argumenten. Wees sterk om te repliceren. Maar niet toegeven... ze zijn je oogappels en draaien je rond je vinger... maar wees sterk!

Succes!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Er bestaat een klein toestel dat de GSM signaal tegenhoud, in sommige restaurant wordt dit gebruikt.
          Vriendelijke groet
          Duroc

Comment

je kan altijd een deal sluiten zij geen gsm na een bepaalt uur en jij geen fototoestel
            beoordeel wat je ziet, niet wat je denkt!
            Canon EOS 1000D lens: EF-S 18-55mm F/3,5-5,6G EF-S 55-250mm F/4-5.6IS
            Vivitar Close-up macro filters +1,+2,+4 en +10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
              ..........

Misschien hier samen en petitie opstarten om te vragen bij de providers dat de kids vanaf 23,00 uur s'avonds tot 06.00 uur smorgens niet kunnen smsjes sturen ,in het weekend speelt het geen rol dan .
              wat een onzin...
              de provider hoort toch je kinderen niet op te voeden!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Toch vind ik dit niet zo ingewikkeld. De dames zijn 14 jaar. Ik neem aan dat ze niet in hun
                eigen levensonderhoud voorzien. Jij draait er dus je nestel voor af. Vraag ze beleefd om
                die GSM voor het naar bed gaan beneden te laten.
                Luisteren ze niet, neem dan die toestellen in beslag. Voor één dag. Bij de volgende over-
                treding twee dagen. De volgende keer een week.
                Luister niet naar hun geflikflooi, hun beloftes, hun goede bedoelingen, hun gesnik en hun
                verhaaltjes. Wees niet de goede vent, de vriend, maar de vader. Respect begint waar ze
                andermans grenzen kennen en die niet overschrijden. En dat dien jij hen te leren en over
                te waken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Toch vind ik dit niet zo ingewikkeld. De dames zijn 14 jaar. Ik neem aan dat ze niet in hun
                  eigen levensonderhoud voorzien. Jij draait er dus je nestel voor af. Vraag ze beleefd om
                  Luisteren ze niet, neem dan die toestellen in beslag. Voor één dag. Bij de volgende over-
                  Luister niet naar hun geflikflooi, hun beloftes, hun goede bedoelingen, hun gesnik en hun
                  verhaaltjes. Wees niet de goede vent, de vriend, maar de vader. Respect begint waar ze
                  andermans grenzen kennen en die niet overschrijden. En dat dien jij hen te leren en over
                  te waken.
                  Da's gesproken zi!
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Andere tijden ,andere zeden zeker??
                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Apart dat je de telecomprovider wil laten opdraaien voor een eenvoudig klusje die je kennelijk zelf niet kan klaren, de gsm's beneden laten voor het slapen gaan.
                      In Nederland hebben we jammer genoeg ook veel mensen die de opvoeding van de kinderen "uitbesteden" aan derden; overheid, school, buurt etc.
                      Kwalijke zaak vind ik maar ik zal er mee moeten leren leven.

Daarnaast valt het me op dat je vaker privézaken op het BD-forum zet, veel vaker dan de gemiddelde BD'er en ik ben onderhand erg nieuwsgierig naar de reden hiervan.

Comment

De mijne is 16 geworden, HEEL sociaal en zelfstandig.
                        Gaat al een tijdje weg, is niet veel thuis maar zijn vrienden en vriendinnen komen hier ook over de vloer dus hij is zeker geen vreemde.

Ik heb een EEN DING opgestoken van de Nanny programma's op TV... REGELS

1.Ga met je partner eens samenzitten en bespreek wat jullie denken dat ze
                        MOETEN
                        MOGEN
                        NIET MOGEN

2.Zet dat op papier en pols eens bij andere ouders wat zij daar van vinden, NIET hoe het bij hen aan toe gaat want die zitten mss met dezelfde impasse.
                        Schaaf de boel wat bij, vergeet niet dat we 2011 zijn en niet 1950.

3.Aan (1) zitten dan standaard privileges aan vast, ze MOGEN hun GSM/Laptop gebruiken tijdens bepaalde uren, ze mogen vriend(inn)en vragen, ze kijgen x zakgeld...
                        (2) is gewoon, als ze hun GSM aan tafel mogen gebruiken dan doen ze dat en no prob want het MAG. Mogen ze hun muziek hard zetten tot 19.00 dan is dat ALTIJD ok.
                        (3) is het lastigste gedeelte, ze gaan nie zagen als ze hu zakgeld krijgen maar bvb wel als ze 1 dag geen Internet mogen gebruiken. OF een avondje ofzo.
                        GEEN week maar een paar uur. OF je hun zakgeld van een week een paar dagen later geeft. OF ze een uur vroeger moeten binnen zijn...

Het klinkt kinderchtig maar REGELS zijn duidelijk, tastbaar en iedereen in huis weet wat MOET, MAG en NIET MAG en de prijs van dat alles.

Michiel moet iedere zaterdagmorgen zijn kamer kuisen en iedere dag, ook al is dat na school opruimen, kommen, flessen, glazen enzo weg.
                        Dat is geen makkelijke jongen en die is iets groter dan ik en heeft 10jaar intensieve fysieke training achter de rug met het ijshockey maar er wordt hier niet gediscuteerd over bvb gsm en laptop tijdens het eten. Ik zeg dan gewoon, Michiel, da ding weg en als die da nie doet (zeuren en argumenteren moet je negeren, ze hebben altijd gelijk dus aanzie dat als achtergrondmuziek) dan zeg ik "vrijdag avond nie weg".
                        Standaard moet die om 22.00 thuis zijn, VR om 23.00 en VR-ZA laatste bus vant stad als die iets gaan doen met vriend(inn)en dus dan vrijdag dan 23.00 thuis als em niet doet wat hij moet doen en doet wat niet mag.

EVEN ZEGGEN dat het niet mag, vriendelijk zodat er plaats en tijd is om het te doen en als ze tegenstribbelen nog 1 keer en dan gewoon zonder ruzie maken... SANCTIE
                        En dan wegsteken is te laat, max 2x zeggen. Anders wordt dat weer een spelletje die ze oh zo graag spelen. Je raakt gefrustreerd, je maakt alle dagen ruzie over stomme dingen eigenlijk en soms gaat er al eens een GSM kapot uit frustratie.

Veel succes en denk, als dat het ergste is wat je dochters uitsteken heb je heeeel brave dochters zenne MAAR we willen altijd meer van hen, zoals heel de wereld trouwens. School, sportclubs, thuis. Tis allemaal presteren en competitief.
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

Comment

Hi,

Er zijn al duizenden boeken geschreven over opvoeden. Geen enkele heb ik er van gelezen

Hier moesten ze de GSM in de badkamer laten liggen alvorens ze gingen slapen. Af en toe controleerde ik of dat ze er nog lagen. Indien niet, het weekend daarop GSM in beslag genomen als het de eerste keer was. Bij een tweede maal was het de ganse week en zo kon dat oplopen.
                          Resultaat: Bij de zoon is het 2x voorgevallen daarna nooit meer en bij mijn dochter nog maar 1 keer.

Tijdens het eten geen GSM aan tafel en tijdens de examens dienden ze die in te leveren.

Er waren van jongs af en aan heel duidelijke afspraken opgesteld voor hen, maar ook voor ons, met zowel positieve als negatieve gevolgen. En dit niet alleen voor de GSM maar ook voor computer, tv en wie wat van huishoudelijke taken moest doen. Is zelfs als huishoudelijk regelment op papier gezet. Werd ook soms tegen ons gebruikt moet ik toegeven, maar dat was wel leuk.

Zijn mijn kinderen nu getraumatiseerd. Bijlange niet. Mijn zoon is nu ook monitor voor 10 to 14 jarigen en begrijpt nu waarom wij dit deden.

Opvoeden wil ook zeggen dat je hen af en toe eens tegen de lamp moeten laten lopen. Daar leren ze ook heel veel van.

Streng en rechtvaardig is geen loos begrip.
                          Denk er aan dat jouw kinderen (tot een bepaalde leeftijd natuurlijk) jou als ouder meer nodig hebben dan omgekeerd. Dat kan je dan gebruiken als hefboom om iets te bereiken.

mvg
                          Marc
                          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                          M.v.g. Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            te waken.
                            Ja, zoiets bedoel ik dus.
                            EN na een tijd zijn de "ruzies" verdwenen en is het veel leuker.
                            BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Apart dat je de telecomprovider wil laten opdraaien voor een eenvoudig klusje die je kennelijk zelf niet kan klaren, de gsm's beneden laten voor het slapen gaan.
                              In Nederland hebben we jammer genoeg ook veel mensen die de opvoeding van de kinderen "uitbesteden" aan derden; overheid, school, buurt etc.
                              Kwalijke zaak vind ik maar ik zal er mee moeten leren leven.

Daarnaast valt het me op dat je vaker privézaken op het BD-forum zet, veel vaker dan de gemiddelde BD'er en ik ben onderhand erg nieuwsgierig naar de reden hiervan.
                              De ene mens is open, de ander een gesloten boek.
                              De ene hangt uren aan de telefoon met een vriend(in) en een ander gooit dat openbaar op een forum waar hij veel meningen krijgt van mensen die niks gebaat zijn met rond de pot te draaien.
                              Ik heb die andere posts niet gelezen en het is een beetje een "andere vraag" op een fotoforum maar ik denk een actueel thema.
                              Niks achter zoeken, ik wordt bvb altijd nieuwsgierig als mensen van iets achterdochtig worden en denken dat er een bepaalde reden schuilgaat achter wat gezegd wordt.
                              BE-Wommelgem

Comment

Working...
                              X