Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Vroeger keek je stiekem naar dat televisietoestel waarvan iedereen dacht dat 't kapot was of geen ontvangst had, nu zijn het smartphones.
    Over 30 jaar liggen ze samen met een hologram in bed.

Comment

Mijn reactie; waarom hebben kids van amper 14 jaar oud in godsnaam een GSM (nodig)?

enfin, ik word oud en kan niet meer mee met de denkwereld van de jongere generatie...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Een prepaid die ze zelf van hun eigen zakgeld moeten betalen, mobiel bellen doe je alleen als het echt nodig is en heb je om bereikbaar te zijn in noodgevallen.
        Als ze dit soort dingen zelf moeten betalen leren ze er ook wel mee om te gaan, want op is op
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Mijn reactie; waarom hebben kids van amper 14 jaar oud in godsnaam een GSM (nodig)?

enfin, ik word oud en kan niet meer mee met de denkwereld van de jongere generatie...
          Ze mogen die hebben maar ik vraag me af wat de meerwaarde is.
          Het feit dat ze een gsm niet meer kunnen missen betekent wel iets.
          Men zou eens een enquête moeten doen met jongeren.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
            Een prepaid die ze zelf van hun eigen zakgeld moeten betalen, mobiel bellen doe je alleen als het echt nodig is en heb je om bereikbaar te zijn in noodgevallen.
            Als ze dit soort dingen zelf moeten betalen leren ze er ook wel mee om te gaan, want op is op
            Dat deed me denken aan een reportage op televisie een tijd geleden, waar ze jonge tiener(meisjes) ( 12 -15 jaar ) volgden die werkelijk àlles deden om maar aan telefoonkaarten te geraken... Ik was er zélf effe stil van...

Dus als het zakgeld van een tienerdochter op is... Dan starten de zorgen pas...

( Of je koopt haar best zelf zo vlug mogelijk een telefoonkaart... )

Als ik hier dan lees dat na 14 dagen een tweede GSM opduikt onder bed Voor een buitenstaander komt dat eigenlijk wel grappig over, maar als je het zelf als ouder ontdekt moet dat nogal een slag in Uw gezicht zijn..

Mijn twee mogen eigenlijk op de leeftijd blijven dat ze nu hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Het feit dat ze een gsm niet meer kunnen missen betekent wel iets.
              Men zou eens een enquête moeten doen met jongeren.
              De meerwaarde...Dat is juist het SMS'en, waar de topicstarter mee begon. Het contact met vrienden en vriendinnen die ze 5 minuten geleden nog hebben gezien. Of de SMS'jes die je 's nachts om 1 uur binnen krijgt en die vragen of je al slaapt en die je na verloop van tijd niet meer beantwoord omdat je wilt slapen.
              Ze kunnen die dingen best wel missen, maar het is gewoon leuk om te doen. Lekker kletsen via de GSM.

Je kunt het vergelijken met ChitChat op BD

Het lijkt wel of die dingen vast gegroeid zitten aan de vingers maar o wee als het als het Prepaid kaartje op begint te raken weten ze er heel goed mee om te gaan. Een ritje in de auto naar het buitenland en je kaartje wordt leeg geslurpt en dan is het over en uit. En dan bedenk je je wel vijf keer om het te gebruiken.
              En hier in huis telt: Op = Op....

Hier in huis gelden een paar regels voor die dingen:
              -Tijdens het eten gaan die dingen uit.
              -Als ze gaan leren gaan de laptop + GSM van de kamer.
              -Mocht ze hun laptop nodig hebben voor huiswerk dan kan die gepakt worden.
              ( valt best wel mee hoe vaak ze dat ding voor huiswerk nodig hebben)
              -Als het huiswerk klaar is en de tassen zijn ingepakt voor de volgende dag en ze staan beneden, dan kan het spul weer boven water komen tot 22.00 uur want dan gaan we weer horizontaal. Want een goede nachtrust is nodig voor iedereen hier in huis.
              -En 's morgens als ze naar school gaan, worden ze weer eerst gecontroleerd of er nog "belangrijke sms'en" zijn binnen gekomen.
              Dan gaat er één oordopje in het oor, voor de muziek en stappen ze weer vrolijk op de fiets om naar school te gaan waar ze binnen in het gebouw dat ding weer uit moeten zetten anders kan die ingeleverd worden voor een paar dagen.
              -Prepaid kaart leeg betekent niets meer te bellen/sms'en voor de rest van de maand.

Houd je je niet aan de afspraken: Gewoon inleveren, 2 dagen.

Echter ik moet af en toe ook een beetje soepel zijn want ik heb hun hulp nodig met de bediening van zo'n toestel. Weet amper hoe het werkt en dan krijg ik weer tekst en uitleg van hun

Maar ik heb heerlijke zonen die natuurlijk allerlei manieren bedenken om er onderuit te komen

Maar alles hier in huis is bespreekbaar....maar dan ook werkelijk alles.
              Last edited by Mullie; 6 september 2011, 09:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Wat ik hier allemaal lees houd uiteraard steek mensen...
                Mijn vraag was gewoon of de providers er toe in staat zijn om nummers of timers te kunnen instellen.

Sluit je ze op dan maak je het alleen maar erger en geloof me ik kan het weten.
                Ik heb zelf een zeer maar dan zeer strenge jeugd gehad en dat speelt me nu parten.
                Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat kinderen nu meer zeggenschap mogen hebben van verschillende ouders.
                "In onze tijd waren we niet anders" hoor je zeggen..
                Wel ik kan je verzekeren dat als mijn vader een ex-mijnwerker s'morgens of s'avonds thuis kwam en we hadden iets mispeutert dat er echt wel een dikke vlieg aan de lamp zit..
                Zo kan je tegenwoordig niet meer met je kids omgaan want dan ben je dadelijk een onmens en beul.
                .
                U doet het helemaal niet slecht: kinderen sla (mishandel) je niet, dat is pure onmacht van een opvoeder en zij zullen dat u nooit vergeven. Wij haalden vroeger met 7 koters ook soms het bloed onder de nagels van onze ouders uit, maar we zijn nooit geslagen en toch allen goed terecht gekomen. Er zijn tal van manieren om indien nodig uw kinderen te bestraffen en toch gerespecteerd te worden. Soms moet je dingen nemen zoals ze zijn en die zijn niet zoals het soms lijkt zo negatief.Een ding heb je als ouders wel in de hand en dat is voorkomen dat uw pubers verwende nesten worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                  Echter ik moet af en toe ook een beetje soepel zijn want ik heb hun hulp nodig met de bediening van zo'n toestel. Weet amper hoe het werkt en dan krijg ik weer tekst en uitleg van hun

Maar ik heb heerlijke zonen die natuurlijk allerlei manieren bedenken om er onderuit te komen

Maar alles hier in huis is bespreekbaar....maar dan ook werkelijk alles.
                  ........bovenstaand relaas siert je Chris en ook mijn complimenten voor de rest van het gezin, bij ons zijn de kids de deur uit en we hebben het in grote lijnen ook gedaan zooals jij en je partner het hebben aangepakt. Ze zijn nog steeds gelukkig in hun relatie en wij zijn tevreden over hoe we de opvoeding hebben "aangepakt". Nu hebben we er 2 kleinzonen bij en dat is opnieuw weer effe aanpassen van onze kant, maar ook dat gaat gelukig goed en geeft geen problemen.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    1) Dit is de vooruitgang.
                    2) Meeste ouders vragen niet beter dan dat hun kinderen bereikbaar zijn.

Op mijn werk heb ik zo'n collega ... die belt en sms't zo'n 50 keer per dag naar haar dochter van +- 15! Speeltijd, middag, einde school, ... elke keer is het van dat.
                    Controlefreaks zijn dat ... en dan stom staan dat dochter ook veel met dat spel bezig is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      b
                      vind dat de kostscholen weer terug moeten komen.
                      allemaal het zelfde uniform aan en luisteren!!!!!
                      "Luisteren"... Daar begint het mee en 't is nodig dat sommigen dat beseffen.
                      Het tij beging immers te kenteren denk ik...
                      http://www.telegraph.co.uk/education...n-schools.html
                      en nog eentje:
                      http://www.telegraph.co.uk/education...efit-cuts.html
                      't Is goed om even na te denken over het "waarom"...

Mvg

Comment

Luisteren, en wie niet horen wil moet maar sms-en.

Comment

Ik heb zelf nog geen kinderen maar wil mijn mening ook is laten horen.

Met alle respect voor iedereen ook heb ik ze niet het is altijd erg lastig om het goed te doen!

Maar met de smartphones van tegenwoordig die horen nu eenmaal bij 2011.
                          En de tijden van vroeger dat kinderen buiten moeten spelen is voorbij.
                          Vroeger was er binnen niks te doen zoals nu met de tv pc enz enz.
                          Dan denk ik daarbij dat er kinderen zijn die gelukkiger zijn door met een pc of console ofzo te spelen als buiten voetballen. Misschien zit er een icter in het kind en geen sportman.
                          Begrijp goed sport is gezond en goed en ook sociaal maar als ze 14 zijn en online game dat is ook degelijk sociaal...

Over de smartphones ja je hebt Facebook twitter en Hyves als je dt niet hebt mis je gewoon heel erg veel dingen. Waar het de dag erna op school over gaat en degene die dit missen dus wel het buitenbeentje worden. En of dit goed of slecht is maakt mij niet uit het is wel de realiteit!

Los van dit alles moet er natuurlijk wel genoeg rust/slaap genomen worden!
                          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            Vroeger keek je stiekem naar dat televisietoestel waarvan iedereen dacht dat 't kapot was of geen ontvangst had, nu zijn het smartphones.
                            Over 30 jaar liggen ze samen met een hologram in bed.
                            Haha, ik weet nog dat ik 's avonds in bed naar "Thuis" keek op het 6" zwart witte beeldbuisje dat ik bij een nonkel doorweekt in de tuin had gevonden :-D Met de ontblote coax kabel rond de antenne gebonden
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Lijkt me vreemd dat je je afvraagt wat de meerwaarde is. Mij lijkt de meerwaarde voor de hand liggend...
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                                Opvoeden doe je als ouder nooit goed genoeg omdat er te veel beïnvloeding is van buitenshuis..
                                Sluit je ze op dan maak je het alleen maar erger en geloof me ik kan het weten.
                                Ik heb zelf een zeer maar dan zeer strenge jeugd gehad en dat speelt me nu parten.
                                Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat kinderen nu meer zeggenschap mogen hebben van verschillende ouders.
                                "In onze tijd waren we niet anders" hoor je zeggen..
                                Wel ik kan je verzekeren dat als mijn vader een ex-mijnwerker s'morgens of s'avonds thuis kwam en we hadden iets mispeutert dat er echt wel een dikke vlieg aan de lamp zit..
                                Zo kan je tegenwoordig niet meer met je kids omgaan want dan ben je dadelijk een onmens en beul.
                                Neen ze mogen tegenwoordig tegen je opkomen en een grote mond opzetten....gewoon kalm blijven en doen of je het niet hoort zeggen ze dan....kort en krachtig zijn.
                                Ondertussen slaan ze de deuren uit de kieren en de trap moet er ook bijna aan geloven...
                                Vroeger zou ik bont en blauw geslagen zijn......
                                Ik ben helemaal nog niet zo oud, maar ik herken wel wat in jouw verhaal. Toen ik een klein manneke was dan was iedereen die ouder was dan jezelf heer en meester. Of het nu over ouders ging, of over oudere kinderen... Het beeld van de grote boemannen verzwakte wel naarmate je wat ouder werd, maar het respect bleef tenminste.
                                Nu is daar nog maar weinig van terug te vinden bij de jeugd.

Ik kijk er naar uit, kinderen
                                5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                                X