Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    kom op hè...inleveren die dingen voor het naar bed gaan.
    wie is er de baas in huis?
    grt,bouk.
    ....Das een goeie Bouk...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      De vraag van Schoonspikke vind ik zo zorgwekkend.
      Niet vanwege zijn 'probleem' maar omdat het tekenend is voor een wijd verbreid maatschappelijk verschijnsel.
      Bedoel je hiermee dat je het gek vindt dat men aan anderen raad moet vragen voor een opvoedkundig probleem (klein of groot)?

Vrouwen voeden al duizenden jaren kinderen in groep op. Vrouwen doen dat de dag van vandaag nog steeds, maar vooral in gesprekken met andere vrouwen op kantoor, op het fabriek, onder vriendinnen.... Soms tot vervelens toe, maar op de één of andere manier merk ik dat dit nodig is en nut heeft....raad vragen, bij elkaar aftoetsen hoe ze het doen, wat mogelijkheden zijn, vooral als je midden in de storm (stormpje) zit, zie je door de donkere lucht de brede weg voor je niet meer, en dit terwijl je die bij heldere hemel zo goed wist liggen.
      Opvoeden is in de hele geschiedenis nog nooit de taak van enkel de vader en de moeder geweest. De laatste jaren zit men wel in die richting te denken (mja, dat is als maatschappij makkelijker als je geen verantwoordelijkheid meer moet opnemen als je andermans kind een blikje op straat ziet gooien), maar de "ondergrondse" vrouwen praten gewoon lustig door op kantoor hoor, die blijven raad vragen aan elkaar...ofja, als ik dat hoor bij vriendinnen ook via facebook en fora en van dat soort dingen...(de nieuwe sociale media). En dat gaat dan over grote problemen, maar net zo goed over kleine probleempjes waar de vraagsteller eigenlijk ook het antwoord wel kent, maar het niet altijd meer ziet omdat hij als betrokken persoon niet meer geheel objectief kan kijken. Net zo goed als dat mijn moeder dat bij haar zussen en de vriendinnen van de vrouwenbond deed en mijn (over-)grootmoeder bij de hare tijdens een wekelijks ontmoetingsmoment (naaien voor de missiezusters....ik zeg maar iets ).

(En nu moet je ook niet meteen in extremen denken, het is niet omdat er mensen zijn die het overlaten aan de school, dat de overgrote meerderheid dat doet...normale, doorsnee gezinnen die wel verantwoordelijkheid opnemen voor de opvoeding van hun kinderen hebben net zo goed nood aan aftoetsen en hulp van omgeving....meer nog, dengenen die net "vragen" hebben rond opvoedingsproblemen (hoe klein of groot ook) zijn degenen die er net WEL mee bezig zijn, iemand die het overlaat aan de school/derden stelt zich geen vragen over nachtelijk sms-gebruik.

Comment

Hier hebben we er eentje van 15.
        We proberen hier ook regels te handhaven rond PC en GSM gebruik, straffen op te leggen bij overtredingen etc.

Ik kan zeggen dat het niet meer leuk wordt als je hardleerse tieners hebt en constant moet optreden en straffen.
        Je wil de GSM ook niet volledig verbieden want dan wordt ze uitgesloten door de rest van de bunch + ik vind het soms wel handig en veilig dat ik haar kan bereiken.

En ja, wat betreft laptop gebruik, heb ik me moeten wenden tot een tool: parental control van Kaspersky. Kan ik dan zelf niet gaan controlleren of de dochter al dan niet op internet zit? Tuurlijk. Maar ik wil niet constant politieagent spelen hier in huis.

Diegene die het probleem minimaliseren hebben waarschijnlijk schaapjes van kinderen (die wil ik ook niet want die halen hun schade later wel in) of gewoon geen kinderen.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Daarnaast valt het me op dat je vaker privézaken op het BD-forum zet, veel vaker dan de gemiddelde BD'er en ik ben onderhand erg nieuwsgierig naar de reden hiervan.
          Ik ben nu wel erg nieuwsgierig waarom jij nieuwsgierig bent.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            ....Das een goeie Bouk...
            nou ja....ik bedoel na je vrouw dan ..ook hier is die natuurlijk de echte baas.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zag op een poster een goeie staan, de man heeft steeds het laatste woord ... ja schat
              Was van Hoegaarden, op zo'n bierkaartje .
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                Respect afdwingen betekent ook grenzen stellen.
                Respect dwing je niet af, maar moet je verdienen. Schrik kan je afdwingen, maar daar kom je niet ver mee in 't leven...
                En vaste regels opleggen aan meiden/kerels van 14 jaar is niet zo moeilijk, zolang ze zien dat "de ouwe" zich ook zèlf aan de regels houdt. Niks moeilijker dan iemand iets opleggen waar ze zich moeten aan houden, terwijl ze zien dat anderen zichzelf uitzonderingen op bepaalde regels mogen permitteren.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Wat ik raar vind, is dat dé oplossing van tieners die hun gsm moeten inleveren nog niet ter sprake gekomen is

Tegenwoordig heb je in de lokale supermarkt meestal al een gsm met herlaadkaart voor nog geen 30 euro... Toen ik nog 15- 16 jaar was (is nog maar 3, 4 jaar geleden) was dat nog niet echt zo, maar als ik zie hoe mijn zus van 16 nu haar straffen / plichten omzeilt

Dus aan de ouders van alle tieners die vrijwillig hun gsm inleveren voor het slapengaan, wees op jullie hoede
                  (ik zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ik zie in mijn eigen familie en op scoutskampen vaak genoeg hoe vindingrijk ze kunnen zijn)

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    .... terwijl ze zien dat anderen zichzelf uitzonderingen op bepaalde regels mogen permitteren.
                    bv wat ze op TV zien.
                    ----
                    vind dat de kostscholen weer terug moeten komen.
                    allemaal het zelfde uniform aan en luisteren!!!!!
                    grt,bouk.

Comment

Je neemt me de woorden uit de mond.

Ik hoorde overlaatst zo iets van een goede vriend.

De dochter wou gsm nooit beneden laten. Opeens was het geen probleem meer, tot ze na een paar weken, tijdens verversen van het bed een 2e gsm onder de lakens vonden...

Ze zijn heel vindingrijk....
                      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                      Wat ik raar vind, is dat dé oplossing van tieners die hun gsm moeten inleveren nog niet ter sprake gekomen is

Tegenwoordig heb je in de lokale supermarkt meestal al een gsm met herlaadkaart voor nog geen 30 euro... Toen ik nog 15- 16 jaar was (is nog maar 3, 4 jaar geleden) was dat nog niet echt zo, maar als ik zie hoe mijn zus van 16 nu haar straffen / plichten omzeilt

Dus aan de ouders van alle tieners die vrijwillig hun gsm inleveren voor het slapengaan, wees op jullie hoede
                      (ik zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ik zie in mijn eigen familie en op scoutskampen vaak genoeg hoe vindingrijk ze kunnen zijn)

Yannick
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        vind dat de kostscholen weer terug moeten komen.
                        allemaal het zelfde uniform aan en luisteren!!!!!
                        grt,bouk.
                        Dus toch het opvoeden aan anderen over laten?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Dus toch het opvoeden aan anderen over laten?
                          altijd nog beter dan geen opvoeding.
                          en andere/vreemde ogen dwingen meer.
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Toch vind ik dit niet zo ingewikkeld. De dames zijn 14 jaar. Ik neem aan dat ze niet in hun
                            eigen levensonderhoud voorzien. Jij draait er dus je nestel voor af. Vraag ze beleefd om
                            die GSM voor het naar bed gaan beneden te laten.
                            Luisteren ze niet, neem dan die toestellen in beslag. Voor één dag. Bij de volgende over-
                            treding twee dagen. De volgende keer een week.
                            Luister niet naar hun geflikflooi, hun beloftes, hun goede bedoelingen, hun gesnik en hun
                            verhaaltjes. Wees niet de goede vent, de vriend, maar de vader. Respect begint waar ze
                            andermans grenzen kennen en die niet overschrijden. En dat dien jij hen te leren en over
                            te waken.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Da's gesproken zi!
                            Kan ik mij volledig in vinden.Ik heb dit ooit toegepast op onze zoon zijn brommer , heeft dan nog een maand met de fiets moeten rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Wat een luxe probleem zeg, van wie krijgen uw kinderen die gsm's ?
                              Hetzelfde om u zoon een doos condooms te geven en bedingen dat hij ze niet mag gebruiken.
                              Ik weet niet of je je dochter ook de pil zou ontzeggen.Een collega van mij met 3 zoons heeft ooit gezegd dat het meisje voorzichtig moest zijn.

Comment

Als je die gsm afpakt, dan vinden ze toch iets anders om mee bezig te zijn!
                                En als ze ambetant worden slapen ze ook niet.

Nooit zelf jong geweest en al vergeten wat je in die tijd zelf uitvond om bezig te zijn?
                                Wees blij dat ze sms'en maar thuis blijven.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X