Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen Samsung Tab 10.1 in EU

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen Samsung Tab 10.1 in EU

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    Jullie mogen discussiëren zoveel jullie willen... geen van de bestaande tablets is al wat het zou moeten zijn. Elke merk en elk model heeft nog steeds grondige tekortkomingen.
    Zolang je maar besef hebt dat het nog steeds een duur gadget is die zeker nog niet alle toepassingen onder de knie heeft die het zou moeten hebben om voor een breed publiek echt inzetbaar te zijn.

Ik vergeet nooit de woorden die een telefoon/internet installateur me 15 jaar geleden zei: de mogelijkheden zijn er al, maar ze houden het bewust in bedwang. (Toen bedoelend op het moment dat de internetverbinding aan een overstap bezig was van modem-inbelverbinding naar ADSL.) Hij heeft in de afgelopen jaren al meer dan eens gelijk gekregen, toepasbaar op vele vlakken van de informatica-wereld.
    Juist
    Intel staat ook al veel verder dan we denken....

Tablets > duur speelgoed.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Jullie mogen discussiëren zoveel jullie willen... geen van de bestaande tablets is al wat het zou moeten zijn. Elke merk en elk model heeft nog steeds grondige tekortkomingen.
      Zolang je maar besef hebt dat het nog steeds een duur gadget is die zeker nog niet alle toepassingen onder de knie heeft die het zou moeten hebben om voor een breed publiek echt inzetbaar te zijn.

Ik vergeet nooit de woorden die een telefoon/internet installateur me 15 jaar geleden zei: de mogelijkheden zijn er al, maar ze houden het bewust in bedwang. (Toen bedoelend op het moment dat de internetverbinding aan een overstap bezig was van modem-inbelverbinding naar ADSL.) Hij heeft in de afgelopen jaren al meer dan eens gelijk gekregen, toepasbaar op vele vlakken van de informatica-wereld.
      Dat is een duidelijke strategie van heel wat producenten, en zeker van Apple. Het is niet de bedoeling dat je onmiddellijk het perfecte produkt op de markt zet. Je begint met een smaakmaker die ook een aantal duidelijke gebreken vertoont. Op die manier ben je zeker dat de opvolger tenminste beter is, want die kan die gebreken oplossen (uiteraard niet allemaal). En zo ben je tenminste zeker van de verkoop voor die opvolger, en die opvolger, en die opvolger, ...
      Dat gebeurt door de meeste producenten. Soms heeft dat te maken met de "trage" ontwikkeling qua technologie, maar nu en dan zou je toch je twijfels hebben....
      Groeten,

Polleke

Comment

Tja wat zou een perfecte tablet moeten zijn, dat is voor iedereen verschillend.
        Niks is perfect, alles kan beter natuurlijk, maar met mijn iPad kan ik toch wel heel veel, ik gebruik de PC bijna niet meer
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Dat is een duidelijke strategie van heel wat producenten, en zeker van Apple. Het is niet de bedoeling dat je onmiddellijk het perfecte produkt op de markt zet.
          Weer zo'n vage stelling Apple was wel de eerste die een echte tablet op de markt bracht en de technieken vernieuwen per dag, dus logisch dat er steeds weer iets nieuws op de markt komt, de PC van vandaag is toch ook heel anders dan 20 jaar geleden
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
            Tja wat zou een perfecte tablet moeten zijn, dat is voor iedereen verschillend.
            Niks is perfect, alles kan beter natuurlijk, maar met mijn iPad kan ik toch wel heel veel, ik gebruik de PC bijna niet meer
            Het weze duidelijk dat je een tablet-adeptje bent. En daar is niets mis mee.
            Ik zeg ook niet dat een tablet perfect moet zijn, maar de kracht en het platform is er (nog) niet om een breed publiek te overtuigen. En dat is een puur objectieve vaststelling.

Voor de fotograaf (haja, we zijn op een fotografie-forum, he? ) zijn er mogelijkheden, die zien we allemaal wel (of we moeten stekeblind zijn). Maar een tablet, van welk merk dan ook, is (nog) niet afdoende overtuigend om allround in het gebruik te zijn. Voorlopig overtuigd hij alleen maar als presentatietool, is niet geschikt voor opslag, nog ver(be)werking. En dat is een waarheid als een koe.

Dat jij zo goed als alles op je tablet kan doen, goed voor jou! Maar eerlijkerwijs werk je in het kader van wat de tablet je nu kan bieden. Dat is voor jou voldoende, maar dat is niet voor iedereen voldoende. En daar komen we terug bij m'n beginstelling: het is nog niet overtuigend in gebruik voor een breder publiek.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Het weze duidelijk dat je een tablet-adeptje bent. En daar is niets mis mee.
              Ik zeg ook niet dat een tablet perfect moet zijn, maar de kracht en het platform is er (nog) niet om een breed publiek te overtuigen. En dat is een puur objectieve vaststelling.

Voor de fotograaf (haja, we zijn op een fotografie-forum, he? ) zijn er mogelijkheden, die zien we allemaal wel (of we moeten stekeblind zijn). Maar een tablet, van welk merk dan ook, is (nog) niet afdoende overtuigend om allround in het gebruik te zijn. Voorlopig overtuigd hij alleen maar als presentatietool, is niet geschikt voor opslag, nog ver(be)werking. En dat is een waarheid als een koe.

Dat jij zo goed als alles op je tablet kan doen, goed voor jou! Maar eerlijkerwijs werk je in het kader van wat de tablet je nu kan bieden. Dat is voor jou voldoende, maar dat is niet voor iedereen voldoende. En daar komen we terug bij m'n beginstelling: het is nog niet overtuigend in gebruik voor een breder publiek.
              Zo is dat
              Ik pas me niet aan aan mijn desktop thuis....

Ik heb ze ook niet allemaal gezien maar wat je ziet op zo'n scherm van een tablet zou
              voor mij dus in open lucht, gewoon buiten dus, klaar en duidelijk moeten zijn.
              Mijn Galaxy bijv. had dus ook een "beter" scherm: hoela dus.
              Als ik foto's wil maken buiten en zelfs onder een boom met wat schaduw blijft
              het beeld wazig en onduidelijk.
              En de vinger zit steeds voor de lens.
              En hier op BD heb ik gelezen dat de iPad (1) buiten ook niet erg bruikbaar is.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ach ja dus jij hebt liever een traag en slecht werkende tablet dat eentje die perfect werk en je alleen af en toe even moet aan sluiten op iTunes
                Vreemd dan dat iedereen die ik ken met een Samsung Tab en Transformer liever een iPad hadden gehad
                Bijna iedereen dat ik ken met een iPad heeft er een ander tablet op Android bijgekocht.
                Die regel geldt dus in beide richtingen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Bijna iedereen dat ik ken met een iPad heeft er een ander tablet op Android bijgekocht.
                  Die regel geldt dus in beide richtingen.
                  En je bent dan min. 1000 euro kwijt
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Tja 2 tablets is ook een beetje overdreven of ook eentje voor je vrouw en/of kinderen
                    Maar goed ik heb het al eerder gezegd, ik heb geen aandelen van Apple, ik vertel alleen mijn eigen ervaringen hier en als ik dan lees dat de iPad niet goed zou zijn of iets niet zou kunnen, dus onwaardheden dan meld ik dat natuurlijk
                    Iedereen moet lekker zelf weten wat ie wel of niet koopt, wil je een Android, Samsungetje of een iPad, koop waar je jezelf lekker bij voelt
                    Cybershot Photo Website!

Comment

Tja 2 tablets is ook een beetje overdreven of ook eentje voor je vrouw en/of kinderen
                      Maar goed ik heb het al eerder gezegd, ik heb geen aandelen van Apple, ik vertel alleen mijn eigen ervaringen hier en als ik dan lees dat de iPad niet goed zou zijn of iets niet zou kunnen, dus onwaardheden dan meld ik dat natuurlijk
                      Iedereen moet lekker zelf weten wat ie wel of niet koopt, wil je een Android, Samsungetje of een iPad, koop waar je jezelf lekker bij voelt
                      Dat laatste is nu net het probleem, hé : als apple op deze manier doordoet, moet je geen android-tablet meer kopen. Of we moeten deze in de volgende maand allemaal in Nederland gaan halen .
                      Apple doet Samsung (en motorola) af als een niet-innovatief bedrijf. Als je deze grafiek erop naleest zou je nochtans iets anders vermoeden...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Dat laatste is nu net het probleem, hé : als apple op deze manier doordoet, moet je geen android-tablet meer kopen. Of we moeten deze in de volgende maand allemaal in Nederland gaan halen .
                        Waarom? De 10.1v wordt gewoon verder verkocht hoor en die kan zelfs meer dan de 10.1, zelfde scherm, zelfde processor, zelfde opslagruimte, zelfde geheugen, betere camera.

Maar straf dat Apple zelfs geen iPhone ineen krijgt zonder samenwerking met Samsung.
                        Er zit 25% onderdelen van Samsung in ... van innovatief gesproken.
                        Last edited by VerSeg; 13 augustus 2011, 10:36.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Apple doet Samsung (en motorola) af als een niet-innovatief bedrijf. Als je deze grafiek erop naleest zou je nochtans iets anders vermoeden...
                          Dat doen toch al die bedrijven hun patenten beschermen en de rechter is ervoor omdat te controleren.
                          Dat Samsung zoveel meer patenten heeft is niet zo gek, die maken bijna alles en Apple maakt bijna alleen maar computer gerelateerde producten
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Waarom? De 10.1v wordt gewoon verder verkocht hoor en die kan zelfs meer dan de 10.1, zelfde scherm, zelfde processor, zelfde opslagruimte, zelfde geheugen, betere camera.

Maar straf dat Apple zelfs geen iPhone ineen krijgt zonder samenwerking met Samsung.
                            Er zit 25% onderdelen van Samsung in ... van innovatief gesproken.
                            Steve Jobs heeft naast Bil Gates gezeten en dat zegt veel.
                            Opkopen van anderen of gewoon stelen van anderen en daarbij nog ne resem
                            advocaten om alles aan te vechten.
                            Ik geef wel toe dat het design van Apple een andere orde is
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Dat doen toch al die bedrijven hun patenten beschermen en de rechter is ervoor omdat te controleren.
                              Dat Samsung zoveel meer patenten heeft is niet zo gek, die maken bijna alles en Apple maakt bijna alleen maar computer gerelateerde producten
                              Wat is de branche juist van IBM ??? Apple staat gewoon niet in dat rijtje als hyperpromotor van innovatie... Van het "grootste" (toch op de beurs) bedrijf van de US mag je toch beter verwachten.
                              Het is normaal dat bedrijven hun patenten beschermen, maar het verkoopsverbod hier gaat eigenlijk niet over patenten maar grotendeels over cosmetica. Als de vormgeving van een verpakking invloed heeft op het al dan niet mogen verkopen...
                              Die vormgeving heeft een ander bedrijf al 17 jaar geleden voorgesteld voor een dergelijk produkt (prototype). En ik vraag me af hoe je veel onderscheid kan leggen in het uiterlijk van een tabletPC...

Het grootste probleem is dat Samsung een produkt heeft gemaakt met betere specificaties dan de ipad 2, dat lichter en dunner is en met honeycomb ook voorzien is van degelijke software.
                              Het is 1 van de weinige tabletten die minimum het niveau haalt van die ipad 2 en dus moet je niet concurreren, maar verbieden. Toch als je de Apple logica volgt...
                              Je moet iets doen als je op dit vlak een monopolie hebt en je gezien hebt dat je iphone quasi monopolie fel afgekalft is door dezelfde concurrent.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Wat is de branche juist van IBM ??? Apple staat gewoon niet in dat rijtje als hyperpromotor van innovatie... Van het "grootste" (toch op de beurs) bedrijf van de US mag je toch beter verwachten.
                                Het is normaal dat bedrijven hun patenten beschermen, maar het verkoopsverbod hier gaat eigenlijk niet over patenten maar grotendeels over cosmetica. Als de vormgeving van een verpakking invloed heeft op het al dan niet mogen verkopen...
                                Die vormgeving heeft een ander bedrijf al 17 jaar geleden voorgesteld voor een dergelijk produkt (prototype). En ik vraag me af hoe je veel onderscheid kan leggen in het uiterlijk van een tabletPC...

Het grootste probleem is dat Samsung een produkt heeft gemaakt met betere specificaties dan de ipad 2, dat lichter en dunner is en met honeycomb ook voorzien is van degelijke software.
                                Het is 1 van de weinige tabletten die minimum het niveau haalt van die ipad 2 en dus moet je niet concurreren, maar verbieden. Toch als je de Apple logica volgt...
                                Je moet iets doen als je op dit vlak een monopolie hebt en je gezien hebt dat je iphone quasi monopolie fel afgekalft is door dezelfde concurrent.
                                "De Amerikaanse computerfabrikant Apple en vijf uitgevers worden in de Verenigde
                                Staten gedagvaard. Ze zouden met onderlinge prijsafspraken de prijzen van digitale
                                boeken hebben opgedreven. Dat heeft het advocatenkantoor Hangens Berman,
                                vertegenwoordiger van een groep consumenten, bekendgemaakt. "

bron: de Standaard
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...