Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

    Onze Audi S5 doet het nu al zoals het hoort, gezien zijn rijk Pk-gehalte. Hij zuipt als een Zwitser. Hopelijk zitten hier niet zoveel Zwitsers als Aziaten.
    Last edited by enero; 23 september 2015, 07:36.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

      Het grappige is dus dat ze ontdekt zijn door 2 mensen die juist wilden tonen dat er 'propere' diesels bestaan. Een beetje het omgekeerde van wat ze bereikt hebben.

      Comment


      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ja, en je verliest 20-40 pk. Kan je ineens korting vragen op je verzekering.
        Ook niet.
        Op papier staat wat de wagen volgens goedkeuring kan, enkel heb je nu meer dan wat op papier staat.
        Dus als ze de software updaten zodat de wagen altijd rijdt zoals hij goedgekeurd is ... dan betaal je nog steeds de correcte prijs.
        Eigenlijk zou je nu moeten bijbetalen voor wat je te veel hebt.
        Daar ze de wagens moeten terugroepen en aanpassen zodat ze voldoen aan wat op papier staat, zal wat je moet betalen overeenkomen met wat je nu betaalt.
        Ze gaan de wagens laten overeenstemmen met de papieren, niet de papieren met de auto.
        Dat het 40PK verschil zal zijn, zou toch wat veel zijn denk ik.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

          Niemand kan je verplichten om aan een terugroepactie deel te nemen

          Overigens: diesels die aan EU6 voldoen (dus oa de huidige 2.0 TDI van de VAG groep) zijn niet getroffen.

          Comment


          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Overigens: diesels die aan EU6 voldoen (dus oa de huidige 2.0 TDI van de VAG groep) zijn niet getroffen.
            BJ 2013... ik vrees dat dat Euro5 is bij mij.
            Niet dat ik er mij werkelijk druk in maak. Tegen dat er ooit iets van maatregelen of schikkingen van komen, rijd ik al met de volgende wagen (of die daarna of...)

            Ik zou van merk kunnen veranderen, maar BMW en Mercedes geven zo weinig uitrusting voor de prijs die je betaalt. Ik vond de Passat als ruime break eigenlijk de beste qua waar voor je geld krijgen. Maar goed, dat is weer een andere discussie nietwaar
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

              Waar vind je die informatie? Ik heb een VW Tiguan 2.0 TDI, model 2015 (maar in gebruik vanaf augustus 2014).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ook niet.
                Op papier staat wat de wagen volgens goedkeuring kan, enkel heb je nu meer dan wat op papier staat.
                Dus als ze de software updaten zodat de wagen altijd rijdt zoals hij goedgekeurd is ... dan betaal je nog steeds de correcte prijs.
                Eigenlijk zou je nu moeten bijbetalen voor wat je te veel hebt.
                Daar ze de wagens moeten terugroepen en aanpassen zodat ze voldoen aan wat op papier staat, zal wat je moet betalen overeenkomen met wat je nu betaalt.
                Ze gaan de wagens laten overeenstemmen met de papieren, niet de papieren met de auto.
                Dat het 40PK verschil zal zijn, zou toch wat veel zijn denk ik.
                Tja, maar blijkbaar doet de auto niet wat er op de papieren staat.
                Dus als ze de uitstoot corrigeren door de software aan te passen, dan gaan ze volgens mij ook nieuwe papieren moeten maken.
                En de VS kennende gaan er een hoop mensen zijn die hun auto willen teruggeven, en misschien wordt VW ook verplicht dat te doen.

                Nu is het wachten op de volgende constructeur die door de mand valt.

                Comment


                • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Waar vind je die informatie? Ik heb een VW Tiguan 2.0 TDI, model 2015 (maar in gebruik vanaf augustus 2014).
                  Hier (in het Duits), eerste update van 22/09/2015: "Zudem unterstreicht VW, dass die aktuell in der Europäischen Union angebotenen Neuwagen mit Dieselantrieb EU 6 aus dem Volkswagen Konzern die gesetzlichen Anforderungen und Umweltnormen erfüllen. "

                  Comment


                  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Tja, maar blijkbaar doet de auto niet wat er op de papieren staat.
                    Dus als ze de uitstoot corrigeren door de software aan te passen, dan gaan ze volgens mij ook nieuwe papieren moeten maken. .
                    De auto doet alles zoals op papier indien alle systemen werken.
                    De software werd gemanipuleerd zodat die systemen niet werken bij gewoon rijden, maar enkel bij controle.
                    Als ze een update van de software doen zodat alle systemen altijd werken, dan voldoet de auto wel aan de vereisten en stemt die overeen met de bestaande papieren.

                    Niemand zal dan kunnen zeggen dat zijn auto plots niet meer overeenstemt, integendeel zelfs.

                    Het enige wat wel kan gebeuren is dat mensen klagen dat hun wagen niet meer zo goed rijdt als bij een testrit welke hun beslissing tot aankoop laten nemen heeft.
                    Met alle systemen ingeschakeld zal die auto (veel) minder vlot rijden ... en wie gaat daar happy mee zijn?
                    Last edited by VerSeg; 23 september 2015, 21:06. Reden: Typfout
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                      +1

                      eigenlijk is dat ook ingebouwde en verborgen motortuning, motor wordt opgedreven wegens uitschakeling correcte uitstootregeling(en).

                      Wagen terug binnenleveren, volledig geld terug eisen minus gebruik.

                      Ben eens benieuwd of een autofabrikant die failliet dreigt te gaan evenveel financiële en/of politieke steun zal krijgen als een bank die failliet leek te gaan enkele jaren terug. (in het slechtste geval natuurlijk)

                      Comment


                      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Ben eens benieuwd of een autofabrikant die failliet dreigt te gaan evenveel financiële en/of politieke steun zal krijgen als een bank die failliet leek te gaan enkele jaren terug. (in het slechtste geval natuurlijk)
                        je moest eens weten hoeveel 'sponsering' de automobielindustrie nu al krijgt. Tuurlijk gaan ze die een handje helpen.

                        Comment


                        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Met alle systemen ingeschakeld zal die auto (veel) minder vlot rijden ... en wie gaat dazr happy mee zijn?
                          Ik vermoed dat heel veel mensen voor een 2.0 TDI (en vroeger de 1.9) hebben gekozen omdat die misschien wel de beste verhouding verbruik/prestaties/rijplezier biedt. Een aanpassing van de motorsturing gaat onvermijdelijk de koppelcurve, het vermogen en het verbruik beinvloeden. Dat is tenslotte ook wat de autotuners doen, maar dan met een ander doel Als het zover moet komen, zal ik wel voor motortuning kiezen en desnoods meer verkeersbelasting en verzekering betalen om dat volkomen legaal te kunnen doen. En als dat ook niet meer gaat, dan moet ik misschien een 1.6TDI overwegen...
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                            Laat jullie niet gekmaken: dit is niet van toepassing op de meeste Europese VAG diesels - USA emissie wetgeving is een stuk strenger.
                            Overigens: wie gaat je verplichten om je wagen te laten aanpassen? Het enige moment waarop emissies gecontroleerd is tijdens de autokeuring, normaal gezien pas 4 jaar na aankoop. En die gaan je niet afkeuren omdat je lage emissies hebt tijdens de test

                            Comment


                            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                              Je verwart een simpele opaciteitskeuring met de controle op conformiteit volgens de waarden opgegeven door de constructeur om toelating tot de markt te krijgen. Die toelating werd dus verkregen door bewezen gesjoemel.

                              De test bij de keuring is een simpele keuring voor de roetuitstoot op een bepaald moment en heeft weinig te maken met de effektieve uitstootcijfers volgens een bepaald gebruik, die worden nooit getest bij de jaarlijkse controle.

                              Ook met een diesel met keurige cijfers kan je occasioneel een foute uitstoot hebben op een bepaald moment, daar is in principe niets mis mee. Daarom moet je niet met een koude diesel naar de controle en kan je ook geen conclusies trekken als een diesel voor je tijdens het optrekken een serieuse walm uitstoot, dat hoeft niets te zeggen over de normale uitstoot. Als een roetfilter aan het regenereren is dan moet je daar ook niet achter gaan staan bv. of als een dieselmotor olie verbruikt zal je falen voor de opaciteitstest of zie je zwarte walm.

                              En volkswagenbezitters hoeven zich geen zorgen te maken, Volkswagen moet zich zorgen maken. Een auto verkopen op basis van bewust gefoefel is een bedrieglijke praktijk. En een laten testen onder condities die ook al door gefoefel worden gerealiseerd is ook al misleiding van de klant, want die vindt die auto toch zo lekker optrekken enz. Het zou mij niet verbazen dat Volkswagen wordt verplicht om alle getroffen europese auto's binnen te roepen voor een software aanpassing die dat gefoefel uitschakelt, gewoon om conform de Europese homologatie te zijn.
                              Last edited by Empe; 23 september 2015, 18:14.

                              Comment


                              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                                Veel gedonder zonder bliksem. 😆

                                Ik wil wel eens zien wie hier zijn auto voor deze reden echt gaat weg doen.
                                Bijbetalen om ene te kopen dat wel volgens de regels is en dus ook minder vermogen heeft.
                                Of overschakelen naar een 1.6 dat nog minder vermogen heeft.
                                Ik geloof het niet.

                                Een storm in een glas water.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X