Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Oorspronkelijk geplaatst door Bella de zeekoe Bekijk bericht
    Bij Total heb je ook nog het voordeel dat ze gratis 'pechverhelping' aanbieden.
    Gratis bestaat niet, de eindverbruiker betaalt altijd.
    Waar is de tijd dat je vanalles kon bijeen sparen aan de benzinepompen en dat je er kauwgum in doosjes van BP kreeg.
    Last edited by Franciskine; 21 september 2015, 08:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Gratis bestaat niet, de eindverbruiker betaalt altijd.
      Waar is de tijd dat je vanalles kon bijeen sparen aan de benzinepompen en dat je er kauwgum in doosjes van BP kreeg.
      de glazen tassen van BP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        ............................
        Maar er zijn ook uitbaters die foefelen ... je wil niet weten wat er allemaal gebeurt.
        Niet alleen de station uitbaters. Ook de constructeurs foefelen soms eens een litertje te veel.
        De officieel opgegeven verbruikscijfers zijn niet realistisch in de praktijk. Zij staan eerder ten dienste van een opgesmukte CO² waarde dan als richtgetal voor de potentiële kopers.

Een groot Duits merk doet er nog een schepje bovenop :
        Dieselschandaal doet Volkswagen op grondvesten daveren

Zo misleidde Volkswagen de dieselcontroles
        Last edited by Skitch; 21 september 2015, 21:34.
        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bella de zeekoe Bekijk bericht
          Bij Total heb je ook nog het voordeel dat ze gratis 'pechverhelping' aanbieden.
          Vergelijk de prijs met een merk dat dit niet geeft en je ziet dan dat je het bijbetaald hebt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Vergelijk de prijs met een merk dat dit niet geeft en je ziet dan dat je het bijbetaald hebt.
            ok, ik vergelijk Esso vs Total, ergens Antwerpen Linkeroever :

Maar goedkoop en prima spul, dus beterkoop :

En is Total nu zoveel duurder omdat het ' betere ' brandstof is of omdat er gratis pechverhelping bijzit ? Nee hoor, lage prijs = hoge concurrentie op een bepaalde regio, neem bv. omgeving met een Makro ....

Last edited by Empe; 21 september 2015, 22:11.

Comment

Bij Esso krijg je ook punten, die zijn geld waard ... moet je de totaalsom maken inclusief die korting.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bij Esso krijg je ook punten, die zijn geld waard ... moet je de totaalsom maken inclusief die korting.
                Van Total heb ik ook zo een kaartje en ik zou het dringend eens te gelde moeten maken. Maar ik vrees dat het nog maar een 30€ zal zijn. Dus nog wat wachten tot het een volle bak wordt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Van Total heb ik ook zo een kaartje en ik zou het dringend eens te gelde moeten maken. Maar ik vrees dat het nog maar een 30€ zal zijn. Dus nog wat wachten tot het een volle bak wordt.
                  met uw verbruik van je wagen zal dat wel snel zijn dat je kaartje vol geraakt

Comment

ROFL. Het was op het VTM nieuws. VW zou 15 miljard !!! boete moeten betalen in de VS omdat ze gefoefeld zouden hebben met iets dat verbruik en vervuiling verminderde.
                    Het aandeel van VW op de beurs werd prompt met -20% gewaardeerd.

Ik snap het wel, het zal een begrenzer geweest zijn vermoed ik, dat de gebruikers "per ongeluk" uit schakelden omdat een stinkende, zuipende, snelle bak nu eenmaal leuker is om mee te rijden dan een slak.

Comment

W
                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      ROFL. Het was op het VTM nieuws. VW zou 15 miljard !!! boete moeten betalen in de VS omdat ze gefoefeld zouden hebben met iets dat verbruik en vervuiling verminderde.
                      Het aandeel van VW op de beurs werd prompt met -20% gewaardeerd.

Ik snap het wel, het zal een begrenzer geweest zijn vermoed ik, dat de gebruikers "per ongeluk" uit schakelden omdat een stinkende, zuipende, snelle bak nu eenmaal leuker is om mee te rijden dan een slak.
                      De gebruikers wisten daar niks van. De auto's werden zodanig geprogrammeerd zodat de auto op een testbank zelf op een zuiniger, minder vervuilend programma overschakelde. Stuur beweegt niet, enkel 2 wielen draaien etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        ROFL. Het was op het VTM nieuws. VW zou 15 miljard !!! boete moeten betalen in de VS omdat ze gefoefeld zouden hebben met iets dat verbruik en vervuiling verminderde..
                        Ze werken snel in Amerika. .. één dag eerder kondigden ze aan dat ze een onderzoek zouden starten wegens een "vermoeden" en nu zijn ze blijkbaar al veroordeeld.
                        Wees maar zeker dat het nog jaren zal duren.
                        Indien toch veroordeeld, dan nog wat in beroep gaan en dan afkomen dat het eventueel een externe afkomst heeft.
                        Zo snel zal VW die boete niet moeten betalen.

Je snapt het niet vrees ik ... de meeste wagens verbruiken net meer door de uitstoot te verbeteren.
                        Een zogezegd properdere uitstoot gaat niet specifiek gepaard met een lager verbruik, maar wel met slechtere prestaties.
                        Doordat de prestaties afnemen, gaat men meer gas geven met als gevolg dat het verbruik en de uitstoot weer toeneemt.
                        Heel dat gedoe met normen is voor 99% theoretisch ... op ideale circuit, constante snelheid, nooit inhalen of tegenwind hebben.
                        Er zijn wagens waarbij er ook door de boordcomputer aangegeven wordt hoeveel de uitstoot actueel is, bij optrekken is dat net als met het verbruik een veelvoud van wat ze opgeven.
                        Iemand dat aan de kust woont zal veel minder uitstoot produceren dan iemand dat veel bergop moet rijden in de Ardennen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

ze geven het zelf toe dat ze iedereen bedrogen hebben en dat het intern was. http://www.gva.be/cnt/dmf20150922_01...erlijk-geweest Maar zoals meestal zullen ze er wel met een minnelijke schikking van af komen.

Maar mij maak je ook niet wijs dat ze de enige waren. Ik vermoed dat vele autofabrikanten slecht geslapen hebben afgelopen nacht.

En je vraagt je af waarom ze het doen? Ze moesten het toch weten dat zoiets zou uitkomen. Maar waarschijnlijk is de winst over de jaren groter dan de schade die ze nu tijdelijk hebben. Want ik denk niet dat er veel mensen zijn die hiervoor zullen stoppen met een VW te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Niet alleen de station uitbaters. Ook de constructeurs foefelen soms eens een litertje te veel.
                            De officieel opgegeven verbruikscijfers zijn niet realistisch in de praktijk. Zij staan eerder ten dienste van een opgesmukte CO² waarde dan als richtgetal voor de potentiële kopers.

De onderste link geeft aan hoe ze het gedaan hebben.
                            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

En het is weer eens niet raar dat net de Amerikanen met hun vele dikke V8 bakken er over zijn gevallen.
                              VW Golf en Audi A3 staat gekend om zijn laag verbruik, als je auto maar 4 à 5 liter verbruikt, kan je moeilijk een uitstoot hebben
                              gelijk aan een bak die 20 liter verbruikt.
                              Ik zeg niet dat VW geen schuld treft, maar ik vrees alleen dat die Amerikanen gewoon hun eigen economie kost wat kost willen optrekken
                              ten gunste van alles wat Amerikaans is. Voorbeelden genoeg.

Comment

Het is inderdaad een groot bedrog ! Ze halen alles uit de auto wat eruit kan gehaald worden, plakken kieren dicht en pompen de banden te hard op.
                                Nu, het maakt niet uit, je kunt toch gewoon auto's met elkaar vergelijken volgens het verbruik in hun catalogus, want ze doen het allemaal zo !

Comment

Working...
                                X