Re: Het echte verbruik van jouw auto
Eigenlijk beaam je dat zuinig rijden voornamelijk met de rijstijl te maken heeft.
Maar persoonlijk hou ik me helemaal niet bezig met ecorijden. Het enige wat ik wel doe is bij het optrekken redelijk doordrukken op dat gaspedaal, maar bij lage toerentallen blijven (wat de zuinigste manier is van optrekken). Voor de rest rijd ik aan normale snelheden (dus effectief 120 (wat 130 is op mijn teller) op de snelweg).
Wat het nut is om een van de zwaarste motoren te hebben, om er dan eco-ritten mee te doen, is me helemaal een raadsel...
De huidige motoren zijn misschien iets zuiniger, maar die grote verschillen zoals soms aangegeven in de vakbladen zijn gewoon niet aanwezig. Maar uiteraard zorgt een start/stop systeem ervoor dat je minder verbruikt als je veel moet stilstaan bij stadsverkeer. Maar dat betekent niet dat die motor zuiniger is geworden, alleen dat hij soms niet draait (als het niet nodig is), zonder dat de chauffeur daar iets voor moet doen. Neem bv. die ACT motor van Volkswagen (vandaag is dat een 1.4 TSI van 150 pk). Daarmee kan je inderdaad zuiniger rijden, op voorwaarde dat je rijdt met een ei onder het gaspedaal... Is dat het doel geworden van die 150 pk ???
Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc
Bekijk bericht
Maar persoonlijk hou ik me helemaal niet bezig met ecorijden. Het enige wat ik wel doe is bij het optrekken redelijk doordrukken op dat gaspedaal, maar bij lage toerentallen blijven (wat de zuinigste manier is van optrekken). Voor de rest rijd ik aan normale snelheden (dus effectief 120 (wat 130 is op mijn teller) op de snelweg).
Wat het nut is om een van de zwaarste motoren te hebben, om er dan eco-ritten mee te doen, is me helemaal een raadsel...
De huidige motoren zijn misschien iets zuiniger, maar die grote verschillen zoals soms aangegeven in de vakbladen zijn gewoon niet aanwezig. Maar uiteraard zorgt een start/stop systeem ervoor dat je minder verbruikt als je veel moet stilstaan bij stadsverkeer. Maar dat betekent niet dat die motor zuiniger is geworden, alleen dat hij soms niet draait (als het niet nodig is), zonder dat de chauffeur daar iets voor moet doen. Neem bv. die ACT motor van Volkswagen (vandaag is dat een 1.4 TSI van 150 pk). Daarmee kan je inderdaad zuiniger rijden, op voorwaarde dat je rijdt met een ei onder het gaspedaal... Is dat het doel geworden van die 150 pk ???
Comment