Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elect Fiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elect Fiets

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Een elektrische fiets kan voor heel wat mensen die niet (meer) sterk genoeg zijn een heel goede oplossing zijn om toch mobiel te blijven zonder altijd maar in de wagen te moeten stappen.
    Een van mijn buren heeft onlangs zo'n fiets gekocht, hij heeft nooit een wagen gehad, en reed dus altijd overal op de fiets naartoe. Nu wordt hij wat ouder (bijna 80) en voor de langere afstanden wordt het voor hem toch te zwaar met een gewone fiets.
    Dan is zo'n elektrische fiets toch een prima hulpmiddel?

Akkoord, in dergelijke situaties vindt ik een elektrische fiets een verantwoorde investering.
    Echter, onze TS en alle andere waarvan ik lees dat ze reeds zo'n "ding" in hun bezit hebben zijn volgens mij geen 80 jaar jong.
    En ik vrees dat het weer om zo'n luxe probleem zal gaan binnen een aantal jaren...

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
      Wij hebben een Sparta ION® RX+ gekocht, en na zo'n 450 km gereden te hebben ben ik toch nog tevreden van die fiets.
      Ik had over twee jaar terug een gewone Sparta gekocht, maar met mijne korte adem was dat niet te doen als het wat wind op was.
      Daar heb ik nu geen last meer van, en als ik nu naar de winkel moet ( en als het niet regent ) , dan blijft de wagen staan.
      De Koga-Miyata zij nog iets beter afgewerkt, maar zijn dan ook nog duurder.
      Ja de Koga-Miyata die heb ik ook reeds gezien idd een parel van een fiets maar dan ook snel 3000 euro ppfff nene ik ga het verlopig houden op de Sparta c3 redelijke prijs 2000 met inc extra batterij en dubbele draagtassen dan wel gekocht in een winkel naast haar werk online zou ik hem voor ongeveer 170 euro goedkoper hebben maar dat doe ik niet dit matriaal is er te gevoelig voor ik heb graag een deftige service !
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Akkoord, in dergelijke situaties vindt ik een elektrische fiets een verantwoorde investering.
        Echter, onze TS en alle andere waarvan ik lees dat ze reeds zo'n "ding" in hun bezit hebben zijn volgens mij geen 80 jaar jong.
        En ik vrees dat het weer om zo'n luxe probleem zal gaan binnen een aantal jaren...

Ook als je nog geen 80 jaar oud bent kan zo'n fiets een uitkomst zijn, al eens gedacht aan iemand die om reden van lichamelijke klachten niet meer op een "gewone" fiets uit de voeten kan. Ik ben nu 60 jaar en lees hier serieus mee omdat ik overweeg me zo'n ding aan te kopen omdat ik minder mobiel ben geworden de laatste jaren maar wel nog graag ergens heen wil gaan. Kom nu niet af met het verhaal van auto en/of openbaar vervoer, de auto is ook geen optie meer en met het openbaar vervoer ben je niet in staat daar te komen waar je graag wezen wil. Ik hoop in elk geval voor jou dat je tot je -zolang je leeft- nog goed mobiel blijft, maar dat heb je natuurlijk niet zelf in de hand.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Volgens mij betaal je bij Koga Miyata voor een groot deel extra voor de "naam".
          Een vergelijkbare fiets zoals mijn Norta LRC S30, kost met dezelfde onderdelengroep zo'n 600 euro meer (catalogusprijs, op de Norta krijg ik hier in de buurt nog een flinke korting).

De onderdelen die normaalgezien verslijten, dat zijn dus helemaal dezelfde, van dezelfde fabrikant. Met een ketting die op de veel duurdere Koga Miyata ligt zal je dus niet dubbel zoveel kilometers afleggen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Mijn vrouw heeft verleden jaar een Sparta RX + gekocht en toen heb ik zelf er ook ene gekocht omdat ik met een gewone fiets geen km ver meer geraak.
            Toen we ze gingen halen bij Verschueren te Hoogstraten kreeg ik de eerste 100m al twee foutmeldingen en heb ik de fiets al terug gedaan en twee dagen kwijt geweest.
            Na een week weer foutmeldingen de fiets moest aan de computer die door een smal gangetje van het werkhuis naar de keuken moest om aan een desktop te hangen.
            In de keuken zaten een aantal jongeren die plots ook fietsenmakers werden en toen ik ze bezig zag met mijn fiets wou ik nog zeggen hela das een nieuwe fiets hoor.
            Ik heb met mijn fiets nog geen enkele rit kunnen doen zonder foutmeldingen of uitvallen van het systeem, mede daarom heb ik er dit jaar nog niet op gereden.
            Mijn vrouw hare sparta is iets beter dan de mijne maar ze heeft toch ook al terug gemoeten wegens foutmeldingen.
            Je krijgt dan wel een reserve fiets mee maar voor een fiets van €2399 per stuk mag dat toch niet vind ik, mijn keihard besluit is dan ook voor mij geen Sparta meer en zeker niet meer van Verschueren die er volgens mij geen bal verstand van heeft.
            Viel mij ook op dat de zoon (rond de 18 jaar) de problemen moest oplossen.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

De ervaring van de fietsenmaker is op dat gebied natuurlijk ook heel belangrijk, daar mogen wij tot hiertoe niet over klagen.
              Want de eerste week was erbij mij ook al iets stuk.Het plaatje waar de batterij overschuift staat vast met 3 boutjes, en eentje was door het gaatje geschoten, waarschijnlijk al van in de fabriek.
              Binnen de week was dat plaatje vervangen.
              Wij hebben ook een Sparta, maar ik denk bij al wat je koopt wel al eens iets voorvalt.
              En dat valt dan gewoonlijk de eerste weken voor, moet ik het hier allemaal eens gaan opnoemen wat ik al voor gehad heb, dat zo te lang duren.
              Gewoonlijk zeggen ze dan bij mij.....dat is nu de eerste keer dat we dat voor hebben met dat merk.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Heb me ergens in mei een Koga Miyati tesla fiets aangeschaft. Daar ik niet echt een fietser was en me steeds verplaatste met de wagen heb ik voor een elektrische fiets gekozen. Mijn vrouw daarentegen is een fervente fietster die al haar verplaatsingen doet met haar gewone fiets.
                Had me laten overhalen door op een elektrische Sparta fiets van een vriend een korte rit te doen en was meteen verkocht.
                2 dagen later had ik m'n eigen fiets. Ondertussen toch al bijna 2000km mee gereden, ook woon werk verkeer (20km enkel, dus 40km/dag), wel niet altijd maar zoveel ik kan.
                Ook gezamenlijke fietstochten zijn nu een deugd geworden. De fiets gaat vlot 80km ver met één batterij onder alle omstandigheden. Nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.
                Wat een groot misverstand is, is dat men geen inspanning zou moeten doen. Toch wil ik benadrukken dat er wel degelijk moet getrapt worden, de luxe die men heeft is dat men het systeem kan inroepen bij harde wind of bergop, om een duw in de rug te geven.
                Als het gewoon weer is rij ik meestal op stand één, terwijl er 3 ondersteuningen zijn, met stand 3 als een soort "turbo", waar je echt geen moeite meer hoeft te doen en vlot 27,5km/h kan rijden met praktisch geen inspanning. Dit is voor mij niet de bedoeling, er mag nog enige vorm van inspanning zijn
                Probleem was dat het vrouwtje het moeilijk had om te volgen, dus ouwe fiets eruit en ook voor haar een nieuwe elektrische fiets gekocht waar we nu beiden mee in de wolken zijn.
                Korte ritten die vroeger steevast werden gedaan met de wagen zijn nu een werkje voor de fiets, we zijn er zelfs vlugger dan met de wagen in deze tijd, zeker verplaatsingen in de stad.
                En, oh ja er zijn ondertussen ook al enkele kilootjes afgevallen dankzij het fietsen
                Onderhoud gebeurt bij erkend verdeler die de fiets aan de"computer" hangt en de gegeven doorstuurt naar de fabriek. Ook een firmware update gehad, fiets volledig nagezien en we kunnen er weer tegen voor 3000 km. Voor mij niks anders meer
                Wat de batterij betreft, op aanraden van de fietsenmaker hangt deze steeds aan de lader, systeem regelt zichzelf wanneer hij moet worden opgeladen, dus steeds een volle batterij !
                Last edited by Den Door; 28 juni 2011, 12:25.
                My site : http://www.photografie.be

Comment

En het is weeral zo ver, mijn vrouw heeft weer 3km gereden en heeft hare fiets weeral bij de fietsenmaker staan.
                  De baas (die er niets van kent) was weeral niet bereikbaar, hij heeft een jong gastje in dienst die de fiets weer door het smal gangetje van het werkhuis naar de keuken moest rijden om aan de computer te hangen, hij moet er weer iets voor bestellen.
                  Nogmaals voor ons geen Sparta meer zelfs geen trotenet, en bij die fietsenmaker koop ik ook nooit nog iets zelfs geen bel.
                  Ik kan ze zelfs niet tweedehands verkopen want binnen de week heb ik de kopers terug aan de deur, het is twee maal €2399 weg gesmeten geld.
                  Dat zo een rommel zo van de Sparta fabriek komt vind ik nog het strafste.
                  Ik heb zelfs smileys te kort om uit te beelden hoe kwaad ik ben.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    En het is weeral zo ver, mijn vrouw heeft weer 3km gereden en heeft hare fiets weeral bij de fietsenmaker staan.
                    De baas (die er niets van kent) was weeral niet bereikbaar, hij heeft een jong gastje in dienst die de fiets weer door het smal gangetje van het werkhuis naar de keuken moest rijden om aan de computer te hangen, hij moet er weer iets voor bestellen.
                    Nogmaals voor ons geen Sparta meer zelfs geen trotenet, en bij die fietsenmaker koop ik ook nooit nog iets zelfs geen bel.
                    Ik kan ze zelfs niet tweedehands verkopen want binnen de week heb ik de kopers terug aan de deur, het is twee maal €2399 weg gesmeten geld.
                    Dat zo een rommel zo van de Sparta fabriek komt vind ik nog het strafste.
                    Ik heb zelfs smileys te kort om uit te beelden hoe kwaad ik ben.
                    Heb je nog niet gedacht om eens te veranderen van "fietsen-hersteller/maker".
                    De garantie is zeker 2 jaar en toch wel overal geldig.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Heb je nog niet gedacht om eens te veranderen van "fietsen-hersteller/maker".
                      De garantie is zeker 2 jaar en toch wel overal geldig.
                      Dat denk ik persoonlijk nu ook wel dat je in een goede zaak moet kopen waar ze wel niet alleen een binnenbandje kunnen steken maar zeker ook wel wat met de pc overweg kunnen maar ja dat weet je als het te laat is hé
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ze willen alles zo ingewikkeld mogelijk maken, en dan is er een grotere kans dat er wat mis gaat.
                        Maar je zou toch verwachten dat ze een fiets van 2399 euro voldoende testen om er de kinderziektes uit te halen voor ze die verkopen...

Bij auto's is het al lang zo dat je een computer nodig hebt om vast te stellen wat er defect is. Vroeger kon je zelf nog andere platinnekes (contactpunten) of een nieuwe verdelerkap plaatsen, nu moet je naar de garage voor elk klein defectje.
                        Voorlopig kan je zelf nog lampjes vervangen, maar als je de autofabrikanten laat doen dan zal je ook daarvoor naar de garage moeten om te computer te laten resetten als je een lampje vervangt.

In elk apparaat moet tegenwoordig een computer zitten, of dat apparaat daarmee werkelijk beter wordt, dat maakt niet uit. Voor de klant moet het er ingewikkeld uitzien, iets simpel dat even goed werkt krijgen ze toch niet meer verkocht.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Ik zou de firma en sparta om te beginnen schriftelijk in gebreke stellen. Best via je verzekering, je hebt per slot van rekening schade.
                          http://www.myricreaties.be

Comment

Als ik alles zo lees zijn die electrische fietsen niks beter dan Windows 95 ten tijde, om de haverklap vastlopers.
                            En ik die dacht er een te kopen.
                            Zijn er nog Solex-en te krijgen?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Als ik alles zo lees zijn die electrische fietsen niks beter dan Windows 95 ten tijde, om de haverklap vastlopers.
                              En ik die dacht er een te kopen.
                              Zijn er nog Solex-en te krijgen?

Grtz, RF
                              Jawel, hier vind je info.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Jawel, hier vind je info.
                                Maar deze Solex is ook elect aangedreven dus de problemen zullen het zelfde zijn dan zou je moeten overschakelen naar een 2 takt brommeke fietsbrommer

Comment

Working...
                                X