Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elect Fiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elect Fiets

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    En het is weeral zo ver, mijn vrouw heeft weer 3km gereden en heeft hare fiets weeral bij de fietsenmaker staan.
    De baas (die er niets van kent) was weeral niet bereikbaar, hij heeft een jong gastje in dienst die de fiets weer door het smal gangetje van het werkhuis naar de keuken moest rijden om aan de computer te hangen, hij moet er weer iets voor bestellen.
    Nogmaals voor ons geen Sparta meer zelfs geen trotenet, en bij die fietsenmaker koop ik ook nooit nog iets zelfs geen bel.
    Ik kan ze zelfs niet tweedehands verkopen want binnen de week heb ik de kopers terug aan de deur, het is twee maal €2399 weg gesmeten geld.
    Dat zo een rommel zo van de Sparta fabriek komt vind ik nog het strafste.
    Ik heb zelfs smileys te kort om uit te beelden hoe kwaad ik ben.
    Daar kan Sparta niets aan doen, maar wel uw fietsenmaker die er niets van kent.
    Het is hij die Sparta hier van moest verwittigen, je hebt 2 jaar garantie.
    Maar in zo'n geval zou ik via E-mail Sparta hier zelf van verwittigen.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Heb sedert een zestal maand een Trek T500 die ik gebruik tijdens woon-werkverkeer
      heeft mij in die periode een zestal keer in de steek gelaten
      ondersteuning valt uit wanneer ik over een afwateringskanaaltje of een snelheidsremmer
      rijd, duurt een dertigtal seconden, net genoeg om je snelheid drastisch te zien terugvallen,
      daarna werkt het weer
      ben reeds twee maal bij de hersteller langsgeweest, upgrade gedaan, probleem niet bekend, goede wil aanwezig
      'k zou zeggen, als het werkt alles OK, heel goede ondersteuning, maar wellicht nog kinderziekten,
      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
      en ewa flitsspeelgoed

Comment

Ik heb net een fietstochtje van zo'n 50km gedaan (ik heb een beetje doorgereden, net binnen de twee uur was ik weer thuis), en onderweg heb ik heel wat elektrische fietsen gezien (ik denk dat zo'n 15% van de fietsen die ik tegenkwam een elektrische hulpmotor hadden).
        Zouden die dan allemaal zoveel problemen hebben?

Eigenlijk zou je op een drukke fietsroute een enquéte moeten houden. Het "Bels Lijntje" van Turnhout naar Baarle Hertog is daarvoor volgens mij heel geschikt, daar kwam ik het grootste percentage elektrisch aangedreven fietsen tegen (op een zondagvoormiddag zal je wel een groter percentage wielertoeristen tegenkomen).
        Aan elke gebruiker van zo'n fiets zou je moeten vragen naar het aantal gereden kilometers, het aantal bezoekjes aan de fietsenmaker (alleen elektrische problemen, lekke banden hebben niets te maken met de degelijkheid van de fiets), en de ouderdom en het merk van de fiets.
        Op die manier kan je misschien wel uitvissen welk merk het minste problemen oplevert.

Ik zie hier ook dat er twee types elektromotoren worden gebruikt, het type dat zonder stroom de laagste wrijvingsweerstand oplevert lijkt mij de beste keuze omdat je dan gemakkelijker weer thuis geraakt als de accu te vroeg leeg is.

Zijn er geen fietsforums waarop er misschien veel meer info te vinden is?

Ik heb nog even wat gezocht op internet, als het wat sneller moet gaan dan de meeste fietsen, dan moet je dit eens bekijken:
        Last edited by Black B@ndit; 10 juli 2011, 16:59.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Zijn in het bezit van 2 elektrische fietsen zoals eerder vermeldt en hebben hier nog nooit enig probleem mee ondervonden.

Ene is de Koga Miyati Tesla (herenfiets)
          Actieradius op stand één is om en bij de 120 km,
          Actieradius bij normaal verbruik is 80km (stand 2)
          Actieradius op stand 3 is 45 km
          Deze waarden zijn door mezelf in de praktijk getest, en is met één batterij (ingebouwd).
          Ook heb ik nog een extender, een extra batterij die eigenlijk nog ietsje zwaarder is van vermogen en neem die enkel mee als backup. Indien ik onderweg zie dat de hoofdbatterij ver leeg is maak ik gebruik van deze. Ik denk dat het haalbaar moet zijn op stand één met beide batterijen > 200km af te kunnen leggen.
          Deze fiets staat als beste aangeschreven qua actieradius in verschillende testen.

Andere is Qwic (damesfiets)
          Actieradius om en bij de 100 km met één batterij.
          Is een ander soort van ondersteuning maar doet het erg goed zonder enig probleem.
          Vrouwtje rijdt er de ganse week op, woon werkverkeer enz en wordt eigenlijk maar één keer per week opgeladen uit voorzorg, dit terwijl er van de vijf "indicator" blokjes er dan nog steeds drie tot vier over zijn.

Dus hier voorlopig nog geen enkel probleem gehad met één van beide fietsen en hopelijk houden zo....
          My site : http://www.photografie.be

Comment

Working...
          X