Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elect Fiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elect Fiets

heb wel geen e-bike maar op het werk zitten er een paar die ene hebben,
    mountainbike omgebouwd naar e-bike gaan een 45 km/uur
    die dingen gaan vooruit, bolt op 40 min 20 km af zonder amper te trappen
    voor die zelf iets deftig willen,
    http://www.goldenmotor.com/

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      heb wel geen e-bike maar op het werk zitten er een paar die ene hebben,
      mountainbike omgebouwd naar e-bike gaan een 45 km/uur
      die dingen gaan vooruit, bolt op 40 min 20 km af zonder amper te trappen
      voor die zelf iets deftig willen,
      http://www.goldenmotor.com/

grts
      Ik wil er toch even op wijzen dat dit volledig illegaal en strafbaar is. Iedereen moet maar voor zich uitmaken wat dat voor hem/haar betekent.
      http://www.myricreaties.be

Comment

Ik zou ook bij Gazelle kijken. Die maken echt goede fietsen...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
          Lees dit maar eens ......dit zijn mijn ervaringen.
          http://www.janvanginkel.be/wiezijnwi...-Fiets-jan.htm
          Elektrisch naar het werk fietsen is op die manier veel duurder dan met de auto rijden.

Gelukkig geraak ik elke dag met een fiets zonder hulpmotor op het werk.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
            Mijn vrouw heeft er ook een van het merk Sparta. Wel één van de duurdere (lees : betere batterij). Nog geen kosten aan gehad (en ze is er nu niet uitdrukkelijk 'zuinig' mee). Ik meen dat de fietsen die tweedehands aangeboden zijn, elektrische fietsen zijn van de eerste generatie. Ik zou die links laten liggen... Ik zie wel dat de afstanden die men zogezegd kan afleggen een pak lager liggen dan wat in de boekjes staat. Veel stoppen en starten (in stad bijvoorbeeld) is niet zo gunstig. En ik hoor uit de hoek van de wielerclubs, dat er al veel zijn die vertrekken met een reserve batterij Ik moet wel zeggen, die dingen gaan goed vooruit. Met mijn gewone stadsfiets is het serieus peddelen achter mijn vrouw Vorige week is de fiets binnen geweest voor kontrole. Ze hebben alleen maar een firmware update uitgevoerd. Het worden echte computers...
            Wel ja ik heb het in het beging gezegd denkelijk al het een Sparta worden de C3 met de tassen achteraan en extra batterij is nu een promotie alles voor 1999 euro en ja hopen op beetje geluk de fiesenwinkel is twee huizen voorbij der werk dus da kan niet beter he ik vind Sparta Batavus en Gazelle zeer mooi afgewerkte fietsen en Sparta is Hollands en ja waar ter wereld hebben ze ervaring in fietsen ?? waar ze veel velo rijden zeker
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Elektrisch naar het werk fietsen is op die manier veel duurder dan met de auto rijden.

Gelukkig geraak ik elke dag met een fiets zonder hulpmotor op het werk.
              Join the club!
              http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                Mag ik weten wat merk ? kwestie van toch nog eventueel iets op te steken bedankt hoor !

Giant, gekocht bij Chamizo in Sint-Katelijne Waver nabij Mechelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                  Lees dit maar eens ......dit zijn mijn ervaringen.
                  http://www.janvanginkel.be/wiezijnwi...-Fiets-jan.htm
                  Een gewone fiets ombouwen zou ik niet doen..., en daar heb je de meeste problemen mee gehad.

De Giant heb je heel kort gehad en terug verkocht omdat hij je niet lag, en voor jou te weining ondersteuning gaf. Dat had je op voorhand kunnen weten.

Verder verander je zo dikwijls onderdelen aan je fiets zonder dat ze defect zijn. Dat komt de betrouwbaarheid allemaal niet ten goede...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Een gewone fiets ombouwen zou ik niet doen..., en daar heb je de meeste problemen mee gehad.

De Giant heb je heel kort gehad en terug verkocht omdat hij je niet lag, en voor jou te weining ondersteuning gaf. Dat had je op voorhand kunnen weten.

Verder verander je zo dikwijls onderdelen aan je fiets zonder dat ze defect zijn. Dat komt de betrouwbaarheid allemaal niet ten goede...
                    Yep zo heb ik bv net een nieuwe peugeot gekocht en mijn broer die meestergast is daar in die garage en mij kent die heeft ook de raad gegeven zelf bv geen trekhaak te plaatsen bij iets niet ogineel te doen kan bv de boordcomputer volledig tilt gaan slaan dus maw nu kan je zelf bijna niets meer zelf fiksen aan je auto dus ook niet aan zo een fiets als deze !!
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Yep zo heb ik bv net een nieuwe peugeot gekocht en mijn broer die meestergast is daar in die garage en mij kent die heeft ook de raad gegeven zelf bv geen trekhaak te plaatsen bij iets niet ogineel te doen kan bv de boordcomputer volledig tilt gaan slaan dus maw nu kan je zelf bijna niets meer zelf fiksen aan je auto dus ook niet aan zo een fiets als deze !!
                      Ik heb wel geen broer, maar als ik wel een broer had en die zou mij zo iets vertellen.....
                      Maar ik begrijp dat wel, een originele kost het dubbele van een trekhaak geplaatst door een speciaalzaak. En dikwijls worden die "originele" trekhaken in opdracht van de garage door die zelfde speciaalzaak geplaatst. Ga maar eens kijken hoeveel nieuwe auto's met handelaarsplaten daar staan.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Ik heb wel geen broer, maar als ik wel een broer had en die zou mij zo iets vertellen.....
                        Maar ik begrijp dat wel, een originele kost het dubbele van een trekhaak geplaatst door een speciaalzaak. En dikwijls worden die "originele" trekhaken in opdracht van de garage door die zelfde speciaalzaak geplaatst. Ga maar eens kijken hoeveel nieuwe auto's met handelaarsplaten daar staan.
                        Wel Mr Hasseltenaar als u één moer kan aanduiden die niet orgineel van fabriek Peugeot komt dan zal hij met 100 percent garantie mogen sluiten zo is dat nu maar ik neem aan als jij naar een klein handelaar gaat die zelfstandig werkt voor bv peugeot daar kan dat gebeuren idd en wat je aanhaald heeft net op tv geweest de ruiten van carglass kosten meer dan de orginele plus zij halen al het rubber er niet uit dus komt in vele gevallen de ruit hoger te liggen en DAN gaan ze reklameren bij peugeot omdat er een gefluit is bij hoge snelheid en zo is het dan in vele gevallen een slechte auto he

Comment

Wij hebben een Sparta ION® RX+ gekocht, en na zo'n 450 km gereden te hebben ben ik toch nog tevreden van die fiets.
                          Ik had over twee jaar terug een gewone Sparta gekocht, maar met mijne korte adem was dat niet te doen als het wat wind op was.
                          Daar heb ik nu geen last meer van, en als ik nu naar de winkel moet ( en als het niet regent ) , dan blijft de wagen staan.
                          De Koga-Miyata zij nog iets beter afgewerkt, maar zijn dan ook nog duurder.
                          Last edited by Cois; 24 juni 2011, 20:27.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Ik denk dat ze die ondingen moeten verbieden en meteen uit de handel nemen...

elektrische fiets? hmmm... en langs den andere kant op zoek gaan naar milieuvriendelijke alternatieven voor auto's, kerncentrales en torenhoge electriciteitsfacturen?

sjonge jonge
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Ik denk dat ze die ondingen moeten verbieden en meteen uit de handel nemen...

elektrische fiets? hmmm... en langs den andere kant op zoek gaan naar milieuvriendelijke alternatieven voor auto's, kerncentrales en torenhoge electriciteitsfacturen?

sjonge jonge
                              Een elektrische fiets kan voor heel wat mensen die niet (meer) sterk genoeg zijn een heel goede oplossing zijn om toch mobiel te blijven zonder altijd maar in de wagen te moeten stappen.
                              Een van mijn buren heeft onlangs zo'n fiets gekocht, hij heeft nooit een wagen gehad, en reed dus altijd overal op de fiets naartoe. Nu wordt hij wat ouder (bijna 80) en voor de langere afstanden wordt het voor hem toch te zwaar met een gewone fiets.
                              Dan is zo'n elektrische fiets toch een prima hulpmiddel?

Als die elektrische motor moet dienen om een fiets zo snel mogelijk te maken zoals iemand hier lijkt te proberen (zie de post van Nimbus), dan zal dat nooit lukken, toch zeker niet voor lange afstanden. Een bromfiets heeft zo'n 2PK nodig om 45km/h te rijden, dat is 1472W.
                              Geen enkele compacte accu kan voor een langere periode dat vermogen leveren. De betere fiets-accu's hebben een capaciteit van 240-300Wh, als je dan zelf de helft van het vermogen kan trappen, dan zal de elektrische motor nog 1 PK of 736W moeten leveren. Zonder rekening te houden met verliezen zal een accu van 240Wh na 20 minuten compleet leeg zijn, op die tijd heb je dan maar zo'n 15km afgelegd.
                              Je zal dus heel zware accu's nodig hebben om langere afstanden af te leggen tegen een hogere snelheid.

Nu klopt die berekening niet helemaal, want een bromfiets heeft meer rolweerstand, meer luchtweerstand, en is zwaarder. Maar het komt op hetzelfde neer, eens je boven een bepaalde snelhied komt, dan zal het verbruik van een elektrische fiets sterk toenemen.

Een elektrische fiets die het 100km kan volhouden tegen een snelheid van 40km/h, waarvan je de helft van het vermogen zelf levert door te trappen, die zal een heel grote accu nodig hebben.
                              De opgegeven maximum-afstand zal zeker niet tegen 25km/h zijn, dat is eerder 18-20km/h zoals de gemiddelde fietser ongeveer rijdt, en met de zwakst mogelijke instelling van de trapondersteuning.
                              Zelfs de kleding is een belangrijke factor als je naar de luchtweerstand kijkt, met mijn dikke winterjas vang ik zelf ook merkbaar meer wind dan met een T-shirt.
                              Last edited by Black B@ndit; 24 juni 2011, 23:19.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Wel Mr Hasseltenaar als u één moer kan aanduiden die niet orgineel van fabriek Peugeot komt dan zal hij met 100 percent garantie mogen sluiten zo is dat nu maar ik neem aan als jij naar een klein handelaar gaat die zelfstandig werkt voor bv peugeot daar kan dat gebeuren idd en wat je aanhaald heeft net op tv geweest de ruiten van carglass kosten meer dan de orginele plus zij halen al het rubber er niet uit dus komt in vele gevallen de ruit hoger te liggen en DAN gaan ze reklameren bij peugeot omdat er een gefluit is bij hoge snelheid en zo is het dan in vele gevallen een slechte auto he
                                Beste John,

Wij hebben hier van januari een nieuwe Opel Meriva en ik heb ondertussen een Thule trekhaak laten monteren in een speciaalzaak en niet door één of ander klusser. Deze zaak, die al jaren bestaat en een wachttijd van circa 14 dagen heeft voor het plaatsen van trekhaken zou al lang verdwenen zijn als zij slecht werk zou afleveren en geloof mij, de garantie vervalt niet.

Wat betreft carglass. Moet het lukken, na een avondje Brussel mocht ik de volgende dag naar carglass wegens ingeslagen zijruitje. Hebben ze daar toch zeker geen originele GM ruit geplaatst. En als je ooit bij carglass bent binnen geweest en ziet met hoeveel zorg jouw wagen daar wordt behandeld...
                                Carglass duur? Wordt nochtans aanbevolen door de verzekering en verzekeringsmaatschappijen die graag te veel betalen ken ik niet. Jij wel? De waarheid gebiedt mij te zeggen dat het verschil tussen de prijs die jij als particulier betaalt en de prijs voor de verzekeringsmij wel een serieuze slok op de borrel scheelt.

Het is ook wel zo dat er altijd wel iemand te vinden is die niet tevreden is van de bediening van carglass of van één of andere zaak. Merkgarages ontsnappen daar echter ook niet aan.

Laat je echter door mij niet tegen houden om met jouw wagen altijd naar een merkgarage te gaan. Tenslotte spendeer jij jouw geld zoals jij wil en moet je doen waar je je het best bij voelt.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X