Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vastlopende muis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vastlopende muis

Ik heb een Microsoft bluetooth notebook5000 muis.
    De laatste tijd heeft die erg veel last van vastlopers.
    Wie van jullie heeft ook dat probleem, en heeft ondertussen al de oorzaak opgespoord en...verholpen.
    Ik heb al meermaals volledig opgeladen accu's aangebracht, Windows7 opnieuw de muis laten zoeken, contact maken, en vervolgens herinstalleerd.
    Niks helpt blijkbaar.
    Er is ook niet echt een regelmaat in te ontdekken.
    soms gebeurt het frequent, soms af en toe. Maar steeds weer is het vervelend.
    Na enkele seconden of iets langer werkt dan alles weer perfect, om wat later weer te blokkeren.

Help!

Re: vastlopende muis

De muis die bij mijn Medion PC zat, die werkt in het begin ook heel goed.
    Maar die heeft de hogere spanning van alkalinebatterijen nodig (1,5V tegenover 1,2V voor herlaadbare), met herlaadbare AA's haperde die dus ook geregeld, en alkalinebatterijen gingen niet lang mee omdat de muis die maar tot 1,2V wou opgebruiken zonder te haperen (en dan zijn ze eigenlijk nog lang niet leeg).

Nu heb ik een Logitech M 705 (combinatie met toetsenbord MK 700), en die doet het veel beter. De batterijen van die muis zouden tot 3 jaar kunnen meegaan (dat moet ik eerst zelf nog zien ).
    Het voordeel van deze combinatie is dat er nu op de taakbalk een icoontje staat waarmee de accuspanning van de muis en het toetsenbord te controleren is.

Als een optisch muis vastloopt, dan moet je eerst eens kijken of er geen stofjes in het optisch gedeelte zitten. Dat heb ik ooit ook voorgehad.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

da's dan toch raar dat ie dat pas nu begint te doen. Ik gebruik al van de eerste dan accu's...
      stofjes op de lens moet ik nog even nakijken...als ik 'm zonder breken open krijg tenminste

Comment

Ik heb ook een poos gehad dat mijn logitech muis voordurend vast liep.
        De ontvangst USB-stick zat achter in de PC, maar de muis werkte altijd goed tot dat hij plots vastliep, ik heb de stick toen van usb bus gewisseld naar het front van de pc en hij doet het weer als vanouds.

Wat de oorzaak is weet ik niet, maar wisselen van USB bus kan misschien helpen.
        Last edited by Binnenuit; 19 juni 2011, 10:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Ik heb ook een poos gehad dat mijn logitech muis voordurend vast liep.
          De ontvangst USB-stick zat achter in de PC, maar de muis werkte altijd goed tot dat hij plots vastliep, ik heb de stick toen van usb bus gewisseld naar het front van de pc en hij doet het weer als vanouds.

Wat de oorzaak is weet ik niet, maar wisselen van USB bus kan misschien helpen.
          die van mij heeft geen externe ontvanger. die zit in mijn laptop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            die van mij heeft geen externe ontvanger. die zit in mijn laptop
            Het vervelende met dit probleem is, dat je nergens een oplossing kunt vinden.
            Ik heb het op Googel geprobeerd met deze vraag maar dan kom je alleen maar op PC forums rond dit onderwerp van langer dan vier jaar oud, toen Window 7 er nog niet was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Het vervelende met dit probleem is, dat je nergens een oplossing kunt vinden.
              Ik heb het op Googel geprobeerd met deze vraag maar dan kom je alleen maar op PC forums rond dit onderwerp van langer dan vier jaar oud, toen Window 7 er nog niet was.
              heb je het ook geprobeerd?
              Ik ook

Comment

Zoals al aangeveven zijn de gekende oorzaken:
                - batterijen
                - stof op het lensje / led

vooral onder windows vista en xp was soms ook een probleem met de bleutooth stack (software probleem dus) en dan zat er bijna niets anders op dan de boel te formateren en een reinstall te doen van je OS.

Comment

Bluetooth . Ik noem dat anders, maar ga het niet herhalen, want dan krijg ik de hele reutemetuet over mij.

Ik heb hier een BT muis, moet die om de haverklap terug laten herkennen door Win7 (door onderaan het knopje in te drukken). Eens herkend blijft ze wel werken tot na één of andere reboot. Dan weer hetzelfde ritueel.
                  Ik heb op mijn netbook een USB wireless muis, werkt altijd en overal... Enige nadeel: je verliest er een USB poort mee (het ontvangertje). Wanneer komt er eindelijk een notebook met ingebouwde USB ontvanger ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Bluetooth . Ik noem dat anders, maar ga het niet herhalen, want dan krijg ik de hele reutemetuet over mij.

Ik heb hier een BT muis, moet die om de haverklap terug laten herkennen door Win7 (door onderaan het knopje in te drukken). Eens herkend blijft ze wel werken tot na één of andere reboot. Dan weer hetzelfde ritueel.
                    Ik heb op mijn netbook een USB wireless muis, werkt altijd en overal... Enige nadeel: je verliest er een USB poort mee (het ontvangertje). Wanneer komt er eindelijk een notebook met ingebouwde USB ontvanger ?
                    Een USB-ontvanger?
                    Wat is het nut van zoiets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Een USB-ontvanger?
                      Wat is het nut van zoiets?
                      Toch duidelijk: ik heb een draadloze USB muis, maar ik moet een ontvangertje in één van de beschikbare poorten steken. Mocht men nu zo'n ontvangertje standaardizeren en inbouwen in een notebook, dan win je één uitwendige poort.

De laatste tijd wordt men nogal gierig qua USB pooren op de meeste notebooks, dus het zou winst geven.
                      En al dat BT geklooi met zoeken en pairen en bevestigen zou overbodig zijn.

Comment

Toch duidelijk: ik heb een draadloze USB muis, maar ik moet een ontvangertje in één van de beschikbare poorten steken. Mocht men nu zo'n ontvangertje standaardizeren en inbouwen in een notebook, dan win je één uitwendige poort.

De laatste tijd wordt men nogal gierig qua USB pooren op de meeste notebooks, dus het zou winst geven.
                        En al dat BT geklooi met zoeken en pairen en bevestigen zou overbodig zijn.
                        De muis is geen USB muis maar een draadloze muis waarbij men een zender ontvanger in een USB poort kan plaatsen op de computer, maar dit zou net zo goed kunnen op een andere poort, enig probleem hierbij is dat er tegenwoordig weinig andere poorten beschikbaar zijn op de meeste computers... en het gebrek aan usb poorten (laptops en computers moeten steeds goedkoper worden en dat wreekt zich inderdaad soms door besparingen op extra's) kan men meestal wel oplossen met een USB hub.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                          De muis is geen USB muis maar een draadloze muis waarbij men een zender ontvanger in een USB poort kan plaatsen op de computer, maar dit zou net zo goed kunnen op een andere poort, enig probleem hierbij is dat er tegenwoordig weinig andere poorten beschikbaar zijn op de meeste computers... en het gebrek aan usb poorten (laptops en computers moeten steeds goedkoper worden en dat wreekt zich inderdaad soms door besparingen op extra's) kan men meestal wel oplossen met een USB hub.

Je citeert me en je herhaalt eigenlijk hetzelfde.

Comment

Je citeert me en je herhaalt eigenlijk hetzelfde.
                            Neen je begrijpt mij verkeerd, je muis is geen USB muis maar een draadloze muis. Moest het een usb muis zijn dan zou er een kabel aanhangen met op het einde van die kabel een USB aansluiting, net zoals je vroeger een seriële muis had met op het einde een seriële aansluiting of een PS2 muis met op het einde een PS2 aansluiting. Jij hebt een draadloze muis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              Neen je begrijpt mij verkeerd
                              Zou het niet omgekeerd zijn denk je ? Lees nog eens goed # 11

Comment

Working...
                              X