Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Péage Frankrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Péage Frankrijk

Hallo,

Binnen een dikke twee weken vertrekken ik en m'n vriendin naar Clansayes, een dorpje tussen Montélimar en Orange in de Drôme. Nu heb ik op het internet wat info opgezocht voor de liber-t télépéage (http://www.telepeagelibert.com/index.htm).

Zijn er mensen die ervaring hebben met volgend systeem?
    En hoe zijn jullie aan die badge geraakt?

Alvast bedankt!

Guire
    Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

Re: Péage Frankrijk

Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
    Hallo,

Binnen een dikke twee weken vertrekken ik en m'n vriendin naar Clansayes, een dorpje tussen Montélimar en Orange in de Drôme. Nu heb ik op het internet wat info opgezocht voor de liber-t télépéage (http://www.telepeagelibert.com/index.htm).

Zijn er mensen die ervaring hebben met volgend systeem?
    En hoe zijn jullie aan die badge geraakt?

Alvast bedankt!

Guire
    Ik heb die al 2 jaar. zalig, je kan veel sneller door de peage!
    Ik denk dat je ze via de vtb-vab kunt bekomen.
    Groeten
    Rudy

Comment

Zelf ben ik al een aantal maal in Frankrijk op reis geweest, maar heb dit nooit gebruikt. Het gemakkelijkste vind ik om de péage te betalen met een credit card. Dat gaat ook vrij vlot.

Ik ben echter nooit op de drukste dagen door Frankrijk gereden. Misschien dat het dan wel iets kan opleveren, maar ik vrees dat je al lang voor de péage in de file zult staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik heb die al 2 jaar. zalig, je kan veel sneller door de peage!
        Ik denk dat je ze via de vtb-vab kunt bekomen.
        Groeten
        Rudy
        Klopt, ik heb zelf ook zo'n "bakje" zitten en het is heel gemakkelijk. Voor meer info verwijs ik graag naar de site van de VTB-VAB.

Comment

As je maar één keer per jaar naar Frankrijk gaat kunt ge beter gewoon betalen aan elke péage ... simpel met VISA en ook snel gepasseerd.

Hoeveel ga je winnen als je zo aan de péage komt?

Dit was op 11 augustus 2008 op weg naar het zuiden van Frankrijk.

Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Klopt, ik heb zelf ook zo'n "bakje" zitten en het is heel gemakkelijk. Voor meer info verwijs ik graag naar de site van de VTB-VAB.
            En dan vind je dit bericht op hun site:
            "Wij zijn genoodzaakt om de verdeling van de Télépéage Liber-t badge voorlopig stop te zetten. De nieuwe Europese normen rond beveiliging en bescherming van de gegevens van betaalkaarten, maken het onmogelijk om de betalingen nog te innen via een kredietkaart. Wij doen er alles aan om een oplossing te zoeken zodat dit ledenvoordeel snel terug beschikbaar is.

Beschikt u reeds over een Télépéage badge via VAB ?
            U kan deze voorlopig nog blijven gebruiken. Vergeet niet eventuele wijzigingen (adres, kredietkaart, …) steeds aan ons te melden via onderstaand contactformulier."
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              .../... Wij doen er alles aan om een oplossing te zoeken zodat dit ledenvoordeel snel terug beschikbaar is.
              Je moet dan ook nog lid zijn om dat bij hen te kunnen bekomen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Visa gaat vrij snel, ook op drukke dagen. Het is ook minder lang aanschuiven per auto omdat je sneller betaald hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Je moet dan ook nog lid zijn om dat bij hen te kunnen bekomen?
                  Nee, ik ben geen lid van deze vereniging.

Comment

Hallo,

Wij reizen vaak in en door Frankrijk (Italië en Spanje) en de kredietkaart levert haast geen tijdsverlies op. Is dus het makkelijkste systeem voor buitenlanders imho).

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Die bakjes in de wagen zijn goed voor mensen die echt veel van die wegen gebruik maken. Ik ken persoonlijk meer Fransen die er géén hebben dan die er wèl eentje hebben.
                      De meesten betalen gewoon "en liquide", cash dus. Tijdsverlies bij cash betalen is nihil. Wanneer verlies je tijd? Juist, als je lang moet aanschuiven. Niet om een paar eurocent terug te krijgen.

Voor eenmalig gebruik zou ik zeker niet de moeite doen om zo'n ding aan te schaffen...

mvg,
                      Bart
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Hallo,

Wij reizen vaak in en door Frankrijk (Italië en Spanje) en de kredietkaart levert haast geen tijdsverlies op. Is dus het makkelijkste systeem voor buitenlanders imho).

Jaja
                        Wij vertrekken volgende vrijdag naar Spanje en ik vroeg mij af of Mastercard ook aanvaard wordt.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dit was op 11 augustus 2008 op weg naar het zuiden van Frankrijk.

Dan nog ben ik er met min bakje sneller doorheen dan jij zonder ;-)
                          Het is gewoon een komfort, je weet als je aan die peage komt, leeg of vol, dat je niet volledig moet stoppen, in het rijtje dringen, bijna altijd kan je zo op een van de stroken voor de Telepeage.
                          En als het druk is komt het regelmatig voor dat er een niet werkende kaart (vooral dan in de CB rijen) staat, die assitentie vereist. Als je dan pech hebt dat die persoon de franse taal niet machtig is....
                          Als ik de grens met Spanje passeer en weer overal in het rijtje moet, dan weet ik wel wat voor verschil het maakt.
                          Overigens, het kost ook maar 5€ per gebruiksmaand. Heb ik ervoor over.

Comment

Overigens, het kost ook maar 5€ per gebruiksmaand. Heb ik ervoor over.
                            Dus niet voor mensen die één of twee maal per jaar door Frankrijk rijden.
                            'k Gebruik al jaaaaaren m'n kredietkaart bij péage en raad dit ten stelligste aan. Je wint veel tijd t.o.v. mensen die cash betalen, zeker op drukke dagen. Wel steeds bij naderen péage linkerkant autostrade aanhouden en rij CB (carte bancaire - aangegeven in blauw) volgen ....
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Mastercard wordt aanvaard.
                              Nikon D90

Comment

Working...
                              X