Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rambler vouwfiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rambler vouwfiets

Klopt.

Maar @Nete: informeer eerst eens goed, ik heb me laten vertellen dat je bij eco-wagens geen trekhaak mag laten installeren. Die zouden niet gehomologeerd worden.

Bij hybride wagens bestaat wel een aangepaste oplossing door een stuk zonder bol te gebruiken zodat deze enkel voor fietsenrekken kan gebuikt worden en niet voor aanhangwagens.

Mss bestaat dit ook voor de andere wagens.
    Sony alpha 200 met glas en flitser...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bucho Bekijk bericht
      Klopt.

Maar @Nete: informeer eerst eens goed, ik heb me laten vertellen dat je bij eco-wagens geen trekhaak mag laten installeren. Die zouden niet gehomologeerd worden.
      Dat zou mij verwonderen. Ik heb zo een eco-wagen en trekhaak staat als optie in de catalogus.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ter info: ik heb een fietsendrager die op een trekhaak past. Door vernieuwen van de wagen heb ik nu nog wel de drager maar niet meer de afneembare trekhaak.

Vandaar dat ik efkes dacht aan die vouwfietsen.

Bij dat eco (fiscaal) probleem heb ik nog niet stilgestaan.

Nu, jullie mogen altijd info geven over afneembare trekhaken.

Alvast iedereen al bedankt om mee te denken.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

ik ben er gisteren eentje gaan halen

ziet er een ideaal fietske uit voor hetgeen ik het nodig heb (zeer af en toe, en geen lange afstanden)...enigste probleem bleek bij uitpakken het achterste voren geïnstalleerde stuur...maar na een uurtje knutselen heb ik dat zelf kunnen in orde brengen

kwaliteit lijkt me op eerste zicht meer dan degelijk!

Comment

Over die eco wagens en trek haak kijk op het gva-attest daar staat het toegelaten trek gewicht.
            Let wel op er zijn zeer vele wagens die als eco versie (premie 15%) niets mogen trekken en ook geen trekhaak mogen hebben.zelfste wagen in andere versie mag dat dus wel.
            Men is hier zeer streng op bij tech.controle (roode kaart)
            Heb zelf een hybride een heb een speciaal attest van fabrikant dat ik niets mag trekken enkel gechikt voor fietsrek en de kogeldruk is ook vermeld.
            Anders als er een afneembare trekhaak op staat moet deze met de kogel er op aangeboden worden op tech.controle met als gevolg rood.
            De kogel is trouwens niet te gebruiken als trekhaak is bewerkt met een dwars lat.
            Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monneke Bekijk bericht
              Over die eco wagens en trek haak kijk op het gva-attest daar staat het toegelaten trek gewicht.
              Let wel op er zijn zeer vele wagens die als eco versie (premie 15%) niets mogen trekken en ook geen trekhaak mogen hebben.zelfste wagen in andere versie mag dat dus wel.
              Men is hier zeer streng op bij tech.controle (roode kaart)
              ....
              Inderdaad het al of niet hebben gekregen van een premie speelt geen enkele rol enkel wat op het gelijkvormigheidsattest staat is van tel. Het is maar dus wat de constructeur dacht dat logisch zou zijn wat telt, een aantal voorbeelden maken misschien duidelijk dat er geen echte logica in terug te vinden is:
              1ste versie ford focus econetic mocht slepen, 2de versie mag niet slepen (beiden met 15% premie)
              Eerdere versies van de volkswagen polo, golf & audi A3 (bluemotion dus ook 15% premie) mochten niet slepen, latere versies wel....
              Maar soms ook andere wagens mogen niet slepen (en dus geen trekhaak hebben) zoals bijvoorbeeld de Ford Focus ST. Dus de enige raad ie kan gegeven worden is kijk wat er op het gelijkvormigheidsattest staat en dat is van tel.

Comment

Ook een vouwfiets gekocht en probleemke met stuur dat te los staat als ik het omgekeerd heb. Iemand wat uitleg hoe je dit kan vastzetten.
                Bedankt.

Comment

Ik ben al blij dat ik die fietsen niet gekocht heb (zouden er twee geweest zijn). Problemen met het stuur zo te zien.

Enkele tijd terug een wekkerradio gekocht, radiogestuurd. Na uren had die nog niet gesynchroniseerd. Dus terug naar Aldi.

Gisteren ijsmachine gekocht. Zag er voor zijn prijs degelijk uit. De kom waar je het mengsel in doet is het eigenlijke koelelement. Ganse nacht in de diepvries en het mengsel in de groentenbak van de koelkast , juist boven het vriespunt. Na de voorgeschreven 20 minuten draaien nauwelijks beweging, na drie kwartier was het mengsel nog altijd "saus" ipv ijsroom. Dus terug naar Aldi.

Ik heb voordien bijna nooit zo'n zaken bij Aldi gekocht, maar omdat ze "redelijke" PC's verkopen dacht ik dat hun prijs-kwaliteit wel OK zou zijn.
                  Niet dus.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik mag dus besluiten dat die dingen helemaal niet geschikt zijn voor tochtjes van 30 à 50 km ?
                    Daar vind ik geen enkele fiets voor geschikt... en zelfs met mijn scootertje raak ik bij zo'n
                    afstand al buiten adem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Daar vind ik geen enkele fiets voor geschikt... en zelfs met mijn scootertje raak ik bij zo'n
                      afstand al buiten adem.
                      50km is een flinke fietstocht als je bijna nooit fietst, maar als je geregeld fietst dan mag dat helemaal geen probleem zijn. Als het weer een beetje meezit dan doe ik 50km met een gemiddelde van 25 km/h, en dat is dan niet met een koersfiets (het is wel een sportieve fiets, maar met een vouwfiets zal 18km/h realistischer zijn denk ik).

Met een sootertje mag je na 50km toch nog geen problemen hebben, met de brommer deden wij vroeger wel eens dagtochtjes van 350-400km (maar die reden wel wat sneller dan 40km/h), en dat was niet zo moeilijk.

De langste afstand die ik ooit met de motor in één stuk heb gedaan (alleen korte rustpauzes voor tanken, koffie en wat eten), dat was van een stuk boven Oslo (Elverum, Noorwegen) terug naar huis. Dat is zo'n 1450km, en dat is iets dat ik zeker nooit meer doe, op het eind was dat niet meer verantwoord omdat ik met moeite wakker kon blijven. We waren s'morgens rond 10 uur op de camping vertrokken, en de volgende dag waren we om 13 uur thuis. Op de overzet hebben we wel wat kunnen rusten, maar daarna moesten we heel Denemarken door in het duister, daar hebben ze zo geen straatverlichting zoals in Belgie (de koplamp van mijn Bandit gaf te weinig licht voor zo'n nachtelijke ritten)...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        50km is een flinke fietstocht als je bijna nooit fietst, maar als je geregeld fietst dan mag dat helemaal geen probleem zijn.
                        Ik was maar een beetje aan het lullen. Wij hebben Dahon vouwfietsjes en rijden dan naar
                        de Kemmelberg. Tot helemaal boven. Met de auto natuurlijk. Dan laten we ons naar bene-
                        den bollen. En daar trekken we voor het langste rietje. Die verliest moet met de bus terug
                        achter de auto.
                        Maar ik wil niet te veel opscheppen over onze atletische prestaties.

Comment

Was ook geinteresserd in die vouwfietsjes.Maar wat ik mij afvraag:hoe rijdt zoiets ??
                          (door te trappen natuurlijk,zal de anderen maar voor zijn).Wat ik bedoel:draait dat stuur niet snel om zijn as als je op een oneffenheid rijdt?? Wiel en stuur op één lijn ?
                          Normaal heeft een voorvork van een fiets een zekere hoek,hoe kleiner hoe sneller je stuur kan omslaan.Is dat niet het geval bij deze fietsjes?
                          Was van plan met mijn rugzak en fotogerief hierin,hier mee te rijden,en dan vraag ik mij af,gezien het hoge zwaartepunt,of zo'n een fietsje niet wat te gevaarlijk wordt?
                          Iemand ervaring?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Was ook geinteresserd in die vouwfietsjes.Maar wat ik mij afvraag:hoe rijdt zoiets ??
                            (door te trappen natuurlijk,zal de anderen maar voor zijn).Wat ik bedoel:draait dat stuur niet snel om zijn as als je op een oneffenheid rijdt?? Wiel en stuur op één lijn ?
                            Normaal heeft een voorvork van een fiets een zekere hoek,hoe kleiner hoe sneller je stuur kan omslaan.Is dat niet het geval bij deze fietsjes?
                            Was van plan met mijn rugzak en fotogerief hierin,hier mee te rijden,en dan vraag ik mij af,gezien het hoge zwaartepunt,of zo'n een fietsje niet wat te gevaarlijk wordt?
                            Iemand ervaring?
                            Nooit iets van gemerkt. En we hebben die vouwfietsjes (Dahon) nu toch al een jaar of 7.
                            Ben vaak met mijn fotomateriaal in Catzand en zo gaan fietsen. Hobbelig, vaak grint of
                            zand en van die dingen, en nooit ergens last van gehad. Integendeel, ik vind het eigen-
                            lijk veel leuker fietsen dan met een gewone fiets.

Comment

De vorksprong is bij een vouwfiets niet anders als bij een "gewone" fiets.
                              Omwille van de kleinere wieldiameter zal het zwaartepunt ook ietsje lager liggen.
                              Vouwfietsjes zijn wel minder stabiel (stijfheid v/ frame) - dat is ook een reden om voor een merk te kiezen dat erin gespecializeerd is zoals Dahon of Brompton.
                              Fietsen met een zware rugzak is nooit echt aan te raden, zware bagage steek je beter in fietstassen - maar dat is dan bij een vouwfiets wel moeilijker aanbrengen.

Comment

Vanaf 2 juni opnieuw bij Aldi. Ik denk er sterk aan om er eentje aan te schaffen aangezien het handig zou zijn om in de koffer te vervoeren wanneer ik ver geparkeerd sta of om de auto naar de garage te brengen en terug te fietsen. Voor €189 kan ik toch niet int zak gezet worden en als er toch iets aan breekt, plooit of rammelt, zijn onderdelen waarschijnlijk eenvoudig te vinden op internet bij grote winkels, veel goedkoper dan in de lokale fietsenhandel. Ik wil geen dure vouwfiets want als die dan gestolen wordt...

Comment

Working...
                                X