Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rambler vouwfiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rambler vouwfiets

Vanaf morgen te vinden in Aldi aan 189 euro.

Een paar vragen:

Zijn er hier gebruikers van zo'n fiets ? Zo ja, valt dat mee om er iets langere fietstochten mee te maken ? (Hij heeft 6 versnellingen)

Is zo'n Aldi fiets zijn geld waard, of is het "brol" ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Rambler vouwfiets

Zo'n fiets is zijn geld waard... Als je hem gebruikt waarvoor hij dient.
    Korte tochten, ideaal om met de fiets naar het station te rijden, mee de trein op en van daar naar je werk. In bv Brussel kan je wel een aantal versnellingen gebruiken dus die 6 zijn wel handig. Let wel, hoe goedkoper de fiets, hoe minder degelijk de onderdelen, en dus ook de versnellingen. Dikwijls staat daar dan bij Shimano versnellingen of een ander merk... maar die hebben ook enorme verschillen onderling.
    Langere fietstochten doe je met een degelijke fiets.
    Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Check ook maar of de bouten metrische schroefdraad hebben, anders vind je moeilijk tot geen onderdelen voor zo'n fiets... Vele fietsenmakers weigeren fietsen die afkomstig zijn uit het warenhuis te herstellen, waarschijnlijk omdat ze daar de onderdelen niet voor hebben...

Comment

Ik mag dus besluiten dat die dingen helemaal niet geschikt zijn voor tochtjes van 30 à 50 km ?

Ik heb twee "normale" fietsen en een fietsenhouder, maar ik zie een beetje op om op mijn nieuwe wagen opnieuw een dure trekhaak te plaatsen. Zo twee vouwfietsen kunnen probleemloos in mijn koffer (en eventueel mee op de trein denk ik).

Comment

Eigenlijk zou je deze fietsen moeten kunnen proberen.
          Ikzelf heb ook 2 goedkope vouwfietsen, en deze zijn ideaal voor korte afstanden tot 20 km, maar zeker niet voor 50 km. Je krijgt pijn in je rug, je armen of je benen.
          Er bestaan echter wel vouwfietsen waar je wel goed op zit en waarmee je dus wel lange afstanden kan doen. Deze zitten echter in hogere prijsklassen.

Comment

Ik heb een vouwfietsje gehad, en dat was zeker niet geschikt voor lange afstanden.
            Dat fietsje heb ik tweedehands gekocht op de rommelmarkt, en ondertussen weer verkocht voor dezelfde prijs.
            Het was de bedoeling om die te gebruiken als mijn auto naar de garage moest (= 12km), alleen maar om van daaruit terug naar huis te rijden, en achteraf terug om de auto weer op te halen.
            Maar de fiets die ik nu heb, die past ook in mijn Clio (die van de fietsenwinkel hebben uitgelegd hoe dat moet), en daarom heb ik geen vouwfietsje meer nodig.
            Die Norta LRC S30 bolt véél beter dan een vouwfietsje, maar die is ook 5x duurder dan het vouwfietsje van den Aldi.

Om af en toe eens een korte afstand te fietsen zal die Rambler wel voldoen, wil je lange afstanden fietsen, koop dan een degelijke fiets.

Bij den Aldi mag je aangekochte spullen terugbrengen als ze niet voldoen...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

niet te duur Dahon Curve , heeft al vele km gedaan hier , kost wel 3x de prijs van de Aldi versie , en dan moet je eens gaan kijken wat een degelijke Brompton kost.
              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Bedankt iedereen, ik zal best toch maar investeren in een trekhaak denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Bedankt iedereen, ik zal best toch maar investeren in een trekhaak denk ik.
                  En liefst de trekhaak gebruiken om te trekken en niet om te duwen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    En liefst de trekhaak gebruiken om te trekken en niet om te duwen.
                    Waarom? Ook eentje in je radiator gekregen? Zoals ik met mijn oude Golf?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Waarom? Ook eentje in je radiator gekregen? Zoals ik met mijn oude Golf?
                      Jawel, vroeger toch al enkele keren prijs gehad. Zelfs één keer terwijl ik erop stond te kijken. Het antwoord van de bewuste chauffeur was :"Ach meneer, voor zo'n beetje, wat ben je kleinzielig... "
                      Sederdien ben ik wat allergisch geworden tov dergelijk tuig en krijg het ...... als ik die dingen in mijn voorruit zie opduiken. Ik verander daarvoor zelfs van plaats. Want blijkbaar zetten sommigen zo'n haak erop om zelf geen schade op te lopen als ze een achterligger willen achteruit duwen bij het parkeren.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bij mij is het maar een keer gebeurd. Chauffeur is trouwens weggereden, zonder mij te contacteren!

Maar ik let ook altijd dubbel op waar ik parkeer.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Op mijn vorige wagen stond een afneembare trekhaak, en als er één op mijn nieuwe komt zal het weer een afneembare zijn. Altijd zo'n bol achter uw auto vind ik trouwens lelijk.

Comment

Er bestaan ook fietsendragers die geen trekhaak vereisen....

Pakken goedkoper dan een trekhaak en ook makkelijk op en af te nemen.
                            Sony alpha 200 met glas en flitser...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bucho Bekijk bericht
                              Er bestaan ook fietsendragers die geen trekhaak vereisen....

Pakken goedkoper dan een trekhaak en ook makkelijk op en af te nemen.
                              Klopt, maar denk er aan dat heel dikwijls de nummerplaat en-of achterlichten (deels) worden afgedekt. Om dit te vermijden moet je dan ook nog eens zo een lichtbaar bij kopen en een stopcontact laten monteren op de wagen.
                              Ook wat rondkijken waar je het goedkoopst een trekhaak kan laten monteren. Origineel kost ongeveer dubbel zo veel dan in een speciaalzaak.
                              Plus een trekhaak kan ook nog eens dienen om een aanhangwagen te trekken voor die enkele keer dat je het nodig hebt.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                              X