Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auf Wiedersehen ARD und ZDF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Auf Wiedersehen ARD und ZDF

Belgacom TV schrapt ARD en ZDF

Vanaf 18 februari schrapt Belgacom de Duitse publieke zenders ARD en ZDF uit het tv-aanbod.
    Dat komt omdat Belgacom geen akkoord heeft kunnen bereiken met de zenders,
    die jaarlijks een vergoeding van ruim één miljoen euro eisen.
    Belgacom bood "maar" 500.000 euro per jaar.
    Volgens De Morgen zal de Belgische telecomoperator de beslissing vandaag bekendmaken.

Als ik dezelfde redenering mag aanhouden dan kost ARD + ZDF voor Telenet dan 2 miljoen euro.
    Het klopt dus perfect hetgeen me een bevriend politieker vorige week vertelde.
    Ik kan er begrip voor opbrengen: 't is een enorme som.
    Vergeet ook niet het eventuele misverstand waarbij de zenders zouden moeten betalen aan Telenet of Belgacom
    om zenders op te nemen in hun aanbod.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Auf Wiedersehen ARD und ZDF

Juist. En in de plaats komt RTL (Duitstalig).
    Of dat kwalitatief gelijkwaardig is aan ARD/ZDF is vraag nummer 1. De tweede is de kostprijs. De derde vraag is of BTV de kostenbesparing zal doorrekenen naar de klanten, dus minder zal vragen omdat ze minder aanbieden. Het antwoord op vraag 1 en 2 weet ik niet. Die op vraag 3 denk ik wel te weten.

Overigens: als BTV (en Telenet) moeten betalen om buitenlandse zenders te mogen brengen in hun aanbod, mogen ze mij gerust vragen welke zenders ik kan missen Dat zou toch ook een mooie besparing zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Juist. En in de plaats komt RTL (Duitstalig).
      Of dat kwalitatief gelijkwaardig is aan ARD/ZDF is vraag nummer 1. De tweede is de kostprijs. De derde vraag is of BTV de kostenbesparing zal doorrekenen naar de klanten, dus minder zal vragen omdat ze minder aanbieden. Het antwoord op vraag 1 en 2 weet ik niet. Die op vraag 3 denk ik wel te weten.

Overigens: als BTV (en Telenet) moeten betalen om buitenlandse zenders te mogen brengen in hun aanbod, mogen ze mij gerust vragen welke zenders ik kan missen Dat zou toch ook een mooie besparing zijn.
      3 ken ik ook en weten we al: denk aan die indexaanpassing.

En iedereen slaapt maar verder....

RTL? Reclame van voor tot achter.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Een paar weken geleden schrapte Telenet WDR en werd toen bijna met de grond gelijk gemaakt op het forum hier, je ziet dat het ook bij Belgacom kan hé. Dit zijn gewoon economische redenen, zowel bij Telenet als bij Belgacom. En wat RTL betreft, ik heb die op sateliet en het is zoals theodokus zegt, reclame van voor tot achter!!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          Een paar weken geleden schrapte Telenet WDR en werd toen bijna met de grond gelijk gemaakt op het forum hier, je ziet dat het ook bij Belgacom kan hé. Dit zijn gewoon economische redenen, zowel bij Telenet als bij Belgacom. En wat RTL betreft, ik heb die op sateliet en het is zoals theodokus zegt, reclame van voor tot achter!!
          Die Duitse zenders hebben bijna geen reclame.
          En die één miljoen euro gaat mij ook wat te ver.
          Het is een kwestie van goesting of smaak maar de meeste zenders van Telenet of Belgacom zijn imho 'total crap"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Eens een vergelijk Telenet tegenover Belgacom gemaakt, daar blijkt toch nog steeds Telenet de winnaar te zijn ik heb een Shake van Telenet vergeleken met een so...ortgelijk pakket van Belgacom, Telenet is hier iets goedkoper, bovendien heb je verder de kabel en kan je dus ook zoveel tv's aansluiten als je wil (zonder dat je daarvoor steeds een apparte decoder nodig hebt), en bovendien is Telenet internet ook nog eens bijna dubbel zo snel als Belgacom en gaan bij Telenet de daluren in vanaf 16.00 U

Comment

Bij telenet komt daar wel nog kabelabbonement bij, prijs afhankelijk van de plaats waar je woont. Hier is dat 13,5€ per maand. Dat staat in hele kleine lettertjes onderaan de pagina.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                Bij telenet komt daar wel nog kabelabbonement bij, prijs afhankelijk van de plaats waar je woont. Hier is dat 13,5€ per maand. Dat staat in hele kleine lettertjes onderaan de pagina.
                Jaja, klopt en betaal ik ook.
                Over kwaliteit en service kan ik niet mekkeren.
                Het is die willekeur he en de argumentatie.
                Belgacom zegt tenminste waarop het staat he.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Eens een vergelijk Telenet tegenover Belgacom gemaakt, daar blijkt toch nog steeds Telenet de winnaar te zijn ik heb een Shake van Telenet vergeleken met een so...ortgelijk pakket van Belgacom, Telenet is hier iets goedkoper, bovendien heb je verder de kabel en kan je dus ook zoveel tv's aansluiten als je wil (zonder dat je daarvoor steeds een apparte decoder nodig hebt), en bovendien is Telenet internet ook nog eens bijna dubbel zo snel als Belgacom en gaan bij Telenet de daluren in vanaf 16.00 U

Telenet = wel voor NIEUWE klanten OF voor klanten waarbij één dienst NIEUW is.
                  En voor maar één jaar.
                  Dus ik kom niet in aanmerking.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

en wat als we nu eens met z'n allen die tv zouden uitlaten?
                    zouden ze dan niet bijdraaien.....
                    ik was hier 10 dagen alleen in huis en de tv heeft amper opgestaan......ik lees veel liever
                    nu mama terug is uit het ziekenhuis staat telkens straat 13 op (polietiefilmpjes)
                    ik denk dat ik na een week het ganse gamma kan meepraten, ik ken alle teksten....zoveel herhalingen geven ze hier
                    spuugzat ben ik het....maar ja, mama is 83 en het is na een computerspelletje het enige wat ze nog heeft dus betaal ik grif 95 euro in de maand voor de gekozen zenders en internet....
                    maar voor mij hoeft het helemaal niet.....
                    dus ik denk als iedereen er een tijdje de brui aan geeft, de boel wel weer rechtgetrokken wordt en er leukere aanbiedingen komen
                    groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                      en wat als we nu eens met z'n allen die tv zouden uitlaten?
                      zouden ze dan niet bijdraaien.....
                      ik was hier 10 dagen alleen in huis en de tv heeft amper opgestaan......ik lees veel liever
                      nu mama terug is uit het ziekenhuis staat telkens straat 13 op (polietiefilmpjes)
                      ik denk dat ik na een week het ganse gamma kan meepraten, ik ken alle teksten....zoveel herhalingen geven ze hier
                      spuugzat ben ik het....maar ja, mama is 83 en het is na een computerspelletje het enige wat ze nog heeft dus betaal ik grif 95 euro in de maand voor de gekozen zenders en internet....
                      maar voor mij hoeft het helemaal niet.....
                      dus ik denk als iedereen er een tijdje de brui aan geeft, de boel wel weer rechtgetrokken wordt en er leukere aanbiedingen komen
                      Ja Aline maar ik hoop dat "Snow" (van Belgacom) iets in beweging zal zetten.

Probleempje is "met z'n allen"; ik geloof daar niet in.
                      Ik zou wel meedoen natuurlijk
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

tja, dat met z'n allen hé......
                        ik ben blij dat mijn neef die grootgebracht is met computer en internet en tv, het verstand heeft gekregen met de jaren en er zeer nuchter tegenaankijkt
                        hij heeft de hele mikmak buitengegooid, alleen het internet is gebleven en hij leest nu heel veel en kijkt zaken die hij van het internet afhaald en gaat heel veel buiten...
                        en ik merk dat veel gasten van zijn leeftijd dat doen, sociaal zijn en dat geeft me dan weer moed.....om de toekomst te verwachten
                        groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                          Moet je dan bij Belgacom niet meer betalen voor je verbinding ? Heel lang geleden..... was dat tweemaandelijks 17€ dacht ik, is dat dan weggevallen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Moet je dan bij Belgacom niet meer betalen voor je verbinding ? Heel lang geleden..... was dat tweemaandelijks 17€ dacht ik, is dat dan weggevallen ?
                            Klopt, je hebt GEEN vaste lijn meer nodig bij BGC.

BTW, BGC heeft de melding dat ARD/ZDF verdwijnen weer verwijderd. "den duits" zou dus blijven.

Gelezen op UB:
                            goed nieuws.

Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.

Juist bevestiging gekregen van Belgacom !
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Klopt, je hebt GEEN vaste lijn meer nodig bij BGC.

BTW, BGC heeft de melding dat ARD/ZDF verdwijnen weer verwijderd. "den duits" zou dus blijven.

Gelezen op UB:
                              Wat is UB?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X