Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rambler vouwfiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rambler vouwfiets

Oorspronkelijk geplaatst door Fry Bekijk bericht
    Vanaf 2 juni opnieuw bij Aldi. Ik denk er sterk aan om er eentje aan te schaffen aangezien het handig zou zijn om in de koffer te vervoeren wanneer ik ver geparkeerd sta of om de auto naar de garage te brengen en terug te fietsen. Voor €189 kan ik toch niet int zak gezet worden en als er toch iets aan breekt, plooit of rammelt, zijn onderdelen waarschijnlijk eenvoudig te vinden op internet bij grote winkels, veel goedkoper dan in de lokale fietsenhandel. Ik wil geen dure vouwfiets want als die dan gestolen wordt...
    Juist wel! Zeker als het, ik zeg maar iets, EUR 50 waard is.
    Ooit ook een goedkope fiets gekocht. Man, man, die bolde bergaf nog niet.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Vouwfiets

Ik zit te twijfelen:
      Ik heb bij mijn vorige wagen een fietsendrager gebruikt die op een trekhaak geplaatst werd. Helaas is die trekhaak mee weg met die wagen.

Ik twijfel nu om terug een trekhaak (afneembaar) te laten plaatsen (kleine 700 euro) ofwel 2 vouwfietsen te kopen (bv. het modelletje dat voor 189 euro zaterdag in Aldi te koop is (da's dan 380 euro). Als ik die zou kopen zou ik de fietsendrager kunnen verkopen.
      Ik weet wel dat je zo'n Aldi fiets niet kan verrgelijken met topmateriaal, maar ik vraag me af of je met zo'n fietsen tochtjes tot zo'n 40km kan doen zonder geradbraakt te zijn.

Wie geeft me raad ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Re: Vouwfiets

Ik weet het niet, maar 40 km is wel voldoende met zo'n fietsje.

Ik heb zelf deze KLIK (ter illustratie)

Ik gebruikte hem voor van het station naar het werk te fietsen +/-4km en voor mee te nemen in de caravan. Heel af en toe eens ipv de gewone fietsen.
        Soms is het wel handig als er een evenement te doen is. Je steekt de fietsen in de wagen, parkeert (gratis) buiten de stad en fietst tot in het centrum.

Het nadeel: het rijdt toch wel heel anders, ze zijn niet gemaakt om elke week fietstochten mee te maken. Dan heb je iets beters nodig.
        Brompton is daarin zowat de Ferrari onder de vouwfietsen, maar dan ben je het tienvoud kwijt. Dahon is al beter en iets betaalbaarder (vanaf 400 à 500 euro)

Nadeel van de fiets die ik heb:
        - geen snelsluitingen op de assen: moeilijk wisselen van wiel bij lekke band.
        - Voorlicht heb ik al verwijderd, komt steeds los.
        - komt vrij snel heel lichte speling op het vouwsysteem.
        - kader is niet zo stevig als een echte fiets en je voelt die soms meebewegen.

Verwacht er dus nie TE veel van. In de meeste gevallen volstaat het wel, maar het fiets bijlange zo comfortabel niet als een gewone fiets.
        Voor hetgeen ik ze gebruik vind ik ze hun geld wel waard.

Ik weet nu niet juist wat voor techniek er op die van de Aldi zit, maar ik verwacht er niet meer van dan die ik heb.

Moest je dichterbij wonen, je mag ze altijd eens komen testen.
        Last edited by jumpforjoy; 29 mei 2012, 19:18.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

gewoon zo'n soort fietsdrager kopen
          die blijven even goed staan/hangen dan een op de trekhaak
          ik heb zo'n type ongeveer een viertal jaar heel intensief gebruikt gehad
          er is nooit een fiets losgekomen en de drager zelf is ook nooit losgekomen
          kwestie krassen ook geen problemen mee gehad, gewoon zien dat je waar dat de riemen de carrosserie raken een beschermdoekje steekt

Comment

Met een beetje olie hier en daar en een afstellinkje her en der zal dat wel meevallen nee?

Comment

Ik was los vergeten dat ik ongeveer dezelfde vraag verleden jaar stelde, eigenlijk mogen beide topics samengevoegd worden, het oude is ook boven water gekomen.
              Last edited by nete; 29 mei 2012, 23:09.

Comment

[Mod-LesC]Twee topics zijn nu samengevoegd.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

wij hebben dit instapmodel van Dahon

1 keer nieuw en nog 2 2de hands gevonden en ze doen het allemaal prima

Comment

Ook even bij onze fietsenhandelaar gaan kijken en het zijn twee Oyama's geworden.
                    Kosten samen ongeveer evenveel als een afneembare trekhaak, (en iets minder dan het dubbele van die Ramblers), we hebben ze eens mogen uitproberen, en we krijgen er een superservice bovenop.

Toch iedereen bedankt voor de nuttige tips !

Comment

Voor het stuur de INBUSSLEUTEL nemen ,losdraaien en stuur omdraaien!2 min werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Vanaf morgen te vinden in Aldi aan 189 euro.

Een paar vragen:

Zijn er hier gebruikers van zo'n fiets ? Zo ja, valt dat mee om er iets langere fietstochten mee te maken ? (Hij heeft 6 versnellingen)

Is zo'n Aldi fiets zijn geld waard, of is het "brol" ?
                        Volgende week woensdag deze fiets aan 169!
                        Zou dit dezelfde fiets zijn?
                        Voor mijn maar een paar km verder!

Comment

Gewoon afblijven van die rommel ....

Comment

Working...
                          X