Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoenen poetsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schoenen poetsen.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Y

Ambiorix: was ik vroeger een fan van, maar ik blijf het leder hard en stug vinden - misschien een persoonlijk gevoel, maar zo ervaar ik het.
    Behalve hun tja hoe zeg je dat , "gevlochten" schoenen: daar heb ik er zeker vijf paar van. Erg mooi dressy in de zomer en lekker fris.
    Qua stugheid en hardheid van het leder zijn de Engelse "Church" schoenen beslist de kampioenen. En toch zijn heel prettig aan de voet en geven een super stabiel en veilig gevoel.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Oude "schoenblink" in een potteke + een vod. Goed insmeren; goed laten uitdrogen en daarna opblinken met een schoenborstel.
      Veel werk, maar nog steeds het beste resultaat.
      In mijn legertijd bij speciale gelegenheden: Potje blink in brand steken, even later dekseltje er op en dan met de vloeibare blink de "bottinen" insmeren. Daarna opblinken met nylonkous

BTW, mij kan het niet schelen wat iemand aan heeft of hoe iemand er uit ziet. De "raarste" types zijn dikwijls nog de sympathiekste eens je kennis maakt.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Ik doe het regelmatig en ben 20 jaar Voor mij is dat ook een deel van het voorkomen

Ik volg je mening dus Pol. Vuile schoenen zijn als zwarte lange nagels vind ik

De enige schoenen die ik niet kuist zijn mijn Fred Perry's, omdat die gewoon knapper zijn als ze er versleten uitzien..

Maar voor een mondeling examen of receptie of bal of weet ik veel wat zal ik altijd eerst mijn Clarks gaan poetsen
        ::: Flickr :::

Comment

Wat mij betreft, ik let er zeker op.
          Schoenen vertellen heel veel over iemand. En dan niet enkel de netheid, ook het model zegt veel.

Waar ik voor mezelf op let:
          Schoenen moeten passen bij de kleding die ik draag, dus geen sportschoenen onder een klassiek pak. Ze moeten uiteraard goed passen.
          Ze moeten proper zijn en krijgen daarop ten gepaste tijde een gepaste poetsbeurt.
          Schoenen die ik draag voor bv een huwelijksreportage mogen geen geluid maken, dus geen harde zolen.

Hierbij nog een collage van enkele modellen gespot aan de voeten van bezoekers op de modeshow van de Antwerpse modeacademie.

Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Mooi!
            De derde vind ik een goeie. Klassiek geklede man met wel een beetje water in de kelder, maar de schoenen zien er toch voortreffelijk en dat maakt al veel goed.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Mijn schoenen worden ook regelmatig naar een schoenlapper gebracht om ze een langer leven te garanderen. Van degelijke schoenen kan je hierdoor toch ettelijke jaren langer genieten. Trouwens vinden jullie nog goeie schoenlappers ? Want dit is een blijkbaar bijna uitgestorven ras.
              Zeg dat wel, Pol.
              Anderhalf jaar geleden brachten we een paar te verzolen dameslaarzen binnen bij een schoenlapper in het centrum van Hasselt. Een week later kregen we twee verschillende laarzen terug, en hij hield bij hoog en bij laag vol dat we hem ook twee verschillende laarzen hadden gebracht. Alsof mijn vriendin jaren rondloopt met verschillende laarzen aan de voeten. En niks aan te doen. Dat soort mag van mij uitsterven.
              Gelukkig zijn er nog andere, al moet je ze soms gaan zoeken...

Comment

Working...