Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoenen poetsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schoenen poetsen.

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Maakt mij niet uit, ik draag toch niet graag schoenen
    Geef mij maar zomer, blote voeten
    Het gaat hier wel over "schoenen poetsen".
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Het gaat hier wel over "schoenen poetsen".
      Pol, ik moest vroeger de schoenen poetsen voor heel het gezin 1 maal per week.
      de week daarop de vuilnis buiten zetten.
      de week daarop helpen met afwassen.
      de week daarop de hond uitlaten.
      en zo was de maand om en begon het weer van vooraf aan.
      waren met vier kinderen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Pol, ik moest vroeger de schoenen poetsen voor heel het gezin 1 maal per week.
        de week daarop de vuilnis buiten zetten.
        de week daarop helpen met afwassen.
        de week daarop de hond uitlaten.
        en zo was de maand om en begon het weer van vooraf aan.
        waren met vier kinderen.
        grt,bouk.
        Oeioeioei... waarschijnlijk serieus trauma aan overgehouden, kan ik begrijpen. En dan nog maand na maand altijd maar datzelfde.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

voor mij ook nog om een andere reden , deftig gepoetste schoenen krijgen dus regelmatig wat "verzorgende " creme , leder dat regelmatig gevoed wordt gaat veeeeeeeel langer mee , en is nog soepeler en prettiger om dragen , naden en stiksels zijn beter tegen water & vocht bestand ,
          Natuurlijk zijn we allemaal liefhebbers van "vintage" look tassen voor de camera , ed , net zoals stonewashed jeansbroeken , en betalen we graag extra bij aanschaf hiervan om direkt al die slijtage erbij te hebben;
          Zelf heb ik maar één paar (werkschoenen ) die ik niet meer poets of onderhoud omdat ze door mijn job te snel verslijten ( neuzen slijten snel kapot van op mijn knieen te zitten) , maar de klassieke bruine en zwarte molieres en de real Texas boots krijgen regelmatig poetsvet en gaan al jaren mee en zitten gegoten alsof ze op maat gemaakt zijn;
          Lederonderhoud is hier een gewone zaak , schoenen , leibanden van de honden , vliegriempjes & schoentjes van de buizerd van mijn zoon , is zo een ongelofelijk sterk en prettig materiaal met een beetje onderhoud.
          mvg Dewiene
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
            en toch zegt het veel over iemand.
            Vind dat ook.
            Tegenwoordig heb je wel veel schoenen die je niet meer moet "blinken" met schoenenpoets.
            En daar vind ik van imho dat het niet gekleed is.
            Ze passen wel bij sportieve kleding en daar is niets mis mee.

Passende kleur van sokken is nog zoiets

Misschien grappig?
            In ons dialekt heet schoenen poetsen "wiksen".
            Een doosje schoensmeer wordt dan een doosje "wiks".
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
              voor mij ook nog om een andere reden , deftig gepoetste schoenen krijgen dus regelmatig wat "verzorgende " creme , leder dat regelmatig gevoed wordt gaat veeeeeeeel langer mee , en is nog soepeler en prettiger om dragen , naden en stiksels zijn beter tegen water & vocht bestand ,
              Natuurlijk zijn we allemaal liefhebbers van "vintage" look tassen voor de camera , ed , net zoals stonewashed jeansbroeken , en betalen we graag extra bij aanschaf hiervan om direkt al die slijtage erbij te hebben;
              Zelf heb ik maar één paar (werkschoenen ) die ik niet meer poets of onderhoud omdat ze door mijn job te snel verslijten ( neuzen slijten snel kapot van op mijn knieen te zitten) , maar de klassieke bruine en zwarte molieres en de real Texas boots krijgen regelmatig poetsvet en gaan al jaren mee en zitten gegoten alsof ze op maat gemaakt zijn;
              Lederonderhoud is hier een gewone zaak , schoenen , leibanden van de honden , vliegriempjes & schoentjes van de buizerd van mijn zoon , is zo een ongelofelijk sterk en prettig materiaal met een beetje onderhoud.
              mvg Dewiene
              Leder is een natuurlijk product en zeer duurzaam als het goed onderhouden wordt.
              Mijn schoenen, en ik heb er heel veel, maar zal er hier geen getal op plakken anders krijg ik hier allicht een hoop commentaar op mijn dak, worden telkenmale vooraleer ze gedragen worden opgekuisd met een vod. Enkel als het nodig lijkt worden ze gevoed met een crème of met een boenwas.
              De Italiaanse modellen die meestal een wat fijnere ledersoort hebben worden met créme bewerkt. Ik heb echter een heel bijzonder tweetal paar Engelse schoenen van het merk Church die van een veel dikkere ledersoort zijn en die worden met een speciale, door de maker zelf geleverde boenwas onderhouden.
              Aan schoenen durf ik wel eens veel geld uitgeven aangezien de voeten daar altijd wel bij varen. Dagelijks verander ik van paar om ze te laten uitdrogen. Dit komt dan ook meestal ten goede aan de voeten die samen met het verversen van kousen minder kans lopen om een vervelende geurtjes af te geven.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Misschien grappig?
                In ons dialekt heet schoenen poetsen "wiksen".
                Een doosje schoensmeer wordt dan een doosje "wiks".
                Zou dit dan het Limburgs van "waxen" kunnen zijn Theo.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Leder is een natuurlijk product en zeer duurzaam als het goed onderhouden wordt.
                  Mijn schoenen, en ik heb er heel veel, maar zal er hier geen getal op plakken anders krijg ik hier allicht een hoop commentaar op mijn dak, worden telkenmale vooraleer ze gedragen worden opgekuisd met een vod. Enkel als het nodig lijkt worden ze gevoed met een crème of met een boenwas.
                  De Italiaanse modellen die meestal een wat fijnere ledersoort hebben worden met créme bewerkt. Ik heb echter een heel bijzonder tweetal paar Engelse schoenen van het merk Church die van een veel dikkere ledersoort zijn en die worden met een speciale, door de maker zelf geleverde boenwas onderhouden.
                  Aan schoenen durf ik wel eens veel geld uitgeven aangezien de voeten daar altijd wel bij varen. Dagelijks verander ik van paar om ze te laten uitdrogen. Dit komt dan ook meestal ten goede aan de voeten die samen met het verversen van kousen minder kans lopen om een vervelende geurtjes af te geven.
                  Hier altijd Ambiorix
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ja hoor, ik poets zelfs zeer regelmatig mijn schoenen. Vindt het niet kunnen en 't is ook geen zicht dat ik met een fonkelnieuwe garderobe voor de dag verschijn met daaronder bv. vuile laarzen.

Na de winter poets ik, voor ze de kast ingaan, al mijn laarzen en na de zomer idem voor mijn schoenen.
                    Behalve sneakers, daar hoef je eigenlijk niet veel werk aan te besteden.

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Zou dit dan het Limburgs van "waxen" kunnen zijn Theo.
                      Potverdorie Pol Dat zou wel eens goed kunnen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Misschien moet je nog een topic opstarten over welke merken van schoenen je draagt, Pol ?

Hier worden ze ook nog altijd gepoetst. Je voelt je beter met proper gepoetste schoenen, vind ik ...

Veelal lederen Mephistos wel wat mij betreft, aangezien daar in de meeste gevallen steunzolen in kunnen . Ik heb ook al een paar Hilfigers gehad. Stuk goedkoper dan de Mephistos, maar ik ben er erg over te spreken, alhoewel ik eerst dacht dat ze nooit zo degelijk zouden kunnen zijn als een Mephisto . Erg aangenaam aanvoelend en ben er uiteindelijk zo tevreden van dat ik sinds kort nog een paar 'Tommies' heb .

Van Bommel heeft men mij ook al aangeraden, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Hier altijd Ambiorix
                          Hier meestal ook, en Mefisto.
                          Bij regelmatig poetsen gaan ze ongelofelijk lang mee.
                          25 jaar is geen uitzondering
                          Nu voor de eerste keer eens Geox gekocht, zitten ook goed.
                          Altijd als ik er een beetje goed wil voorkomen, poets ik ze op.

Comment

Even proberen : Church, Walton, Testoni, Fratelli Rossetti, Lario 1898, Regain, Sebago (de fameuze Dock Side's van vroeger) en uiteraard Ambiorix onze eigen Limburgse makelij waar wij echt fier op mogen zijn .
                            Last edited by enero; 10 juni 2011, 07:46.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Pol, je hebt helemaal gelijk. Hier poetst iedereen zijn eigen schoenen, minimaal een keer per week, meer als het regent.

En onder schoenen versta ik niet alleen "kostuumschoenen" (voor mij), maar ook (rubber)laarzen, wandel- en sportschoenen, etc.

Comment

Voeten zijn belangrijk dus kies en koop goede schoenen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X