Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoenen poetsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schoenen poetsen.

Doen jullie dat nog. Ikzelf in elk geval nog steeds, meer nog, voor mij is het een belangrijk onderdeel van mijn algemeen voorkomen, in casu verzorging. Diegenen die nog hun militaire dienst hebben gedaan zullen er nog wel de basisprincipes van kennen zeker.
    Maar ik heb de indruk dat dit nu meer niet dan nog wel gedaan wordt. Heeft het te maken met het drukke leven, met gemakzucht, met onverschilligheid ?
    In elk geval één van de eerste zaken die mij opvallen als ik iemand ontmoet zijn de staat van zijn of haar schoenen. Voor mij zegt dat al heel wat over de persoon in kwestie. Is dit voor jullie ook een punt van aandacht of letten jullie daar helemaal niet op ?
    Eén en ander zou bij mij misschien te maken kunnen hebben met mijn beroep waarin ik nogal wat toestanden meemaak. Alhoewel ik moet zeggen dat over het algemeen de mens zich beter verzorgt dan vroeger, nu de faciliteiten bij elk van ons wel overvloedig aanwezig zijn. Maar toch, vroeger zag ik wel meer mensen, en ik denk nu vooral aan de mannen, die met nette en goed onderhouden schoenen te voorschijn kwamen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Schoenen poetsen.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    ..... Voor mij zegt dat al heel wat over de persoon in kwestie. Is dit voor jullie ook een punt van aandacht of letten jullie daar helemaal niet op
    ik beoordeel niemand op zijn uiterlijk of de staat van kleding of schoenen.
    ook niet op huidskleur of lengte van het haar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      grt,bouk.
      Op vele werkplekken bestaan er minimale normen; het gaat hem hier bovendien ook nog om (zelf)respect.
      Je zal allicht ook niet rap naar een restaurant gaan waar de obers in vodden rondlopen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

soms ja.. ik ga met de moto werken en kleed me op kantoor om, mijn schoenen worden bijna niet vuil (komen maar zelden buiten) maar heb zo'n sponsje liggen om ze af en toe extra op te blinken

idem met schoenen thuis, het is niet dat ik ze regelmatig poets maar als ik een paar nette schoenen aantrek, hebbendie meestal iets te lang in de kast gelegen en zal ik ze even opblinken vooraleer ze aan te trekken
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Op vele werkplekken bestaan er minimale normen; het gaat hem hier bovendien ook nog om (zelf)respect.
          Je zal allicht ook niet rap naar een restaurant gaan waar de obers in vodden rondlopen.
          das een heel ander verhaal.
          gaat hier niet over werk of bedrijfskleding.
          grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
            Valt het u bvb. niet op als u een persoon ontmoet in "net maatpak" maar met vuile of onverzorgde schoenen aan ?
            Persoonlijk vind ik dat geen zicht, en het gebeurt. De vertegenwoordiger of de nieuwe "... manager" met "Boss" maatpak, maar met schoenen aan die je zelfs niet zou willen aanraken...
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Doen jullie dat nog. Ikzelf in elk geval nog steeds, meer nog, voor mij is het een belangrijk onderdeel van mijn algemeen voorkomen, in casu verzorging. Diegenen die nog hun militaire dienst hebben gedaan zullen er nog wel de basisprincipes van kennen zeker.
              Maar ik heb de indruk dat dit nu meer niet dan nog wel gedaan wordt. Heeft het te maken met het drukke leven, met gemakzucht, met onverschilligheid ?
              In elk geval één van de eerste zaken die mij opvallen als ik iemand ontmoet zijn de staat van zijn of haar schoenen. Voor mij zegt dat al heel wat over de persoon in kwestie. Is dit voor jullie ook een punt van aandacht of letten jullie daar helemaal niet op ?
              Eén en ander zou bij mij misschien te maken kunnen hebben met mijn beroep waarin ik nogal wat toestanden meemaak. Alhoewel ik moet zeggen dat over het algemeen de mens zich beter verzorgt dan vroeger, nu de faciliteiten bij elk van ons wel overvloedig aanwezig zijn. Maar toch, vroeger zag ik wel meer mensen, en ik denk nu vooral aan de mannen, die met nette en goed onderhouden schoenen te voorschijn kwamen.
              Hier worden de schoenen ook nog regelmatig gepoetst en als het niet anders kan, met zo een sponsje.
              En ik ook durf al eens naar de schoenen van iemand te kijken.

grt,bouk.
              Het gaat dan ook over de schoenen en niet de man of vrouw.

Valt het u bvb. niet op als u een persoon ontmoet in "net maatpak" maar met vuile of onverzorgde schoenen aan ?
              Persoonlijk vind ik dat geen zicht, en het gebeurt. De vertegenwoordiger of de nieuwe "... manager" met "Boss" maatpak, maar met schoenen aan die je zelfs niet zou willen aanraken...
              Zelf gezien laatst op de trein. Een oudere man in deftig pak, maar zijn schoenen ! Geen clochard die zo rondloopt.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

grt,bouk.
                en toch zegt het veel over iemand.

Comment

ja natuurlijk valt mij dat op en dat is ook geen gezicht, maar dat zegt toch niets over de persoon in kwestie.
                  U schrijft; dat het U veel zegt over de persoon in kwestie en daar ben ik het niet mee eens.
                  misschien gaat de vertegenwoordiger of manager s,morgens wel met ongepoetste schoenen de deur uit, als zijn partner hem er niet attent op had gemaakt en er nog snel even een doekje heeft overgehaald.
                  grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                    Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
                    en toch zegt het veel over iemand.
                    Het zegt ook veel over degenen die het wel doen .
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      .......

Het gaat dan ook over de schoenen en niet de man of vrouw.
                      goed lezen he!
                      er wordt duidelijk geschreven, voor mij zegt dat veel over de persoon in kwestie!
                      grt,bouk.

Comment

ja natuurlijk valt mij dat op en dat is ook geen gezicht, maar dat zegt toch niets over de persoon in kwestie.
                        U schrijft; dat het U veel zegt over de persoon in kwestie en daar ben ik het niet mee eens.
                        misschien gaat de vertegenwoordiger of manager s,morgens wel met ongepoetste schoenen de deur uit, als zijn partner hem er niet attent op had gemaakt en er nog snel even een doekje heeft overgehaald.
                        grt,bouk.
                        Inderdaad dit is voor mij een teken van netheid, algemeen voorkomen, zorg en zelfrespect en zelfs in bepaalde gevallen opvoeding. En zo hebben ze ons dat ook geleerd in het leger. En daar ben ik absoluut niet kwaad om.
                        Spijtig voor de vertegenwoordiger of manager, want als hij moet wachten tot zijn vrouw er hem mattent op maakt zegt dit uiteraard veel over hemzelf of over zijn vrouw. En als patron van dievertegenwoordiger zou ik het absoluut niet kunnen laten er hem met één of andere kwinkslag op te wijzen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Welke vergelijkingen jullie hier toch kunnen maken...
                          Ik draag enkel van die 'sloefkes' (klik, klik of klik)
                          Ik draag die tot ze zo kapot en gescheurd zijn dat ze bijna niet meet aan mijn voeten blijven hangen... Ik ben anders ook al jarenlang 'straight edge' (google het maar eens als je het niet kent) dus zo laag zal mijn zelfrespect niet liggen toch

Voordeel aan zo'n vans': je stopt ze in de wasmachine en ze zijn proper
                          En voor feesten of andere mooie aangelegenheden: vrij nieuwe sloefkes zonder scheuren, problemen mee? simpel: nodig me dan niet uit als mijn schoenen belangrijker zijn dan mijn persoonlijkheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                            Welke vergelijkingen jullie hier toch kunnen maken...
                            Ik draag enkel van die 'sloefkes' (klik, klik of klik)
                            Ik draag die tot ze zo kapot en gescheurd zijn dat ze bijna niet meet aan mijn voeten blijven hangen... Ik ben anders ook al jarenlang 'straight edge' (google het maar eens als je het niet kent) dus zo laag zal mijn zelfrespect niet liggen toch

Voordeel aan zo'n vans': je stopt ze in de wasmachine en ze zijn proper
                            En voor feesten of andere mooie aangelegenheden: vrij nieuwe sloefkes zonder scheuren, problemen mee? simpel: nodig me dan niet uit als mijn schoenen belangrijker zijn dan mijn persoonlijkheid
                            Ja.., ik weet wel niet goed of dit in de categorie schoenen valt.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja.., ik weet wel niet goed of dit in de categorie schoenen valt.
                              Maakt mij niet uit, ik draag toch niet graag schoenen
                              Geef mij maar zomer, blote voeten

Comment

Working...
                              X