Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoenen poetsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schoenen poetsen.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Voeten zijn belangrijk dus kies en koop goede schoenen.
    ..en onderhoud ze. Zowel je voeten, als je schoenen!
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Hier bijna altijd (Floris) Van Bommel, topkwaliteit, zowel voor mij als mijn vrouw. Worden regelmatig gepoetst en geblonken en afgedragen tot de zolen er onder uitvallen.
      Mvg, Tin_tin
      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Mijn schoenen worden ook regelmatig naar een schoenlapper gebracht om ze een langer leven te garanderen. Van degelijke schoenen kan je hierdoor toch ettelijke jaren langer genieten. Trouwens vinden jullie nog goeie schoenlappers ? Want dit is een blijkbaar bijna uitgestorven ras.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier reeds méér dan 30 jaar een drager van Clarks, deze worden regelmatig gepoetst, hetzij (indien nodig) met schoensmeer en bijna dagelijks voor ik ze aantrek geborsteld.

Maar ik heb de indruk dat Clarks schoenen vroeger toch een stuk beter waren, toen werden deze blijkbaar in Engeland gemaakt, nu zo een beetje overal, maar de meeste modellen zitten volgens mij nog goed.
          Dat is voor mij een absolute prioriteit, dat ze makkelijk dragen, en oudere goed ingelopen schoenen waarvan je ziet dat ze goed onderhouden zijn hebben wel iets vind ik, en zeggen inderdaad iets over de persoon die ze draagt.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Even proberen : Church, Walton, Testoni, Fratelli Rossetti, Lario 1898, Regain, Sebago (de fameuze Dock Side's van vroeger) en uiteraard Ambiorix onze eigen Limburgse makelij waar wij echt fier op mogen zijn .
          De merken die je hier noemt zijn allen van een hogere klasse hé Pol, dat past niet bij mijn imago, en ook niet bij mijn portemonnee.
          Last edited by Guest42; 10 juni 2011, 07:14.

Comment

Valt het u bvb. niet op als u een persoon ontmoet in "net maatpak" maar met vuile of onverzorgde schoenen aan ?
            Persoonlijk vind ik dat geen zicht, en het gebeurt. De vertegenwoordiger of de nieuwe "... manager" met "Boss" maatpak, maar met schoenen aan die je zelfs niet zou willen aanraken...
            Wanneer ik iemand ontmoet in maatpak en glimmende schoenen controleer ik altijd of mijn zakken niet zijn gerold.

Comment

Ik veeg er mijn voeten aan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

De merken die je hier noemt zijn allen van een hogere klasse hé Pol, dat past niet bij mijn imago, en ook niet bij mijn portemonnee.
                Sommige van mijn schoenen gaan dan ook al 20jaar mee. Onbegrijpelijk, maar toch waar. Maar aangezien ik er veel heb kan ik ook veel wisselen. Bijkbaar toch een goeie investering op lange termijn. Nu moet ik er ook wel bijvoegen dat ik ook nog een zwak heb voor mooie maar toch comfortabele schoenen.
                Ik koop ook altijd een klassieke schoen. Ik heb er zo bvb. geen met van die lange toppen die je enkele maten te groot moet nemen om er comfortabel in te kunnen. Eigenaardig, maar dergelijke schoenen vertellen mij ook weer iets speciaals over de drager. Maar ik denk dat die mode nu toch ook al voorbij is.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Loop het liefste op blote voeten en anders op Teva's en als het kouder gaat worden gaan de Clarks aan.
                  Dus hier wordt niet gepoetst wek gewassen en geborsteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Loop het liefste op blote voeten en anders op Teva's en als het kouder gaat worden gaan de Clarks aan.
                    Dus hier wordt niet gepoetst wek gewassen en geborsteld.
                    Ik borstel er ook even de kluiten zand af voordat ik naar een receptie ga en als ze gaan knellen loop ik op sokken.

Comment

ik heb geen schoenen die je met schoensmeer moet poetsen, ik zie ook niet graag van die blinkende schoenen.
                      ik heb een paar "deftige" schoenen die borstel ik af en toe en dat is genoeg.
                      het enige paar schoenen dat ik echt onderhoud dat zijn mijn wandelschoenen.

in september trouwen wij en ook dan zal ik geen "geklede" schoenen dragen onder mijn kostuum. maar iets dat wat beter bij me past.
                      Mijn oog is hier onder andere al gevallen op een ietwat sportievere schoen van Paul Smith.
                      11-300mm
                      jeff heylen

Comment

Als "joenk" manneke heb ik ooit deze gedragen, mijn idolen droegen die ook, en oh, wat glommen die
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Probleem: waar vind je tegenwoordig nog echte "schoenblink"?
                          In al die tubes tegenwoordig zit iets van siliconen, en ik heb de indruk dat het je schoenen niet zo goed smeert. (het leer droogt precies wat uit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                            Probleem: waar vind je tegenwoordig nog echte "schoenblink"?
                            In al die tubes tegenwoordig zit iets van siliconen, en ik heb de indruk dat het je schoenen niet zo goed smeert. (het leer droogt precies wat uit)
                            De oude blikken doosjes met de harde schoenwax zijn de beste, maar vragen wat meer inspanning. Werkt ietsje moeilijker in, maar voedt de schoenen het best. Bij schoenen van Engelse makelij kan je dat nog vinden, of hier :
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Als "joenk" manneke heb ik ooit deze gedragen, mijn idolen droegen die ook, en oh, wat glommen die
                              Ah... de schoenen van Claude François. Er is een tijd geweest dat die echt 'in' waren. Was ook een dankbaar middeltje om de kleinere gestaltes wat te verdoezelen. Vraag het maar eens aan president Sarkozy.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De oude blikken doosjes met de harde schoenwax zijn de beste, maar vragen wat meer inspanning. Werkt ietsje moeilijker in, maar voedt de schoenen het best. Bij schoenen van Engelse makelij kan je dat nog vinden, of hier :
                                http://www.quality-shop.nl/schoenwax-pate-de-luxe-50ml
                                Yep tubes deugen niet, en zeker al niet die "zelfglans" - ik heb de indruk dat dit zelfs het leder uitdrogt en "craqueleert"

Oude "schoenblink" in een potteke + een vod. Goed insmeren; goed laten uitdrogen en daarna opblinken met een schoenborstel.
                                Veel werk, maar nog steeds het beste resultaat.

Ambiorix: was ik vroeger een fan van, maar ik blijf het leder hard en stug vinden - misschien een persoonlijk gevoel, maar zo ervaar ik het.
                                Behalve hun tja hoe zeg je dat , "gevlochten" schoenen: daar heb ik er zeker vijf paar van. Erg mooi dressy in de zomer en lekker fris.

Mephisto's daarentegen zijn zaaaalig voor de voeten - spijtig dat ze niet zo veel "dressy" schoenen hebben.
                                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
                                X