Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Geluidsoverlast van buren

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    't Gaat hier niet om spelende kinderen. Daar heb ik absoluut geen probleem mee. Maar luide muziek (of muziek in het algemeen) kan heel storend werken als je die niet wil horen (en dan vooral wat de buren draaien, vooral Celine Dion, die mogen ze net als onze buren ook een spuitje geven...)
    Dat is inderdaad erg vervelend, familie van me heeft (of had) hetzelfde. Schijnbaar dringt zoiets niet door bij sommige mensen dat het erg irritant is om muziek zo hard te zetten.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

en nou maar hopen, dat al die vervelende buren mee lezen)(
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        en nou maar hopen, dat al die vervelende buren mee lezen)(
        grt,bouk.
        'k Ben niet zeker dat ze dat wel kunnen
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          'k Ben niet zeker dat ze dat wel kunnen
          De onze zeker niet.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Ik kan je volledig volgen , anderen moeten geen hinder hebben van jouw kinderen ,
            ik volg niet. Mensen moeten van kinderen verdragen wat van kinderen verdragen moet worden. Onze buren hebben pas een kindje gekregen. Ik beschouw het als mijn opgave als normale mens om als ik 's nachts wakker wordt van dat manneke dat op de enige manier die hij daarvoor kent om eten vraagt dat gewoon te verdragen. Ik laat met de glimlach wel eens vallen dat er een nieuw geluid in de straat is als ik ze tegenkom

Ik moet niet verdragen dat kinderen bommetjes in mijn brievenbus steken of zo, maar normaal gedrag van kinderen maakt nu eenmaal een hels kabaal. Elke volwassenen is als kind begonnen en heeft hopelijk ook dat kabaal gemaakt. In een normaal ontwikkelingspatroon van kinderen horen nu eenmaal activiteiten die men 20m verderop hoort. Wordt dat gedrag abnormaal dan moet er eens met de ouders gesproken worden.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Kinderen maken kindergeluiden, verbouwers maken verbouwersgeluiden, enz...
              Zo kan je van alles wel iets zeggen.
              Onder het motto van verdraagzaamheid kan alles tegenwoordig.
              't is allemaal rap gezegd tot ge er zelf last van krijgt of het te veel wordt

Overlast is overlast, of dat nu komt van spelende kinderen, landbouwmachines, verbouwingen, opgevoerde brommers of weet ik veel wat.
              Ik vind niet dat er daar onderscheid moet tussen gemaakt worden.

Ik kom zeer goed met al mijn buren overeen, en let zelf ook heel goed op wat ik doe want ik haat lawaai.
              En ja wij zijn ook aan het verbouwen, net als onze buren, maar we doen dat op normale uren en niet tot een gat in de nacht. Na 10 uur is het stil bij ons, punt.
              Zoals ik het zelf ook graag heb dus.
              Zondag daar lig ik niet echt van wakker, dat is een dag als alle andere dus daar stoor ik mij niet echt aan (gras afrijden, paar gaatjes boren, beetje zagen, ...) alles mag van mij zondag maar met mate.
              Liever zondag overdag dan 's avonds laat in de week.

Waar ik mij het meest aan erger zijn voertuigen (auto, motos en brommers), continue blaffende honden en mensen (kinderen of niet) die overdreven veel lawaai maken of constant roepen en tieren.

De buren op zich zijn allemaal super eigenlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ik volg niet. Mensen moeten van kinderen verdragen wat van kinderen verdragen moet worden. Onze buren hebben pas een kindje gekregen. Ik beschouw het als mijn opgave als normale mens om als ik 's nachts wakker wordt van dat manneke dat op de enige manier die hij daarvoor kent om eten vraagt dat gewoon te verdragen. Ik laat met de glimlach wel eens vallen dat er een nieuw geluid in de straat is als ik ze tegenkom

Ik moet niet verdragen dat kinderen bommetjes in mijn brievenbus steken of zo, maar normaal gedrag van kinderen maakt nu eenmaal een hels kabaal. Elke volwassenen is als kind begonnen en heeft hopelijk ook dat kabaal gemaakt. In een normaal ontwikkelingspatroon van kinderen horen nu eenmaal activiteiten die men 20m verderop hoort. Wordt dat gedrag abnormaal dan moet er eens met de ouders gesproken worden.

Ik denk niet dat de meeste mensen niet kunnen verdragen wat normaal van kinderen mag verwacht worden. Alleen als het te gortig wordt met overdreven geluidsoverlast als gevolg, grijpen veel ouders niet in maar vinden dat allemaal normaal.
                Nog even naast het topic-onderwerp maar dat moet er toch nog even af.
                Het zijn toch meestal datzelfde soort mensen dat het niet zo nauw neemt met het welzijn van hun buren die je dan eens op een of andere keer met hun kinderen op restaurant tegenkomt en waarvan de kinderen over de grond tussen de tafels aan het kruipen zijn, terwijl de ouders gezellig zitten te keuvelen en er bovendien nog genoegen aan beleven ook.
                Mijn principe is, maar dat zal hier allicht voor ouderwets aanzien worden, dat als je kinderen niet defitg aan tafel kunnen blijven zitten, je er dan beter thuis mee blijft. Toen wij met ons kinderen op restaurant gingen hadden wij altijd enkele lees- , kleurboekjes of spelletjes bij de hand waarmee ze de tijd konden doven.
                Er zijn uiteraard ook een aantal restaurants waar het kind centraal staat en waar allerhande speeltuig, speelhoekjes enz... aanwezig is.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De negerkes wiens huizen worden platgebrand of moslimkes wiens huis gebombardeerd wordt zouden is moeten weten hoe westerlingen zagen over wat burenlawaai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                    De negerkes wiens huizen worden platgebrand of moslimkes wiens huis gebombardeerd wordt zouden is moeten weten hoe westerlingen zagen over wat burenlawaai.
                    waarom zo'n pejoratief taalgebruik?
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Jer0en als het op een ander veel slechter is, wil daarom nog niet zeggen dat wij er hier
                      beter van worden en het is ook geen reden die mij zal troosten of bescheiden zal doen zwijgen

Als wij hier meer en meer verdraagzamer zouden worden wat overlast van buren betreft
                      dan moet je niet denken dat dit gevolgen heeft op het aantal bommen of voor
                      beterschap voor die negerkes

Maar ik begrijp wel perfect wat je bedoelt
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

In de jaren veertig en nog veel vroeger was er in Europa ook veel lawaai toen ene Fritz langskwam. Ze hebben hier ook van alles gedaan, zelfs kindjes gemaakt en nagelaten. En jammer dat die kindjes hier nog steeds van getraumatiseerd zijn want de medemens kan heel meedogenloos zijn.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Toen wij met ons kinderen op restaurant gingen hadden wij altijd enkele lees- , kleurboekjes of spelletjes bij de hand waarmee ze de tijd konden doven.
                          Er zijn uiteraard ook een aantal restaurants waar het kind centraal staat en waar allerhande speeltuig, speelhoekjes enz... aanwezig is.
                          Ik ben er nu 23 en zo hebben ze het bij mij ook gedaan.
                          Mijn ouders namen altijd wat 'stil' speelgoed mee en den deze was kalm.

En zo'n quick-achtige restaurants moeten er ook zijn,
                          daar moeten dan maar geen mensen gaan eten die rust willen.
                          Dan moeten ze ook niet zagen.

ON TOPIC:

Ik denk dat het probleem van burenlawaai niet echt op te lossen is.
                          Zolang ze zich binnen de uren houden is er meestal geen sprake van een probleem
                          en dan mag het tot 10 keer per maand gemeld worden, dat heeft weinig zin.

Heel drastisch en erg dat jij een oplossing moet zoeken voor de problemen die andere veroorzaken, maar verhuizen is zowat de enige oplossing.
                          En wie zegt dat het dan beter is?
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Als mijn buur zijn gazon afdoet op zondag met een benzinemaaier en ik zeg er iets van dan is t ''in de week heb ik geen tijd, dan moet ik werken''.

Ik moet in de week ook werken, en ik wil dan wel eens in de tuin genieten van de zon op een zondag, telt dat dan niet ?

t Zijn ook altijd dezelfden die voor lawaai zorgen.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Als mijn buur zijn gazon afdoet op zondag met een benzinemaaier en ik zeg er iets van dan is t ''in de week heb ik geen tijd, dan moet ik werken''.
                              Laat uw hond eens blaffen op zondag terwijl hij zijn gras afrijdt ... wedden dat zijn vrouw er last van heeft en komt vragen om er iets aan te doen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Jammer genoeg heb ik geen hond.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X