Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluidsoverlast van buren

Dit was vorige week bij ons ook het geval. "Q-music is good for you", maar dan voor de ganse wijk. Ik heb me dicht bij de afsluiting gezet en eens naar de vrouw geroepen: "Wat zeg je, ik kan je niet verstaan door de muziek van hiernaast!!!". Onmiddellijk stond de volumeknop voor de helft stiller.

Comment

hier wast vrijdag ook van da...
      Vader aan de overkant (tuinen grenzen aaneen) was niet thuis dus de dochter (dingske van 19 jaar) vriendjes uitgenodigd...
      en het was rustig...
      Tot ze ons om 1 uur naar bed zagen gaan... Dan ging de muziek aan en gelal de hoogte in.
      Ik heb echter NIET gereageerd (de andere buren ook niet, zelfs niet eentje die flik is)omdat het alcoholgehalte bij die jongeren al hoog was.

De dag erna was ik om 10u het bed uit, de jongedame nog niet (zoals gewoonlijk)...
      Heb ik maar ff (met toestemming van de buren naast me), Rammstein vollenbak gezet.
      Nog geen 5 minuten later stond ze te roepen en te tieren in de hof.
      De buurman naast me (een inspecteur) heeft haar fijntjes de opmerkingen gegeven:
      - dat zij snachts ook geen rekening houdt met de buren
      - dat 11u niet echt een uur is om met zo een mooi weer nog in bed te liggen als men geen nachtwerk doet.
      - dat ze altijd zijn collega's mocht bellen voor een PV op te maken maar dat haar vader daar dan ook op de hoogte van zou worden gebracht en zeker van het feestje de avond ervoor...

Gevolg?
      De juffrouw is gaan douchen en mokken op haar terras
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Zoals Bart ook al zegt Sabam er op af sturen die zijn niet zo goedkoop als de flikken.
        Gelukkig heb ik nog redelijk goeie buren op dat gebied en als ze moeilijk zouden doen ik kan dat ook hoor.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
          Gevolg?
          De juffrouw is gaan douchen en mokken op haar terras
          Haha geniaal!
          ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht

Geluidsoverlast is ook een stuk subjectief.
            Voor een groot stuk zelfs. Meestal is het zelfs zo dat je het erger ervaart dan dat het werkelijk is, gewoon omdat je op die bepaalde geluiden of mensen/dieren gaat focussen. Een vriend was zo al een hele tijd aan het klagen over die grote honden van de buren die maar niet ophielden met blaffen. De rode draad uit veel verhalen hier: praten met de buren hielp niets, niet in het minst omdat die beesten hun bek niet openden als die buren zelf thuis waren. Enfin, op een dag waren wij daar in de tuin op een BBQ en plots begint onze kameraad zich weer te ergeren. "Hoort ge het? Dat geblaf van die rotbeesten?", vroeg hij. En ja, nu m het zei konden we het idd horen maar voordien was het ons niet opgevallen. En dat kwam dan weer door het kabaal van de landende vliegtuigen die elke paar minuten kwamen overdonderen. Maar daar had onze maat dus blijkbaar geen last van.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Hier heb ik van mogen genieten afgelopen zaterdagnacht
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Onlangs nieuwe buren gekregen.
                Hebben altijd op een appartement gewoond en komen ze in een wijk wonen.
                Vroeger moesten ze stil zijn maar nu...
                Vijf honden die plots langs je lopen, het zijn hun kinderen weet je.
                Constant zijn ze tegen de honden bezig!
                Als meneer iemand buiten hoort begint hem te fluiten of te zingen.
                Aandacht?
                Madam, iedere zaterdag keihard haar muziek op en altijd de zelfde CD.
                En maar meezingen dat het echt lachwekkend is. Ik ken de nummers al vanbuiten en de tekst bijna. Door alle vensters en deuren dicht te doen heb je nog geen rust.
                Als je dan vraagt als het allemaal iets discreter kan lachen ze je gewoon uit.
                Als de familie komt van hetzelfde.

Nu was het mijn beurt
                Hare CD begon weer en alles keihard.

Ik heb alles opgenomen en zij maar zingen, ze zag me en ze had nog meer lawaai.
                Vorige week kwam haar familie en ik heb toen hare muziek opgezet.

Sindsdien heb ik niet meer veel waargenomen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fa.yang Bekijk bericht
                  Onlangs nieuwe buren gekregen.
                  Hebben altijd op een appartement gewoond en komen ze in een wijk wonen.
                  Vroeger moesten ze stil zijn maar nu...
                  Vijf honden die plots langs je lopen, het zijn hun kinderen weet je.
                  Constant zijn ze tegen de honden bezig!
                  Als meneer iemand buiten hoort begint hem te fluiten of te zingen.
                  Aandacht?
                  Madam, iedere zaterdag keihard haar muziek op en altijd de zelfde CD.
                  En maar meezingen dat het echt lachwekkend is. Ik ken de nummers al vanbuiten en de tekst bijna. Door alle vensters en deuren dicht te doen heb je nog geen rust.
                  Als je dan vraagt als het allemaal iets discreter kan lachen ze je gewoon uit.
                  Als de familie komt van hetzelfde.

Nu was het mijn beurt
                  Hare CD begon weer en alles keihard.

Ik heb alles opgenomen en zij maar zingen, ze zag me en ze had nog meer lawaai.
                  Vorige week kwam haar familie en ik heb toen hare muziek opgezet.

Sindsdien heb ik niet meer veel waargenomen!

Gij zijt ne .........
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Hier heb ik van mogen genieten afgelopen zaterdagnacht
                    Tja dat is zoiets als gaan wonen inhet verlengde van een landingsbaan aan een vliegveld.
                    Reden waarom ik ben verhuisd van de "koekenstad" naar Lint en van Lint naar Sint-Truiden.
                    Wens je nog veel succes.
                    Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                      Hier gelukkig geen buren problemen!
                      Ik quote even mezelf omdat ik daarnet aan enkele oude probleempjes dacht.

Wij hebben thuis paarden/pony's, in het eerste geval vond een buur, van een straat verder, het fijn om niet gedroogd brood over de draad te smijten. Dit is absoluut niet gezond. Beschimmeld brood was blijkbaar ook ideaal om effe snel bij de paarden te smijten.. Na toch wel een paar keer vriendelijk gezegd te hebben dat dit niet kan, gezond is en ze zelf eten genoeg krijgen bleven ze maar doorgaan. Tot de dag dat ze hun hele troep voor hun deurdrempel vonden. Niets meer van gehoord!

Een andere buur, die ergens achteraan aan de wei grenst, vond het toch zo fijn dat hij zijn gemaaid gras bij de paarden kon smijten. Ook dit is absoluut niet gezond. Ook hier steeds vriendelijk gezegd dat dit niet gezond was en hij dit niet mocht doen. De man bleef het doen, na verloop van tijd smeten we alles terug over de draad waarop hij dan kwaad was op ons.. Ale het bleef doorgaan tot we hem uitgelegd hebben hoeveel het hem gaat kosten als wij naar het ziekenhuis vertrekken met een van de paarden omwille van zijn gras. Einde verhaal..

Andere gaan nog verder, wij hebben een alleenstaande woning met naast ons een lege bouwgrond. Er naast staat een huis dat onderverdeeld is in 3huurhuisjes. Regelmatig nieuwe huurders met alle gevolgen.. Het strafste was wanneer de nieuwe buren een communie feest hielden en de overschot effe kwamen dumpen bij ons.. We hebben het hier dus over fritten, tomaat crevette, vlees, sla met sauzen,.. Ook hier hielp vriendelijk vragen niet, en ze hebben het ook voor hun deur gevonden!

Een andere huurder, met n groot gezin, gooide ook steeds brood (nat/beschimmeld).. Na hem er over aan te spreken is hij hiermee gestopt.. Ale hij had het slim gezien.. Aangezien hij het niet zelf mocht gooien zette hij al zijn overschotten af voor onze voordeur.. JOEPIE!

Tot slot, kreeg er onlangs eens eentje een pompoen als cadeau.. Dit op een wei dit niet bij ons huis ligt en waar je dus minder controle over hebt.. Paarden kunnen geen nee zeggen tegen eten, en kunnen niet overgeven. Wat hen dus niet bevalt is n probleem eens het binnen is!

Wat ik nu wil zeggen, sorry want het heeft niets met geluidshinder te maken maar wel met buren, is dat als je perse iets wil geven aan een dier vraag het dan eerst eens aan de eigenaar. Maar die dieren doe je absoluut geen plezier met zulke dingen.. Vele mensen denken dat ze helpen maar eigenlijk doen ze dat absoluut niet! Als je van uwen bazaar af wilt koop dan een paar kippen.. heb je ook nog eitjes of maak n compost hoop ofz
                      ::: Flickr :::

Comment

ik heb kippen en 3 verschillende kompostbakken een hond een kat en vele koi's . Deze laatste kregen ook van een oude buurvrouw wit brood dat op de bodem kan verzuren .Een gesprek met de dochter heeft dit indertijd toch opgelost.Nu heb ik enkel nog een buur die klaagt over mijn heesters die te hoog en te groot zijn , maar heeft 2 tuinhuizen gelijk met de scheiding van onze tuinen staan .Daarmee gereageerd op zijn klacht en gesprek was gedaan . niets meer gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          HOOFDSTUK 7
                          STRAATSTOORNIS - NACHTSTOORNIS – LUIDSPREKERS
                          Art. 7.1. - Het is verboden, bij dag of bij nacht, de openbare rust te verstoren door te
                          roepen, te tieren, te schreeuwen of enig ander gerucht, dat ordeverstorend is, te
                          veroorzaken.
                          Een geluid wordt als niet-ordeverstorend beschouwd wanneer dit het gevolg is van :
                          - werken of handelingen door landbouwmachines aangewend voor de normale
                          exploitatie van het landbouwbedrijf;
                          - spelende kinderen tussen 07 en 24 uur.
                          Amai, spelende kinderen mogen tot 24u lawaai maken? en vanaf 07u? Cool
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                            Kaneda, sterkte ! Ik neem aan dat er nog meer buren zijn, aan de andere kant van de lastpakken. Heb je met die al 'ns gepraat ? Als zij er net zoveel last van hebben, kunnen jullie er misschien een gemeenschappelijke zaak van maken ? Dan sta je in ieder geval al een beetje sterker als je er gezamelijk de wijkagent kunt op afsturen of ze voor het vredegerecht wil brengen.
                            Vind ik een goed idee en kan werken. Burenbemiddeling inschakelen als dat bestaat in je gemeente.
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

ik heb nogal grondig verbouwd in ons huis. Bijna de helft afgebroken terug gebouwd. Dat heeft veel lawaai gemaakt. Pleister valt niet van de muren door het vriendelijk te vragen, funderingen marcheren niet uit de grond naar de container. Er is daar veel geklop, gebonkt, gebroken en geboord geweest. Elke zaterdag en zondag voor 2 jaar lang.

Onze buurvrouw is in het weekend altijd weg door de dag. Op een keer zat er een briefje in de bus met de opmerking dat wij express heel de dag niets zouden doen en als zij thuis kwam zouden beginnen met het gebonk en gestamp. Sindsdien geen rekening meer gehouden met haar. Veel lol gehad toen ze de politie liet komen toen we met zware deadlines om half tien nog ah werken waren. Daarna nog minder dan geen rekening meer gehouden met haar.

Toen we begonnen gingen we op voorhand zeggen wat voor werken we zouden doen, of dat veel lawaai zou maken, hoe lang het zou duren,... Dat is ook gestopt na haar geklaag over haar kalmeerpillekes en haar moeilijk leven.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                ik heb nogal grondig verbouwd in ons huis. Bijna de helft afgebroken terug gebouwd. Dat heeft veel lawaai gemaakt. Pleister valt niet van de muren door het vriendelijk te vragen, funderingen marcheren niet uit de grond naar de container. Er is daar veel geklop, gebonkt, gebroken en geboord geweest. Elke zaterdag en zondag voor 2 jaar lang.

Onze buurvrouw is in het weekend altijd weg door de dag. Op een keer zat er een briefje in de bus met de opmerking dat wij express heel de dag niets zouden doen en als zij thuis kwam zouden beginnen met het gebonk en gestamp. Sindsdien geen rekening meer gehouden met haar. Veel lol gehad toen ze de politie liet komen toen we met zware deadlines om half tien nog ah werken waren. Daarna nog minder dan geen rekening meer gehouden met haar.

Toen we begonnen gingen we op voorhand zeggen wat voor werken we zouden doen, of dat veel lawaai zou maken, hoe lang het zou duren,... Dat is ook gestopt na haar geklaag over haar kalmeerpillekes en haar moeilijk leven.
                                Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden als er op zondag 2 jaar lang geklust wordt...
                                Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Working...
                                X