Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Geluidsoverlast van buren

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik moet in de week ook werken, en ik wil dan wel eens in
    de tuin genieten van de zon op een zondag, telt dat dan niet ?

t Zijn ook altijd dezelfden die voor lawaai zorgen.
    Natuurlijk zijn het altijd dezelfden, Johan. Want die anderen horen we niet.

Weet niet hoe dat bij jullie zit, maar in Brugge is het verboden om het gras af te rijden op
    zondag. Nu, mij egaal, ik heb geen gras, en mijn buurvrouwen zijn zo stil dat ik af en toe
    aan de deur ga luisteren om te horen of ze nog wel leven.

Comment

Geen hond is geen probleem , ga naar een kennel en neem het geluid op en speel het ten gepasten tijde af . Ze weten dat je geen hond hebt en zullen dan niet weten waar het geluid vandaan komt.

Comment

Als je buurman (2 vrijstaande huizen verder, dus ongeveer 50 meter) 2 fox terriers in huis haalt, deze overdag en 's nachts buiten in een kooi opsluit en alleen 's avonds binnen haalt dan zullen deze super nerveuze driftkikkertjes wel eens laten horen wat ze daarvan vinden. De hele dag en de hele nacht (en ik overdrijf niet) janken (en dat is erger dan blaffen). Als je vrouw na 6 maanden er 10 jaar ouder uitziet omdat ze 6 maanden niet geslapen heeft (in de zomer de slaapkamervenster dicht vanwege het lawaai en dan nog..) De kinderen tijdens hun examen periode naar de grootouders vluchten om te studeren omdat ze het lawaai niet aankunnen, ..... dan ga je iets doen: (we hadden al verschillende keren gepraat met de buurman, zonder resultaat.)
        - eerst een handtekeningen actie bij de buren (8 huizen), daarmee naar de politie.
        - politie komt na een oproep (3.00 uur 'snachts) op bezoek en komt bij ons zitten luisteren. Zegt dat ze er zelf knettergek van zouden worden en gaan naar de buurman, maken proces verbaal op en waarschuwen de buurman hier iets aan te doen.
        - buurman (zijn honden toch) gaan vrolijk verder alsof er niets gebeurd is.
        - opnieuw naar de politie, proces verbaal is verdwenen (?) advies: ga naar de vrederechter.
        - vrederechter zegt: ik moet eerst proces verbaal van de politie hebben.
        -............enzovoort
        Ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar na een ongeveer twee jaar was het probleem zo ongeveer vanzelf opgelost.
        Dit verhaal speelde ongeveer 15 jaar geleden. Resultaat: sinds die tijd praat niemand nog met de betreffende buurman. Haatdragend ? Ik denk het niet maar er zijn grenzen aan verdraagzaamheid.

Ik heb zelf 30 jaar honden gehad (en geen kleintjes). Heeft NOOIT iemand last van gehad; integendeel, alle buren waren de dikste vrienden met mijn honden en andersom.

Dit heeft niks te maken met verdraagzaamheid tegenover de buurman met honden maar alles met respect van de buurman met honden tegenover zijn buren.
        Ik ben zeer liberaal ingesteld en doe en laat wat, wanneer, hoe en met wie ik dat wil en heb daarbij maar één principe: niemand mag er ooit last van hebben.
        Sommige mensen (buren) hebben dringend nood aan een 'inburgerings" cursus.

Nou zeg, kom ik er ineens achter dat dit me na al die tijd nog steeds behoorlijk dwars zit.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          ........ en mijn buurvrouwen zijn zo stil dat ik af en toe
          Me to.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Natuurlijk zijn het altijd dezelfden, Johan. Want die anderen horen we niet.

Weet niet hoe dat bij jullie zit, maar in Brugge is het verboden om het gras af te rijden op
            zondag. Nu, mij egaal, ik heb geen gras, en mijn buurvrouwen zijn zo stil dat ik af en toe
            Hier is dat ook verboden, maar sommigen trekken het zich niet aan.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              ......... De hele dag en de hele nacht (en ik overdrijf niet) janken (en dat is erger dan blaffen).
              liepen die mensen zelf dan met oordopjes in?
              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                Als je buurman (2 vrijstaande huizen verder, dus ongeveer 50 meter) 2 fox terriers in huis haalt, deze overdag en 's nachts buiten in een kooi opsluit en alleen 's avonds binnen haalt dan zullen deze super nerveuze driftkikkertjes wel eens laten horen wat ze daarvan vinden. De hele dag en de hele nacht (en ik overdrijf niet) janken (en dat is erger dan blaffen). Als je vrouw na 6 maanden er 10 jaar ouder uitziet omdat ze 6 maanden niet geslapen heeft (in de zomer de slaapkamervenster dicht vanwege het lawaai en dan nog..) De kinderen tijdens hun examen periode naar de grootouders vluchten om te studeren omdat ze het lawaai niet aankunnen, ..... dan ga je iets doen: (we hadden al verschillende keren gepraat met de buurman, zonder resultaat.)
                - eerst een handtekeningen actie bij de buren (8 huizen), daarmee naar de politie.
                - politie komt na een oproep (3.00 uur 'snachts) op bezoek en komt bij ons zitten luisteren. Zegt dat ze er zelf knettergek van zouden worden en gaan naar de buurman, maken proces verbaal op en waarschuwen de buurman hier iets aan te doen.
                - buurman (zijn honden toch) gaan vrolijk verder alsof er niets gebeurd is.
                - opnieuw naar de politie, proces verbaal is verdwenen (?) advies: ga naar de vrederechter.
                - vrederechter zegt: ik moet eerst proces verbaal van de politie hebben.
                -............enzovoort
                Ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar na een ongeveer twee jaar was het probleem zo ongeveer vanzelf opgelost.
                Dit verhaal speelde ongeveer 15 jaar geleden. Resultaat: sinds die tijd praat niemand nog met de betreffende buurman. Haatdragend ? Ik denk het niet maar er zijn grenzen aan verdraagzaamheid.

Ik heb zelf 30 jaar honden gehad (en geen kleintjes). Heeft NOOIT iemand last van gehad; integendeel, alle buren waren de dikste vrienden met mijn honden en andersom.

Dit heeft niks te maken met verdraagzaamheid tegenover de buurman met honden maar alles met respect van de buurman met honden tegenover zijn buren.
                Ik ben zeer liberaal ingesteld en doe en laat wat, wanneer, hoe en met wie ik dat wil en heb daarbij maar één principe: niemand mag er ooit last van hebben.
                Sommige mensen (buren) hebben dringend nood aan een 'inburgerings" cursus.

Nou zeg, kom ik er ineens achter dat dit me na al die tijd nog steeds behoorlijk dwars zit.

Groeten, Bert
                Je hebt normaal gezien toch een copy van het PV? Wij hebben ook al 30jaar grote honden maar daar hoeft niemand last vn te hebben . hebben nu terug een pup en als we overdag boodschappen gaan doen staat de videocamera op zijn bench en dan weten wwe of die pup iets doet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Je hebt normaal gezien toch een copy van het PV? Wij hebben ook al 30jaar grote honden maar daar hoeft niemand last vn te hebben . hebben nu terug een pup en als we overdag boodschappen gaan doen staat de videocamera op zijn bench en dan weten wwe of die pup iets doet .
                  Neen.
                  Een copie van het proces-verbaal wordt nooit meegegeven aan iemand.
                  Dit kan enkel door zijn advocaat/verzekeringsfirma opgevraagd worden bij het Parket.

Het enige wat een persoon krijgt is een attest van aangifte/klacht of andere attesten voor de verzekering. Daarom staan de nodige gegevens vermeld.
                  Een persoon heeft wel recht op een copie van een proces-verbaal van zijn verhoor, indien hij er naar vraagt vooraleer zijn verklaring/verhoor wordt afgenomen.

Comment

Ik woon net tegen een speelplein, maar als ik dat hier allemaal lees, woon ik nog betrekkelijk rustig blijkbaar ....

Wat ik hier vooral lees, is dat de getroffen personen het gewoon laten betijen, kop in 't zand, en er proberen mee leven... Tja... Het leven is kort hoor... En als je daar zo verschrikkelijk veel geld uitgeeft aan een eigen woning om er dan gek in te worden van een of andere onozelaar naast U ...

Dixit Pres. Obama;
                    "War is sometimes necessary to obtain peace"

Exodus 21,24
                    "een oog voor een oog, een tand voor een tand"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Ik woon net tegen een speelplein, maar als ik dat hier allemaal lees, woon ik nog betrekkelijk rustig blijkbaar ....

Wat ik hier vooral lees, is dat de getroffen personen het gewoon laten betijen, kop in 't zand, en er proberen mee leven... Tja... Het leven is kort hoor... En als je daar zo verschrikkelijk veel geld uitgeeft aan een eigen woning om er dan gek in te worden van een of andere onozelaar naast U ...

Dixit Pres. Obama;
                      "War is sometimes necessary to obtain peace"

Exodus 21,24
                      "een oog voor een oog, een tand voor een tand"
                      Kan je niet helemaal ongelijk geven, maar persoonlijk zou ik het wat zachter uitdrukken, de essentie klopt wel.
                      Let wel met dergelijke uitspraken zal je hier nogal een dikke huid moeten hebben.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Kan je niet helemaal ongelijk geven, maar persoonlijk zou ik het wat zachter uitdrukken, de essentie klopt wel.
                        Let wel met dergelijke uitspraken zal je hier nogal een dikke huid moeten hebben.
                        Ja 'k weet het... 't is ook vooral figuratief bedoeld hé ... Maar die geciteerde uitspraken tonen dat het een probleem van alle tijden is, en dat vriendelijke communicatie soms écht niet helpt...

on the other hand...

't probleem is, als je van je neus gaat maken tegen zulke lawaaimakers en marginale buren, dat je tòch altijd aan het kortste eind trekt...
                        Zoals er ene hierboven zei, degene die het luidst misbaar staat te maken, krijgt toch meestal gelijk ...

It's a strange world....

Comment

Bij zo'n burenruzies trekt het slachtoffer altijd aan het kortste eind.

Verhuizen is de enige oplossing (als je weer niet naast zo een bende marginalen terechtkomt)
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Bij zo'n burenruzies trekt het slachtoffer altijd aan het kortste eind.

Verhuizen is de enige oplossing (als je weer niet naast zo een bende marginalen terechtkomt)
                            Misschien ook eens ipv in de slachtoffer rol te blijven zitten eens een koekje van dezelfde deeg serveren. Maar je dergelijke instelling eigen maken is ook niet zo gemakkelijk.
                            Zoals hier ook al aangehaald zijn dat meestal marginalen en dat is een attitude die je moeilijk kan faken. En daarvoor verhuizen zou ik zeker niet doen. Een levenswerk zomaar ten prooi gooien aan uitschot is bij ons zeker niet aan de orde.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Misschien ook eens ipv in de slachtoffer rol te blijven zitten eens een koekje van dezelfde deeg serveren. Een levenswerk zomaar ten prooi gooien aan uitschot is bij ons zeker niet aan de orde.
                              nou..nou!!
                              grt,bouk.

Comment

Heb me mooi aangedaan vanmorgen om 8.30 en mijn haar netjes gekamd. Toen heb ik bij
                                mijn linker buurvrouw aangebeld. Ik heb haar een stevige hand gegeven en gezegd: dank
                                u vriendelijk buurvrouw. Ik heb op het forum gelezen dat u een prachtige buurvrouw bent.
                                Merci en nog een prettige dag verder.
                                Toen heb ik bij mijn rechter buurvrouw aangebeld. En gezegd: vergeeft u me alstublieft
                                voor het storen zo vroeg. Maar ik zou u graag bedanken omdat u een geweldige buurvrouw
                                ben. Volgens Belgium Digital. Nog een fijn weekend en nogmaals bedankt. Stief bedankt.
                                En toen ben ik als een gelukkig mens op mijn terras een potje koffie kan drinken in mijn
                                beste kleren. Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden.

Comment

Working...
                                X