Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluidsoverlast van buren

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    ik heb nogal grondig verbouwd in ons huis. Bijna de helft afgebroken terug gebouwd. Dat heeft veel lawaai gemaakt. Pleister valt niet van de muren door het vriendelijk te vragen, funderingen marcheren niet uit de grond naar de container. Er is daar veel geklop, gebonkt, gebroken en geboord geweest. Elke zaterdag en zondag voor 2 jaar lang.

Onze buurvrouw is in het weekend altijd weg door de dag. Op een keer zat er een briefje in de bus met de opmerking dat wij express heel de dag niets zouden doen en als zij thuis kwam zouden beginnen met het gebonk en gestamp. Sindsdien geen rekening meer gehouden met haar. Veel lol gehad toen ze de politie liet komen toen we met zware deadlines om half tien nog ah werken waren. Daarna nog minder dan geen rekening meer gehouden met haar.

Toen we begonnen gingen we op voorhand zeggen wat voor werken we zouden doen, of dat veel lawaai zou maken, hoe lang het zou duren,... Dat is ook gestopt na haar geklaag over haar kalmeerpillekes en haar moeilijk leven.
    Dit moet een hel zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden als er op zondag 2 jaar lang geklust wordt...
      dat kan ik mij heel goed voorstellen, vandaar dat we aanvankelijk alles deden wat we konden om de overlast te beperken.

ik vertel het verhaal hier maar omdat velen onder ons af toe heel wat kabaal maken waar anderen last van hebben terwijl men moeite doet dat te beperken. Toen wij zowat klaar waren met de brute werken, zijn onze buren aan de andere kant begonnen met muren uitbreken enzo. Zij hadden hun huur te vroeg opgezegd waardoor ze wekenlang tot kot in de nacht doorgewerkt hebben. Ik heb mij daar geen moment druk in gemaakt.
      Last edited by putor; 6 juni 2011, 20:26.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ook ik heb ooit "vriendelijke" buren gehad. Ik kwam daar wonen , en de eerste de beste ochtend stond de buurvrouw aan de deur. Mijn hond had de hele nacht liggen blaffen !!!!

Ik vertelde haar vriendelijk dat dit niet waar was , omdat de hond altijd bij ons in de slaapkamer ligt. En die had ik dan echt wel gehoord

Enfin , ook ik draai op een zonnige middag wel eens een muziekje , en die zet ik dan iets harder , zodat deze in de tuin ook te horen is. Let wel , iets harder en niet voluit !

Gaat de deurbel , staat daar de buurman ( gepensioneerd , 1.70 cm hoog , puur amsterdammer ) en zie zegt : Je kan NU die muziek zachter zetten , anders timmer ik je HELEMAAL ik elkaar ( even voor de beeldvorming , ik ben bijna 2 meter en ruim 100 kilo )

Ik zei : Dat kun je proberen , maar ik denk niet dat je het gaat redden. Ik zou zeggen , bel de politie , dan kan die bepalen of de muziek te hard staat. Ik had destijds een politiescanner , en ze hebben idd de politie gebeld , maar gezien heb ik ze nooit ...

Enfin , heb er iets meer dan een jaar gewoond , en ben toen verhuisd naar een andere stad.

Ik woon nu al 13 jaar in een straat met hele gezellige buren Als er al een feestje is bij de buren , krijgen we of een uitnodiging om mee te doen , of een kaartje in de bus dat er mogelijk wat geluidsoverlast kan gaan plaatsvinden . Dat gaat al jaren prima zo !!! .......
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Er is daar veel geklop, gebonkt, gebroken en geboord geweest. Elke zaterdag en zondag voor 2 jaar lang.
          Ongehoord, je doet je lijfspreuk wel eer aan

"Putor lijdt niet aan waanzin, hij geniet er elke seconde van"

Neem een paar weken vrij, huur voldoende mankracht in om de klus snel te klaren.

Jan

Comment

kan heeeel goed opschieten met mijn buurvrouw.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

hier kwam er een man elke dag zijn hond uitlaten en liet die ongegeneerd zijn grote boodschap doen in onze voortuin. Na herhaalde keren vriendelijk en nadien minder vriendelijk te vragen er mee te stoppen... geen respons... het bleef voortduren.

Ik heb dan zelf de hondenpoep verzameld in een grote emmer, van zijn hond en van de honden van een paar kennissen, en deze emmer dan eens voor zijn voordeur gaan deponeren. Sindsdien zie ik hem niet meer zijn hond uitlaten in onze straat...

Comment

ik heb nogal grondig verbouwd in ons huis. Bijna de helft afgebroken terug gebouwd. Dat heeft veel lawaai gemaakt. Pleister valt niet van de muren door het vriendelijk te vragen, funderingen marcheren niet uit de grond naar de container. Er is daar veel geklop, gebonkt, gebroken en geboord geweest. Elke zaterdag en zondag voor 2 jaar lang.

Onze buurvrouw is in het weekend altijd weg door de dag. Op een keer zat er een briefje in de bus met de opmerking dat wij express heel de dag niets zouden doen en als zij thuis kwam zouden beginnen met het gebonk en gestamp. Sindsdien geen rekening meer gehouden met haar. Veel lol gehad toen ze de politie liet komen toen we met zware deadlines om half tien nog ah werken waren. Daarna nog minder dan geen rekening meer gehouden met haar.

Toen we begonnen gingen we op voorhand zeggen wat voor werken we zouden doen, of dat veel lawaai zou maken, hoe lang het zou duren,... Dat is ook gestopt na haar geklaag over haar kalmeerpillekes en haar moeilijk leven.
                U heeft geluk gehad dat ik niet uw buurvrouw was. U had een aannemer in dienst kunnen nemen die uw verbouwing op werkdagen in een paar maanden geklaard had in plaats het woongenot van uw buren in de weekeinden tweejaar lang te verwoesten. Blijkbaar bent u daar nog trots op ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  Haha geniaal!
                  de vader is gisteren komen vragen wat het probleem was, zijn dochter heeft blijkbaar gelost dat de buren van de overkant lastig deden.
                  Heb hem gewoon uitgelegd dat ik muziek had opstaan om 11u en zij dat niet leuk vond omdat ze niet kon uitslapen.

Nu is die pa wel ne redelijke vent (verzekeringsmakelaar)...
                  Hij zei me ook dat ze maar vroeger moet opstaan... hij houdt zijn hart al vast voor als ze moet gaan werken

een echte heerser die vent
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    ....... Blijkbaar bent u daar nog trots op ook.
                    en geniet zo te lezen nog steeds!
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      kan heeeel goed opschieten met mijn buurvrouw.
                      grt,bouk.
                      Hopelijk niet té goed ?

In een huis aanpalend aan mijn achtertuin, woont een chirurg. Natuurlijk een zwembad in de tuin. Geen probleem. Vorige zomer waren de ouders (chirurg en zijn vrouw) een paar weken op reis, maar de 15-jarige dochter mocht wel alleen thuisblijven ... Natuurlijk was het de eerste avond al feest : veel vriendjes uitgenodigd, luidsprekers in de tuin en keiharde muziek tot 3 u s morgens (op een weekdag). Als ik telefoneerde en vroeg of haar ouders thuis waren was het antwoord 'dat maakt niet uit'. Dan gezegd dat ik de flikken zou bellen en als de vader terug van verlof is, ik eens langs zou komen. Toen was t wel heel wat minder.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                        Ook ik heb ooit "vriendelijke" buren gehad. Ik kwam daar wonen , en de eerste de beste ochtend stond de buurvrouw aan de deur. Mijn hond had de hele nacht liggen blaffen !!!!

Ik vertelde haar vriendelijk dat dit niet waar was , omdat de hond altijd bij ons in de slaapkamer ligt. En die had ik dan echt wel gehoord
                        .
                        gij had tenminste nog nen hond, mijn neef heeft die opmerking eens gehad (was pas verhuisd en een paar vrienden (met een hond) waren hem komen helpen)).
                        Paar weken na de verhuis staat de buurman aan zijn deur van zijn oren te maken over mijn neef zijn hond...
                        Mijn neef kwam volledig uit de lucht vallen natuurlijk...
                        Bleek het later de hond te zijn van de buren aan de andere kant
                        Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Een paar huizen verder wonen nogal luide buren.

Die vinden het normaal om op zondag het gras af te doen met een benzinemaaier. Waarom ze een benzinemaaier nodig hebben, is mij een raadsel, want hun gazon is maar 10 x 20. Verder prutst de zoon aan moto's, scooters en auto's van klasgenoten.

En ook de vader knutselt graag : een roltrap bijslijpen, lassen etc ... dat moet allemaal op zondag, want zaterdag werkt hij.

Een tijdje terug had ik de vroege (om 21 u gaan slapen, 4 u opstaan) en waren er jongeren met moto's enorm veel lawaai aan t maken vlak voor mijn deur (ik slaap aan de straatkant). Ik schat dat het rond 1 u was. De opgevoerde brommers waren 1 zaak, t gepraat en geroep nog wat anders.

Ik dacht dus dat het die bepaalde buren waren, maar kon niet uit bed wegens te moe. Dan maar een beleefd briefje in de bus gestoken met de vraag of ze met werkende mensen rekening konden houden. Blijkbaar waren het andere buren die voor het lawaai zorgden (ik heb me dan ook verontschuldigd), maar sindsdien is het wel stiller.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            U heeft geluk gehad dat ik niet uw buurvrouw was. U had een aannemer in dienst kunnen nemen die uw verbouwing op werkdagen in een paar maanden geklaard had in plaats het woongenot van uw buren in de weekeinden tweejaar lang te verwoesten. Blijkbaar bent u daar nog trots op ook.
                            Ik ben idd trots op het gegeven dat ik zelf met mijn eigen handen een huis heb gebouwd. Ik ben niet trots op het feit dat het met de buurvrouw zo moeilijk ging. Als u mijn verhaal goed leest zal u daarin zien staan dat wij aanvankelijk heel wat gedaan hebben om rekening te houden met haar.

Als ik geld had gehad om het allemaal te laten doen had ik dat zeker gedaan. En moest u mijn buurvrouw geweest zijn... Misschien valt er met u wel te praten. Met al mijn andere buren heb ik een hele goede verstandhouding. Al mijn andere buren hebben een hekel aan mijn buurvrouw.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

.... Al mijn andere buren hebben een hekel aan mijn buurvrouw.
                              ohhh..dan ligt het duidelijk aan die buurvrouw!
                              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                ohhh..dan ligt het duidelijk aan die buurvrouw!
                                grt,bouk.
                                Bouk dan wordt het tijd dat je jouw actieradius gaat uitbreiden
                                Koffie en buurvrouwen is jouw specialiteit niet?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...