Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluidsoverlast van buren

sjonge sjonge, wat een bende verbitterde mensen op een hoop hier in dit topic...

Ik zou al schrik krijgen om mijn kinderen in de tuin te laten spelen als ik dat hier zo lees, ik zal ze leren in de toekomst héél stillekes te spelen zodat ze de kolere buren niet storen... Boy o boy, precies of niemand kan hier iets meer verdragen...

Die tip van "ga in een bos wonen" is nog niet zo slecht... Maar ja, dan heb je weer last van de fluitende vogels en het ruisen van de bladeren bij wind...

Ik veralgemeen niet, de last van de topic starter kan ik heel goed begrijpen, dat is erover... Maar als ik dan lees dat er geklaagd word over spelende kinderen en andere futiliteiten... Zielig gewoon, één woord : zielig!
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Dat zeg ik niet, maar als de kleinkinderen van 2 jaar oud bij de grootouders logeren en ze kijken al van 8 u s morgens naar K3, Plopsa, keihard, meezingen, roepen, springen dat heel het huis davert en je ligt juist in bed na de nacht (06.30), prettig is anders.

Toen ik 12 jaar was en s namiddags in t verlof op t voetpad met vriendjes praatte (heel wat anders dan rondhangen), kwamen de buren klagen dat de kinderen sliepen. Die kinderen hebben nu zelf kinderen die me wel uit mijn nachtrust mogen houden als ik van t werk kom. Maar ja, dat moet kunnen !

Vroeger mocht ik geen tv opzetten voor 18 a 20 u s avonds, nu is de tv de babysit geworden.
      Je vergeet dat toen de TV pas om 18 uur begon en niet eerder
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
        sjonge sjonge, wat een bende verbitterde mensen op een hoop hier in dit topic...

Ik zou al schrik krijgen om mijn kinderen in de tuin te laten spelen als ik dat hier zo lees, ik zal ze leren in de toekomst héél stillekes te spelen zodat ze de kolere buren niet storen... Boy o boy, precies of niemand kan hier iets meer verdragen...

Die tip van "ga in een bos wonen" is nog niet zo slecht... Maar ja, dan heb je weer last van de fluitende vogels en het ruisen van de bladeren bij wind...

Ik veralgemeen niet, de last van de topic starter kan ik heel goed begrijpen, dat is erover... Maar als ik dan lees dat er geklaagd word over spelende kinderen en andere futiliteiten... Zielig gewoon, één woord : zielig!
        Als het dan toch om kinderen gaat.. Een principe dat heden ten dage nog altijd geldt is dat ouders hun kinderen moeten leren respect opbrengen voor hun medemens. Dit is meestal de oorzaak van veel buren leed. En dit heeft niks te maken met kinderen niet in de tuin te durven laten spelen.
        Ik hoor ons ouders tijdens het verlof nog steeds zeggen als het er eens te gortig aan toeging : ssst..., niet te luid, er zijn hier ook nog buren. En dat is de enige goeie aanpak. Nu mogen kinderen blijkbaar alles. Dat ze zich niet gedragen is het natuurlijk niet hun fout, maar wel die van de ouders.
        Toen wij met onze kleine kinderen vroeger tijdens het zomerverlof op hotel gingen en er was een zwembad in de buurt, dan konden ze ervan op aan dat ze de andere mensen niet moesten storen, geen herry schoppen en zeker zorgen dat andere hotelgasten geen last hadden. En dat ging perfect, maar er werd hen meer dan eens de les gespeld.
        En we hebben daarvoor telkenmale lovende reacties gekregen. Dit is geen teken van bitterheid.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Respect voor medemens ok, maar ook respect voor kinderen is belangrijk... Kinderen zijn nu eenmaal kinderen en kinderen moeten spelen, dat hoort bij het kind zijn... Het moet inderdaad niet té gortig worden, maar kinderen maken nu eenmaal af en toe wel eens kabaal... Precies of gij hebt heel u kindertijd braaf stillekes geweeest... Dat geloof ik niet...
          Tommy
          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Alles heeft te maken met respect voor elkaar en wat normbesef hebben.
            Wat ik zie in het rusthuis waar ik geregeld kom, is dat de stagairs en jongere garde tegenwoordig zonder enige schroom constant met de gsm in hun zakken rondlopen, als deze afgaat (veel te vaak) nemen ze simpelweg op zonder enige schroom, nochtans staat in het arbeidsreglement dat dit niet wordt toegestaan maar niemand reageert... behalve ik dan. Zonder te veralgemenen is er toch een normvervaging aan het optreden, ik stel mij dan de vraag hoe die "kinderen" opgevoed worden en wat dit later met zich gaat meebrengen.

Ivm de verbouwingen in hogere posting, vind ik dat het moet kunnen dat personen eigenhandig hun huis verbouwen met alle hinder die erbij komt kijken. Dat dit zondags gebeurt vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik heb ook mijn huis eigenhandig gebouwd, terwijl ik fulltime ging werken, maar zondags zorgde ik toch dat ik niet te veel geluidshinder veroorzaakte. Als goede buur hou je hier toch rekening mee??? En ook al zou mijn buur moeilijk doen, ik zou hem nooit proberen uit te dagen. Hier laat je jezelf niet in kennen vind ik.

Geluidsoverlast is ook van subjectieve aard zoals hoger ook vermeld. Wat voor de ene hinderlijk is, zal door de andere buur als minder hinderlijk ervaren worden. Spelende kinderen bv. moet kunnen, laat kinderen kinderen zijn, dat zij geluid maken hoort bij het kind zijn. Eens ze wat ouder zijn zwakt dit toch af.

Het feit dat mensen zich aan elkaar storen verteld meer over henzelf, vind ik, dan over de storende factor. Wat niet wil zeggen dat er ook uitzonderingen zijn, maar over het algemeen zullen er dan wel meerdere mensen dezelfde mening bedeeld zijn.
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
              Wat ik zie in het rusthuis waar ik geregeld kom, is dat de stagairs en jongere garde tegenwoordig zonder enige schroom constant met de gsm in hun zakken rondlopen, als deze afgaat (veel te vaak) nemen ze simpelweg op zonder enige schroom, nochtans staat in het arbeidsreglement dat dit niet wordt toegestaan maar niemand reageert... behalve ik dan. Zonder te veralgemenen is er toch een normvervaging aan het optreden, ik stel mij dan de vraag hoe die "kinderen" opgevoed worden en wat dit later met zich gaat meebrengen.
              O Tempora, O Mores zei Cicero 2000 jaar geleden al...

Elke generatie acht zich moreel superieur aan de jongere generatie. Een merkwaardig gegeven.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Dat is zo Putor, moniti meliora sequamur!
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Boy o boy, precies of niemand kan hier iets meer verdragen...
                  Het is nu eenmaal zo dat luidruchtige mensen geen last hebben van de stilte van een ander.
                  De stille mensen hebben anderzijds wel last van overdreven lawaai van anderen.
                  (ik spreek dan niet van normale dagelijkse bezigheden)
                  De verdraagzaamheid is dus steeds hetzelfde eenrichtingsverkeer.
                  En de stille mensen, die rekening houden met hun buren en hen rust schenken, krijgen geen bedankje hoor.
                  Integendeel, er gaat nog een schepje bovenop,
                  Ze worden beschimpt en geïntimideerd.
                  Deze onevenwichtigheid, is wat me dikwijls stoort.

Comment

Precies of gij hebt heel u kindertijd braaf stillekes geweeest... Dat geloof ik niet...
                    Helemaal niet, maar ik moest wel luisteren naar mijn ouders. Dat waren de eersten waarvoor ik respect heb geleerd.
                    En mijn eigen kinderen hebben ook altijd mogen spelen, maar ze moesten ook luisteren als wij hen aanspoorden om het wat rustiger aan te doen. En ik kan je verzekeren, nu denken zij er juist op dezelfde manier over met hun eigen kinderen. Zij dulden zeker ook geen toestanden waarbij anderen last wordt aangedaan en zo hoort het. Daar ben ik als ouder fier op want onze aanpak is blijkbaar niet vruchteloos geweest.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

• Re: Geluidsoverlast van buren

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht

Ivm de verbouwingen in hogere posting, vind ik dat het moet kunnen dat personen eigenhandig hun huis verbouwen met alle hinder die erbij komt kijken. Dat dit zondags gebeurt vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik heb ook mijn huis eigenhandig gebouwd, terwijl ik fulltime ging werken, maar zondags zorgde ik toch dat ik niet te veel geluidshinder veroorzaakte. Als goede buur hou je hier toch rekening mee??? En ook al zou mijn buur moeilijk doen, ik zou hem nooit proberen uit te dagen. Hier laat je jezelf niet in kennen vind ik.

Geluidsoverlast is ook van subjectieve aard zoals hoger ook vermeld. Wat voor de ene hinderlijk is, zal door de andere buur als minder hinderlijk ervaren worden. Spelende kinderen bv. moet kunnen, laat kinderen kinderen zijn, dat zij geluid maken hoort bij het kind zijn. Eens ze wat ouder zijn zwakt dit toch af.

Het feit dat mensen zich aan elkaar storen verteld meer over henzelf, vind ik, dan over de storende factor. Wat niet wil zeggen dat er ook uitzonderingen zijn, maar over het algemeen zullen er dan wel meerdere mensen dezelfde mening bedeeld zijn.
                      Mijn vrouw en ikzelf hebben absoluut niks tegen spelende kinderen, wij hebben er zelf drie. Maar als kinderen het te gortig maken is het aan de ouders om in te grijpen want zelf hebben dat normbesef nog niet.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik kan je volledig volgen , anderen moeten geen hinder hebben van jouw kinderen , kleinkinderen.Alles begint met een goede opvoeding .De opvoeding van een kind begint met de opvoeding van de moeder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Ik kan je volledig volgen , anderen moeten geen hinder hebben van jouw kinderen , kleinkinderen.Alles begint met een goede opvoeding .De opvoeding van een kind begint met de opvoeding van de moeder.
                          Zo is dat... spijtig en vooral jammer voor de kinderen van ouders die daar anders over denken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

't Gaat hier niet om spelende kinderen. Daar heb ik absoluut geen probleem mee. Maar luide muziek (of muziek in het algemeen) kan heel storend werken als je die niet wil horen (en dan vooral wat de buren draaien, vooral Celine Dion, die mogen ze net als onze buren ook een spuitje geven...)
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              dus de vader speelt geen rol of zo, wat een vooroordelen hier zeg
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                vooral Celine Dion, die mogen ze net als onze buren ook een spuitje geven...)
                                da's wel drastisch, maar ik kan je begrijpen.

Comment

Working...
                                X