Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluidsoverlast van buren

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    ohhh..dan ligt het duidelijk aan die buurvrouw!
    grt,bouk.
    zo heb ik het niet gezegd. je zou eens moeten horen wat onze buren allemaal over dat menske zeggen. Niet proper, maar t schijnt dat zij in de buurt ook een aantal dingen heeft uitgefreten die niet proper zijn. Daar hou ik me niet mee zo bezig, mijn lief vindt dat wel bijzonder interessant.

Ik weet alleen dat ik meer dan een jaar alle moeite gedaan heb om geluidsoverlast te beperken (dikke houten balken met de hand zagen ipv met de cirkelzaag, werken uitstellen tot dagen waarop ze weg was,...). Toen zij maar bleef klagen is dat rekening houden sterk verminderd.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb tot nu toe het geluk gehad geen klagende en zagende buren te hebben. De meerderheid van diegenen die posten in dit topic zou ik precies niet te graag als buur hebben ...

Comment

In Antwerpen ook wat gehad (maar ja, als je in de Seefhoek gaat wonen, dan zie je wel iets). Nu in Boechout eigenlijk één buur naast ons die wel eens laat weten wanneer er een haag wat hoog staat of zo, maar verder zijn ze vriendelijk. lopen bij elkaar niet binnen, maar ok. Aan de andere kant enkele huizen van om de hoek die tegen ons uitkomen waaronder de bakker, de beenhouwer, het nagelsalon en de woonst van de kapper (die vroeger kapsalon had waar nu het nagelsalon zit). 's Morgens soms eens een rek met metalen schalen van de beenhouwer waar ze mee rijden, of de leverancier van bloem voor de bakker om 6 uur... maar heb eigenlijk het meeste last van mensen die voor mijn oprit parkeren (en dan voor een uurtje naar bakker, beenhouwer,... gaan) terwijl ik daar aan kom gereden met mijn boodschappen, bouwmateriaal,...
        Als ik dat hier lees, denk ik da'k geluk heb dan.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Ik heb tot nu toe het geluk gehad geen klagende en zagende buren te hebben. De meerderheid van diegenen die posten in dit topic zou ik precies niet te graag als buur hebben ...
          Kweet nie, ge moet da ook situatie per situatie zien en dan liefst als omstaander.
          Zo heb ge snel in de gaten wie de schuldige is. (meestal komt het van een kant en de andert zegt uiteindelijk ook 'foert')

Waarom geen wijk met allemaal van die ambetante buren. Zou nog een mooi programma voor VT4 zijn.

En nu iedereen zijn verhaal hier gedaan heeft is de TS nog niet verder met zijn probleem (niet als uitlachen bedoelt, maar TS vraagt raad en iedereen begint zijn problemen van de buren hier te vertellen)
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Tijd om eens wat positiefs te pennen hier ook heb ik zo de indruk
            Ik heb het geluk om (samen met m'n ouders nog) in een rustige buurt te wonen.
            Onze buur knutselt en klust ook regelmatig aan auto's en moto's,
            maar hij is als laatste in onze straat komen wonen, en heeft in het begin gezegd dat hij dit deed en als we er hinder van hadden we maar een seintje moesten geven: nog nooit ook maar iets moeten zeggen

Achterbuur is zo'n man die enkel zijn huis uit komt om te klagen, heel simpel: hem geen reden gunnen om te komen klagen

Overbuur ten slotte verkoopt in deze periode aardbeien, en dat weten ze van ver want soms staan er redelijk wat auto's vooral na de werkuren...
            Zodoende parkeert er al eens eentje voor ons huis, we hebben hierover nooit geklaagd, wat alleen maar handig is als wij feestjes geven; dan kan onze familie/vrienden ook bij hun voor het huis een auto kwijt.

Moraal van dit burenverhaal: als je zelf al eens wat kan verdragen, kan je van je buren ook wat respect terug verwachten

(waarmee ik niet wil zeggen dat alles wat hier al voorbij gekomen is in dit topic zomaar door de beugel kan, uiteraard zijn er grenzen!)

Yannick

Comment

Je zou denken dat je in een rijhuis in een 'residentiele gemeente' meer rust hebt dan in een appartement in de stad, maar dat is maar relatief.

Vroeger waren er bij de overburen wietfeestjes, dan stonden er 5 auto's op de oprit en de technomuziek beenhard.

Dat is nu voorbij, maar nu is een paar huizen verder een viswinkel waar ze om 2 u s nachts garnalen komen leveren.

Dan zwijgen we nog over het sleutelen aan auto's op straat. Of testritten met opgedreven moto's. Een helm of een nummerplaat is ook niet meer nodig.

En natuurlijk moeten in het schoolverlof de kleinkinderen van de buren blijven logeren zodat de ouders gerust alleen op verlof kunnen gaan.

Een maat van mij woont nabij het Sint Pietersstation in een groot appartementsgebouw, en die hoort zijn buren niet, en nog minder auto's...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Eén van de betere woonplaatsen volgens ons (spreken uit ervaring) is aan een steenweg. Uiteraard dan moet je wel wat goed geïsoleerde ramen en deuren voorzien en op een degelijke diepte kunnen bouwen(wonen).
                Wij zijn sedert een 15-tal jaar verhuisd naar "een rustige woonwijk" met de Dender achter onze tuin. We dachten daar veel rust te vinden in deze unieke natuurlijke omgeving. Maar ... niks is minder waar, wij hebben ons sterk vergist. Wij heben daar o.a. een overbuur die van alle beroepen thuis is en zichzelf zelfs tot boer en klusjesman heeft gekroond. Geen dag gaat voorbij of hij vind wel iets om de boel op stelten te zetten. Is het geen grondwerkmachine, dan is het een kettingzaag want de man koopt geen stookolie meer en moet zich dus voor een ganse winter van hout voorzien. Met als lijfspreuk : " aan hout kan je je tweemaal verwarmen". Zijn kinderen die in de directe omgeving wonen hebben zich bij hem aangesloten zodat ze met zijn drieën al een aardig houtverwerkingsbedrijfje op poten hebben gezet. Dit met alle gevolgen vandien. Zagen, klieven, stapelen op en afvoeren enz...
                Naast ons is er dan nog een familie komen wonen waar het de rendez-vous is van de onwelvoeglijke kinderen. Trampoline, zwelbadje in de zomer met alle heisa erbij.
                Resultaat .., wij kunnen daar geen rust meer vinden. Leve de steenweg... zeggen wij soms tegen mekaar.
                En als toemaatje heeft de gemeente er sinds een half jaar een nieuw speelplein ingeplant. Overdag geen probleem, maar 's nachts al overlast van jonge gasten die daar met hun auto's en liefjes komen staan showen en vermoedelijk ook zaken uitspoken die liever het licht niet zien. Of me zelf jong zijn geweest ?? jazeker.., maar wij hadden wel nog wat respect (geleerd van onze ouders) voor medemens.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  En natuurlijk moeten in het schoolverlof de kleinkinderen van de buren blijven logeren zodat de ouders gerust alleen op verlof kunnen gaan.
                  Dus kinderen mogen niet bij opa en oma gaan logeren (reden doet niet eens ter zake) want stel je voor dat ze wat kabaal maken, tjesis, leven en laten leven hoor
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Bouk dan wordt het tijd dat je jouw actieradius gaat uitbreiden
                    Koffie en buurvrouwen is jouw specialiteit niet?
                    als een ieder zo om zou gaan met de buren zoals ik met de mijne, was dit topic niet nodig!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja,...
                      en dit
                      Last edited by toerist; 8 juni 2011, 08:44.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        Dus kinderen mogen niet bij opa en oma gaan logeren (reden doet niet eens ter zake) want stel je voor dat ze wat kabaal maken, tjesis, leven en laten leven hoor
                        Dat zeg ik niet, maar als de kleinkinderen van 2 jaar oud bij de grootouders logeren en ze kijken al van 8 u s morgens naar K3, Plopsa, keihard, meezingen, roepen, springen dat heel het huis davert en je ligt juist in bed na de nacht (06.30), prettig is anders.

Toen ik 12 jaar was en s namiddags in t verlof op t voetpad met vriendjes praatte (heel wat anders dan rondhangen), kwamen de buren klagen dat de kinderen sliepen. Die kinderen hebben nu zelf kinderen die me wel uit mijn nachtrust mogen houden als ik van t werk kom. Maar ja, dat moet kunnen !

Vroeger mocht ik geen tv opzetten voor 18 a 20 u s avonds, nu is de tv de babysit geworden.

Comment

Soms denk ik dat mensen die een eigen huis hebben, luidruchtiger zijn dan degenen die iets huren. In t laatste geval zouden de buren nogal rap kunnen klagen bij de huisbaas en nu denken de mensen dat ze mogen doen wat ze willen want het is hun eigen huis ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Soms denk ik dat mensen die een eigen huis hebben, luidruchtiger zijn dan degenen die iets huren. In t laatste geval zouden de buren nogal rap kunnen klagen bij de huisbaas en nu denken de mensen dat ze mogen doen wat ze willen want het is hun eigen huis ...
                            geen eigen huis Johan?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              geen eigen huis Johan?
                              grt,bouk.
                              Jawel, maar ik ben niet luidruchtig.

Ik had het op de andere buren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                Ik ben idd trots op het gegeven dat ik zelf met mijn eigen handen een huis heb gebouwd. Ik ben niet trots op het feit dat het met de buurvrouw zo moeilijk ging. Als u mijn verhaal goed leest zal u daarin zien staan dat wij aanvankelijk heel wat gedaan hebben om rekening te houden met haar.

Als ik geld had gehad om het allemaal te laten doen had ik dat zeker gedaan. En moest u mijn buurvrouw geweest zijn... Misschien valt er met u wel te praten. Met al mijn andere buren heb ik een hele goede verstandhouding. Al mijn andere buren hebben een hekel aan mijn buurvrouw.

U had het geld niet om de verbouwing te laten doen: dat is geen rechtvaardiging om overlast te veroorzaken aan uw buren en dus laat u uw buurvrouw de rekening betalen door twee jaar lang haar woongenot te ontnemen. En dat er andere buren zijn (misschien vriendjes van u) die haar niet mogen doet niet ter zaken.
                                Wanneer uw buurvrouw een advocaat in de hand nam, dan kon ze een fikse schadevergoeding tegemoet zien, zeker zoals u hier nu de bewijzen aanlevert dat u de overlast na haar klachten pesterig nog groter maakte.
                                Last edited by Binnenuit; 8 juni 2011, 10:47.

Comment

Working...
                                X