Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geluidsoverlast van buren

Elke zomer hebben we er last van : harde muziek in de tuin van de buren (langs weerszijden soms) wat wil zeggen dat wij nooit in rust en stilte in de tuin kunnen zitten.

We hebben meermaals gevraagd of het wat stiller kon, maar dan krijgen we een hele hoop bagger naar ons hoofd geslingerd, en dat ze tot 22u doen wat ze willen en als het ons niet aanstaat, we maar in een bos moeten gaan wonen.

We hebben nu de politie verwittigd en de wijkagent komt volgende week langs. Maar wat kunnen wij hier effectief tegen doen ? Voor zover ik begrijp, kan er wettelijk niet veel aan gedaan worden en kunnen ze effectief doen wat ze willen tot 22u.

Iemand hier die een soortgelijke ervaring heeft meegemaakt of hier meer over weet ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Geluidsoverlast van buren

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Elke zomer hebben we er last van : harde muziek in de tuin van de buren..........

Iemand hier die een soortgelijke ervaring heeft meegemaakt of hier meer over weet ?
    tja... een bekend fenomeen hè zomers.
    Corien krijgt tussen de 200 en 300 belletjes op een avond in Amsterdam.
    goed gesprek helpt vaak.
    Politie erbij halen meestal niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet veel tegen te beginnen, vrees ik. De agent zal misschien op gezond verstand inspelen.
      Maar als ze gezond verstand hadden, deden ze het op de eerste plaats al niet. Dan respec-
      teer je je buren en probeert in goede verstandhouding samen te leven. Maar bij sommigen
      ontbreekt dit nu eenmaal en die zadelen zonder gene anderen op met hun eigen kabaal.

Comment

ik vind het erg wat je daar vertelt.
        heb er vroeger namelijk ook veel last van gehad.
        alkoholiekers met een duitse scheper als buren.
        altijd zattengelal, blaffende hond die nooit buiten kwam enz.

maar er bestaat in de wet ook nog zoiets als "goed nabuurschap" en daar staat geen uur op.
        ik zou daarover eens informeren bij die politieagent.

schrijnend vind ik vooral het eenrichtingsverkeer in gevallen als dit:
        zij hebben geen last van jouw stilte, maar jij hebt alle last van hun lawaai.

hopelijk komt er een oplossing uit de bus.
        succes

Comment

zet een geluidsinstallatie met subwoofer buiten en zorg dat deze gevoed word met een frequentie van 10 a 15 HZ is onhoorbaar maar heel veel mensen worden er ziek van , hinder zal wel ophouden .Zelf kun je dan wel niet buiten zitten of je hebt van hetzelfde laken een broek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Zelf kun je dan wel niet buiten zitten of je hebt van hetzelfde laken een broek.
            En jij ziet dat als een goede oplossing ?
            Sorry hoor maar dat zegt toch ook wel veel over jezelf.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Niet veel tegen te beginnen, vrees ik. De agent zal misschien op gezond verstand inspelen.
              Maar als ze gezond verstand hadden, deden ze het op de eerste plaats al niet. Dan respec-
              teer je je buren en probeert in goede verstandhouding samen te leven. Maar bij sommigen
              ontbreekt dit nu eenmaal en die zadelen zonder gene anderen op met hun eigen kabaal.
              Praten hebben we geprobeerd, zonder resultaat. Dit duurt trouwens al jaren. We hebben nog nooit de politie verwittigd maar nu is de maat vol.
              De wijkagent zal niet meer kunnen doen dan bemiddelen maar hopelijk snappen ze de boodschap. Maar ik laat het hier niet bij.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ook overdag mag je geen 'abnormaal gerucht' maken.

Die regel van 22 uur is ook niet absoluut !
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Dit was iets dat in mijn studententijd al gezegd was ( momenteel heel lang geleden) . Als je buren naar jou niet omzien moet jij dat wel?Ik moeilijk? Mij buur heeft twee tuinhuizen tegen de afsluiting geplaatst en rijd zijn gazon af op zondag en mag verbouwingswerken doen op zondag. Dit is pas hinder , maar als ik klaag ben ik de moeilijke .Zelfs personen die voor mijn poort parkeren zijn kwaad als ik er hun op wijs .Ik weet maar al te goed wat hinder is en heb mij voorgenomen om al te doen wat wettelijk mogelijk is .Zij die de overtreding doen zijn altijd het slachtoffer, zie maar naar rechtzaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Praten hebben we geprobeerd, zonder resultaat.
                    Maar ik laat het hier niet bij.
                    hou ons op de hoogte!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Enige remedie is het te laten vaststellen door de flikken op de moment dat het zich voordoet, niet op een moment dat het de flikken past en er dus niks te horen is.

De achterbuur van mijn broer had een bandje ingehuurd voor een verjaardagsfeest in de tuin, met podium, p.a., etc ... Alhoewel het in de namiddag was, hebben ze de boel toch kunnen stilleggen. t Zou schoon zijn moest iedereen maar doen wat hij wil, omdat het ''voor 22 u ''is !
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Enige remedie is het te laten vaststellen door de flikken op de moment dat het zich voordoet, niet op een moment dat het de flikken past en er dus niks te horen is.

De achterbuur van mijn broer had een bandje ingehuurd voor een verjaardagsfeest in de tuin, met podium, p.a., etc ... Alhoewel het in de namiddag was, hebben ze de boel toch kunnen stilleggen. t Zou schoon zijn moest iedereen maar doen wat hij wil, omdat het ''voor 22 u ''is !
                        Die achterbuur had uw broer moeten uitnodigen he Johan

Tijdens de week is er hier een buur die stenen zaagt....
                        Ken je dat geluid? Om "tureluurs" van te worden.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                          En jij ziet dat als een goede oplossing ?
                          Sorry hoor maar dat zegt toch ook wel veel over jezelf.
                          Een betere oplossing is hetzelfde te doen, maar dan met muziek die de buren wellicht niet lusten, zoals klassiek of freejazz of Radio2 (zet wel dingen op die je zelf graag hoort). Dan zullen de buren na een tijdje hopelijk inzien dat het vervelend is als je moet meeluisteren naar ongewenste muziek.
                          Hoe dan ook : we leven in een lawaaierige wereld : hogedrukreinigers, grasmaaiers, elektrische haagscharen, zagen ... slijpschijven maken ook veel lawaai, terwijl er stille alternatieven zijn. Helikopters, straaljagers, sportvliegtuigjes ... ook boven bebouwde kommen. De meeste auto's en moto's veroorzaken ook veel meer lawaai dan strikt nodig zou zijn. Bovendien is fietsen gezond.
                          Lawaai dat ze zelf regelmatig veroorzaken, vinden de mensen gewoonlijk oke - alleen dat van een andere soort is er teveel aan.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Hier hetzelfde.
                            Ik woon hier al 35 jaar, heb mijn tuin aangelegd om van te kunnen genieten in (redelijke) stilte. Naast mij hebben ze een zwembad en telkens het een beetje mooi weer is komt heel de familie en vriendenkring plezier maken, drinken en muziek draaien.
                            Nu ben ik ook de moeilijkste niet en plezier maken moet kunnen. Maar van zo gauw er wat meer alcohol vloeit gaat het lawaai in crescendo omhoog en moet ik 'meegenieten' van alles.
                            Soms gaat dit 's nachts door en moet ik mijn venster sluiten om rond 3u of zo niet wakker gelald te worden.
                            Als langst wonende moet je je altijd maar aanpassen aan nieuwkomers blijkbaar.

De politie erbij halen is natuurlijk de laatste stap want daarna heb je sowieso dikke zever en gaat het van kwaad naar erger volgens mij.
                            Overdag kun je er wel mee praten, maar van zo gauw er een bende volk is en gedronken wordt 'vergeten' ze dat er buren zijn en doen ze maar op. Op dat moment aan gaan bellen is natuurlijk meer kans op gezever wegens het alcoholgebruik en de 'overmacht' die ze hebben.
                            En met het buitengewone mooie voorjaar heb ik praktisch elk weekend prijs...

Comment

Welke de geldende reglementen zijn voor "openbare rust" kan je steeds terugvinden in het AGP (Algemeen Gemeentelijk Politiereglement) voor jouw stad of gemeente.

Voor mijn gemeente (De Haan) is dit:

HOOFDSTUK 7
                              STRAATSTOORNIS - NACHTSTOORNIS – LUIDSPREKERS
                              Art. 7.1. - Het is verboden, bij dag of bij nacht, de openbare rust te verstoren door te
                              roepen, te tieren, te schreeuwen of enig ander gerucht, dat ordeverstorend is, te
                              veroorzaken.
                              Een geluid wordt als niet-ordeverstorend beschouwd wanneer dit het gevolg is van :
                              - werken of handelingen door landbouwmachines aangewend voor de normale
                              exploitatie van het landbouwbedrijf;
                              - spelende kinderen tussen 07 en 24 uur.

...

Art. 7.9. - Het is verboden luidsprekers te gebruiken of te laten werken, waarvan het
                              geluid hinderend is voor de buren of het publiek.
                              www.fotofolio.be

Comment

Working...
                              X