Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tijdschrift-abo te laat opgezegd ---> weer vast voor een jaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tijdschrift-abo te laat opgezegd ---> weer vast voor een jaar?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Je haalt de goede tekst aan :
    Boeken hebben meestal overeenkomsten van bepaalde duur (één jaar) ... vallen zoals er staat niet binnen deze regeling en is de aangehaalde regeling dus niet van toepassing.
    Kwestie dat je de Belgische regeltjes altijd een draai kan geven.

Bij bestelling ga je altijd akkoord met de verkoopsvoorwaarden en daar staat in dat je bij niet tijdige opzeg automatisch verlengt voor een jaar ... men spreekt dus niet van de onbeperkte stilzwijgende verlenging maar van het aanvaarden van de voorwaarde om een "beperkte verlenging" te aanvaarden. Dus terug een overeenkomst van "bepaalde duur" dat niet binnen de regels van deze wet valt.

Ja, ik weet het, ge kunt het draaien zoals je wil maar ook in uw nadeel ... wet is onduidelijk op dat gebied waardoor de verkoper geen ongelijk kan krijgen dat 100% zeker is.

Hetgeen ik erger vind is dat TS aanhaalt dat hij zelf vergeten is tijdig op te zeggen en weet dat hij dan een jaar extra geabonneerd is ... vervelend voor hem kan ik begrijpen maar daarom moet men de verkoper niet alle schuld proberen geven om er tussenuit te geraken.
    Ge kunt altijd eens proberen er tussenuit te geraken maar daarom zonder te moeten verwijten dat het bedriegers zijn. (Ik zeg niet dat deze beweringen van de TS komen).

Nu kosten de meeste abo's ook geen honderden Euro's ... het zou me verwonderen dat een bedrijf voor zo'n klein bedrag een advokaat gaat inzetten en u voor de rechtbank probeert te sleuren. Administratief kost het hun veel meer dan het waard is.
    Eh, als het een contract van een bepaalde duur is, betekent dit dat dit contract een startdatum heeft en ook een einddatum.
    Veel duidelijker kan niet volgens mij? Of zie ik dat verkeerd?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Eh, als het een contract van een bepaalde duur is, betekent dit dat dit contract een startdatum heeft en ook een einddatum.
      Veel duidelijker kan niet volgens mij? Of zie ik dat verkeerd?
      Zo is het, en anders niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
        (uiteindelijk was het mijn eigen schuld)
        Dat is dus nog de vraag, want naar belgisch recht is het een niet toelaatbare handelspraktijk voor zover het een abonnement op een krant, tijdschrift of boekenclub betreft. Zeker als het een belgisch abonnement was heb je je gewoon laten intimideren, in het geval van een nederlands zie hier boven...
        Aan dat soort maffia-intimidatiepraktijken moet gewoon eens een einde komen. Als iedereen op de Verseg- of Appendixmanier reageert blijft dat gewoon maar doorgaan. Trouwens, in Nederland is de wetgeving onlangs ook in voor de consument gunstiger zin aangepast. Ingang 1/1/2012.

Comment

Working...
        X