Iemand vraagt mijn raad om zijn backup eens in orde te maken.
Maar heb zelf geen Windows meer draaien hier in huis, dus geen echte ervaring daarmee.
Er zit een basis backup wizard in XP. Maar ik vermoed dat die gewoon een 1/1 kloon van je schijf maakt.
Wie kent er een goed backup programma wat meer te bieden heeft en heeft daar goede ervaring mee?
Dingen die mij nodig lijken:
1) automatisch backup elk uur (voorbeeld) zodat de backup steeds klein is.
2) Uiteraard alleen gewijzigde files backuppen.
3) Instelbaar welke folders in de backup zitten.
4) Liefst eentje die een deleted file niet onmiddellijk ook wist op de backup schijf.
5) Liefst ook eentje die verschillende versies van een file bijhoudt.
Lijkt mij een beetje normaal lijstje voor backup SW. Maar zitten nu al die dingen in de basis backup van XP? Ik wordt zot van de site van MS na 10 pagina's heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord.
Maar heb zelf geen Windows meer draaien hier in huis, dus geen echte ervaring daarmee.
Er zit een basis backup wizard in XP. Maar ik vermoed dat die gewoon een 1/1 kloon van je schijf maakt.
Wie kent er een goed backup programma wat meer te bieden heeft en heeft daar goede ervaring mee?
Dingen die mij nodig lijken:
1) automatisch backup elk uur (voorbeeld) zodat de backup steeds klein is.
2) Uiteraard alleen gewijzigde files backuppen.
3) Instelbaar welke folders in de backup zitten.
4) Liefst eentje die een deleted file niet onmiddellijk ook wist op de backup schijf.
5) Liefst ook eentje die verschillende versies van een file bijhoudt.
Lijkt mij een beetje normaal lijstje voor backup SW. Maar zitten nu al die dingen in de basis backup van XP? Ik wordt zot van de site van MS na 10 pagina's heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord.
Comment